Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
3341/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiire mennä avioon niin miten on aikaa täälä jaaritella?

Vierailija
3342/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkää kirjoittako tollasia romaaneja, en todella jaksa lukee kun ekat 2 riviä ja saa haukkua tyhmäksi ja laiskaksi ja vaikka mitä 🤣

Ei tunnu missään kun omaa omanarvontuntoa edes rusinan verran...

Täällä on sellaisiakin keskustelijoita, joilla riittää kärsivällisyys lukea pitkiäkin viestejä. Mielenkiintosempia ne on, kuin muutaman sanan vittuilut.

Niinpä. Me muut ollaan ihan normaaliälyisiä ja osataan keskittyä jopa muutaman kappaleen pituisiin teksteihin, ja ymmärtää niiden sisältö ilman ongelmia. Miksi pitää edes roikkua KESKUSTELUpalstalla, jos ei osaa/jaksa/kykene lukemaan muiden vastauksia?

Normaaliälyä soittaa samaa grammaria uudestaan ja uudestaan. Saahan sillä toki sormetuslihakset kasvamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkää kirjoittako tollasia romaaneja, en todella jaksa lukee kun ekat 2 riviä ja saa haukkua tyhmäksi ja laiskaksi ja vaikka mitä 🤣

Täällä on sellaisiakin keskustelijoita, joilla riittää kärsivällisyys lukea pitkiäkin viestejä. Mielenkiintosempia ne on, kuin muutaman sanan vittuilut.

Tämä keskustelu on jo aika käyty.

Jollain jäi kone jumiin vaan.

Toivottavasti löytyy mies ja pääset kihloihin TKH, vaikka edes teinisellaisiin.

Vierailija
3344/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä TKH on joku kehitysvammainen runkkari, joka peukuttaa omia viestejään tuhannen auringon energialla.

Vierailija
3345/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on jo aika käyty.

Jollain jäi kone jumiin vaan.

Toivottavasti löytyy mies ja pääset kihloihin TKH, vaikka edes teinisellaisiin.

Sulla se onkin jo karannut. Tais tulla juuri tänne.

Vierailija
3346/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen solvaus on todella lapsellista!

Vierailija
3347/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on jo ilmiannettu täälä?

Vierailija
3348/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus tarkoittaa VAIN JA AINOASTAAN sitä, että on sovittu naimisiinmenosta. Häiden ajankohtaa välttämättä ei siinä päätetä vielä. Eli häiden päiväys ei ole oleellinen, vaan se LUPAUS, että tulee aivoitumaan kihlattunsa kanssa ennemmin tai myöhemmin. Kihlaus voi sitten kestää miten kauan vain.

Kihlaus siis tosiasiallisesro tapahtuu sillä hetkellä, kun toinen kosii ja toinen vastaa myöntävästi. Sormusten vaihto on vain se kiva juttu siinä. Sormukset ei ole oleelliset oikeastaan ollenkaan. Voi olla kihloissa ilman kihlasormuksia (toki tää olis omituista), mutta ilman selkeää avioitumislupausta ei ole kihloissa, vaikka olis vaihdettu sormukset. Ilman sitä lupausta, sopimusta, on vin annettu koruja toiselle lahjaksi.

SIIS: Jos ei ole luvattu mennä naimisiin, ei olla kihloissa, vaikka olisi sata sormusta sormissa.

Naurattaa niin, että ihmiset ei tajua tätä. Teidän mielipiteillänns ei ole pienintä väliä, kihlaus ON avioliittolupaus, ei mikään muu. Se EI OLE mikään astetta vakavampi seukkaus tai romantiikka-pläjäys. Ihminen on kihlautunut, kun hän on luvnnut mennä naimisiin. Silloin ja vain silloin. Näin se vain on, vaikka kuka sanoisi mitä.

Mutta aina niitä hölmöjä on ollut, jotka luulee, että kihloissa oleminen on eräänlainen itsenäinen parisuhteen muoto. Toki kukaan tule tuota uskoa teiltä viemään, mutta oikeasti ette ole kihloissa, ellette ole lupautuneet menemään naimisiin myöhemmin.

Auttaako CapsLock pakkomielteissä?

Tossa ei ole kyse mistään pakkomielteestä, vaan tosiasian selittämisestä ihmisille, jotka ovat vähän tavallista tyhmempiä. Heille on aina aiheellista KOROSTAA jotakin pointtia, koska heidän on yleensä vaikea ymmärtää tai muistaa tai käsitellä asian ydintä.

Sitten on näitä tyyppejä, jotka eivät kestä väärässä olemista ja alkavat aina nälviä jostakin ihmistä, joka on käyttänyt aikaansa kertoakseen selkokielellä hänelle itsestäänselvän asian, jota hän ei tähän saakka ole itse käsittänyt tai viitsinyt tarkistaa. Peruskeinoihin kuuluu silloin yrittää leimata totuuden selittäjää joko tyhmäksi (ei onnistu tässä tapauksessa, koska selittäjä on 100 % oikeassa, jonka normaali ihminen tuosta tekstistä ymmärtää) tai sitten jollain tapaa ärsyttäväksi, tässä tapauksessa siis viitattiin, että kyllä ihmisellä selkeästi on psyykkisiä ongelmia, pakkomielteitä. Mahtaa olla raskasta suhtautua totuuteen noin vihamielisesti. Sen voi ihan vain ottaa vastaankin ja jatkaa elämäänsä astetta fiksumpana ja jopa vähän kiitollisena sille, joka tältä osin lopetti sun tietämättömyytesi ja tarjoili faktan selkokielellä, KOROSTETTUNA.

