Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko elintasosi laski kun erosit?

Vierailija
18.07.2021 |

Tilanne se että mietin eroa, mutta elintason romahdus saa miettimään. Nyt on lapset tehty ja uusi talo rakennettu että se elämä näyttää ulkopuolisten silmin katsottuna loistavalta. Pienituloisena yhteensä reilu 3000€ netto, ennakkoperintö ja kaikki vakuudeksi laitettuna on saatu järkyttävä summa lainaa yli 250 000€. Avioehtoa ei ole. Nyt jos tästä ottaa eron niin talo täytyy myydä ja ehkä myös se ennakkoperintökin että lainaa ei enää jää. Joku vuokra kolmio ja lapset vuoroviikoin odottaa... Miten te muut olette selvinneet? Mies +35v

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittajaa menemään terapiaan, esim kirkon perheasiain neuvottelukeskuksen kautta tai neuvolan. Miettimään ja kartoittamaan tilannetta, samalla voi sitten laskea ja pohtia että jos ei eroa, mitä pitää tehdä eri lailla kuin nyt. Tai jos eroaa niin millä lailla elämä muuttuu ja mihin on varaa ja mihin ei.

Jos aloittalla tai lapsilla on riski turvallisuuden suhteen niin silloin pitää lähteä heti.

Joka tapauksessa eron sattuessa suosittelen erittäin lämpimästi käyttämään juristia maksoi mitä maksoi. Itse tein kalliin virheen kun en heti alun perin ottanut yhteyttä lakitoimistoon.

Itse otin eron enkä ole katunut hetkeäkään. Erosta on kohta 8 vuotta.

Mitä siellä terapiassa tehdään jos kumppani on laiska paska jonka kanssa ei voi mitään yhteistä tehdä, niin mikä siellä sen ihmeen tekee että fyysinen vetovoima palaa? Tuota ei saa nyt eikä koskaan omiin harrastuksiini esim mukaan. Ap

Vierailija
22/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos erossa laitatte talon vuokralle vaikkapa 10 vuodeksi ja myytte sitten niin ehkä saatte omanne takaisin? Nyt ei varmasti ole mitkään parhaat myyntihetket. Tällainen ehdotus. Vuoroviikkosysteemillä ei tule elareita maksettavaksi.

Ettei ole parhaat myyntihetket, millä perusteella? Tietenkin jos 2 v asumisehto ei täyty ja myyntivoittoa on tulossa, niin sitten voi olla syytä odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsivät elintason laskusta ja vuoroasumisesta eniten. Liitot mitataan silloin, kun on vaikeaa. Olette aikuisia ihmisiä. Eikö ongelmia voi saada ratkottua?

Vierailija
24/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi kumppani, joka haluaa ostaa talonpuolikkaan. Kun sellainen löytyy niin vaihda lennosta emäntää.

Vierailija
25/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittajaa menemään terapiaan, esim kirkon perheasiain neuvottelukeskuksen kautta tai neuvolan. Miettimään ja kartoittamaan tilannetta, samalla voi sitten laskea ja pohtia että jos ei eroa, mitä pitää tehdä eri lailla kuin nyt. Tai jos eroaa niin millä lailla elämä muuttuu ja mihin on varaa ja mihin ei.

Jos aloittalla tai lapsilla on riski turvallisuuden suhteen niin silloin pitää lähteä heti.

Joka tapauksessa eron sattuessa suosittelen erittäin lämpimästi käyttämään juristia maksoi mitä maksoi. Itse tein kalliin virheen kun en heti alun perin ottanut yhteyttä lakitoimistoon.

Mitä siellä terapiassa tehdään jos kumppani on laiska paska jonka kanssa ei voi mitään yhteistä tehdä, niin mikä siellä sen ihmeen tekee että fyysinen vetovoima palaa? Tuota ei saa nyt eikä koskaan omiin harrastuksiini esim mukaan. Ap

Eihän kukaan halua ihmistä, joka kutsuu toista laiskaksi paskaksi. Mikä on oma osuutesi vallitsevaan tilanteeseen? Toista ei voi muuttaa, mutta omaa käytöstään voi. -eri

Vierailija
26/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ero?

