Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa

Vierailija
17.07.2021 |

Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?

Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.

Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko

asumistuki n. 400e/kk

toimeentulotuki n. 420e/kk

tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk

tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)

Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"

T: ap

Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.

Mitähän helvettiä nyt selität?

540 + 400 + 420 = 1360. Jos vuokra on 900, niin tuosta jäisi 460e käyttörahaa.

Lisäksi työmarkkinatuki kuukautte kohden on karvan verran enemmän, koska tuossa on 4 viikon (20 arkipäivää. Kuukautta kohden summa on noin 580e

Vierailija
62/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.

asumistuki n. 400e/kk

tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk

Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.

Voisitko näyttää sen laskukaavan jonka mukaan minulle ei jäisi mitään käyttörahaa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan aivan liian hyvin siitä että ei tee töitä.

Nykyään ei ole järkeä ottaa pienipalkkaista työtä vastaan koska tuilla elää paremmin.

Suomessa pitäisi kannustaa työntekoon, ihan ensiksi voisi vaikka ylityörahat olla verovapaita?

Vierailija
64/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokra lasketaan mukaan niin työttömien laskuja "maksetaan" tukien muodossa noin 700 euroa kuussa (tosin tämä riippuu asuinalueesta) . Sen ylittävä osa joutuu maksamaan tavallaan omistaan.

Kannattaisi tutustua aiheeseen tarkemmin, koska selvästi et tiedä, vaan luulet tietäväsi.

noin 80% tapauksista kela maksaa ylisuuren vuokran kokonaisuudessaan, eikä se pienennä toimeentulotukea.

Vierailija
65/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä menet töihin niin saat siltikin vielä asumistukea.

Vierailija
66/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Ja toinen seikka on eläke. Kotona makaamalla ei kerry sitä vähääkään eläkettä. Eläkeläisenä sinä olet leipäjonossa. Toiset, kuten minä, olemme eläkkeellä omalla kesämökillä tai ulkomaan matkalla. 

9-10e/h paskaduunista ei kerry eläkettä takuueläkettä enempää, vaikka sitä painaisi menemään vuosikymmenet.

AINA silti joku jaksaa pelata tämän eläkekortin, joka ei yksinkertaisesti ole validi

Vierailija
67/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole järkeä ottaa pienipalkkaista työtä vastaan koska tuilla elää paremmin.

Suomessa pitäisi kannustaa työntekoon, ihan ensiksi voisi vaikka ylityörahat olla verovapaita?

Verovapaat ylityöt ei palvele työttömiä ja juuri hehän tässä on ongelma. Työssäolevat eivät ole ongelma.

Vierailija
68/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoo omat tukeni, oon kylläkin määräaikaisella työkyvyt.eläkkeellä.

Saan kansaneläkkeen 665,29e +

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

koska oon yh, lapsilisä 158,18e +

saisin jos haluaisin elatustuen, tätä en ole hakenut mieheltä, noin 150-200e.

Yht. Siis nyt 1429,19 euroa ja elarit päälle JOS haluaisin. Mun vuokra on 658 euroa (hyväkuntoinen kolmio, en asu pääkaupunkiseudulla), vuokraan sis. vesimaksu, lämmitys, saunavuoro, autopaikka ja sähkö. Muita laskuja mulla on lähinnä puhelinlasku/netti. Ei autoa, tästä on 3km keskustaan, isoihin marketteihin ja esim juna-asemalle, bussi kulkee ja joskus harvoin käytän taksia, ni en tarvitse autoa. Koulu, kirjasto, apteekki, lähikauppa jne on tien toisella puolella, joku 200m kodistamme. Luontopolut, urheilukenttä alkaa taas kotimme takaa 100m päästä ja merelle uimarannalle ja venesatamaan on vähän reilu 2km! Tää on niin ihana paikka (karkas jo ot, hups, sori)

Oon nyt ollut työkyvytön 7vuotta, mutta silloin kun kävin töissä, mun paras palkka oli 1200euroa.. Ja silloin oli pakko pitää autoakin vielä, kun mun työ oli paikasta toiseen hyppäämistä asiakkaalta toiselle.

En usko rttä edes haluan koskaan kuntoutua takaisin työelämään (työttömäksi).

Vierailija
69/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

Yht. Siis nyt 1429,19 euroa ja elarit päälle JOS haluaisin. Mun vuokra on 658 euroa (hyväkuntoinen kolmio, en asu pääkaupunkiseudulla), vuokraan sis. vesimaksu, lämmitys, saunavuoro, autopaikka ja sähkö. Muita laskuja mulla on lähinnä puhelinlasku/netti. Ei autoa, tästä on 3km keskustaan, isoihin marketteihin ja esim juna-asemalle, bussi kulkee ja joskus harvoin käytän taksia, ni en tarvitse autoa. Koulu, kirjasto, apteekki, lähikauppa jne on tien toisella puolella, joku 200m kodistamme. Luontopolut, urheilukenttä alkaa taas kotimme takaa 100m päästä ja merelle uimarannalle ja venesatamaan on vähän reilu 2km! Tää on niin ihana paikka (karkas jo ot, hups, sori)

Oon nyt ollut työkyvytön 7vuotta, mutta silloin kun kävin töissä, mun paras palkka oli 1200euroa.. Ja silloin oli pakko pitää autoakin vielä, kun mun työ oli paikasta toiseen hyppäämistä asiakkaalta toiselle.

Jälleen esimerkki Suomen sairaasta holhousyhteiskunnasta.  Tämä maa on tuhoontuomittu.

Vierailija
70/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ja unohdin että saan harkinnan varaisesta toim.tuesta 300euroa rikkoutuneeseen pesukoneeseen, koska pyykkituvan konetta en voi käyttää lapsen atopian takia, ja jos meillä tulee reseptilääkkeitä yms niin niihin saan maksusitoumukset toimeentulotuesta. Mulla on ulosottovelkaa kymmeniä tuhansia entisestä elämästä, joten sekään ei kannusta töihin. Nyt ulosotto ei voi viedä mitään, toki ei ne velat lyhenekkään, mutta väkiäkö tuolla kun tulen hyvin toimeen näin. Olen itseopiskellut vuosia ja voin panostaa vain itseeni, lomalla 24/7/365, syödään luomuruokaa ja nautitaan elämästä. 🤩

-työkyvytön

Vierailija
71/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asumistuki n. 400e/kk

Mitähän helvettiä nyt selität?

540 + 400 + 420 = 1360. Jos vuokra on 900, niin tuosta jäisi 460e käyttörahaa.

Lisäksi työmarkkinatuki kuukautte kohden on karvan verran enemmän, koska tuossa on 4 viikon (20 arkipäivää. Kuukautta kohden summa on noin 580e

Työmarkkinatuki+toimeentulotuki-yhdistelmässä on myös se, että kun on kerran saanut kaksi kertaa työmarkkinatuen saman kuukauden aikana (työmarkkinatukea maksetaan 13 kertaa vuodessa, jos saa koko vuoden), sen jälkeen toimeentulotuessa lasketaan työmarkkinatuki kertoimella 21,5 aiemman 20-kertoimen sijaan, mikä tarkoittaa, että toimeentulotukea tulee noin 40 euroa vähemmän siitä eteenpäin eli käteen jää kuukaudessa n. 450-460 euroa eikä toimeentulotuen perusosan määrää, joka on yksin asuvalle 504,06 e/kk.

Vierailija
72/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki PUMMIT JOKO TÖIHIN TAI KAIKKI KORVAUKSET POIS...(Näistä SOSIAALI PUMMEISTA KÄRSIVÄT MONET MUUT JOTKA YRITÄVÄT TEHDÄ TÖITÄ  Vii-SAARELLAKIN ON 1 Emakko joka tekee vaan Pentuja ettei tarvitse mennä TÖIHIN oikea SOSIAALI PUMMI...

Vierailija
73/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

Jälleen esimerkki Suomen sairaasta holhousyhteiskunnasta.  Tämä maa on tuhoontuomittu.

Aivan varmasti, jos palkka on 1200 euroa. Joo, voi hankkia paremman ammatin mutta silti jollakulla on palkka jolla ei tule toimeen.

Vierailija
74/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi ongelma on ansiosidonnaisen. Yksinäisen tai pariskunnan on usein parempi olla töissä. Jos on monta lasta, niin silloin se voi olla ongelma. Itse olen yhden lapsen yh ja työntekoni perustuu pelkkään itsetuntoon. Rahaa jää niin vähän enemmän. Toisaalta pienissä tuloissa se 80€ mitä työstä jää enemmän käteen, on iso raha. Jos olisi kaksi lasta, niin voisi mennä jo miinukselle.

Vierailija
75/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emakko Keski-Suomesta kirjoitti:

Kaikki PUMMIT JOKO TÖIHIN TAI KAIKKI KORVAUKSET POIS...(Näistä SOSIAALI PUMMEISTA KÄRSIVÄT MONET MUUT JOTKA YRITÄVÄT TEHDÄ TÖITÄ  Vii-SAARELLAKIN ON 1 Emakko joka tekee vaan Pentuja ettei tarvitse mennä TÖIHIN oikea SOSIAALI PUMMI...

Aika moni saa työttömyyskorvausta. Eli haluat että sitä ei olisi? Vai, että se olisi ok , mutta muita ei olisi? Entäs ne jotka saa vaikka ansiosidonnaista joku 3000€?

Vierailija
76/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Miten sitten tulevaisuudessa? Oletko varma, että tukien taso säilyy näin hyvänä? Pitkään jatkunut suuntaus on ollut se, että tukien taso laskee. Ja tulee laskemaan edelleenkin.

Ja toinen seikka on eläke. Kotona makaamalla ei kerry sitä vähääkään eläkettä. Eläkeläisenä sinä olet leipäjonossa. Toiset, kuten minä, olemme eläkkeellä omalla kesämökillä tai ulkomaan matkalla. 

Ansisidonnaiset mielellään saavatkin suurimmasta päästä laskea. Perusturvaan ei kosketa. Pointti on kuitenkin se että tämä on huomattavasti monimutkaisempi asia jota ei voi näillä kuluneilla hokemilla parantaa. Asiasta löytyy runsaasti tutkimustietoa.

Edelleen: jokainen saa takuueläkkeen. Pätkäpaskaduunista kertyy niin vähän eläkettä että jokainen voi laskea kannattaako.

Itse olin vielä hyvinkin pitkään keski-ikään työhalukas ja olisin vieläkin jos olisi siedettäviä töitä tarjolla ja nykyään tarjolla olevat eivät veisi terveyttä ja vapaa-aikaa. Itse olen myös eläkeläisenä mökilläni ja luulen, että omistusasunto on edelleen. Puolipäivätöihin menen mahdollisesti. En siis ole ap.

Vierailija
77/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.

(Olen akateeminen).

No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.

Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.

Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.

Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.

enkä minä koe viisaaksi maksaa turhia veroja sinunlaistesi elättämiseksi, joten jatkan varallisuuteni siirtämistä Suomen verottajan ulottumattomiin. Nyt jo useita satojatuhansia on siirretty.

Ajatteletko tosiaan niin, että sinun maksamasi verot menevät lyhentämättöminä työttömien tileille? Ajatteletko tosiaan ettei sinun veroillasi kustanneta esimerkiksi infraa kuten teitä joita sinäkin hyödynnät vaurastuaksesi? Sitten kiukuttelet ja minimoit verojasi ottaen edelleen kaiken hyödyn antaen entistä vähemmän takaisin. Hyhhyh mikä tyyppi.

Vierailija
78/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti luulen, että suuri osa näistä "mitä sitä turhaan kärsimään" - tyypeistä haluaa vaan ärsyttää muita ihmisiä tällä kehumisellaan. Todellisuudessa heidän itsetuntonsa on matala, sosiaaliset kontaktit nimimissä ja vähemmästäkin alkaa masentuminen ja sosiaalisten tilanteiden pelko, jolloin kierre on valmis.

Itse koen työnteon mielekkäänä. Elätän puolisoni kanssa perhettämme ja maksamme asuntolainaa, maksamme veroja, jotta hyvinvointiyhteiskunnan palvelut pyörisivät. On todella idioottia väärinkäyttää näitä palveluita, koska ennemmin tai myöhemmin se kosahtaa näiden sankareiden omaan nilkkaan, vaikka systeemin väärinkäyttäjät kuinka rehentelisivät.

Toki väsyttää talviaamuina kömpiä kolottavin nivelin töihin, mutta minulla on itse vapaus päättää siitä, millä asenteella töihin lähden ja töitä teen. Näin ajattelee moni muukin työpaikallamme, koska porukka on pääosin mahtavaa. Minä tarvitsen ihmiskontakteja, työpaikan huumoria, yhteen hiileen puhaltamista ja onnistumisen kokemuksia haasteellisten tilanteiden jälkeen. Minä haluan kouluttautua ja pyrkiä löytämään ratkaisuja sekä työ-että yksityiselämän haasteissa, koska nämä kantavat kauas tulevaisuuteen. Minä nautin keskusteluista älykkäiden nuorien aikuistemme kanssa siitä, minkä he näkevät tulevaisuudessa tärkeänä ja miten he haluavat pyrkiä sitä kohti ja miten maailmaa voisi parantaa?

Se että jäisin kotiin trollaamaan siitä kuinka mukavaa kattoon syleskely yhteiskunnan varoilla on tekisi minut pian sekopäiseksi. Luulenpa, että monien näiden trollaajien elämä koostuu päivästä toiseen selviytymisestä. Näiden ihmisten lapsia käy sääliksi, millaisen mallin he saavat elämiseen? Mikä kannustaa heitä kouluttautumaan ja tekemään töitä, kun ei sitä kotonakaan tehdä. Ne elämän eväät, jotka he kotoa "saavat" ovat valitettavan köyhät ja näköalattomat.

Vierailija
79/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsikorotuksen 22,23e +

takuueläkkeen 172,29e +

asumistuen 411,20e +

Mitkä tuet nousta haluat pois?

Vierailija
80/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emakko Keski-Suomesta kirjoitti:

Aika moni saa työttömyyskorvausta. Eli haluat että sitä ei olisi? Vai, että se olisi ok , mutta muita ei olisi? Entäs ne jotka saa vaikka ansiosidonnaista joku 3000€?

no niitä ei juurikaan ole. Jotta saisit ansiosidonnaista 3000, olisi palkkasi pitänyt olla noin 9500 €/kk ennen työttömyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi