Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?
Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:16"]
Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.
[/quote]
Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?
[/quote]
Ehkä tosiaan ap tarkoitti terveitä aikuisia, kai nyt jokainen ymmärtää ettei sairaista tässä puhuta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:16"]
[/quote]
Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?
[/quote]
Tarkoitan ihan normi-ihmisiä. En aivovaurioisia ja muita marginaali-ihmisiä. ap
Ap, jos et ole provo, niin olet kyllä harvinaisen TYHMÄ!
Kestin kyllä paremmin 30 asteen lämpöä kymmenvuotiaana. Ja nuorena palelin kahdessakymmenessäkin asteessa. Olin nuorena hoikka. Mutta annas olla, kun tulee viisikymmentä vuotta täyteen. Parina aamuna on junassa ollut semmoinen olo, että hyvä kun sitä kestää. Olen oikeasti alkanut pelätä lämpöhalvausta, kun metrossa ei ole mitään tuuletusta eikä ikkunoitakaan voi avata. En tiedä, johtuuko viihdevuosista vai mistä.
Viime kesänä olin paikassa, missä oli 12 astetta lämmintä, ja se oli aika kiva mulle. "Kuntokin" oli siellä paljon parempi.
Eivät kaikki ole samasta muotista, ap.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:24"]Sisällä olen näillä keleillä 24/7, joka päivä on pää kipeä, huimaa ja rytmihäiriöitä, eli en todellakaan nauti.
[/quote]
Ja ikää on 75, eikö? Jos oot nuorempi, niin oot vaan huonokuntoinen.
[/quote]
ikää 25, lenkkeilen normaalikeleillä 10km päivässä + hyötyliikunta. Eli haistappa pitkät.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:24"]Sisällä olen näillä keleillä 24/7, joka päivä on pää kipeä, huimaa ja rytmihäiriöitä, eli en todellakaan nauti.
[/quote]
Ja ikää on 75, eikö? Jos oot nuorempi, niin oot vaan huonokuntoinen.
[/quote]
ikää 25, lenkkeilen normaalikeleillä 10km päivässä + hyötyliikunta. Eli haistappa pitkät.
Säähän ei voi vaikuttaa, joten miten se palstalla ruikuttaminen auttaa? Paraneeko se olo valittamalla ja itkemällä? Ja valitus taisi alkaa heti kun oli 20c mittarissa.
Mun astmani pahenee niin paljon kun kylmenee että mä todella nautin näistä keleistä...ei oo tarvinnu viime aikoina astmapiippua käytellä. Ihanaa!
Koska helle tuntuu paskalta. Miksi hitossa pitäisi vaan yrittää tyytyväinen, jos ei yhtään nauti kosteasta helteestä? Siksi, koska meillä on kylmä talvi? Siksi, että helteestä kuuluisi nauttia? En myöskään tykkää pakkasesta, kovasta tuulesta, loskakelistä... Näistä saa sentään valittaa, mutta helteestä saisi puhua pelkkää hyvää. Itse tykkään sellaisesta säästä, josta ei ole minun olemiselleni tai tekemisilleni haittaa. Minä viihdyn tietyissä sääolosuhteissa, joku toinen toisenlaisissa. Minua itseäni kuitenkin kiinnostaa tasan tarkkaan vain se, miltä minusta tuntuu ja minä vihaan hellettä.
Joku rakastaa hellettä, joku vihaa sitä sydämensä pohjasta. Joku rakastaa pakkasta, joku vihaa sitä sydämensä pohjasta. Kuinka vitun tyhmiä te aikuset ihmiset olette, kun ette ymmärrä ettei kaikki siedä samoja asioita kuin sinä? Aina vain minä, minä, minä, koska juuri MINÄ pidän tästä niin kyllä täytyy kaikkien muidenkin! Vedä ap perse pääsi ylitse ja tukehdu paskaasi.
En tajua valitusta koska ulkona varjossa ei millään muotoa ole tukalan kuuma!!!
Nuo helteen vihaajat täällä palstalla ovat jotenkin todella aggressiivisia ja pahansuopia. :/ Vai yksikö ihminen täällä kiertää skitsoilemassa?
Jotkut tampiot ovat vaan niin itsekeskeisiä, että jos heillä ei ole jotain vaivaa tai sairautta, he eivät kykene ymmärtämään että jollakin toisella on. Sosiaalinen vajaaälyisyyden muoto?
Mulla on sairauden aiheuttamat vauriot imusolmukkeissa, eli nesteet turvottavat kehoa. Kuumalla ja kostealla turvotus on kovaa. No joku tampio kysyy mitä sitten? No kun jalat ovat turvonneet, ei voi kovinkaan paljon liikkua ja jäsenet särkevät. Kengät ei mahdu jalkaan. Iho on turvonneena herkempi ja vaatteet hiertää. Turvotus vatsan alueella heikentää ruoansulatusta ym. Nestevaiva estää kehoa myös viilentämästä itseään hikoilulla jne... eli lämmönsieto on heikkoa, saan ulkona ollessani helteellä helposti lämpöhalvauksen ellen pidä varaani.
Asun invatalossa ja eri vaivojen takia useimmat eivät kestä hellettä. Se että sä nautit siitä ap, on jees sulle, mutta koitapa nyt käyttää sitä järkeä ja tajuta ettei kaikki hellettä kestä eikä ongelmana ole veden juonnin puute.
[/quote]
Luultavasti tuo johtuu sun sydänviasta eikä itse aivovauriosta. Sulla on kuitenkin pakko olla sydänvika jos oot saanut aivovaurion (eli hapenpuutteen aiheuttaman vaurion, joka vaatii sydänpysähdyksen tullakseen)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:34"]
Nuo helteen vihaajat täällä palstalla ovat jotenkin todella aggressiivisia ja pahansuopia. :/ Vai yksikö ihminen täällä kiertää skitsoilemassa?
[/quote]
Taitaa olla joku mielisairaus koko helteestä valittaminen, tai mielisairauden sivuoire.
Helteessä vituttaa vain se ettei jaksa siivota :D Eikä sekään oikeasti vituta, onpa oiva tekosyy nimenomaan olla siivoamatta ;)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:24"]Sisällä olen näillä keleillä 24/7, joka päivä on pää kipeä, huimaa ja rytmihäiriöitä, eli en todellakaan nauti.
[/quote]
Samat oireet mullakin nyt raskaana viimeisillään,
Muuten rakastan hellettä ja nautin siitä.
Ei suomalainen sisu tarkoita sitä, ettei valitettaisi. Juuri perkelettä hokemalla ne suot kuokittiin, luulisin.
Miksi joku tekee elämänsä niin hankalaksi vain vihaamalla sydämensä pohjasta jotain säätä eikä silti tee itse asialle mitään? Kovilla pakkasilla voi pukeutua kunnolla ja helteillä istua varjossa levätä ja juoda. Ei tosiaan ole tukalan kuumaa nyt varjossa...joskus vaan tuntuu että nää elämäntapavalittajat eivät viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin itkeä ja valittaa...
tunnen esim ihmisen joka valittaa helteistä ja istuu koko päivän neljän seinän sisällä telkkaria katsellen (miettikää miten paljon laite kuumentaa sisätiloja kun kokopäivän päällä) sen sijaan että hakeutuisi ulos varjoon lepäämään. Sama ihminen poraa talvella pakkasia kun ei osaa kaupasta ostaa itselleen vaatetta eikä pukeutua niihin.
Väitän että aika paljon on asenteesta ja oman järjen käytöstä kiinni miten jakselee!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:16"]
[/quote]
[/quote]
Miten oot saanut aivovaurion?