Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa

Vierailija
17.07.2021 |

Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?

Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että saat parempipalkkaisen työn kunhan ensin saat sen työpaikan. Minä sain kuulla aikanaan tuosta että "saat saman sossusta, ei töissä oo järkeä". Otin kuitenkin ennemmin työn, koska halusin saada enemmän sisältöä elämääni. Palkka on sittemmin noussut ja olen työnohessa myös opiskellut lisää.

Vierailija
82/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattellaan vaikka Susanna Koskea. Hänellä oli vahvat periaatteet ettei Suomessa tarvi olla työtön ja nostaa tukia. Hän itse on eduskunnasta pudotessaan nostanut sopeutumisrahaa vuosia. Se on iso, verrattuna useimpien muiden tylttömyyskorvaukseen. Sitten hän "harrastaa" työtä ex miehen maatilalla. Tuskin täysin ilman mitään hyötyä itselleen. Ehkä se hyöty on työnilo🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoo omat tukeni, oon kylläkin määräaikaisella työkyvyt.eläkkeellä.

Saan kansaneläkkeen 665,29e +

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

koska oon yh, lapsilisä 158,18e +

saisin jos haluaisin elatustuen, tätä en ole hakenut mieheltä, noin 150-200e.

Yht. Siis nyt 1429,19 euroa ja elarit päälle JOS haluaisin. Mun vuokra on 658 euroa (hyväkuntoinen kolmio, en asu pääkaupunkiseudulla), vuokraan sis. vesimaksu, lämmitys, saunavuoro, autopaikka ja sähkö. Muita laskuja mulla on lähinnä puhelinlasku/netti. Ei autoa, tästä on 3km keskustaan, isoihin marketteihin ja esim juna-asemalle, bussi kulkee ja joskus harvoin käytän taksia, ni en tarvitse autoa. Koulu, kirjasto, apteekki, lähikauppa jne on tien toisella puolella, joku 200m kodistamme. Luontopolut, urheilukenttä alkaa taas kotimme takaa 100m päästä ja merelle uimarannalle ja venesatamaan on vähän reilu 2km! Tää on niin ihana paikka (karkas jo ot, hups, sori)

Oon nyt ollut työkyvytön 7vuotta, mutta silloin kun kävin töissä, mun paras palkka oli 1200euroa.. Ja silloin oli pakko pitää autoakin vielä, kun mun työ oli paikasta toiseen hyppäämistä asiakkaalta toiselle.

En usko rttä edes haluan koskaan kuntoutua takaisin työelämään (työttömäksi).

Jälleen esimerkki Suomen sairaasta holhousyhteiskunnasta.  Tämä maa on tuhoontuomittu.

Mitkä tuet nousta haluat pois?

En mitään mutta vastikkeellisuutta pitää lisätä. Esim velvollisuus kuntoutukseen, jossa arvioidaan aidosti työkykyisyys, ja tuet pois jos ei osallistu jne.

Vierailija
84/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui pointti Susanna Koski kommentista. Eli jokainen kokee omalla kohdallaan tukien olevan oikeutettuja, mutta toisten kohdalla pummailua.

Vierailija
85/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.

Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko

asumistuki n. 400e/kk

toimeentulotuki n. 420e/kk

tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk

tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)

Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"

T: ap

Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.

Mitähän helvettiä nyt selität?

540 + 400 + 420 = 1360. Jos vuokra on 900, niin tuosta jäisi 460e käyttörahaa.

Lisäksi työmarkkinatuki kuukautte kohden on karvan verran enemmän, koska tuossa on 4 viikon (20 arkipäivää. Kuukautta kohden summa on noin 580e

No mihin ne hammaslääkärit ja muut pienet menot unohtui? Käyttöraha on kaikkien menojen jälkeen jäävä raha.

Vierailija
86/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin kertoo omat tukeni, oon kylläkin määräaikaisella työkyvyt.eläkkeellä.