Koska en tykää tosta enää... Ei ole enää sellaista tunteellista vetovoimaa kun haluaisin. Kaikki yhteinen tekeminen vain pakosta. Ap

Odota kriisin yli ja mieti, mikä teillä on hyvin.

Taidat olla uusi tällä palstalla.

Vierailija
27/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epätoivoista olla yhdessä vain rahan takia. Aika kuplaa elätte muutenkin, jos on lainaa 250 000 euroa! Ei kai elämä voi siihen perustua, että on niin hieno talo, että kaikki kadehtivat. Ja oikeasti kukaan ei ajattele muiden taloja kertaakaan päivänsä kuluessa, vai ajatteletko sinä ap muiden ihmisten taloja päivittäin?

Pitää ajatella niin, että se eron jälkeinen elintaso on sinun oikea elintasosi. Ala asennoitua siihen ja katsella sellaisia asuntoja, joihin on oikeasti varaa.

Ei nyt ymmärrät väärin. Siis talo on rakennettu sillä mitä jokainen mies tekee, eli laittaa kaikkensa oman perheen ja hyvinvoinnin eteen. Meillä on nyt puhdas ja hyväntuoksuinen koti jossa on itse ja lasten hyvä olla ihan terveys edellä. Ei näitä ulkopuolisten kadehdittaviksi rakenneta, mutta että ulkopuolisten silmistä helposti näyttää siltä että noilla menee hyvin ja on rahaa vaikka kuinka. Ap

Vierailija
28/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään velvollisuutta elää ei-tyydyttävässä suhteessa. Nainen ei ole sinulle se oikea.

Vierailija
29/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän jää käteen kuin ennen eroa. Muutin huomattavasti halvempaan asuntoon. Samalla seudulla ja tilavampikin kuin vanha. Ja vähemmän ruokakulujakin kun ex joutuu maksamaan lasten ruuat kun siellä ovat. Aiemmin maksettiin ruuat puoliksi, vaikka mies yksin söi puolet. Ja nyt taas ex valittaa kun rahat loppu ja minulla taas jää hyvin säästöönkin. Ja suhteessa ollessa väitti ja valitti, kuinka muka maksaa enemmän. Hän ei myöskään maksa elareita, ne tulee kelalta. Hänellä siis kuluja niin paljon tuloihin verrattuna, mutta oma valintahan se oli siihen taloon jäädä ja hommata uusi autokin. Ja minä maksan lasten harrastuksen, vaatteet ja lääkkeet ym.

Vierailija
30/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ottanut puolisoksesi laiskan paskan? Onko yhteisiä lapsia?

Tosi pienet tulot teillä kyllä. Olen sinkkunainen ja tienaan melkein saman yksin kuin te yhdessä.

Jos ei ole lapsia niin talo myyntiin tai lunastat puolisosi ulos siitä.

Tuolla ylempänä joku ehdotti että lennosta vaihdat puolisoa - ihan kelpo ehdotus, jos ei ole muita vaihtoehtoja. Ensisijaisesti kyllä suosittelisin, että eroat ja pysyt sinkkuna kunnes löydät sen ns. oikean.

Vierailija
31/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan halua ihmistä, joka kutsuu toista laiskaksi paskaksi. Mikä on oma osuutesi vallitsevaan tilanteeseen? Toista ei voi muuttaa, mutta omaa käytöstään voi. -eri

Mutta kun se fyysinen vetovoima loppuu ja kaikki muuttuu sellaiseksi että etäännytään eikä toinen osapuoli edes halua pyynnöstä huolimatta lähentyä niin kyllä se alkaa aika paskalta tuntua. Ap

Vierailija
32/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi pienet tulot teillä kyllä. Olen sinkkunainen ja tienaan melkein saman yksin kuin te yhdessä.

Tuolla ylempänä joku ehdotti että lennosta vaihdat puolisoa - ihan kelpo ehdotus, jos ei ole muita vaihtoehtoja. Ensisijaisesti kyllä suosittelisin, että eroat ja pysyt sinkkuna kunnes löydät sen ns. oikean.

Lisäyksenä vielä, että pärjään yksin paremmin kuin avoliitossa ollessani.  Yhteisen talon myynnissä hävisin hieman rahaa, mutta ei tässä mitään hätää ole, kun ei ole jälkikasvua ja olen ihan hyvätuloinen.

