5 lapsen äiti palstailee. Kysy mitä haluat!
Kommentit (26)
Miksi lapsilla on noin isot ikäerot? Mikä olet ammatiltasi?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 17:57"]
Miksi lapsilla on noin isot ikäerot? Mikä olet ammatiltasi?
[/quote]
Isot? Minusta ne eivät ole isot jos esim. esikoisella ja seuraavalla lapsella on ikäeroa 2 vuotta jne...? olen ammatiltani tarjoilija. :)
Totta! En nyt jaksa kysyä sinulta mitään.
Etkö saa päivässä vastailla kysymyksiin jo ihan tarpeeksi? Miksi haluat niitä lisää?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:22"]
Saatko ikinä omaa aikaa?
[/quote]
Kyllä. Omaa aikaa on ja välillä sitä täytyy aina järjestää. Muuten ei pysy onnellisena. :) sama pätee parisuhteen kahdenkeskiseen aikaan, sitäkin täytyy aina välillä olla ja järjestää.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:22"]
Totta! En nyt jaksa kysyä sinulta mitään.
[/quote]
Ok. Se sopii ihan hyvin myös minulle. :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:23"]
Etkö saa päivässä vastailla kysymyksiin jo ihan tarpeeksi? Miksi haluat niitä lisää?
[/quote]
Vaikka minulla on 5 lasta ja mies, tottakai saan kysymyksiä päivässä, mutta en kuitenkaan niin paljon, että kokisin että ne veisivät voimiani.. :) yleensä myös tiedän vähän etukäteen mitä lapsilla on esimerkiksi kysyttävänä.
Se on ihan eri asia palstailla toisten aikuisten ja tuntemattomien ihmisten kanssa ja antaa heidän tulla kyselemään ja juttelemaan, kun se juttelu ja kysymykset on todennäkösesti ihan erillaisia mitä lasten ja oman miehen kanssa... Tajusitko?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:27"]
Lapsien ikäero?
[/quote]
Esikoisen olen saanut 30-vuotiaana v. -95.
Toisen 32-vuotiaana v. -97.
Kolmannen 35-vuotiaana v. -00.
Neljännen 40-vuotiaana v. -05.
Viidennen 43-vuotiaana v. -08.
Siitä voi halutessaan niitä ikäeroja laskeskella. :)
Miten tuntui, että kroppa jaksoi kaikki raskaudet? Tuliko enemmän vaivoja, kun viimeinen/toiseksi viimeinen raskaus menossa?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:39"]
Miten tuntui, että kroppa jaksoi kaikki raskaudet? Tuliko enemmän vaivoja, kun viimeinen/toiseksi viimeinen raskaus menossa?
[/quote]
Minusta tuntui, että mun kroppa jaksoi ihan hyvin. :) ja ei tullut enempää mitään vaivoja... :) mistä olen hyvin kiitollinen ja onnellinen! olen hyvin kiitollinen ja onnellinen myös siitä, että kaikki 5 lastani ovat terveitä. Nekin kaksi, jotka olen yli 40-vuotiaana saanut... :-)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:28"]
Se on ihan eri asia palstailla toisten aikuisten ja tuntemattomien ihmisten kanssa ja antaa heidän tulla kyselemään ja juttelemaan, kun se juttelu ja kysymykset on todennäkösesti ihan erillaisia mitä lasten ja oman miehen kanssa... Tajusitko?
[/quote] Mutta samassa aiheessa pyörit kuitenkin, omassa elämässäsi. Luulisi, että ihmiset yleensä haluaisivat irtiottoa perheestä niinä vapaahetkinä kun pääsee esim, nettiin. Kukin toki tyylillään.
Oletko koskaan joutunut turvautumaan ulkopuoliseen siivous yms apuun lasten ollessa pieniä? Haaveilen itsekkin isosta perheestä, mutta luulen etten yksinkertaisesti jaksaisi hoitaa noin montaa lasta ja kotiakin.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:43"]
[/quote] Mutta samassa aiheessa pyörit kuitenkin, omassa elämässäsi. Luulisi, että ihmiset yleensä haluaisivat irtiottoa perheestä niinä vapaahetkinä kun pääsee esim, nettiin. Kukin toki tyylillään.
[/quote]
No eiks tää ole sitä irtiottoa, tulla nettiin ja antaa ihmisten kysellä? missä sanoin että kenenkään pitäisi kysyä mitään minun perheestä? tämä on kuitenkin lapsi aiheinen palsta, joten esittelin vain, että minäkin olen äiti ja kerroin monenko lapsen äiti olen. :-) onko se väärin?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:48"]
Oletko koskaan joutunut turvautumaan ulkopuoliseen siivous yms apuun lasten ollessa pieniä? Haaveilen itsekkin isosta perheestä, mutta luulen etten yksinkertaisesti jaksaisi hoitaa noin montaa lasta ja kotiakin.
[/quote]
En ole joutunut turvautumaan. Tietysti minä en hoida pelkästään lapsia ja kotia, vaan saan siihen apua myös mieheltä, jaamme lasten hoitoa ja kotiaskareita. :-)
En elä sellaisessa vanhassa uskossa, jossa pelkästään naisen oletetaan hoitavan kaikki lapset ja kodin siivoustyöt esimerkiksi. Vaan meillä jaetaan asioita, jos mieheni olisi yhtään tuonlainen, olisin potkassut hänet pellolle jo aika päiviä sitten...
Sitten olisin varmaan saanut apua ystäviltäni ja 14-vuotta nuoremmalta pikkusiskoltani. :-)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:49"]
[/quote]
No eiks tää ole sitä irtiottoa, tulla nettiin ja antaa ihmisten kysellä? missä sanoin että kenenkään pitäisi kysyä mitään minun perheestä? tämä on kuitenkin lapsi aiheinen palsta, joten esittelin vain, että minäkin olen äiti ja kerroin monenko lapsen äiti olen. :-) onko se väärin?
[/quote]Miksi sä hiilestyt ja olet jotenkin ylemmyydentuntoinen? "Tajusitko" ja "onko se väärin?" Yritin kysyä sulta kysymyksen joka koskee vain sun ajatusmaailmaa, eikä sun ympäröivää todellisuuttasi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 12:49"]
[/quote]
[/quote]Miksi sä hiilestyt ja olet jotenkin ylemmyydentuntoinen? "Tajusitko" ja "onko se väärin?" Yritin kysyä sulta kysymyksen joka koskee vain sun ajatusmaailmaa, eikä sun ympäröivää todellisuuttasi.
[/quote]
En ole hiilestynyt, vastasin vain omalla tyylilläni. :-)
No tuleeko vielä kysymyksiä nyt illasta? :)