Saan kansaneläkkeen 665,29e +

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

koska oon yh, lapsilisä 158,18e +

saisin jos haluaisin elatustuen, tätä en ole hakenut mieheltä, noin 150-200e.

Yht. Siis nyt 1429,19 euroa ja elarit päälle JOS haluaisin. Mun vuokra on 658 euroa (hyväkuntoinen kolmio, en asu pääkaupunkiseudulla), vuokraan sis. vesimaksu, lämmitys, saunavuoro, autopaikka ja sähkö. Muita laskuja mulla on lähinnä puhelinlasku/netti. Ei autoa, tästä on 3km keskustaan, isoihin marketteihin ja esim juna-asemalle, bussi kulkee ja joskus harvoin käytän taksia, ni en tarvitse autoa. Koulu, kirjasto, apteekki, lähikauppa jne on tien toisella puolella, joku 200m kodistamme. Luontopolut, urheilukenttä alkaa taas kotimme takaa 100m päästä ja merelle uimarannalle ja venesatamaan on vähän reilu 2km! Tää on niin ihana paikka (karkas jo ot, hups, sori)

Oon nyt ollut työkyvytön 7vuotta, mutta silloin kun kävin töissä, mun paras palkka oli 1200euroa.. Ja silloin oli pakko pitää autoakin vielä, kun mun työ oli paikasta toiseen hyppäämistä asiakkaalta toiselle.

En usko rttä edes haluan koskaan kuntoutua takaisin työelämään (työttömäksi).

Jälleen esimerkki Suomen sairaasta holhousyhteiskunnasta.  Tämä maa on tuhoontuomittu.

Mitkä tuet nousta haluat pois?

En mitään mutta vastikkeellisuutta pitää lisätä. Esim velvollisuus kuntoutukseen, jossa arvioidaan aidosti työkykyisyys, ja tuet pois jos ei osallistu jne.

Jokainen noista on käynyt pitkät työkykyarvionnit ja kuntoutukset läpi. Ei eläkkeelle pääse helposti. Suurin osa oikeasti työkyvyttömistä on työttöminä.

Ennemmin pitäisi lisätä työpaikkoja osatyökykyisille. Työkyvyttömän omista lähtökohdista. Vaikka joku työaikaoankki. Teet töitä silloin kun voit ja olet pois silloin kun siltä tuntuu. Hyvin moni pystyisi tekemään töitä niin.

Vierailija
87/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat maksettua omat velkasi itse etkä maksata niitä muilla.

Vierailija
88/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.

(Olen akateeminen).

No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.

Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.

Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.

Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.

enkä minä koe viisaaksi maksaa turhia veroja sinunlaistesi elättämiseksi, joten jatkan varallisuuteni siirtämistä Suomen verottajan ulottumattomiin. Nyt jo useita satojatuhansia on siirretty.

Ajatteletko tosiaan niin, että sinun maksamasi verot menevät lyhentämättöminä työttömien tileille? Ajatteletko tosiaan ettei sinun veroillasi kustanneta esimerkiksi infraa kuten teitä joita sinäkin hyödynnät vaurastuaksesi? Sitten kiukuttelet ja minimoit verojasi ottaen edelleen kaiken hyödyn antaen entistä vähemmän takaisin. Hyhhyh mikä tyyppi.

Silti minä maksan noin 3x enemmän veroja kuin mitä KAIKKIEN julkisten menojen kattamiseen tarvittava oma osuuteni olisi. Miten sinun kohdallasi?

Julkisyhteisöjen menot ovat noin 24 000 €/vuosi per capita. Tuosta voit laskea paljonko maksan Suomeen veroja ja voit verrata paljonko SINÄ maksat.

Vierailija
89/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sua fiksumpi pyrkis vähän vähentämään kulutusta koska ne laskut ovat aina seurausta palvelun kulutuksesta. Sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työssäkäyvä voi verotuksessaan vähentää työssäkäymisestä koituvia kuluja ja työssäolosta kertyy myös lomaoikeus sekä oikeus lomarahaan, mikäli sellaista alalla maksetaan. Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan ja itseään kurssittava työssä käyvä myös todennäköisemmin saa palkankorotuksia yms jos pystyy osoittamaan että on työnantajalleen enemmän arvoinen.

