Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa
Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?
Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä
Kommentit (188)
Kyllä työttömissä on ihan liikaa työkyvyttömiä.
Päästäkää työkyvyttömät eläkkeelle! Tilastot olisivat sitten totuudenmukaiset ja pystyttäisiin keskittymään perusasioihin. Kyllä työkykyinen löytää aina työpaikan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.
Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.
Tai voisko olla, että ne tajuaa ettei työ määritä ihmistä? Oletko koskaan kuullut, että turha häpeä olisi hyväksi? Sä häpesit itseäsi puolen vuoden ajan ja vain siksi, että sun päässä työtön on loinen. Vaihda sanoja (vaikka ylipainoinen ja huono) ja mieti sit onko ongelma sun päässä vai muiden?
En minä ainakaan puhunut työn määrittämisestä, vaan siitä, että osallistumalla tämän meidän yhteisen yhteiskunnan pyörittämiseen, ihminen kokee olevansa jonkun arvoinen. Ei kerta kaikkiaan ole mitään validia perustelua sille, miksi joku voi maata himassa muiden maksamilla rahoilla. Suurin osa meistä ns. normiduunareista nauttii lomastaan juurikin siksi, ettei tarvitse tehdä töitä. Voi olla valveilla luontaisen rytminsä mukaisesti (kuten työttömät yökuppaajat olevat), maata rannalla, lukea, harrastaa, samoilla metsässä, mitä nyt kukin tykkää tehdä, kun on koko vuorokausi aikaa omalle elämälle. Normaalilla omanarvontunnolla varustetut ihmiset kuitenkin ymmärtää, että jostain täytyy saada rahaa tähän itsensä toteuttamiseen ja oman näköisen elämän elämiseen ja siksi me käymme töissä. Elämäntapatyöttömät loiset maksattaa muilla sen vapautensa tehdä ja elää miten haluavat. Tämä asia ei sanaleikeille muuksi muutu, turha yrittää sotkea tähän ylipainoisia.
Normaalilla omanarvontunnolla 1400 euroa/netto-duunissa ja tuosta pitäisi vielä jäädä rahaa harrastuksiin ja lomailuun?
Voi jeesus, että te lokit ootte pönttöjä. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä, että tekee itse jotain sen ansaitsemiseksi ja osallistuu tällä tavoin yhteiskunnan pyörittämiseen. Miksi sinun tekemättömyytesi ja vapautesi on tärkeämpää kuin minun? Miksi mun pitää kustantaa sun elämistä? Mikä tekee sinusta niin hienon ja arvokkaan, että työmuurahaiset maksaa, kun kuningatar vaan makaa?!
Mikä tekee sinusta niin julma, että pakottaisit minut töihin , kun lääkärit ovat toista mieltä?
Oletko Kelan vakuutuslääkäri?
Ei ole ole järkeä verrata tukia ja palkkaa suoraan toisiinsa, jos palkan lisäksi saisi myös jonkin verran tukia, jolloin kokonaistulot olisivat palkkaa suuremmat. Tietääkö ap paljonko hänen tulonsa olisivat työssäkäyvänä YHTEENSÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.
Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.
Tai voisko olla, että ne tajuaa ettei työ määritä ihmistä? Oletko koskaan kuullut, että turha häpeä olisi hyväksi? Sä häpesit itseäsi puolen vuoden ajan ja vain siksi, että sun päässä työtön on loinen. Vaihda sanoja (vaikka ylipainoinen ja huono) ja mieti sit onko ongelma sun päässä vai muiden?
En minä ainakaan puhunut työn määrittämisestä, vaan siitä, että osallistumalla tämän meidän yhteisen yhteiskunnan pyörittämiseen, ihminen kokee olevansa jonkun arvoinen. Ei kerta kaikkiaan ole mitään validia perustelua sille, miksi joku voi maata himassa muiden maksamilla rahoilla. Suurin osa meistä ns. normiduunareista nauttii lomastaan juurikin siksi, ettei tarvitse tehdä töitä. Voi olla valveilla luontaisen rytminsä mukaisesti (kuten työttömät yökuppaajat olevat), maata rannalla, lukea, harrastaa, samoilla metsässä, mitä nyt kukin tykkää tehdä, kun on koko vuorokausi aikaa omalle elämälle. Normaalilla omanarvontunnolla varustetut ihmiset kuitenkin ymmärtää, että jostain täytyy saada rahaa tähän itsensä toteuttamiseen ja oman näköisen elämän elämiseen ja siksi me käymme töissä. Elämäntapatyöttömät loiset maksattaa muilla sen vapautensa tehdä ja elää miten haluavat. Tämä asia ei sanaleikeille muuksi muutu, turha yrittää sotkea tähän ylipainoisia.
