Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa
Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?
Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi näissä avauksissaan kertoa mistä nuo 1450 euroa / kk tuet koostuvat.
Tähän hän ei tietenkään pysty koska koko ketju on täysin mielikuvituksen tuotetta ja pyrkii vain luomaan vihaa pienituloisia kohtaan, aloittajana joku oikeistotrolli jota täällä keskustelussa jostain syystä nykyään pyörii propagandaansa levittämässä.
Tämä sama aloitus on ollut täällä aiemminkin, summat vaan oli erit.
Kuka nainen haluaa työttömän miehen, jos itse on työssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.
Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.
Sinun on tosiaan parasta pysytellä työttömänä mikäli -20 c saa sinut jo heikkoon kuntoon. Minä nautin täysin siemauksin -33 c saakka ja sitten täytyy alkaa vähän rajoittamaan ulkoilutunteja. Kun pukeutuu hyvin, niin -37 c ei lyhyttä työmatkaa kävellen edes huomaa. Lenkkeilyssä alkaa jo vähän vaivatakin. Edellisen kerran kun oli -37 c, niin työmatkani oli 2,1 km. Ei mitään ongelmaa. Olisin myös päässyt autolla tai taksilla, mutta halusin kävellä :)
Tämmösiä selkärangattomia loiseläjiä me työssökäyvät sitten elätetään. Menkää vätykset töihin! :(
Vierailija kirjoitti:
Minä. Hän on viisas ja juttelee älykkäitä toisin kuin muut miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan liikaa suomessa maksetaan tukia, kun tälläisiä asioita ihmiset miettii. Tuet pois, niin alkaa työt maistua. :(
Miksi pitäisi töitten maistua? Mä jäin kotiin lasten kanssa vaikka palkka oli pikkasen vajaa 5000€/kk ja ihan tykkäsinkin. Enkä sit palannut töihin, tuskin palaan. Kotona nyt 8 vuotta. Miksi mulle pitäisi työt maistua? Työkö sut onnelliseksi tekee? Mua ei vaan perhe ja koti.
riippuu ihan kuka elämisesi maksaa. Jos muut veronmaksajat niin parempi olisi maistua työnteko.
Öö, kukas sun elämisen maksaa? Mitä tukia sä luulet mun saavan kotiäitinä? Ihan kuule lapsilisän, jonka saa kaikki, joilla lapsia, halusi tai ei.
Yhteisistä verorahoista se lapsilisäkin maksetaan. Kummasti rikkaat sen ilmaisen rahan ottavat mielellään pankkitililleen korkoa kasvamaan, mutta köyhille ja nälkäisille he eivät soisi euroakaan.
-eri
Kertokaas palstalaiset!
Miten esimerkiksi amerikassa lapsia syntyy enemmän kuin suomessa vaikka siellä ei juurikaan makseta lapsilisä tai anneta palkallisia vapaita perheellisille?
Maat missä tuetaan lapsiperheitä eniten niin siellä syntyy lapsia todella vähän, pohjoismaat on hyvä esimerkki tästä eli pohjoismaissa tuetaan lapsiperheitä maailman parhaiten mutta silti täällä syntyy vähiten lapsia.
Miten esimerkiksi amerikassa ihmiset pystyvät edes lisääntymään kun heille ei anneta juurikaan tukirahoja?
Ja yksi asia, miksi suomessa maksetaan asumistukea kun se asumistuki menee suoraan rikkaiden taskuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.
Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.
Tai voisko olla, että ne tajuaa ettei työ määritä ihmistä? Oletko koskaan kuullut, että turha häpeä olisi hyväksi? Sä häpesit itseäsi puolen vuoden ajan ja vain siksi, että sun päässä työtön on loinen. Vaihda sanoja (vaikka ylipainoinen ja huono) ja mieti sit onko ongelma sun päässä vai muiden?