Työssä käyvällä on myös mahdollisesti puhelinetu, lounasetu, virikekortti ja kaikenlaista muuta kivaa extraa. Eli työnantaja tukee työntekijää harrastuksissa yms. ja toki vaurastuminen on mahdollisempaa kun ei ole viranomainen vahtimassa selän takana mihin ne palkkarahat käyttää. Osan niistä voi laittaa vaikka rahastoon.

Mutta nosta sä vaan tukia. Saat sitten joskus sen kämäsen takuueläkkeen.

Joku 1450 euron nettopalkkaa aluksi saanut on siihen mennessä ehkä kouluttanut itseään työnantajan tuella lisää,vaihtanut työpaikkaa, saanut palkankorotuksia, pankkilainaa ja vaurastunut koska tajuaa että ei se 1450 euroa ole loppuelämän palkka vaan sitä voi nostaa ylemmäs.

Sun ongelma on se että sä näät vaan seuraavaan tukipäivään, et pitemmälle, esim. puolen vuoden tai vuoden päähän kuten työssä käyvä ihminen. Tarpeeksi kauan töitä tehnyt voi hakea esmes ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea lisäopintoihin .

Sun on turha edes moisesta haaveilla koska sä mieluummin makaat kotona ja syljeskelet kattoon.

Ei se vika ole ihmisissä, vaan järjestelmässä. Tuet on liian hyviä. Itse olen ansiosidonnaisella ja otin vastaan työn jossa nettopalkka satasen parempi kuin mun ansiosidonnainen. Joudun hommaamaan työssäkäyntiä varten auton ja maksamaan sen kulut ja polttoaineet. Mulla siis tulee jäämään näppiin vähemmän kun käyn töissä, oonko vähän pöljä?

Olet, koska sinäkään et tajua sitä, että ne on ne palkat mitkä on liian pienet, ei tuet.

Vierailija
90/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sua fiksumpi pyrkis vähän vähentämään kulutusta koska ne laskut ovat aina seurausta palvelun kulutuksesta. Sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työssäkäyvä voi verotuksessaan vähentää työssäkäymisestä koituvia kuluja ja työssäolosta kertyy myös lomaoikeus sekä oikeus lomarahaan, mikäli sellaista alalla maksetaan. Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan ja itseään kurssittava työssä käyvä myös todennäköisemmin saa palkankorotuksia yms jos pystyy osoittamaan että on työnantajalleen enemmän arvoinen.

Työssä käyvällä on myös mahdollisesti puhelinetu, lounasetu, virikekortti ja kaikenlaista muuta kivaa extraa. Eli työnantaja tukee työntekijää harrastuksissa yms. ja toki vaurastuminen on mahdollisempaa kun ei ole viranomainen vahtimassa selän takana mihin ne palkkarahat käyttää. Osan niistä voi laittaa vaikka rahastoon.

Mutta nosta sä vaan tukia. Saat sitten joskus sen kämäsen takuueläkkeen.

Joku 1450 euron nettopalkkaa aluksi saanut on siihen mennessä ehkä kouluttanut itseään työnantajan tuella lisää,vaihtanut työpaikkaa, saanut palkankorotuksia, pankkilainaa ja vaurastunut koska tajuaa että ei se 1450 euroa ole loppuelämän palkka vaan sitä voi nostaa ylemmäs.

Sun ongelma on se että sä näät vaan seuraavaan tukipäivään, et pitemmälle, esim. puolen vuoden tai vuoden päähän kuten työssä käyvä ihminen. Tarpeeksi kauan töitä tehnyt voi hakea esmes ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea lisäopintoihin .

