Helsinki rypee roskassa viikonloppuisin – IL
Mitä tehdä roskaavalle nuorisolle?
Ehdotan että siivouskulut otetaan nuorisolle suunnatuista varoista ja tehdään se tiettäväksi.
AIna kun näky on kuin kaatopaikalla, kustannukset nuorisovaroista.
He päättävät mihni varoja käytetään.
Samoin Elokapinan poliiseille aiheuttamat kustannukset, nuorisovaroista pois.
Valinta on teidän, haluatteko olla sikoja vai käyttäytyä.
Onko tutkittu, onko tämäkin uussuomalaisten ansiota?
Kommentit (84)
Ei muuta kuin roskavero hampurilaisiin yöajalle.
Olen liki 40v ja olen jättänyt roskia sunnuntain vastaisena yönä kadulle Helsinkiin koska SIELLÄ EI OLE ROSKAKOREJA. Ei kukaan oikeasti vie roskia taksiin tai täyteen yöjunaan eikä tuollaista voi edes vaatia. En voi ymmärtää miksei sinne tuoda kesäöiksi enemmän kanellisia roskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Olen liki 40v ja olen jättänyt roskia sunnuntain vastaisena yönä kadulle Helsinkiin koska SIELLÄ EI OLE ROSKAKOREJA. Ei kukaan oikeasti vie roskia taksiin tai täyteen yöjunaan eikä tuollaista voi edes vaatia. En voi ymmärtää miksei sinne tuoda kesäöiksi enemmän kanellisia roskiksia.
Tietysti vie, jos muuta vaihtoehtoa kuin roskaaminen ei ole. Pakkausjätteet saa taiteltua hyvin pieneen tilaan ja tungettua tyhjän mukin/pussin tms. sisälle. Ei kukaan täysjärkinen aikuinen oikeasti roskaa.
Kun yöllä ei myydä takeaway-pusseja, asia korjaantuu Mäkkärin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus miten idioottimainen ajatus. Kaikki nuoret eivät edes liiku öisin keskustassa, saatika että roskaisivat.
Italiassahan jossain kaupungissa oli ratikan valmistuttua ongelmana se, ettei se voinut kulkea kun ihmiset parkkeerasivat autojaan raiteille. Kun touhulle laitettiin reilu sakkomaksu, siis jotain tonnin tai kahden luokkaa, alkoi parkkeeraaminen sujua.
En minäkään halua että minun verovaroja käytetään esim ex-tai.st.elijoiden tuomiseen maahan.
Mutta minkä teet. Hallitus on päättänyt niin. Ei sitä maksa vain he jotka sitä haluavat.
Vaan kaikki muut (-kin).
Nyt nuoriso vain katselee ja sylkee. Kerrotaan että puhdistus maksaa sen ja sen verran ja se on pois kaikilta esim kerhotoiminnasta tai runokerhoista. AInoa mitä he ymmärtävät on keppi.
Milloin porkkana on auttanut. Päin vastoin, siitä tulee ajan mittaan ikään kuin oikeus saada se porkkana
tapahtu mitä tahansa.
No mitä helvettiä, enhän mä sanonut että porkkanaa pitäisi antaa vaan sakkoa. Sakkoa aivan perkeleesti. Sakottajalle, ei niille jotka istuvat runokerhoissaan kun muut roskaavat.
Intersektionaalinen feminismi tuottaa tulosta.
Mistään ei saa sanoa ja olet konservatiivi jos sanot.
Tarkoitan siis roskaajalle sakkoa, ei sakottajalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Työttömät työvoimakokeiluun roskia keräämään. Jos ei maistu niin karenssia vaan. Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä on!
Uskallatko sanoa tuon sanan ihan omalla nimellä, niin lähtee sultakin työpaikka.
Minulla on hienoja nahkalaukkuja, joiden sisällä on yksi muovipussi sateenvarjolle ja toinen muovipussi mahdollisille matkan aikana kertyville roskille. Laukku ei likaannu ja kaiken voi tuoda kotiin omaan roskikseen ja lajitella asianmukaisesti. Mikä h...tin vaikeus tässä on? Tosin en kyllä roskaruokapaikkoja harrastakaan.
Yöhampurilaisen hinnaksi 25 e ja siihen sisältyy se, että työntekijä noutaa ne roskat ulkoa. Ne eivät ole Helsingin veronmaksajien maksettavia kuluja!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki roskaajat eivät ole nuorisoa, vaan myös umpikännisiä aikuisia. Ihmiset vaan on niin älyttömiä porsaita. Kaikki näyttää menevän kadulle, drop drop drop.
Tiedätkö että porsas on sian lapsi.
Oikeasti sika on siisti ja viisas eläin, nämä ihmisporsaat ja ihmis-siat ei kovin siistejä ole.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen feminismi tuottaa tulosta.
Mistään ei saa sanoa ja olet konservatiivi jos sanot.
Vihreät nämä suuret luonnon rakastajat, sutta ja sekundaa on sekin porukka.
Työttömät tukityöllistetään roskapartioon 👍
Mitä te nuoria syytätte? Eiköhän ne aikuisia oo jotka yöllä liikkuvat
😡mitä te tänne kirjoitteletta Siivotkaa roskat! Ettekö osaa laittaa Roskia Roskiin!🗑️🚮
Tulijat töihin. Sitä vartenhan heitä on tänne roudattu. Siistijöistä on pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Jessus miten idioottimainen ajatus. Kaikki nuoret eivät edes liiku öisin keskustassa, saatika että roskaisivat.
Mun mielestä olis hyvä asettaa roskaamiselle niin jäätävän iso sakko että se toimisi pelotteena. Tiedän ettei poliisilla ole aikaa päivystää keskustassa vahtimassa kuka heittää mitä mihinkin, mutta ihan muutama varoittava esimerkki luultavasti hillitsisi touhua jonkun verran. Sanotaan nyt vaikka että jos tiputat roskan maahan, se maksaa tonnin. Sana alkaa levitä.
Italiassahan jossain kaupungissa oli ratikan valmistuttua ongelmana se, ettei se voinut kulkea kun ihmiset parkkeerasivat autojaan raiteille. Kun touhulle laitettiin reilu sakkomaksu, siis jotain tonnin tai kahden luokkaa, alkoi parkkeeraaminen sujua.
UK ssa koirankakan jattamisesta maahan saa 1000e sakon. Ei nay paljo kakkaa kaduilla eika puistoissa. Lintujen pesinnan hairinnasta saa brittein saarella oliko 5000e sakon.
Mutta tosiasiassa kun kukaan ei siivoisi niita roskia ihmiset heraisi. Ehka vanhemmat opettaisivat lapsilleen kaytostavat.
Oma tytar on opetettu etta roskata ei saa syntymasta. Ja ennenmin noukkii myiden roskat.
Miksi kaikista ruuhkaisimpiin illanviettopaikkoihin ei voida hommata kunnon roskiksia? Ei paljon auta kun monta sataa ihmistä on jossain puistossa jonka reunalla on sellainen pieni avoroskis.
Jokaisella fiksulla ihmisellä on laukku tai reppu mukana myös roskia varten, jos roskat eivät mahdu roskiksiin. Kuka edes syö roskaruokaa yöllä ulkona? MacDonaldsit ja vastaavat kokonaan pois.