En minä ainakaan puhunut työn määrittämisestä, vaan siitä, että osallistumalla tämän meidän yhteisen yhteiskunnan pyörittämiseen, ihminen kokee olevansa jonkun arvoinen. Ei kerta kaikkiaan ole mitään validia perustelua sille, miksi joku voi maata himassa muiden maksamilla rahoilla. Suurin osa meistä ns. normiduunareista nauttii lomastaan juurikin siksi, ettei tarvitse tehdä töitä. Voi olla valveilla luontaisen rytminsä mukaisesti (kuten työttömät yökuppaajat olevat), maata rannalla, lukea, harrastaa, samoilla metsässä, mitä nyt kukin tykkää tehdä, kun on koko vuorokausi aikaa omalle elämälle. Normaalilla omanarvontunnolla varustetut ihmiset kuitenkin ymmärtää, että jostain täytyy saada rahaa tähän itsensä toteuttamiseen ja oman näköisen elämän elämiseen ja siksi me käymme töissä. Elämäntapatyöttömät loiset maksattaa muilla sen vapautensa tehdä ja elää miten haluavat. Tämä asia ei sanaleikeille muuksi muutu, turha yrittää sotkea tähän ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi joutua työttömäksi, myös nainen.
Suurin osa työttömistä ei saa työtä!
Rakennusalalla suositaan virolaista työvoimaa.
Ennen virolaisten tuloa oli joka jätkällä mahdollisuus päästä rakennuksille. Alkoholiongelmakaan ei ollut este! Nyt on.
Onko mielenterveydellisten ongelmien takia sairaseläkkeelle jääneenkin mentävä töihin?
Tämä on feikki trolli.
Minä olen työkyvytön, pitkäaikaissairas, perussairas ja tarvitsen apuvälineitä liikkumiseenkin sekä on terveydenhuollon kuluja. Elän täysin tuilla tietysti enkä minäkään saa mistään noin paljoa. En, vaikka 0% tuloveroa.
Voi herran tähden kun olisikin terve ja olisikin työ mistä saisi 1500€ netto käteen ja kertyisi eläke ym sekä saisi olla kuin normaalit ihmiset. Pystyisi hoitamaan itseään kotiaan tekemään normaaleja asioita. En tarkoita kerskakulutusta ja höpöä. Fyysisesti kykenisin kävelemään edes, marjastamaan, kulkemaan poluilla ja yölpäätään lenkkejä. Siivoamaan. Kaikenlaista normaalia. Itkisin ilosta.
Ja toiset vaan trollaavat ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n kaltaisia ihmisiähän on tosiaan olemassa ja usein puhutaankin, että tukijärjestelmää pitäisi muuttaa niin, että työnteko on aina kannattavampaa. En ymmärrä näitä yhteiskunnan loisia, eikö heillä ole minkäänlaista omanarvontuntoa? Oon itse ollut joskus nuoruudessani työttömäni reilut puolivuotta ja vihasin sitä. Joka päivä postiluukun kolahtaessa pelkäsin, että siellä on joku työkkärin määräys johonkin sellaiseen, mitä en halua (ryhmäjuttuja jne.) tai sossusta joku selvityspyyntö/kielteinen tukipäätös tms. Koin valtavan suurta ahdistusta, kun kerran kuukaudessa piti mennä sossuun tiliotteiden kanssa tekemään selkoa henkilökohtaisesta elämästäni ventovieraalle ja anelemaan rahaa. Hävetti käydä päiväsaikaan kauppakeskuksissa tms., koska jotenkin kuvittelin muiden tietävän, että olen työtön pummi.
Kaiken kaikkiaan yhteiskunnan varoilla eläminen oli mulle niin suuri häpeä ja nolouden aihe, että todellakin otin vastaan duunia heti, kun sitä sain. Nykyään ilmeisesti rahaa saa liian helpolla, jos ei tarvitse enää tuntea tuollaista häpeää tai sitten nää elämäntapatyöttömät on tosiaan ihan omanarvontunnottomia ja perässä vedettäviä turhakkeita.
Tai voisko olla, että ne tajuaa ettei työ määritä ihmistä? Oletko koskaan kuullut, että turha häpeä olisi hyväksi? Sä häpesit itseäsi puolen vuoden ajan ja vain siksi, että sun päässä työtön on loinen. Vaihda sanoja (vaikka ylipainoinen ja huono) ja mieti sit onko ongelma sun päässä vai muiden?
