Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa

Vierailija
17.07.2021 |

Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?

Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä

Kommentit (188)

Vierailija
101/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan liikaa suomessa maksetaan tukia, kun tälläisiä asioita ihmiset miettii. Tuet pois, niin alkaa työt maistua. :(

Miksi pitäisi töitten maistua? Mä jäin kotiin lasten kanssa vaikka palkka oli pikkasen vajaa 5000€/kk ja ihan tykkäsinkin. Enkä sit palannut töihin, tuskin palaan. Kotona nyt 8 vuotta. Miksi mulle pitäisi työt maistua? Työkö sut onnelliseksi tekee? Mua ei vaan perhe ja koti.

riippuu ihan kuka elämisesi maksaa. Jos muut veronmaksajat niin parempi olisi maistua työnteko.

Vierailija
102/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.

Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko

asumistuki n. 400e/kk

toimeentulotuki n. 420e/kk

tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk

tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)

Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"

T: ap

AP:n vuokra on 900e? Eikös kela sano sellaisille että "muuta halvempaan vuokrakämppään muuten et saa asumistukea"? Kelan omilla sivuillakin lukee että Suomen suurimmissa kaupungeissa asumistuki maksetaan täysimäärisenä yksin asuvalle jos kk vuokra ei merkittävästi ylitä 700 euron rajaa. Taidat olla trolli aloittaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti ei ole niin kova, kun on töissä.

Juu mutta kun tuo tukihiiri ei tyhmyyttään tuota asiaa tajua.

Töissä ollessa menee 8,55 % niitä työttömyys-ja työeläkemaksuja ja yli 53-vuotiailla vielä hieman enemmän. Työttömänä noita maksuja ei mene.

Vierailija
104/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan liikaa suomessa maksetaan tukia, kun tälläisiä asioita ihmiset miettii. Tuet pois, niin alkaa työt maistua. :(

Miksi pitäisi töitten maistua? Mä jäin kotiin lasten kanssa vaikka palkka oli pikkasen vajaa 5000€/kk ja ihan tykkäsinkin. Enkä sit palannut töihin, tuskin palaan. Kotona nyt 8 vuotta. Miksi mulle pitäisi työt maistua? Työkö sut onnelliseksi tekee? Mua ei vaan perhe ja koti.

riippuu ihan kuka elämisesi maksaa. Jos muut veronmaksajat niin parempi olisi maistua työnteko.

Öö, kukas sun elämisen maksaa? Mitä tukia sä luulet mun saavan kotiäitinä? Ihan kuule lapsilisän, jonka saa kaikki, joilla lapsia, halusi tai ei.

Vierailija
105/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.

Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko

asumistuki n. 400e/kk

toimeentulotuki n. 420e/kk

tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk

tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)

Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"

T: ap

AP:n vuokra on 900e? Eikös kela sano sellaisille että "muuta halvempaan vuokrakämppään muuten et saa asumistukea"? Kelan omilla sivuillakin lukee että Suomen suurimmissa kaupungeissa asumistuki maksetaan täysimäärisenä yksin asuvalle jos kk vuokra ei merkittävästi ylitä 700 euron rajaa. Taidat olla trolli aloittaja?

Voi kuule, ei sanota. Asumistuki maksetaan Helsingin keskustassa ihan sen about 80%, 700€ paukkuu reilusti.

Vierailija
106/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on kyllä paljon paljon muutakin kuin  rahan hankkimista. Sen avulla kuulut työyhteisöön, olet hyödyllinen, itsetuntosi on paljon korkeampi kuin toisten elätettävillä lusmuilla, voit kulkea pää pystyssä kadulla eikä sinun ja perheesi tarvitse hävetä sinua. Jos on oikeasti sairas, voi ansaita eläkkeen, muut eivät.

