Siis miten te aikuiset ihmiset ette kestä pientä hellettä?
Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.
Kommentit (179)
Minä minä minä minä! Mikseivät kaikki ole niiin kuin minä?!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:21"]
Mä nautin kyllä helteistä enkä valita siitäkin huolimatta että mulla on astma ja henki on ahtaammalla lähes koko ajan.
[/quote]
Miten on mahdollista että sulla astma pahenee helteillä kun eikös se pakkanen ja kylmyys nimenomaan ota astmaatikolla keuhkojen päälle. Näin ainakin mulla joka olen lapsesta asti kärsinyt pahasta astmasta ja lämpö vaan auttaa.
[/quote]
Kyllä pakkanen ottaa mulla kans, mutta myös liika kuumuus, paras on hengittää sellaisella kelillä kun lämpöä on 0-+20 astetta.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:19"]
Lanssia viedään koko ajan, vanhukset ei varmaan kestä hellettä ja se näkyy kohta kuolinilmoituksissa.
[/quote]
Ok, ikävää jos jossakin näin. Meillä ei juurikaan ole tänä kesänä helle keikkoihin vaikuttanut.
t. ensihoitaja
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:25"]
Ei kannata näitten hellettä rakastavien white trash -mammojen provoihin vastata. On se ihme, että jos se helle niin ihastuttaa, niin siitä ei olla nauttimassa, vaan roikutaan Vauvalla valittamassa ihmisistä, jotka eivät helteistä tykkää. No life!
Onneksi syksy tulee pian. :)
[/quote]
No sieltähän se tuli. Jos tykkää helteestä niin on wt, eikä suinkaan ne ruikuttajat ole. Keksipä jotain muuta.
Suomalaisten perusluonteeseen nyt vaan kuuluu joka asiasta valittaminen, suomalainen sisu muka paskan marjat!
Mulla on rytmihäiriöitä. Alle 24:ssä ok, sitt olo pahenee
Olen ajatellut jos ottais äkkilähdön Kreetalle jossa en oo käynyt. On sitä oltu kuumemmassakin paikassa. Muistan vuosikausia sitten kun olin Egyptissä niin kävelin kauppaan ja tulin pois taxilla. Huoneistossa oli ilmastointi ja siihen kuului siivoojakin.
Ap, olet persereikä. Toivottavasti saat sydärin, teinisika.
Kyllähän tää menee näin lomaillessa ja vaan ollessa, mutta jos näin kuuma on kun työt alkaa 2 viikon päästä, niin voi surku. Se on paita märkä jo tunnin päästä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:24"]Sisällä olen näillä keleillä 24/7, joka päivä on pää kipeä, huimaa ja rytmihäiriöitä, eli en todellakaan nauti.
[/quote]
Ja ikää on 75, eikö? Jos oot nuorempi, niin oot vaan huonokuntoinen.
Se on vaan se suomalainen tapa valittaa. Talvella vituttaa lumi ja pakkanen, syksyllä sade ja loska. Kesällä vituttaa sade ja toisaalta helle. Se maksettu etelänmatkakin vaikuttaa typerältä, kun kotimaassa on yhtä kuuma.
Hikoilu kutittaa pahasti. Sairastan ihosairautta, mitä ei voi täysin hoitaa. Sen lisäksi olin kahdeksannella kuulla raskaana. En suuremmin ole valittanut keleistä, mutta viileämpää toki voisi olla.. :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]
Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään.
[/quote]
On mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta ja ei ole sekoittanut lämmönsäätelyä, tai muutakaan toimintaa mitenkään. Hitto, just sanoin lapselleni, että voi kun olisi vielä lämpimämpää ja pitkälle syksyyn. Ei tää tauti nyt noin sekoita yhtään mitään, jos on oikea lääkitys päällä. Pystyy elämään ihan normaalia elämää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:20"]Niinpä. Hyvänä esimerkkinä toimii veteraanit, heillä oli läheisellä kentällä golfturnaus, siellä vanhukset vetivät 6 tunnin turnauksen kantaen omat golf tavaransa valittamatta ja heillä oli todella hauskaakin. Lämpöä 32 astetta. Huolehtivat nesteytyksestä ja vaatetuksestaan hyvin.