Sun on turha edes moisesta haaveilla koska sä mieluummin makaat kotona ja syljeskelet kattoon.

Ei se vika ole ihmisissä, vaan järjestelmässä. Tuet on liian hyviä. Itse olen ansiosidonnaisella ja otin vastaan työn jossa nettopalkka satasen parempi kuin mun ansiosidonnainen. Joudun hommaamaan työssäkäyntiä varten auton ja maksamaan sen kulut ja polttoaineet. Mulla siis tulee jäämään näppiin vähemmän kun käyn töissä, oonko vähän pöljä?

Olet, koska sinäkään et tajua sitä, että ne on ne palkat mitkä on liian pienet, ei tuet.

olet oikeassa puoliksi. Ei tuet olekaan liian pienet. Ne ovat liian suuret. Palkoista taas olet väärässä.

Vierailija
91/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saat parempipalkkaisen työn kunhan ensin saat sen työpaikan. Minä sain kuulla aikanaan tuosta että "saat saman sossusta, ei töissä oo järkeä". Otin kuitenkin ennemmin työn, koska halusin saada enemmän sisältöä elämääni. Palkka on sittemmin noussut ja olen työnohessa myös opiskellut lisää.

Kun SE EI MENE näin kuin harvassa tapauksissa. Mieti jotain lähihoitajaa tai siivoojaa. Esimerkki ei lie hoitajan kohdalla paras koska käteen voi jäädä vanhana jopa aihurja jopa 2000 käteen kokemuslisien kanssa jos teet raskasta kolmivuorotyötä (yöt, viikonloput, nostelet mummoja) mutta ei matalapalkkatöistä edetä kuten sata vuotta sitten ryysyistä rikkauksiin.

Eli ei mitä tahansa työtä kokopäiväisenä.

Vierailija
92/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.

Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.

Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?

Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.

Hyvät sinulle. Sinulla on perhe ja asuntolaina, syy käydä töissä. Varmaan hyvä työyhteisö ja kohtalainen palkkakin. Paskaduuneissa ei ole kumpaakaan, vaan työkavereista pahimmillaan puolet on jotain kúsipäitä tai vajákkeja eli niitä penaalin tylsimpiä kyniä. Olen mt-ongelmien kirjolla jo valmiiksi, joten ei se siitä enää lusmuilemalla pahene.

Eikä kannata sanoa että olisit käynyt kouluja, jos se olisi niin helppoa niin olisin varmaan käynytkin. Eikä se edes ratkaise ongelman ydintä, josta tavalliset ihmiset eivät tiedä mitään.

Vierailija
93/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei noita toimeentulotuella maksettavia ylimääräisiä laskuja kauheasti ole. Lääkärilaskuja ei ylipäänsä yli 10 vuoteen, hammaslääkäriä ei joka vuosi, kotivakuutus 100 euroa vuodessa ja sähkölaskut alle 200 euroa koko vuosi (kulutus + siirto alle 30 euroa / 2 kk).

Pitää muistaa, että kun sulla on päätös toimeentuletuesta, saat hakea kaupungilta/kunnalta täydentävää toimeentulotukea johonkin muuhun menoon. Me saatiin esim. tytölle läppäri ja puhelin.

Vierailija
94/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä kateeksi. Itse teen täyttä työpäivää 5 pv viikossa ja nettona saan tuosta raatamisesta 1700 e/kk, vain siis pari sataa enemmän kuin sinä tekemättä mitään. Kyllä mulle kelpais tuo summa tekemättä mitään.

Vierailija
95/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Miten sitten tulevaisuudessa? Oletko varma, että tukien taso säilyy näin hyvänä? Pitkään jatkunut suuntaus on ollut se, että tukien taso laskee. Ja tulee laskemaan edelleenkin.

Ja toinen seikka on eläke. Kotona makaamalla ei kerry sitä vähääkään eläkettä. Eläkeläisenä sinä olet leipäjonossa. Toiset, kuten minä, olemme eläkkeellä omalla kesämökillä tai ulkomaan matkalla. 

Eläkettä kertyy noissa p*skaduuneissa niin vähän, ettei sen takia kannata itseään rikkoa.

Vierailija
96/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.

Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.

Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?

Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.

Itselläni on laaja sosiaalinen verkosto, keskinkertainen itsetunto ja akateeminen koulutus. Mt-ongelmia ei ole. Meitä on muitakin. Tukia en käytä väärin, vaan itse asiassa haistatin pitkät työkkärille koska se lähetti osoituksen paikkaan jossa ei mitään järkeä. Elän nyt säästöillä ja teen töitä vain minimin syksyllä. Tukien väärinkäyttö tarkoittaa muuten huijaamista, eikä väärinkäyttöä ole myönnettyjen tukien vastaan ottaminen.

Mutta miksi elämästä ei voisi nauttia työttömänäkin tai sossun asiakkaana? Aivan kuin kuuluisi olla kurjaa. Aina voi pyrkiä muutokseen ja parempaan, mutta sama raha raatamalla 40 h kuin mitä saa ilmankin ei ole muutosta parempaan.

Vierailija
97/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan liikaa suomessa maksetaan tukia, kun tälläisiä asioita ihmiset miettii. Tuet pois, niin alkaa työt maistua. :(

Vierailija
98/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on laaja sosiaalinen verkosto, keskinkertainen itsetunto ja akateeminen koulutus. Mt-ongelmia ei ole. Meitä on muitakin. Tukia en käytä väärin, vaan itse asiassa haistatin pitkät työkkärille koska se lähetti osoituksen paikkaan jossa ei mitään järkeä. Elän nyt säästöillä ja teen töitä vain minimin syksyllä. Tukien väärinkäyttö tarkoittaa muuten huijaamista, eikä väärinkäyttöä ole myönnettyjen tukien vastaan ottaminen.

Mutta miksi elämästä ei voisi nauttia työttömänäkin tai sossun asiakkaana? Aivan kuin kuuluisi olla kurjaa. Aina voi pyrkiä muutokseen ja parempaan, mutta sama raha raatamalla 40 h kuin mitä saa ilmankin ei ole muutosta parempaan.

ja viimeinen lause paljasti sen ongelman ytimen. Ilman tekemättä saavutta LIIAN hyvän elintason. Näin ei saisi olla, koska kaikki se raha on ryöstetty toisilta.

Vierailija
99/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.

(Olen akateeminen).

No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.

Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.

Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.

Mikä muu kuin laiskuus on estänyt sua hakemassa kaikissa yhteishauissa jonnekin opiskelemaan korkeamman statuksen duunia varten?

niin, ei mikään muu kuin se laiskuus.

Ei kysymys ole aina laiskuudesta, siinä voi olla monia syitä taustalla. Esim. sairastuminen nuorella iällä kuten omalla kohdallani.  Joten en voinut opiskella pitkää aikaa yliopistossa ja saada akateemista tutkintoa.

Tuo väite muuten, että akateemisesti koulutetuille löytyy helpommin ja parempia töitä ei pidä läheskään aina paikkansa. ERI

Olen akateeminen ja hakenut 3 kuukauden sisällä 70 työpaikkaa. Kaksi haastattelua ja kumpikin rekry vielä kesken. Kumpikaan paikka ei ole alalta jolle olen kouluttautunut.

Vierailija
100/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan liikaa suomessa maksetaan tukia, kun tälläisiä asioita ihmiset miettii. Tuet pois, niin alkaa työt maistua. :(

Miksi pitäisi töitten maistua? Mä jäin kotiin lasten kanssa vaikka palkka oli pikkasen vajaa 5000€/kk ja ihan tykkäsinkin. Enkä sit palannut töihin, tuskin palaan. Kotona nyt 8 vuotta. Miksi mulle pitäisi työt maistua? Työkö sut onnelliseksi tekee? Mua ei vaan perhe ja koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme