Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa
Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?
Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä
Kommentit (188)
Mikä estää hakemasta parempipalkkaista työtä? Ei kai sinun tarvitse hakea muiden käskyjen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
Työmarkkinatuki n. 540e / 4vko
asumistuki n. 400e/kk
toimeentulotuki n. 420e/kk
tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk
tukien suuruus johtuu suuresta vuokrastani (900e)
Ei minulla jää kuin alle 500e "käyttörahaa"
T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rölli aloitus. Heitetään joku summa(yläkanttiin), sitten kirotaan tukisummia/työttömiä porukalla. Selvää persukok röllitystä.
asumistuki n. 400e/kk
tuohon päälle sähkölasku, hammaslääkärilaskut, lääkärilaskut, reseptilääkkeet, kotivakuutuslasku ja muuta pientä, niin päästään tuohon efektiiviseen 1450e/kk
Täällä sama. Jos olisi töissä joutuisi maksamaan kaiken mainitun itse eikä jäisi ylimääräistä 500 euroa käyttörahaa. En mene ikinä töihin kun siinä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumistuki n. 400e/kk
Täällä sama. Jos olisi töissä joutuisi maksamaan kaiken mainitun itse eikä jäisi ylimääräistä 500 euroa käyttörahaa. En mene ikinä töihin kun siinä ei ole mitään järkeä.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vika ole ihmisissä, vaan järjestelmässä. Tuet on liian hyviä. Itse olen ansiosidonnaisella ja otin vastaan työn jossa nettopalkka satasen parempi kuin mun ansiosidonnainen. Joudun hommaamaan työssäkäyntiä varten auton ja maksamaan sen kulut ja polttoaineet. Mulla siis tulee jäämään näppiin vähemmän kun käyn töissä, oonko vähän pöljä?
Minäkin otin vastaan työn, jonka palkka oli pienempi kuin ansiosidonnainen. En kuitenkaan ollut pöljä, koska
ansiosidonnainen olisi loppunut jossain vaiheessa ja nyt olen ahkeruudellani sekä työtaidoillani nostanut palkkani tasolle, josta en olisi edes uskaltanut haaveilla.
Jokaisella on velvollisuus elättää itsensä. Sosiaalituet on tarkoitettu vihoviimeiseksi keinoksi.
Kyllä mä menisin töihin 1400e nettopalkalla.
En saa työttömänä kun reilu 600e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.
(Olen akateeminen).
No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.
Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.
Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.
Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.
Teetät siis hommat muilla, jotta itse saisit ilmaisen ylläpidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumistuki n. 400e/kk
Ei nuo mainitsemasi ole ”siihen päälle” vaan toimeentulotuessa sisään leivottuna. Käyttörahaa sulle ei tolla laskukaavalla jää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sua fiksumpi pyrkis vähän vähentämään kulutusta koska ne laskut ovat aina seurausta palvelun kulutuksesta. Sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työssäkäyvä voi verotuksessaan vähentää työssäkäymisestä koituvia kuluja ja työssäolosta kertyy myös lomaoikeus sekä oikeus lomarahaan, mikäli sellaista alalla maksetaan. Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan ja itseään kurssittava työssä käyvä myös todennäköisemmin saa palkankorotuksia yms jos pystyy osoittamaan että on työnantajalleen enemmän arvoinen.
Työssä käyvällä on myös mahdollisesti puhelinetu, lounasetu, virikekortti ja kaikenlaista muuta kivaa extraa. Eli työnantaja tukee työntekijää harrastuksissa yms. ja toki vaurastuminen on mahdollisempaa kun ei ole viranomainen vahtimassa selän takana mihin ne palkkarahat käyttää. Osan niistä voi laittaa vaikka rahastoon.
Mutta nosta sä vaan tukia. Saat sitten joskus sen kämäsen takuueläkkeen.
Joku 1450 euron nettopalkkaa aluksi saanut on siihen mennessä ehkä kouluttanut itseään työnantajan tuella lisää,vaihtanut työpaikkaa, saanut palkankorotuksia, pankkilainaa ja vaurastunut koska tajuaa että ei se 1450 euroa ole loppuelämän palkka vaan sitä voi nostaa ylemmäs.
Sun ongelma on se että sä näät vaan seuraavaan tukipäivään, et pitemmälle, esim. puolen vuoden tai vuoden päähän kuten työssä käyvä ihminen. Tarpeeksi kauan töitä tehnyt voi hakea esmes ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea lisäopintoihin .
Sun on turha edes moisesta haaveilla koska sä mieluummin makaat kotona ja syljeskelet kattoon.
Ensimmäiseksi: voiko olla rasauttavampaa kuin tämänkaltainen häkkispassiiviin kirjoitettu sä teet ja sun pitäis ja sä sä sä- postaus. Voin kuvitella tämän vielä lausuttuna hesalaisella suhuässällä, argh. Älä tee tätä toiste.