Normaalilla omanarvontunnolla 1400 euroa/netto-duunissa ja tuosta pitäisi vielä jäädä rahaa harrastuksiin ja lomailuun?
Voi jeesus, että te lokit ootte pönttöjä. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä, että tekee itse jotain sen ansaitsemiseksi ja osallistuu tällä tavoin yhteiskunnan pyörittämiseen. Miksi sinun tekemättömyytesi ja vapautesi on tärkeämpää kuin minun? Miksi mun pitää kustantaa sun elämistä? Mikä tekee sinusta niin hienon ja arvokkaan, että työmuurahaiset maksaa, kun kuningatar vaan makaa?!
Mikä tekee sinusta niin julma, että pakottaisit minut töihin , kun lääkärit ovat toista mieltä?
Oletko Kelan vakuutuslääkäri?
Kuningatar = työkyvytön mt- tai alkoholiongelmainen työtön, joka ei saa eläkepäätöstä.
Voit vaan arvata, kuinka paljon rahaa menee näiden työkyvyttömien pyörittämiseen eri kokeiluissa? Se on inhimillisesti ja taloudellisesti sairasta toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa kerrankin aloitus jossa kerrottaisiin mitä tukia saa nettona ja mitä menoja on. Aina näitä juttuja joissa heitellään könttäsummia jotka eivät kerro yhtikäs mitään.
Mä voin kertoa
Mulla on 540 euroa työttömyystuki
320 euroa asumistuki
60 euroa toimeentulotuki
Vuokra on 480 euroa.
Sähkölasku maksetaan, se on n. 70 euroa kolmessa kuukaudessa.
Minä ja p:so tienaamme yhdessä vähemmän, mutta elämme omillamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun juuri rahasta on kysymys. Työtä tehdään jotta saadaan rahaa elämiseen
Jos palkka ei riitä elämiseen on asiaan puututtava jotenkin. Hyödylliset idiootit kuten sinä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Loiset alapeukuttaa, mutta eivät pysty kertomaan, miksi muiden pitäisi maksaa heidän lokkeilunsa.
Miksi sinun/muiden kuuluisi maksaa minun lokkeilu? Koska olet valmis ja alistut siihen. Koska sinusta ei ole nousemaan sitä vastaan. Koska ainut mitä uskallat tehdä on kirjoittaa vauva palstalle. Koska sinussa ei ole miestä muuhun kuin muiden käskyjen noudattamiseen.
Koska yhteiskunta on rakennettu tällä feministi/pelastetaan kaikki -logiikalla, että kaikkia pitää taputella päälaelle vaikka eläis miten sattuu. Mitä enemmän tätä käytetään hyväksi, sitä nopeammin voimme jossain välissä todeta, että pieleen meni ja parantaa kaikkien elämää rakentamalla tietyt yhteiskunnan osat ja lait uudestaan.
Joo, tälläsen postailun ainoa tarkoitus on mollata heikoimpia, ja yleensä juuri ne ketkä on saanu jonkun suojatyöpaikan isin firmasta tyyliin portinvartijaksi.
Sinä saat kokemusta millä pääset parempiin töihin. Minä taas suunnittelen omaa tietokoneen korjaus toiminimeä kun olen harrastellut kokoikäni ja justiinsa kuittasin merkonomin todistuksen pohjaksi niin onnistunee kirjanpito jollain tasolla.
Minä opin myös työttömänä uusia taitoja, esim webdesignia ja musiikintekoo mihin ei riittäis hermot työvuorojen jälkeen.
Osaan luoda nettisivut tulevalle omalle tmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä ei saa työtä!
Rakennusalalla suositaan virolaista työvoimaa.
Ennen virolaisten tuloa oli joka jätkällä mahdollisuus päästä rakennuksille. Alkoholiongelmakaan ei ollut este! Nyt on.
Kukaan yritys (ei edes kunta) halua töihin alkoholiongelmaista!
Näiden ihmisten kuntoutus on tehotonta ja kallista.
Mitä pitäisi tehdä?
Ei ollut ennen ongelma. Perjantain ruokiksella raksamiehet kävi alkossa ja iltapäivällä jo korkattiin pullo. Työnjohto törpötteli omassa parakissaan ja jätkät omassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen virolaisten tuloa oli joka jätkällä mahdollisuus päästä rakennuksille. Alkoholiongelmakaan ei ollut este! Nyt on.
Kukaan yritys (ei edes kunta) halua töihin alkoholiongelmaista!