Vaikka saisi saman rahamäärän työttömänä, et voi oikeasti nauttia rahoista samalla tavalla. Sitä paitsi työttömät tekevät itsestään henkisesti ja fyysisesti sairaita ja kuormittavat sotepalveluita. En näe yhtään hyvää syytä jättäytyä työttömäksi. Useimmiten työpaikoissa saa hyviä ystäviä, työpaikkalounaan ym. etuja, jopa työeläkkeen.

Vierailija
107/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maslowin tarvehierarkian korkein aste on itsensä toteuttaminen. Nykyisin siihen on kai lisätty vielä lisätasoja, mutta niitä en tässä ota huomioon. Työssä, jos missä, hyvin kouluttautunut ja fiksu ihminen saa toteuttaa itseään ja käyttää kaikkia tietojaan ja taitojaan hyväksi. Se on tärkeä syy työhön. Itsensä elättäminen on toki tärkein asia.

Vierailija
108/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on kyllä paljon paljon muutakin kuin  rahan hankkimista. Sen avulla kuulut työyhteisöön, olet hyödyllinen, itsetuntosi on paljon korkeampi kuin toisten elätettävillä lusmuilla, voit kulkea pää pystyssä kadulla eikä sinun ja perheesi tarvitse hävetä sinua. Jos on oikeasti sairas, voi ansaita eläkkeen, muut eivät.

Vaikka saisi saman rahamäärän työttömänä, et voi oikeasti nauttia rahoista samalla tavalla. Sitä paitsi työttömät tekevät itsestään henkisesti ja fyysisesti sairaita ja kuormittavat sotepalveluita. En näe yhtään hyvää syytä jättäytyä työttömäksi. Useimmiten työpaikoissa saa hyviä ystäviä, työpaikkalounaan ym. etuja, jopa työeläkkeen.

Kyllä se kuule taitaa olla niin, että sun perhe häpeää sua. Päästät suustasi älyttömyyksiä ja tyhmyyksiä, olet paitsi suvaitsematon myös yksinkertainen. Sun elämä on töissä, monella muulla ihan muualla. Eiköhän ne muut, vaikkapa työttömät, nauri elämästään enemmän kuin sinä. Katkeruus ja elämään kyllästyminen haisee tänne asti.

Vierailija
109/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.

Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.

Vierailija
110/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maslowin tarvehierarkian korkein aste on itsensä toteuttaminen. Nykyisin siihen on kai lisätty vielä lisätasoja, mutta niitä en tässä ota huomioon. Työssä, jos missä, hyvin kouluttautunut ja fiksu ihminen saa toteuttaa itseään ja käyttää kaikkia tietojaan ja taitojaan hyväksi. Se on tärkeä syy työhön. Itsensä elättäminen on toki tärkein asia.

Ihan kivasti lähti liikkeelle ja sit lässähti kuin pannukakku. Itsensä toteuttaminen toteutuu 90%sti ihan muualla kuin töissä.

Vierailija
111/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen maksaminenkin on ihmisen velvollisuus. Ei sitä nettopalkkaa vain tuijoteta.

Vierailija
112/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hoidat lapsia kotona ainoastaan lapsilisillä ja kh:n tuella niin ok. Mutta kun näitä jotka tehtailevat lapsia aina uuden miehen kanssa tehden siitä suoranaisen pisneksen on jo liikaa. Tähän vielä sossu/kela maksaa vuokran ja ttt:n ym. harrastusmaksut, kun äiti vaan hakee suurta rakkautta. Näitä lapsia käy sääliksi.

Vierailija
113/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulevaisuudessa saat paremman työn ja mutenkin olet hyödyllinen yhteiskunnalle, juuri nyt et ole.

Vierailija
114/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.

Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.

Tai voisko olla, että ne tajuaa ettei työ määritä ihmistä? Oletko koskaan kuullut, että turha häpeä olisi hyväksi? Sä häpesit itseäsi puolen vuoden ajan ja vain siksi, että sun päässä työtön on loinen. Vaihda sanoja (vaikka ylipainoinen ja huono) ja mieti sit onko ongelma sun päässä vai muiden?