Sisältökin oli pääosin huttua. Virikekortti, jep. Tosielämä on täynnä noita p-duuneja, ja niihin ei kannata vaihtaa vaan hakea vaikka todella työllistävälle alalle opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.
(Olen akateeminen).
Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.
Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.
Niinhän se kannattaa tehdäkin. Luitko sanaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Olen akateeminen).
Mikä muu kuin laiskuus on estänyt sua hakemassa kaikissa yhteishauissa jonnekin opiskelemaan korkeamman statuksen duunia varten?
niin, ei mikään muu kuin se laiskuus.
Niillä.yliopistokoulutetuillakaan joilla on "ststus" ei ole työpaikkoja tuosta vain tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Olen akateeminen).
Niinhän se kannattaa tehdäkin. Luitko sanaakaan?
Ja juuri te teette elämästäni mukavampaa. En tunne yhtään tunnontuskia kun pienennän jatkuvasti Suomen verottajan saamia veroeuroja. Jatkan yhä verosuunnitteluani ja minimoin tuloistani Suomeen maksamani verot (laillisin keinoin tosin).
Vierailija kirjoitti:
Työtä tekemällä voit edetä parempiin hommiin, työttömällä ei ole mitään urakehitystä. Paskaduunistakin saa työtodistuksen ja merkinnän CV:hen. Mitä pidempään makaa sohvalla, sitä vaikeampi on työllistyä.
Ja kun Suomi velkaantuu tätä tahtia on aito riski siitä, että rahaa tukien maksamiseen ei tulevaisuudessa enää riitä. Silloin pienikin palkka voi olla pelastus.
Paskat, suurimmassa osassa töitä ei etene mihinkään. Suomi on saanut jo nyt moitteita perusturvan tasosta, eli luuletko todellakin että ne poistetaan kokonaan? Oletteko te lampaat todellakin nän yksinkertaisia?
Tuet pois jos työnteko ei kiinnosta
Kaikilla ei noita toimeentulotuella maksettavia ylimääräisiä laskuja kauheasti ole. Lääkärilaskuja ei ylipäänsä yli 10 vuoteen, hammaslääkäriä ei joka vuosi, kotivakuutus 100 euroa vuodessa ja sähkölaskut alle 200 euroa koko vuosi (kulutus + siirto alle 30 euroa / 2 kk).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Olen akateeminen).
Mikä muu kuin laiskuus on estänyt sua hakemassa kaikissa yhteishauissa jonnekin opiskelemaan korkeamman statuksen duunia varten?
niin, ei mikään muu kuin se laiskuus.Niillä.yliopistokoulutetuillakaan joilla on "ststus" ei ole työpaikkoja tuosta vain tarjolla.
Korkea-asteen koulutettuja Uudellamaalla 26 prosenttia työttömistä työnhakijoista ja Keski-Suomessa 19 prosenttia. Uudenmaan ohella korkeimmat luvut löytyvät odotetusti yliopistokaupungeista, kuten Pirkanmaalta ja Varsinais-Suomesta.
https://toidenvalilla.wordpress.com/2021/07/14/mita-ihmetta-miksi-keski…
Heh heh! Työttömien laskuja EI makseta 1450 eurolla kuussa, ainakaan kantasuomalaisille. Toimeentulotukea laskettaessa hyväksytään tietyt kohtuulliset laskut ja todellisuudessa niitä hyväksytään maksimissaan noin 100 euron edestä.
Jos vuokra lasketaan mukaan niin työttömien laskuja "maksetaan" tukien muodossa noin 700 euroa kuussa (tosin tämä riippuu asuinalueesta) . Sen ylittävä osa joutuu maksamaan tavallaan omistaan.
Kannattaa muistaa, että varsinkin pienituloiset työssäkäyvätkin ovat todennäköisesti oikeutettuja yhteiskunnan tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.
Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.
Miten sitten tulevaisuudessa? Oletko varma, että tukien taso säilyy näin hyvänä? Pitkään jatkunut suuntaus on ollut se, että tukien taso laskee. Ja tulee laskemaan edelleenkin.
Ja toinen seikka on eläke. Kotona makaamalla ei kerry sitä vähääkään eläkettä. Eläkeläisenä sinä olet leipäjonossa. Toiset, kuten minä, olemme eläkkeellä omalla kesämökillä tai ulkomaan matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumistuki n. 400e/kk
Toivottavasti tulee päivä, jolloin tuollainen tuilla makoilu muuttuu mahdottomaksi ja todellisuus kohtaa sinunkin tapauksessasi. Ei siihen varmaankaan kauaa mene kun yhteiskunnan kantokyky loppuu sinunkaltaistesi ja näiden muualta tulevien raketti-insinöörien myötä. Korkeakoulutettu väestö muuttaa maasta parempien palkkojen ja pienempien verojen perässä. Tänne jäävät ne, joilla ei ole mitään mielenkiintoa pistää rikkaa ristiin oman elantonsa eteen. Siinäpä porskitte.