Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3361/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on varsin ymmärrettävää, että nuorilla ei ole uskallusta sitoutua, joten tästä nämä ns. teinikihlaukset varmaankin johtuvat. Halutaan joku merkki, että ollaan sitoutuneempia kuin toiset. Tuossa iässähän parisuhteet kestävät päivistä kuukauteen niin näillä "kihlauksilla" viitataan sitten johonkin muutaman kuukauden tai jopa puolen vuoden aikajänteeseen. Ehkä joku "nuorisosuhde" voisi olla neutraalimpi kuin yleisesti käytetty "teinikihlat", koska varsinaisten kihlojen kanssahan näillä ei ole mitään tekemistä.

Ja silti täällä ap jostain syystä pyörittelee silmiään erityisen paljon niille vuosien tai jopa kymmenien vuosien kihlauksille. Miksi?

Eri, mutta nuohan ovat nuorten juttu. Aikuisilla usein syynä se, ettei ole varaa järjestää häitä. Sitten pitäisi älytä olla kosimatta.

Niin varmaan ”eri” 🙄.

Onko sinullakin jäänyt tajuamatta, että häät ja avioituminen eivät ole sama asia? Sinullakin on ilmeisesti jäänyt vain haaveeksi ne prinsessahäät, jotka tuntuvat ”teillä kahdella” tarkoittavan samaa kuin avioliittoon vihkimeinen.

Vierailija
3362/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on varsin ymmärrettävää, että nuorilla ei ole uskallusta sitoutua, joten tästä nämä ns. teinikihlaukset varmaankin johtuvat. Halutaan joku merkki, että ollaan sitoutuneempia kuin toiset. Tuossa iässähän parisuhteet kestävät päivistä kuukauteen niin näillä "kihlauksilla" viitataan sitten johonkin muutaman kuukauden tai jopa puolen vuoden aikajänteeseen. Ehkä joku "nuorisosuhde" voisi olla neutraalimpi kuin yleisesti käytetty "teinikihlat", koska varsinaisten kihlojen kanssahan näillä ei ole mitään tekemistä.

Ja silti täällä ap jostain syystä pyörittelee silmiään erityisen paljon niille vuosien tai jopa kymmenien vuosien kihlauksille. Miksi?

Eri, mutta nuohan ovat nuorten juttu. Aikuisilla usein syynä se, ettei ole varaa järjestää häitä. Sitten pitäisi älytä olla kosimatta.

Niin varmaan ”eri” 🙄.

Onko sulla jotain harhoja, kun kuvittelet tietäväsi ketä täällä kirjoittaa?

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin ihmisille minun ja kumppanini menneen kihloihin, niin kyllä melkein jokainen kysyi sen jälkeen häiden ajankohdasta. Eli kyllä suurimmalle osalle on edelleen oletuksena, että kihloja seuraa naimisiinmeno jollakin aikataululla. Olisipa tämä keskustelu ollut jo silloin olemassa, niin olisi trollausmielessä voinut todeta "ei me mitään naimisiin olla menossa, haluttiin vaan syventää meidän suhdetta" ja seurata ihmisten reaktioita.

Miksi koit tarpeelliseksi kertoa ihmisille kihlauksesta? Eihän se ole yhtään mitään muuta kuin ahatus siitä, että menette naimisiin. Mikä uutisaihe tuo on kenellekään muulle kuin korkeintaan itsellenne? Mikset vain suoraan lähettänyt hääkutsuja? Huomionkipeyttä vai mitä? Melkoista teinimeinikiä yhtä kaikki moinen kihloillaan leuhottaminen.

Vierailija
3364/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisin veikata, että TKH on myös ystävilleen kertonut ettei aio naimisiin, jos mun kaveri kertois näin ja sitten järjestettäis isot kihlajaiset ni en kyllä varmaan menis. Miksei voi järjestää jotain muita juhlia, parisuhdekekkereitä? Miks niitten pitää olla kihlajaiset kun oikeesti ei edes olla menossa naimisiin?

eli juhlitaan sitä, että on saanut mieheltään sormuksen  Kihlajaisissa juhlitaan sitä, että ollaan menossa naimisiin

Onks meilläkin sit kihlajaiset aina kun saan mieheltäni sormuksen? Vai pitääks se sit laittaa aina vasempaan nimettömään??

Sama jos järjestetään valmistujaiset eikä kukaan ole edes valmistunut :D

Pidetään juhlat vain sen takia, koska ei aiota mennä mihinkään kouluun :D

Kuka on mennyt naimisiin siinä kohtaa kun ne kihlajaiset pidetään? Ei kukaan. Etukäteen siinä patsastellaan aviosäädyllä, joka ei kenties koskaan toteudu.

Vierailija
3365/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin ihmisille minun ja kumppanini menneen kihloihin, niin kyllä melkein jokainen kysyi sen jälkeen häiden ajankohdasta. Eli kyllä suurimmalle osalle on edelleen oletuksena, että kihloja seuraa naimisiinmeno jollakin aikataululla. Olisipa tämä keskustelu ollut jo silloin olemassa, niin olisi trollausmielessä voinut todeta "ei me mitään naimisiin olla menossa, haluttiin vaan syventää meidän suhdetta" ja seurata ihmisten reaktioita.

Kyselivätkö myös perheenlisäyksestä? Tahditonta porukkaa sun lähipiirissäs.

Mun mielestäni on älytöntä ettei läheisten kanssa voisi jutella parisuhteesta tai vauhahaaveista! Mitä se sulle kuuluu- vastauksia vaan kaikkeen paitsi säästä puhumiseenko?

Vierailija
3366/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, missä TKH? Joko on kihlat kiikarissa vai vieläkö olet teinikihloissa?

