Olenko hullu, kun ajattelen näin?
Esimerkiksi kun lentokone ammuttiin alas, olin tottakai järkyttynyt, mutta samalla jossain mieleni perukoilla ajattelin, että hyvä, taas on muutama ihminen vähemmän maailmassa ja nämä nuoret, jotka kuolivat eivät ole myöskään tekemässä lisää lapsia. Kuulostaa kauhealta, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi...
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 00:52"]
Et ole hullu, harmi että et saanut elää 1930-luvun saksassa, sinä ja Hitler olisitte tulleet varmasti hyvin juttuun!
[/quote]
:DDD
No ihmisiä on maapallolla liikaa, se on totta. Siksi päätinkin jo kauan sitten jäädä lapsettomaksi. Mutta AIDS-lääkärien kuolema tuntui silti surulliselta, juurikin heidän tärkeän, toisten kärsimystä lieventävän työnsä vuoksi. Muuten katastrofit, jotka eivät henkilökohtaisesti kosketa, liikuttavat minua lähinnä ajatuksen tasolla. Niin paljon mahtuu kärsimystä maailmaan, niin suuri osa siitä turhaa.
Ootte oksettavia, ette varmaan oikeasti tiedä mitä on menettää läheinen tai ette pysty tuntemaan empatiaa normaalilla tavalla. Itselle ei ole koskaan tullut mieleenkään mitään tuollaista lukiessani jotakin tragediaa..
Kylläpä annatte paljon arvoa kanssa ihmisille, heidän perheellä on suurin suru.. Toivottavasti teitäkin elämä opettaa pois pullamössöpumpulista ja tuosta äärimmäisen itsekkäästä ajattelutavasta. Teidänlaiset eivät tekisi mitään mikä ei hyödyttäisi itseänne, ette ole yhtään sen parempia tai ansaitse elää yhtään sen enempää kuin nuo turmassa kuolleet. Hävetkää, jos osaatte edes sellaista tuntea!
Minä ajattelin noin teini-ikäisenä, kun luulin olevani angsteissani niin hirveän fiksu ja tajuavani maailmaa ja sen hulluutta paremmin kuin kukaan. Niistä ajoista on viisastuttu ja ymmärretty lisää. Toivottavasti teilläkin näin tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 00:35"]Harva varmaan uskaltaa myöntää, mutta noin suurin osa ihmisistä ajattelee. Ainakin niin kauan, kun joku tragedia sattuu omaan tuttavapiiriin.
[/quote]
Kaikella rakkaudella kysyn, että miten sä kuvittelet tietäväs mitä "suurin osa" ihmisistä ajattelee?
Minäkin ajattelin Aasian tsunamin jälkeen, että niin se luonto vaan vähentää. Pakkohan sen on. Täällä on populaa ihan liikaa. Ja ei, minulla ei ole lapsia, eikä tule. On toki surullista, kun tällaisia onnettomuuksia/luonnonkatastrofeja tapahtuu, mutta jos asiasta jotain hyvää etsitään niin juurikin tuo, mitä Ap kirjoitti. Olen menettänyt läheisiä, joten tiedän kyllä surusta jotain.
Ne Aids-tutkijat olisivat voineet pienentää maapallon ylikansoittumista. Kehitysmaissa tedään paljon lapsia, koska lapsikuolleisuus on suuri. Tautien vähetessä lapsiluku pienenee, koska ei tarvi tehdä varalta kymmentä lasta.
Et ole hullu etkä sosiopaatyi. Itse ajattelen aina samoin, oli kyseessä 9/11 terrori-iskut USA:ssa, Aasian tsunami tai vastaava.
Olen todella empaattinen ihminen, joskus yliempaattinen, niin että tuntuu, että maailman paino ja tuska harteillani. Olen jatkuvasti huolissani ihmisoikeuksista, eläinokeista jne. Mutta kun suuria määriä ihmisiä kuolee kerralla, e oikein osaa surra.
Olen järkyttänyt lähipiiriä "tunteettomuudellani" kun he eivät voi ymmärtää, miksi en vouhkoonnu, sure ja muutu hysteerisiksi niin kuin ilmeisesti pitäisi. Mutta en minä osaa surra minulle täysin tuntemattomien ihmisten kuolemia, varsinkaan kun en ole koskaan tavannut heitä enkä tiedä heistä mitään henkilökohtaista. Kaiken logiikan mukaan minun pitäisi olla joka ikinen päivä surun murtama ja järkyttynyt, koska ihmisiä kuolee masssoittain joka ikinen päivä useissa osissa maailmaa. Niistä tapahtumista ei vaan aina tehdä tunteisiin vetoavia uutisia ja sensaatio-otsikoita, varsinkaan jos länsimaalaisia ihmisiä ei ole mittavaa lukua kuolleiden joukossa.
Mä aina ajattelen katastroeista, että siinä väheni taas paljon luontoa, eläimiä ja kanssaihmisiä tuhoavaa porukkaa. Maailmassa ON liikaa ihmisiä ja se on tosi paha juttu.
Olipa erikoisia ajatuksia tuossa. Minulla taas on ollut sillä tavalla hullu ajatus, että ainahan lentämisessä on riskinsä ja autoilussa riskinsä. Elämässä yleensäkin. Jos haluaa, ettei kuole liikenneonnettomuuksissa tai alas ammutussa koneessa, niin pitää pysyä kotona tai kulkea jalan. Polkupyöräilykin voi olla vaarallista. Kyllä ihmisten pitäisi nämä asiat tietää. Ja tekevälle sattuu, myös sota-alueella.
En tietenkään hyväksy siviilikoneiden ampumista alas, mutta toisaalta, kyllähän vahinkoja tapahtuu muutenkin.
Minusta tuntuu että monet lääkärit ja hoitajatkin ajattelee että ois parempi kuin kaikki vähänkin sekopäiset kuolis pois. Usein sillä logiikalla vaan käy kuitenkin lopulta niin että ne ei ihan kuolekaan, vaan jäävät yhteiskunnan eläteiksi. En tiedä sitten tiedostaako ne sitä ja mikä siinä toiveessa on takana, onko se sitten vain se pahantahtoisuus toisia ihmisiä kohtaan, ainakin naisilla.
Tietenkin olet hullu,ei tällä palstalla täysijärkiset vietä aikaa,saati kysy neuvoja/mielipiteitä.
Ei maar,et ap ole sen hullumpi kuin nekään jotka surevat jokaista huonoa uutista,meitä on moneen junaan.
No, et hullu. Tuon tekstin perusteella ikääsi tietämättä arvioisin, että olet vain erilaisuutta tavoitteleva teini tai ainakin henkisesti sinne ikään jymähtänyt. Mietin aina, että minkä takia tällaiset niin sanotut ''ihmisvihaajat'' eivät ota itseään hengiltä? Siinä olis jo monenmonenmonen monta ihmistä vähemmän mikä siis vaikuttaa olevan kyseisten ihmisten unelma. Paitsi, että ai niin.. Tehän olette niin ainutlaatuisia ja muutenkin parempia kuin me muut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]
Muutama länkkäri ei vaikuta yhtään mitään. Vähän suhteellisuudentajua.
[/quote]
Muutama länkkäri vaikuttaa saman verran kuin kylällinen aboja.
[/quote]
Mikä on länkkärin hedelmällisyysluku ja mikä afrikkalaisen. Muutama abo aiheuttaisi tosin niiden "sukupuuton".
[/quote]
Länkkärin pienempi hedelmällisyys ei korvaa puoliakaan siitä ympäristökuormituksesta, jonka moninkertainen kulutustaso aiheuttaa.