Sitten perus av mamma kuolee ilman hernepussia.
[/quote]
Näinpä! Mun 68-vuotias tekee juuri iloisena puutarhatöitä ja 65-vuotias äiti lähti mustikkaan. Urheilkaa ihmiset, niin kestätte paremmin kuumaa. Mun pojalla on astma, muttei se valita yhtään. Ottaa lääkkeet ja leikkii pihalla. ap
[/quote]
Näin. Sama omilla sukulaisilla. Liki 80 vuotiaat isovanhemmat ajavat oman ja naapurinkin ruohot työnnettävällä ruohonleikkurilla, heillä on oma puutarha jota hoitavat oikein onnellisina.
Oma isäni on n 60 v ja hän edelleen tekee 9 tunnin päivää raksa-alan yrityksellään, vapaa-ajallaan rakentaa uutta vajaa. Eikä valita.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:22"]
Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka sekoittaa lämmönsäätelyn. Nämä helleviikot ovat olleet minulle ja monelle muulle silkkaa helvettiä. Mutta sitähän eivät empatiakyvyttömät ääliöt kuten ap koskaan kykene ymmärtämään.
[/quote]
Niinpä. Samaa olen miettinyt näistä helleintoilijoista. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Ei riitä ymmärrys, ei...
[/quote]
Mullakin on kilpparin vajaatoiminta, tykkään silti helteistä.
Tämä hellejakson pituushan ihmisiä syö. Yleensä Suomessa on lämmintä pari päivää ja sitten ukkostaa, nyt ei loppua näy.
Jos on perusterve ihminen eikä jaksa näitä helteitä täytyy olla todella rapakuntoinen. Itse olen pullero 15kg ylipainoa ja kävin heti aamusta heittämässä 15kg pyörälenkin eikä tuntunut missään. Tosin en muutenkaan makaile sohvalla vaan kuntoile joka päivä. Olen muutenkin huomannut että mun ikäluokassani jo alkaa olla todella porukkaa ns toinen jalka haudassa kun on jos jonkinlaista vaivaa ja kremppaa...ikää 40v. Jos ihmiset pitäisivät parempaa huolta itsestään niin ei tarvitsisi niin valittaa oloa...ja joo mulle ei tarvitse kuittailla ylipainosta koska siitä huolimatta olen hyväkuntoinen ja koska kuntoilen.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:16"]
Eihän nyt ole edes kuuma. Juo vaan vettä. Ei hikoilu haittaa, se viilentää. Pois vaan suorasta auringonpaisteesta, tosin sitäkin aikuinen ihminen kestää pari tuntia. Miten te aiotte pärjätä vanhuksina, kun jo nyt ootte noin vaivaisia? Ylös ulos ja lenkille vaan! Yöllä voi vähän pitää ikkunaa raollaan. Mä nukuin 12 tuntia viime yönä, oli ihanaa kun oli lämmin. En tajua teitä. Miten voitte olla noin huonokuntoisia? Eri asia on nyt viimeisillään raskaana olevat. Toisaalta sekään ei oo sairaus vaan aivan luonnollinen olotila naiselle.
[/quote]
Niin...en voi mitään sille, että olen sairas. En voi mitään sille, että aivovaurion myötä kestän lämpöä huonommin kuin ennen. Kyse ei siis ole huonokuntoisuudesta. Oletko täysin empatiakyvytö vai etkö vain osaa ajatella?
Ymmärtäisin valituksen jos lämpötilat lähentelisi jotain neljää kymppiä!
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:21"]Tule kokeilemaan tätä ruumiillisesti raskasta työtä auringonpaisteessa kello 11-19. Ehkä hiffaat sitten.
[/quote]
No kuule just tein 10-tuntisen päivän helteessä. Oli hiki, mutta mitä sitten? ap