En minä ainakaan puhunut työn määrittämisestä, vaan siitä, että osallistumalla tämän meidän yhteisen yhteiskunnan pyörittämiseen, ihminen kokee olevansa jonkun arvoinen. Ei kerta kaikkiaan ole mitään validia perustelua sille, miksi joku voi maata himassa muiden maksamilla rahoilla. Suurin osa meistä ns. normiduunareista nauttii lomastaan juurikin siksi, ettei tarvitse tehdä töitä. Voi olla valveilla luontaisen rytminsä mukaisesti (kuten työttömät yökuppaajat olevat), maata rannalla, lukea, harrastaa, samoilla metsässä, mitä nyt kukin tykkää tehdä, kun on koko vuorokausi aikaa omalle elämälle. Normaalilla omanarvontunnolla varustetut ihmiset kuitenkin ymmärtää, että jostain täytyy saada rahaa tähän itsensä toteuttamiseen ja oman näköisen elämän elämiseen ja siksi me käymme töissä. Elämäntapatyöttömät loiset maksattaa muilla sen vapautensa tehdä ja elää miten haluavat. Tämä asia ei sanaleikeille muuksi muutu, turha yrittää sotkea tähän ylipainoisia.
Loiset alapeukuttaa, mutta eivät pysty kertomaan, miksi muiden pitäisi maksaa heidän lokkeilunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla omanarvontunnolla 1400 euroa/netto-duunissa ja tuosta pitäisi vielä jäädä rahaa harrastuksiin ja lomailuun?
Kortistossa on työministeriön selvitysten mukaan noin 30 000- 40 000 työkyvytöntä työtöntä, joita ei päästetä eläkkeelle. EI PÄÄSTETÄ!
On julmaa kutsua heitä yhteiskunnan loisiksi kun he eivät ole lääkärien mukaan työkykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä ei saa työtä!
Rakennusalalla suositaan virolaista työvoimaa.
Ennen virolaisten tuloa oli joka jätkällä mahdollisuus päästä rakennuksille. Alkoholiongelmakaan ei ollut este! Nyt on.
Kukaan yritys (ei edes kunta) halua töihin alkoholiongelmaista!
Näiden ihmisten kuntoutus on tehotonta ja kallista.
Mitä pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiä selkärangattomia loiseläjiä me työssökäyvät sitten elätetään. Menkää vätykset töihin! :(
Sanavalintasi paljastavat, että kaikki teistä ovat mielestäsi jotain urheaa ja taitavaa valiojoukkoa. Ei ole. Työpaikat ovat täynnä korvattavissa olevia turhakkeita niiden taitavien ohella.
P. S. En edelleenkään ymmärrä miksi pitäisi vastaanottaa työ josta saa hädin tuskin köyhyysrajan ylittävän palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla omanarvontunnolla 1400 euroa/netto-duunissa ja tuosta pitäisi vielä jäädä rahaa harrastuksiin ja lomailuun?
Voi jeesus, että te lokit ootte pönttöjä. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä, että tekee itse jotain sen ansaitsemiseksi ja osallistuu tällä tavoin yhteiskunnan pyörittämiseen. Miksi sinun tekemättömyytesi ja vapautesi on tärkeämpää kuin minun? Miksi mun pitää kustantaa sun elämistä? Mikä tekee sinusta niin hienon ja arvokkaan, että työmuurahaiset maksaa, kun kuningatar vaan makaa?!
Vierailija kirjoitti:
Onko mielenterveydellisten ongelmien takia sairaseläkkeelle jääneenkin mentävä töihin?
Haluatko tosiaam, että kunta palkkaa mt- ja alkoholiongelmaisia nuoria ja aikuisia sosiaali- ja terveysalalle, esim. vanhainkoteihin tai päiväkoteihin 9€/pvä? He eivät kykene normityöhön, opiskeluun tms. Sori!
Ei kh-tukea makseta yli 3-vuotiasta lapsista. Ja, jos joku nyt sit tekee lapsia mielummin kuin käy töissä, niin onko se sulta pois? Enemmän mä säälin lapsia, jotka tyrkätään päiväkotiin 9kk iässä, jotta äiti saa käydä töissä itseään väsyttämässä.