Vierailija
115/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen vie pahimmillaan 6 vuoden päiväkotimaksut (1200 e per kk kaikkineen) ja 9 vuotta peruskouluopetusta ja mahdollisen ammatti- tai korkeakouluopetuksen kustannukset. Satoja tuhansia euroja. Jos tuollainen sitten vielä jättäytyy työttömäksi tahallaan, niin valtiolle on kyllä houkuttelevampaa ottaa ne thaimaalaiset koulutetut sairaanhoitajat työhön, ehkä muutaman tonnin kielikoulutuksen jälkeen. Suomalainen työtön voi olla houkutteleva työntekijä vaikka Norjaan tai Saksaan, varsinkin jos osaa kieliä. Palkatkin ovat usein kilpailukykyiset. Miksi kukaan jää äidin  helmoihin nyhjäämään työttömänä. 

Vierailija
116/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys.

Vierailija
117/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.

Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.

Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?

Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.

Itselläni on laaja sosiaalinen verkosto, keskinkertainen itsetunto ja akateeminen koulutus. Mt-ongelmia ei ole. Meitä on muitakin. Tukia en käytä väärin, vaan itse asiassa haistatin pitkät työkkärille koska se lähetti osoituksen paikkaan jossa ei mitään järkeä. Elän nyt säästöillä ja teen töitä vain minimin syksyllä. Tukien väärinkäyttö tarkoittaa muuten huijaamista, eikä väärinkäyttöä ole myönnettyjen tukien vastaan ottaminen.

Mutta miksi elämästä ei voisi nauttia työttömänäkin tai sossun asiakkaana? Aivan kuin kuuluisi olla kurjaa. Aina voi pyrkiä muutokseen ja parempaan, mutta sama raha raatamalla 40 h kuin mitä saa ilmankin ei ole muutosta parempaan.

ja viimeinen lause paljasti sen ongelman ytimen. Ilman tekemättä saavutta LIIAN hyvän elintason. Näin ei saisi olla, koska kaikki se raha on ryöstetty toisilta.

Niin, jossain on vika, jos palkkaojen ja tukien välillä on noin pieni ero. Onko sinun mielestäsi 1400 euroa kokopäivätyöstä reilua?

Sen sijaan mistään ryöstämisestä ei ole kyse, vaan nämä tuet saa laillisesti. Sitäpaitsi normityötön ei saa läheskään tuota työmarkkinatuella vaan kitkuttaa sen ja asumistuen voimin. Se ei ole liian hyvää elintasoa.

Vierailija
118/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien suurin pelko on, että lapsesta tulee narkkari tai juoppo, toiseksi pahin pelko on, että elämänhallinta ei muutenkaan toimi eli lapsi sairastuu mielenterveysongelmiin tai jättäytyy työttömäksi. No, kasvatus on tietysti mennyt aivan metsään, jos ei osaa kasvattaa vastuullista kansalaista ja mielenterveydenongelmiakin on pääasiassa vain huonojen vanhempien lapsilla (päihteiden käyttäjät yms). Kierre jatkuu sukupolvesta toiseen. 

Vierailija
119/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verojen maksaminenkin on ihmisen velvollisuus. Ei sitä nettopalkkaa vain tuijoteta.

Tuostakp ei makseta veroja? Maksetaan kuule, pl tt-tuki.

Vierailija
120/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti ei ole niin kova, kun on töissä.

Juu mutta kun tuo tukihiiri ei tyhmyyttään tuota asiaa tajua.

Töissä ollessa menee 8,55 % niitä työttömyys-ja työeläkemaksuja ja yli 53-vuotiailla vielä hieman enemmän. Työttömänä noita maksuja ei mene.

Työmarkkinatuesta vero 20 %.  Samansuuruisista palkkatuloista veroprosenttini olisi vain pari prosenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä