Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan vauvalle vaippaa, mitä teen?

Vierailija
24.07.2014 |

Niin. Vauva on nyt 5 kuukautta vanha ja vieläkään en ole vaihtanut yhtäkään vaippaa. Vaimoni alkaa jo kyllästyä siihen että joutuu aina itse vaihtamaan ne, ja eilen hän raivostui kunnolla. Väittää, että haluan vain päästä helpolla, minua ei kiinnosta lapsi tarpeeksi, en ole valmis tekemään niitä ikäviä juttuja mitä lapsen hoitoon liittyy jne. En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan sitä, se haju (ja näky) on luotaantyöntävä ja muutenkin vaippojen vaihtaminen on liian sotkuista toimintaa minun makuuni. Miten voin saada vaimoni hyväksymään sen, että äitinä hänellä on vauvasta periaatteessa suurempi vastuu ja että en vain pysty vaihtamaan vaippaa? Vai pitääkö minun jotenkin alkaa siedättämään itseäni?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaa.

Vierailija
2/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opettaa lapsi kuivaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
4/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pitää alkaa siedättämään itseäsi. Mitä siitäkin tulisi, jos molemmat vanhemmat olisivat noin että "ei pysty".

Vierailija
5/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tuskin se vaimoskaan siitä vaippojen vaihtamisesta nauttii, mutta tuollaiset asiat on vain pakko hoitaa. Ikävää, että jätät vastuun yksin hänelle.

Vierailija
6/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun isänikään vaihtanut minulle koskaan vaippja oksentamatta enkä vaihtaisi niitä itsekään. Tuskinpa saat kuitenkaan naispalstalta erityisen paljon sympatiaa.

Vierailija
7/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu kun vain sinnillä vaihdat.

Vierailija
8/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sun on alettava siedättämään itseäsi. Ja äidillä ei ole vauvasta suurempi vastuu kuin sinulla, vaan yhtä suuri. Tunnen yhden äidinkin joka yritti samaa kuin sinä, ja samat sanat sanoin hällekin.

Vierailija
9/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi annat vaimosi hoitaa muut hommat ja sinä laitat puhtaan vaipan. Siitä pikkuhiljaa. Ja kyllä, sinun on PAKKO oppia se ja sietää! Lapsi kulkee vaipoissa pahimmillaan vielä 3 vuotta, kyllä siinä kerkeää tulla paljon tilanteita että äiti ei olekaan paikalla

Vierailija
10/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä suurempi vastuu? Oletko tosissasi?

Vierailija
11/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko ikinä päästää äitiä käymään vaikkapa kavereiden kanssa syömässä ja kaupoilla, siten että olisi poissa muutaman tunnin? Mitä teet jos vauva kakkaa sillä välin ja vaippa on vaihdettava vai ajatteletko äidillä myös olevan velvollisuus viedä lapsi mukanaan joka paikkaan kunhan isän ei vain tarvitse kantaa vastuuta? Vaimosi on oikeassa suuttuessaan sinulle ja sinä väärässä sanoessasi äidillä olevan suurempi vastuu vauvasta. Tottakai äiti hoitaa lasta isän ollessa töissä ja imetys yms. On äidin tehtävä ja siten äiti myös hoitaa lasta enemmän mutta vastuu on yhtälailla isällä, lapsi on yhdessä luotu.

Vierailija
12/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolasit päähän ja pyykkipoika nenään. Peset peppua niin kauan, ettei paska haise. Hyvä kuivaus ja sitten loput, talkkia, rasvausta, mitä nyt yleensä teettekin.. Entäs sitten, jos itse paskot housuusi, tai vaimosi sairastuu ja ripuloi alleen? Jätätkö siihen vaan ja huudat apua?

Vierailija
13/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iniset? Palauttakaa se!

Vierailija
14/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mies 29v. Eihän sulla vaimoa tai lasta pitänyt olla?

Vierailija
15/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]

Aluksi annat vaimosi hoitaa muut hommat ja sinä laitat puhtaan vaipan. Siitä pikkuhiljaa. Ja kyllä, sinun on PAKKO oppia se ja sietää! Lapsi kulkee vaipoissa pahimmillaan vielä 3 vuotta, kyllä siinä kerkeää tulla paljon tilanteita että äiti ei olekaan paikalla

[/quote]

Niin, sellainen asteittainen eteneminen voisi olla ihan hyvä idea. ap

Vierailija
16/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalta jäis vaipat vaihtamatta jos äidille kävis jotain?

Vierailija
17/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet sitten avuton mies vai oletko edes mies, pojankoltiainen.

Vierailija
18/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:02"]

Moi, mies 29v. Eihän sulla vaimoa tai lasta pitänyt olla?

[/quote]

Tuliaisia Kuopiosta?

Vierailija
19/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]

Äitinä suurempi vastuu? Oletko tosissasi?

[/quote]

Kyllä olen, sehän on ihan fakta. Enhän minä esim. imettämistäkään voi äidin puolesta hoitaa, ja lapsi muutenkin on yleensä läheisempi äidin kanssa. ap

Vierailija
20/97 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit aktiivihiilisuodattimen ja laitat sen naamalles. Sit vaan vaihdat sen vaipan, ei se kenellekään herkkua ole.

Jos taas haluat tehdä mielummin jotain muuta, niin pyydä vaimosi neuvotteluun ja sovi, että sä tästälähtien tiskaat tai imuroit tmv. aina ja vaimosi ei tarvitse sitä enää koskaan tehdä.