Vierailija
3367/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni on älytöntä ettei läheisten kanssa voisi jutella parisuhteesta tai vauhahaaveista! Mitä se sulle kuuluu- vastauksia vaan kaikkeen paitsi säästä puhumiseenko?

- Alettiin seukkaa viime viikolla.

- Onko teillä jo yhteinen hautapaikka?

Rest my case...

Vierailija
3368/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästy....

Vierailija
3369/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kiire mennä avioon niin miten on aikaa täälä jaaritella?

Koska se mies karkasi.

Onko ihme? Kuka jaksais tuollaista ihmistä kuin teinikihlahullu oikeassa elämässä?

Sitähän tässä nyt otetaan selvää. Sua se ei jaksanutkaan. Parempi tavara täällä kuulemma ainakin. Omaas jo tumppasitkin.

Vierailija
3370/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta, mutta kyllä mun mielestä on ihan sopivaa pitää sormuksia vasemmassa nimettömässä sitoutumisen merkkinä, kunhan ei valehtele olevansa kihloissa, jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin.

Vierailija
3371/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tipahdin jo, onko teinikihlahullu sama joka lanseerasi sen termin teinikihla kaikille muillekin?

Koska hullultahan se kuulostaa.

Vierailija
3372/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus on lupaus avioliitosta, mutta kyllä mun mielestä on ihan sopivaa pitää sormuksia vasemmassa nimettömässä sitoutumisen merkkinä, kunhan ei valehtele olevansa kihloissa, jos ei ole aikomustakaan mennä naimisiin.

Vale se ei ole jos niin on sopinut.

Vierailija
3373/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkää kirjoittako tollasia romaaneja, en todella jaksa lukee kun ekat 2 riviä ja saa haukkua tyhmäksi ja laiskaksi ja vaikka mitä 🤣

Ei tunnu missään kun omaa omanarvontuntoa edes rusinan verran...

Täällä on sellaisiakin keskustelijoita, joilla riittää kärsivällisyys lukea pitkiäkin viestejä. Mielenkiintosempia ne on, kuin muutaman sanan vittuilut.

Niinpä. Me muut ollaan ihan normaaliälyisiä ja osataan keskittyä jopa muutaman kappaleen pituisiin teksteihin, ja ymmärtää niiden sisältö ilman ongelmia. Miksi pitää edes roikkua KESKUSTELUpalstalla, jos ei osaa/jaksa/kykene lukemaan muiden vastauksia?

Ihan eka kertaa ja ihan vahingossa paikalle osunut huutava juristi roikkuu täällä yhä vaan, vaikka jo useita sivuja sitten sanoi heipat…

Vierailija
3374/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tipahdin jo, onko teinikihlahullu sama joka lanseerasi sen termin teinikihla kaikille muillekin?

Koska hullultahan se kuulostaa.

Kyllä nimenomaan. Täällä on vain yksi hullu, joka riehuu jakamassa omaa mielipidettä kaikkien agendana.

Vierailija
3375/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit onneksi itsekin "mun mielestä". Kaikkia aivopieruja ei aina kannata esittää julkisesti.

Vierailija
3376/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollanen solvaus on todella lapsellista!

Kun ei muuhun kykene. Eilen vielä kehu olevansa niiiiin rauhallinen.

En ole sanonut olevani rauhallinen. Mulla on aika lyhyt pinna, kun joudun tekemisiin imbesillien kanssa. Etkö vieläkään tajua, että tämä on keskustelupalsta, jolla käy tuhansia ihmisiä?

Olet varmaan tosi ammattitaitoinen ja tosi suosittu siellä kehitysvammatyössä, jossa kerroit olevasi. 🙄

Vierailija
3377/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin asianlaita niin että olisikin pulaa avioeroasiakkaista ja siksi tarttee mennä kaikkien naimisiin jotta joutuu eroo?

Voihan se oma elanto olla siinä kiinni myös.

Vierailija
3378/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollanen solvaus on todella lapsellista!

Kun ei muuhun kykene. Eilen vielä kehu olevansa niiiiin rauhallinen.

En ole sanonut olevani rauhallinen. Mulla on aika lyhyt pinna, kun joudun tekemisiin imbesillien kanssa. Etkö vieläkään tajua, että tämä on keskustelupalsta, jolla käy tuhansia ihmisiä?

Olet varmaan tosi ammattitaitoinen ja tosi suosittu siellä kehitysvammatyössä, jossa kerroit olevasi. 🙄

Ne kokee siellä samankaltaisuutta keskenään joten onko ihme jos tykkäävät.

Vierailija
3379/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta miehen siskot tinkasivat vauva-asiaa siihen saakka, kunnes kysyin, ovatko he tulleet ajatelleeksi että ehkä me ei saada lapsia ja miltä silloin mahtaa moinen utelu tuntua. Siihen loppuivat kyselyt. Lapset syntyivät sitten ajallaan kaikessa rauhassa, ilman kenenkään kyttäämistä ja painostamista.

Vähän samantyylistä nokkansa toisten yksityisiin asioihin tunkemista tuo ap:n kysely, jankkaus ja silmien pyörittely.

Vierailija
3380/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikikihloissa ja sen kehtaan myöntää.

Minulta ei ole kukaan 20v aikana kysynyt että koska ne häät on, ei edes alussa.

Eikå ollut mitään kihlajaisia.

Sormusta en enää pidä mutta suhteemme on ihan sama, toinen meistä pitää edelleen sormusta.

Ei se mielestäni muuta sitä asiaa että kun kerran kihloihin mentiin, niin edelleen ollaan.