Luuletko ihan oikeasti että jotakuta kiinnostaa sun agendaas? Suotta luulet. Kukaan ei jaksa edes lukea näitä sun paatostekstejäs. Vaahto suupielessä silmät hedelmäpelinä sitten siellä. Sääliksi käy!

No mitä ihmettä sitten luet? Tunteen vallassa?

Kirjoitin täysin rauhassa, naureskellen, samalla kaverin kanssa jutellen. Kun tuntuu olevan niin hirveän vaikea käsittää perusfaktoja, mutta pitää riehu asiasta. Keksiä jotain älyttömiä kirjainyhdistelmiä.

Tiedätkö, olen juristi, tulin tänne kahvitellessani, koska linkki oli uutisen vieressä, jonka nopsasti luin. Nyt me nauretaan kyynelet silmissä tätä, että teidän mielestä olen joku hahmo jollain kirjaimilla. Oikeesti please. Siis PLEASE.

Nyt mä lähden tästä ja tuskin takaisin tulen. On muutakin tekemistä. Oikeessa mä silti tässä asiassa olen ja sekös tuntui osuvan arkaan kohtaan.

Moikku! Hauskaa loppuelämää täällä!

Noissa tunne-kommenteissa on aina se, että osalle ihmisistä yli kahden rivin teksti on tosi vaikea asia. Sellaista ei osata itse tehdä. Erityisesti loogisella kappalejaolla. Se hämmentää, itkupotkuraivostuttaa ja on pakko keksiä, että toinen on ikävä ihminen.

Oma 4-vuotiaani toimii niin, eksarilainen enää ei, on jo oppinut hallitsemaan sen pettymyksen, että joku tietää enemmän tai että joskus sitä on itse vain väärässä.

Sama porukka ei myöskään tajua, että moni muu kirjoittaa sen "pitkän" tekstin ilman mitään vaivaa siinä ajassa, kun itse tuottaa kuusi sanaa. Silloin vähänkin pidempää tekstiä aletaan pitää jonain ihmeellisenä panostuksensa kirjoittajalta. Mitä se ei koulutetulle ihmiselle ole, ihn se kirjoitusnopeus ajattelemisen lisäksi on nopeampi kaikilla meillä, jotka kirjoitetaan työssämme joka päivä paljon. Eli ollaan koulutettuja.

Pusi pus, kiukkupusseille! Ei oo niin vakavaa. Mutta joo, kihlaus todellakin on avioliittolupaus, ei mikään pelkkä sormusleikki.

Mielenkiintoista nähdä montako sataa sivua teikikihlahullu (TKH) jaksaa jauhaa, että kihlat ilman aietta mennä naimisiin on paratiisi.

Vierailija
3349/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäinen se onkin.

Vierailija
3350/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää koko keskustelu on lapsellinen.

Vierailija
3351/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat ei olekaan muutakun sormusleikki myös niille ketkä avioon päätyvät.

Se kuinka vakavasti sen leikin ottaa, on omassa päässä 😏

Vierailija
3352/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää koko keskustelu on lapsellinen.

Niinpä. TKH sitä ja välillä KTH tätä.

Vierailija
3353/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se mies karkasi.

Vierailija
3354/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei muuhun kykene. Eilen vielä kehu olevansa niiiiin rauhallinen.

Vierailija
3355/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se mies karkasi.

No se selittää

Vierailija
3356/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se mies karkasi.

Onko ihme? Kuka jaksais tuollaista ihmistä kuin teinikihlahullu oikeassa elämässä?

Vierailija
3357/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kihlaus on lupaus avioliitosta. Kihlauasajan pituus on jokaisen oma asia oli sitten 2 viikkoa tai vuosikausia. Se ei muille kuulu.

Yläasteella mentiin teinikihloihin. Nyt vasta täältä luin, että jotkut aikuisetkin harrastaa "leikkikihloja". Säälittävää🤭

Vierailija
3358/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei muuhun kykene. Eilen vielä kehu olevansa niiiiin rauhallinen.

En ole sanonut olevani rauhallinen. Mulla on aika lyhyt pinna, kun joudun tekemisiin imbesillien kanssa. Etkö vieläkään tajua, että tämä on keskustelupalsta, jolla käy tuhansia ihmisiä?

Vierailija
3359/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kihlaus on lupaus avioliitosta. Kihlauasajan pituus on jokaisen oma asia oli sitten 2 viikkoa tai vuosikausia. Se ei muille kuulu.

Yläasteella mentiin teinikihloihin. Nyt vasta täältä luin, että jotkut aikuisetkin harrastaa "leikkikihloja". Säälittävää🤭

Säälittävää on haukkua muita säälittäviksi.

Vierailija
3360/3836 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmasti myös tietää että sen ipn saa selville vaikka sil olisi 5 vpnää käytössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi