Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hullu, kun ajattelen näin?

Vierailija
24.07.2014 |

Esimerkiksi kun lentokone ammuttiin alas, olin tottakai järkyttynyt, mutta samalla jossain mieleni perukoilla ajattelin, että hyvä, taas on muutama ihminen vähemmän maailmassa ja nämä nuoret, jotka kuolivat eivät ole myöskään tekemässä lisää lapsia. Kuulostaa kauhealta, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu

Vierailija
2/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu. Olet (ehkä jopa yltiö) rationaalinen. Monethan jopa itkevät kun lukevat lööpeistä, että on tapahtunut monia henkiä vaatinut tapaturma tai katastrofi. Itse en esimerkiksi ymmärrä mihin tarvitaan kriisiapua, jos teinit hurauttavat autolla metsään ja itsensä hengiltä. Vituttaisihan ja sattuisihan se jos ne olisivat kavereita, mutta jos ainut yhteys on se että ovat samasta kaupungista tai koulusta...

Vierailija
4/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama länkkäri ei vaikuta yhtään mitään. Vähän suhteellisuudentajua.

Vierailija
5/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tavallaan tunnistan ajatuksesi, mutta siten sitä, että miksi "arvokkaiden" ihmisten täytyy kuolla, esimerkiksi sen jonkun pitkälle päässeen AIDS-tutkijan. Eikö mieluummin vaikka joku kehitysvammainen intialainen...

Vierailija
6/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hullu riippumatta, miten ajattelit.

Vierailija
7/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Muutama länkkäri vaikuttaa saman verran kuin kylällinen aboja.

Vierailija
8/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu, kykenet vain ajattelemaan tätä rationaalisesti ilman empatiakuohuja.

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:31"]Itse tavallaan tunnistan ajatuksesi, mutta siten sitä, että miksi "arvokkaiden" ihmisten täytyy kuolla, esimerkiksi sen jonkun pitkälle päässeen AIDS-tutkijan. Eikö mieluummin vaikka joku kehitysvammainen intialainen...

[/quote]

Sen sijaan sinun ajatuksesi ovat oksettavia. Painu uusnatsien joukkoon haaveilemaan siitä miten huonot ihmiset saisivat kuolla ja arvokkaat elää.

Vierailija
9/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Muutama länkkäri vaikuttaa saman verran kuin kylällinen aboja.

[/quote]

Mikä on länkkärin hedelmällisyysluku ja mikä afrikkalaisen. Muutama abo aiheuttaisi tosin niiden "sukupuuton".

Vierailija
10/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:29"]

Et ole hullu. Olet (ehkä jopa yltiö) rationaalinen. Monethan jopa itkevät kun lukevat lööpeistä, että on tapahtunut monia henkiä vaatinut tapaturma tai katastrofi. Itse en esimerkiksi ymmärrä mihin tarvitaan kriisiapua, jos teinit hurauttavat autolla metsään ja itsensä hengiltä. Vituttaisihan ja sattuisihan se jos ne olisivat kavereita, mutta jos ainut yhteys on se että ovat samasta kaupungista tai koulusta...

[/quote]Siinä on vaan se, että rationaalisuudellakin on rajansa - suru, tuska ja viha ei liiemmin rationaalisia ole luonteeltaan, vaan kokonaisvaltaisia tuntemuksia, joilla on tapana räjähtää käsille hoitamattomana. Varsinkin, jos menehtyneen omaiset ja läheiset eivät pääse surustaan ja joissakin tapauksissa vihastaan yli. Koska harva ihminen kykenee käsittelemään itsekseen raskaiksi sanottuja menetyksiä, niin on hyvä ja oikeastikin rationaalista ja utilitaarista auttaa kärsiviä menetyksen keskellä - keinot vaikuttaa ja ehkäistä pahan olon eskaloitumista vaihtelevat suurestikin.

Vierailija
11/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, en oo ainut siis. Mulle tuli nimittäin täsmälleen samanlainen ajatus mieleen. Ja sekuntia myöhemmin jo soimasin itseäni ja ajattelin että mitä jos ois sattunut omalle kohdalle. Toisaalta mä järkeistän asioita niin paljon, että järkeistän jopa läheisten poismenoja, ettei sydämeen sattuisi niin paljoa. Kaikelle löytyy aina jokin tarkoitus ja että niin sen piti mennä ja että ei sille minkään voi, niin vain tapahtui. Ja sitten hetkessä soimaan itseäni epänormaaliksi, kylmäksi ihmiseksi. Vaikka luulen että olen jopa liian herkkä ja tuo järkeistäminen on suojelumekanismi.

Vierailija
12/34 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva varmaan uskaltaa myöntää, mutta noin suurin osa ihmisistä ajattelee. Ainakin niin kauan, kun joku tragedia sattuu omaan tuttavapiiriin.

Vierailija
15/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minullakin. En kyllä muuten ole mitenkään kylmä tai erityisen rationaalinen ihminen. Ristiriitaista

Vierailija
16/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tosiaankaan ajatuksilleen mitään voi. Et ole hullu niin kauaa, kun et ala itse edesauttaa väkimäärän vähenemistä.

Vierailija
17/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 00:35"]Harva varmaan uskaltaa myöntää, mutta noin suurin osa ihmisistä ajattelee. Ainakin niin kauan, kun joku tragedia sattuu omaan tuttavapiiriin.

[/quote]

Wtf???

Vierailija
18/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatian puute.

Tällaiset ihmiset ovat kauheimpia vallassa, ku eivät kykene ajattelemaan asioita toisten näkökulmasta. Jos on noin huolissaan tämän maailman kansoituksesta, että on iloinen (edes nanosekunnin) kun toiset kuolee, niin voihan aloittaa ihan omasta lisääntymisestä ja jättää sen väliin. Varmaan monessakin mielessä siitä seuraa vaan hyvää..

Vierailija
19/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:44"]

Hah, en oo ainut siis. Mulle tuli nimittäin täsmälleen samanlainen ajatus mieleen. Ja sekuntia myöhemmin jo soimasin itseäni ja ajattelin että mitä jos ois sattunut omalle kohdalle. Toisaalta mä järkeistän asioita niin paljon, että järkeistän jopa läheisten poismenoja, ettei sydämeen sattuisi niin paljoa. Kaikelle löytyy aina jokin tarkoitus ja että niin sen piti mennä ja että ei sille minkään voi, niin vain tapahtui. Ja sitten hetkessä soimaan itseäni epänormaaliksi, kylmäksi ihmiseksi. Vaikka luulen että olen jopa liian herkkä ja tuo järkeistäminen on suojelumekanismi.

[/quote]

Tunteet kannattaa tuntea ja kärsiä. Se kasvattaa ja vie eteenpäin. Käsittelemättömät asiat ja tunteet jättävät sinut henkisesti samalle tasolle limboon.

Ja itseään on hyvä kyseenalaistaa aina silloin tällöin.

Vierailija
20/34 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole hullu, harmi että et saanut elää 1930-luvun saksassa, sinä ja Hitler olisitte tulleet varmasti hyvin juttuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi