Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlaus ilman aietta mennä naimisiin

18.07.2021 |

Kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat menneet kihloihin lyhyen tuntemisen, kuten kuukauden tuntemisen jälkeen? Entä kuinka moni teistä tuntee sellaisia pariskuntia, jotka ovat olleet kihloissa useita vuosia, tyyliin 5-10 vuotta ilman että he ovat sopineet vihkimispäivää?

En ole mielestäni vanhanaikainen tai konservatiivinen henkilö, mutta olen vain ymmärtänyt asian niin, että kihlautuminen tarkoittaa sitä, että silloin luvataan/päätetään mennä naimisiin. Ja minun mielestäni lyhyen tuttavuuden jälkeen ei ole järkevää luvata sellaista. Tai mikäs kihlautuminen se on, että mennään kihloihin, mutta ei edes oteta puheeksi vihkimisajankohtaa? Luulisi, että parin - kolmen vuoden sisällä tulisi sellainen hetki, että ehtisi mennä naimisiin, vaikka haluaisikin suunnitella megahäät oikein viimeisen päälle.

Olen kuullut, että joillain on sellainen tapa, että he kihlautuvat heti seurustelun alkaessa. Mä luulen, että tällaisilla henkilöillä on sellainen luonne, että he haluavat kontrolloida kumppaniaan ja ovat luonteeltaan tosi impulsiivisia ja mustasukkaisia.

Olen myös huomannut, että jotkut naiset ajattelevat, että parisuhteen pitäisi aina jotenkin syventyä ja mennä tietyn kaavan mukaan, että ensin seurustellaan, sitten muutetaan avoliittoon ja sitten mennään kihloihin jne. Kun taasen miehet ehkä useammin haluaisivat seurustella ihan vaan rennosti ilman paineita., että suhteen pitäisi jotenkin ”edetä”.

Ja osa naisista on sellaisia, että he ovat luonteeltaan niin epävarmoja ja heillä on niin huono itsetunto, että he kaipaavat miesystävältä varmistusta siitä, että mies on tosissaan parisuhteessa, siksi he haluavat kihlautua , kun heidän mielestään muuten he eivät voi luottaa mieheen.

Kommentit (3836)

Vierailija
221/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kihloihin tarvi tänä päivänä mennä. Voi mennä suoraan naimisiin, niinkuin me tehtiin. Oltiin seurusteltu puoli vuotta, kun todettiin että eiköhän tämä ollut tässä. Molemmilla taustalla monenlaisia suhteita ja käänteitä, molemmat huomattiin että nyt natsasi for good.

Vierailija
222/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kihloihin, mutta en muuttaa yhteen enkä naimisiin. Yhdessä oltu kohta viisi vuotta ja lapsikin on, mutta yhteen ei kumpikaan halua muuttaa.

Älkää nyt kuitenkaan repikö pelihousujanne tästä. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ainakin näin miehenä, että kun on kihloissa niin kiinnostuneita naisia on yhtäkkiä kymmenkertainen määrä kuin sinkkuna. Jo pelkkä sormus nimettömässä varmaan lisäisi vientiä jonkin verran, mutta luulen että osittain se johtuu myös itsevarmuudesta, että alkaa naisia kiinnostella. Kuitenkin sormus myös vaikuttaa, efekti on kokemuksesta selkeämpi kuin pelkästään vakituisessa suhteessa elävällä.

Olen tällä hetkellä avoimessa suhteessa mutta olen ajatellut että voitaisiin mennä kihloihin, koska silloin saisin itse enemmän seksiä muilta.

Hauskaa, että sormus sormessa tekee sinusta itsevarmemman. Pienestä se on kiinni!

Osaatko lukea?

Parisuhteessa olo tekee minusta itsevarmemman.

Sormus viestii jotain ulospäin mikä ilmeisesti houkuttelee naisia.

Molemmat yhdessä on suurempi vaikutus kuin pelkästään sormuksen pitäminen tai vakituinen suhde ilman sormusta.

Vierailija
224/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kihlaus on lupaus naimisiinmenosta.

Oli. Nykyään, tässä muuttuneessa maailmassa, sillä on eri merkitys.

Millaisessa tilanteessa joku kertoo olevansa kihloissa? En äkkiseltään muista yhtään sellaista tilannetta.

Vierailija
225/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa ainakin näin miehenä, että kun on kihloissa niin kiinnostuneita naisia on yhtäkkiä kymmenkertainen määrä kuin sinkkuna. Jo pelkkä sormus nimettömässä varmaan lisäisi vientiä jonkin verran, mutta luulen että osittain se johtuu myös itsevarmuudesta, että alkaa naisia kiinnostella. Kuitenkin sormus myös vaikuttaa, efekti on kokemuksesta selkeämpi kuin pelkästään vakituisessa suhteessa elävällä.

Olen tällä hetkellä avoimessa suhteessa mutta olen ajatellut että voitaisiin mennä kihloihin, koska silloin saisin itse enemmän seksiä muilta.

Hauskaa, että sormus sormessa tekee sinusta itsevarmemman. Pienestä se on kiinni!

Osaatko lukea?

Parisuhteessa olo tekee minusta itsevarmemman.

Sormus viestii jotain ulospäin mikä ilmeisesti houkuttelee naisia.

Molemmat yhdessä on suurempi vaikutus kuin pelkästään sormuksen pitäminen tai vakituinen suhde ilman sormusta.

Osaan mutta en ajatuksia. Nyt ymmärrän miksi oma mies ei käytä sormustaan.

Vierailija
226/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa joku kertoo olevansa kihloissa? En äkkiseltään muista yhtään sellaista tilannetta.

Itse olen ollut monessa kihlajaisissa, jopa työkaverin kesken kakuteltu.

Vierailija
227/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan omalle kohdalle sattunut. Jos sattuisi, niin ensimmäinen kysymykseni olisi tietysti, että milloin vietetään häitä.

Vierailija
228/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan omalle kohdalle sattunut. Jos sattuisi, niin ensimmäinen kysymykseni olisi tietysti, että milloin vietetään häitä.

Ja voivat vaikka vastata että ei ole vielä sovittu. Tai että ei ainakaan toistaiseksi. Sanotko siihen, että no ettehän te sitten ole kihloissa?

Vierailija
229/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voivat vaikka vastata että ei ole vielä sovittu. Tai että ei ainakaan toistaiseksi. Sanotko siihen, että no ettehän te sitten ole kihloissa?

En tietenkään sano. Osallistun kahveille ja se siitä. Eiköhän kaikki muutkin ole jo vetäneet johtopäätöksensä asiasta, mutta ihan kiva, että joku tarjoaa kahvit silloin tällöin.

Vierailija
230/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään sano. Osallistun kahveille ja se siitä. Eiköhän kaikki muutkin ole jo vetäneet johtopäätöksensä asiasta, mutta ihan kiva, että joku tarjoaa kahvit silloin tällöin.

Hyvätapaiset myös osaavat onnitella kihlauksen johdosta ja paremmat tutut ostavat jopa jonkun lahjan.

Vierailija
231/3836 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä joskus joutuu menemään kihloihin ettei pilden saanti lakkaa, vaikka ei olisi aikomustakaan viedä vihille. Kahdet tällaiset kihlat olen solminut.

Vierailija
232/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Älä yritä. Se on mukakihlaus, jos ei ole aietta mennä naimisiin.

Vierailija
233/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan ainakin selvittää, että kumppanilla on sama käsitys kihloihin menemisestä, eli tarkoittaako se lupausta mennä naimisiin. Minulle tarkoittaa, ja toivoisin että mies kosii.

"Mennäänkö kihloihin" vai "mennäänkö naimisiin", onhan noilla eroa.

Mitä eroa niillä on? Jos ehdottaa kihloihin menoa, niin silloin ehdottaa naimisiin menoa. Kuinka vaikea on ymmärtää kihlauksen määritelmä? Kihlaus on yhteinen sopimus siitä, että mennään joskus naimisiin. Sitten kun on sovittu, että mennään joskus naimisiin, niin on kihloissa. Kihloissa olo ilman avioaietta on määritelmällisesti mahdotonta.

Vierailija
234/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kosin miestäni karkauspäivänä neljän vuoden seurustelun jälkeen, tavallaan sen kunniaksi että muutettiin saman katon alle. Tai kosin ja kosin; ostin miehelle sormuksen ja kuoharia ja kysyin että pistätkö sen sormeen ja ostanko itsellenikin. Mies kävi sitten ostamassa.

Naimisiin ei aiota mennä mutta kihloista me silti puhutaan. Eihän tämä mikään avioliittolupaus tosiaan ole, mutta kihlat on ihan hyvä nimitys sille että ollaan sitoutuneita ja siitä meillä on merkkinä sormukset.

Vierailija
235/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kihloihin, mutta en muuttaa yhteen enkä naimisiin. Yhdessä oltu kohta viisi vuotta ja lapsikin on, mutta yhteen ei kumpikaan halua muuttaa.

Älkää nyt kuitenkaan repikö pelihousujanne tästä. 😀

Mitä lisäarvoa suhteeseen se kihlaus toisi? Haluaisitko nimenomaan sormuksen vai riittäisikö, että keskenänne sopisitte olevanne kihloissa?

Vierailija
236/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan ainakin selvittää, että kumppanilla on sama käsitys kihloihin menemisestä, eli tarkoittaako se lupausta mennä naimisiin. Minulle tarkoittaa, ja toivoisin että mies kosii.

"Mennäänkö kihloihin" vai "mennäänkö naimisiin", onhan noilla eroa.

Mitä eroa niillä on? Jos ehdottaa kihloihin menoa, niin silloin ehdottaa naimisiin menoa. Kuinka vaikea on ymmärtää kihlauksen määritelmä? Kihlaus on yhteinen sopimus siitä, että mennään joskus naimisiin. Sitten kun on sovittu, että mennään joskus naimisiin, niin on kihloissa. Kihloissa olo ilman avioaietta on määritelmällisesti mahdotonta.

Ihan hyvinhän se on onnistunut.

Vierailija
237/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, nyt mä tiedän että kaikki homoparitkin on vaan mukanaimisissa.

Vierailija
238/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, nyt mä tiedän että kaikki homoparitkin on vaan mukanaimisissa.

Onko sinulla aivoissa jokin toimintahäiriö?

Vierailija
239/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ovat. Kihlaus ei vaadi avioitumisen päivämäärää, vain avioaikeen.

Vierailija
240/3836 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kosin miestäni karkauspäivänä neljän vuoden seurustelun jälkeen, tavallaan sen kunniaksi että muutettiin saman katon alle. Tai kosin ja kosin; ostin miehelle sormuksen ja kuoharia ja kysyin että pistätkö sen sormeen ja ostanko itsellenikin. Mies kävi sitten ostamassa.

Naimisiin ei aiota mennä mutta kihloista me silti puhutaan. Eihän tämä mikään avioliittolupaus tosiaan ole, mutta kihlat on ihan hyvä nimitys sille että ollaan sitoutuneita ja siitä meillä on merkkinä sormukset.

Yritän edelleen ymmärtää tuota sormusasiaa. Miten ne tekevät sitoutumisestanne vahvemman? Ketä varten ne ovat, muistuttamaan itseänne sitoutumisestanne vai osoittamaan toisille ihmiselle, että olette varattuja?