Näiden ihmisten kuntoutus on tehotonta ja kallista.
Mitä pitäisi tehdä?
Ei ollut ennen ongelma. Perjantain ruokiksella raksamiehet kävi alkossa ja iltapäivällä jo korkattiin pullo. Työnjohto törpötteli omassa parakissaan ja jätkät omassaan.
Maalarit olivat kännissä aina!
Niin, tuo aloitus on tuulesta temmattu. Laskujasi maksetaan niin ja niin paljon... Kuule toimeentulotuessa on ylärajat.
Toki, Helsingissä voi vuokra olla niin suuri, että sen vuoksi voidaan säätää, tosin ehkä ruvetaan kehottamaan hakeutumaan halvempaan asuntoon... ylihintaista vuokra-asuntoa ei kuitenkaan tasan taatusti tulla hyväksymään, jos niin kuin kuvittelee, että esim. sinkkuna voi ottaa jonkun viiden huoneen kämpän ja sossu maksaa...
No juu, ja jos sun asumismenot ja muut välttämättömät menot vie sun palkan kokonaan, niin olen ymmärtänyt, että toimeentulotukea voi saada... mutta ne menot ei sitten tarkoita sitä, että pistää rahat vaikka luksuskampaamoon tai vastaavaan... normaalit asumis- ja elämismenot hyväksytään.
Pienituloisella on myös pieni veroprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on elinkeinoelämän intressi - ei työttömien työnhakijoiden vika! Yritysten on nykyään liian helppoa palkata halpaa virolaista työvoimaa tai saada te-toimiston ilmaistyöntekijöitä.
Kyllä Kokoomuksen ja EK:n intresseissä on jatkaa samaa rataa!
Yksikään rakennuttaja ei halua takaisin ”vanhoja hyviä aikoja”, jolloin suomalaisia rakennusmiehiä ei ollut työttöminä.
Pilkka voi osua vielä omaan nilkkaan...
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
Tämähän se on. Ja kansa kiroaa heikompiosaisia kun uskoo kaikki jutut.
Tuista et saa säästää, palkasta saisit säästöön ainakin viisi tonnia vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
Tämähän se on. Ja kansa kiroaa heikompiosaisia kun uskoo kaikki jutut.
Katse veroparatiiseih... eiku työttömiin loisiin!
Hajoita ja hallitse. Hyvä persukokkarit!
Eipä ole järkeä lähteä töihin huonolla palkalla. Itsellä jää 500e/kk käteen rahaa millä voi harrastella yms. Ruuat haen leipäjonoista joten rahaa ei mene ollenkaan ruokaan.
Viininkin olen itse tehnyt jonoista saaduilla elintarvikkeilla. Lisäksi omenoita saa ilmaiseksi kun naapureilla aina ylimääräisiä.
Päivät aikaa tehdä mitä lystää. Opiskella voi.
Ja jos kaipaan lisätuloja niin lapsenvahti keikkaa on tarjolla ja eläintenhoitoa. Nytkin tienasin 200e kun eräs ihana koira oli minulla hoidossa pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole järkeä lähteä töihin huonolla palkalla. Itsellä jää 500e/kk käteen rahaa millä voi harrastella yms. Ruuat haen leipäjonoista joten rahaa ei mene ollenkaan ruokaan.
Viininkin olen itse tehnyt jonoista saaduilla elintarvikkeilla. Lisäksi omenoita saa ilmaiseksi kun naapureilla aina ylimääräisiä.
Päivät aikaa tehdä mitä lystää. Opiskella voi.
Ja jos kaipaan lisätuloja niin lapsenvahti keikkaa on tarjolla ja eläintenhoitoa. Nytkin tienasin 200e kun eräs ihana koira oli minulla hoidossa pari viikkoa.
Valehtelet. Jos olet työmarkkinatuella ja asumistuki tulee siihen päälle, niin et kyllä mitenkään saa säästöön 500 euroa kuukaudessa, vaikka saisit sen lain salliman toimeentulotuen noiden kahden tuen lisäksi. Toimeentulotukea ei makseta kuin se mitä laki määrää ja aina tositteita vastaan.
Pöljä!
Elämätapatyötön. Miten se määritellään. Useimmat ovat työttömiä jonkun aikaa. Monet välillä töissä ja välillä ilman työtä. Alkoholisteja ei kukaan halua töihin ja harva alkoholisti pystyy töihin joka päivä. Alkoholistit ovat turhia, mutta niitä on. Yhtä turhia on tuollaiset toisia arvostavat kokkareet, jotka ovat hyötyneet yhteiskunnan tuosta itsekin, mutta eivät soisi niitä toisille.