Vierailija
33/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa omiin harrastuksiin mukaan? Eikö pidä golfista ( kannattaa ottaa hyvä ope), hirvestykstä ( en moiti), moottoriurheilusta ( en moiti)? Keksikää uusi yhteinen harrastus.

Vierailija
34/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ero?

Koska en tykää tosta enää... Ei ole enää sellaista tunteellista vetovoimaa kun haluaisin. Kaikki yhteinen tekeminen vain pakosta. Ap

Sitä se on kaikilla muillakin, esitä onnellista, kuten muutkin. Rakastaminen on tahdon asia eli rakastat kun olet luvannut. Vaihtamalla ei parane kuin hetkeksi mutta lapses kärsii koko loppuelämän.

Vierailija
35/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle jää käteen 3000 euroa kk, ET ole pienituloinen. Ero ei talousahdinkoa aiheuta vaan liian suuret menot tuloihin nähden. Suosittelen pikimmiten tekemään avioehdon.

Yhteensä reilu 3000 vaimon kanssa. Mulla 2100 ja vaimolla reilu 1000

Provo. Ette olisi saanut pankilta asuntolainaa yli 250000€ asuntoon noilla tuloilla

Vierailija
36/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty lunastamaan, ei todellakaan riitä rahat yksin elää ja maksaa yli 800€ lainaa, 300€ sähköjä, verot ja muut pakolliset, nehän ovat aivan älytön kuluerä omakotitaloissa. Jäisi ehkä 500€ pakollisten kulujen jälkeen ja sekin menisi autoon joka on pakko olla. Ei onnistu ei. Ap

Vierailija
37/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on muutakin kuin fyysinen suhde, koittakaapa miehet jo vähitellen ajatella jotain muutakin kuin vehkeitänne. Lapset on parisuhteen numero yksi kun niitä kerran olette menneet tekemään, tuskin olet vastahakoinen siihen puuhaan ollut. Kanna vastuusi ja korjaa suhteesi lastesi äitiin. Kysy mitä hän haluaa korjata suhteessanne. Et ole ainoa tyytymätön, uskallan väittää.

Vierailija
38/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se fyysinen vetovoima loppuu ja kaikki muuttuu sellaiseksi että etäännytään eikä toinen osapuoli edes halua pyynnöstä huolimatta lähentyä niin kyllä se alkaa aika paskalta tuntua. Ap

Se alkuhuuma ja voimakas vetovoima ei kestä missään suhteessa vuosikausia. Näin naisen näkökulmasta voin sanoa, että liian kriittinen arvostelu ja suoranainen haukkuminen aiheuttaa kyllä sen, ettei kiinnosta vähääkään enää. Monesti naiset uupuvat myös siihen, että hoitavat kodista ja lapsista miehiä isomman vastuun. En tiedä miten teillä on. Onko vaimo sittenkään ”laiska paska” vaan vain uupunut.

Vierailija
39/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti en koskaan eroa laskenut, koska sillä ei ollut mitään merkitystä. Raha olisi ollut viimeinen asia, jota olisin ajatellut tilanteessa. Tottakai sen jälkeen oli vain yhdet tulot käytettävänä, mutta sen jälkeen sain päättää itse, mitä niillä tuloillani tein. Eli aloin saamaan huomattavasti enemmän säästöön, kun ei ollut enää holtitonta rahankäyttäjää nurkissa ostelemassa milloin mitäkin.

Elämänlaatu sen sijaan nousi 100%:sti, kun kotona ei ollut enää ahdistavaa ilmapiiriä, kireää manipuloivaa viikonloppujuoppoa, joka ei arvostanut eikä kunnioittanut mitään.

Vierailija
40/44 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle jää käteen 3000 euroa kk, ET ole pienituloinen. Ero ei talousahdinkoa aiheuta vaan liian suuret menot tuloihin nähden. Suosittelen pikimmiten tekemään avioehdon.

Yhteensä reilu 3000 vaimon kanssa. Mulla 2100 ja vaimolla reilu 1000

Provo. Ette olisi saanut pankilta asuntolainaa yli 250000€ asuntoon noilla tuloilla

Saatiin. Melkein 100 000€ ennakkoperintö laitettiin vakuudeksi. Reilu 180 000 saatiin tuloilla ja loput perinnöllä. Onhan se järjetön summa. Ap