Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tukia ja laskujani maksetaan noin 1450e/kk. Työpaikat joita minulle suositellaan ovat nettopalkaltaan 1400-1500e luokkaa

Vierailija
17.07.2021 |

Mitä ihmeen järkeä minun on mennä töihin?

Miten saisin motivoitua itseni, kun tuntuu niin typerältä

Kommentit (188)

Vierailija
21/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisessa ketjussa itketään kun ei ole duunia kun eläkeläiset on kupanneet ne jo etukäteen, koettakaa nyt päättää onko niitä vai eikö vain huvita .

Jotain on vialla ja pahasti, jos kotona lusiminen on tuottoisampaa kuin työn teko,

Liian suuret tuet, jotka yhä pienevä joukko maksaa oman toimeentulonsa kustannuksella.

Vierailija
22/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesi? Työkokemuksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Vierailija
24/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee niin, että hänen nokkansa on kasvanut jo ainakin metrin pituiseksi.

Kaikenlaista paskaa joku viitsiikiin keksiä tänne aloitukseksi.

Vierailija
25/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksesi? Työkokemuksesi?

Tämä! Ei voi olla kovin hyvä tutkinto alla.

Vierailija
26/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sua fiksumpi pyrkis vähän vähentämään kulutusta koska ne laskut ovat aina seurausta palvelun kulutuksesta. Sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työssäkäyvä voi verotuksessaan vähentää työssäkäymisestä koituvia kuluja ja työssäolosta kertyy myös lomaoikeus sekä oikeus lomarahaan, mikäli sellaista alalla maksetaan. Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan ja itseään kurssittava työssä käyvä myös todennäköisemmin saa palkankorotuksia yms jos pystyy osoittamaan että on työnantajalleen enemmän arvoinen.

Työssä käyvällä on myös mahdollisesti puhelinetu, lounasetu, virikekortti ja kaikenlaista muuta kivaa extraa. Eli työnantaja tukee työntekijää harrastuksissa yms. ja toki vaurastuminen on mahdollisempaa kun ei ole viranomainen vahtimassa selän takana mihin ne palkkarahat käyttää. Osan niistä voi laittaa vaikka rahastoon.

Mutta nosta sä vaan tukia. Saat sitten joskus sen kämäsen takuueläkkeen.

Joku 1450 euron nettopalkkaa aluksi saanut on siihen mennessä ehkä kouluttanut itseään työnantajan tuella lisää,vaihtanut työpaikkaa, saanut palkankorotuksia, pankkilainaa ja vaurastunut koska tajuaa että ei se 1450 euroa ole loppuelämän palkka vaan sitä voi nostaa ylemmäs.

Sun ongelma on se että sä näät vaan seuraavaan tukipäivään, et pitemmälle, esim. puolen vuoden tai vuoden päähän kuten työssä käyvä ihminen. Tarpeeksi kauan töitä tehnyt voi hakea esmes ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea lisäopintoihin .

Sun on turha edes moisesta haaveilla koska sä mieluummin makaat kotona ja syljeskelet kattoon.

Voihan sitä opiskella omatoimisesti samalla kun on sossun tuilla. Lomaakin voi pitää niin paljon kuin huvittaa.

Vastaavassa tilanteessa ollessani aloittaisin yritystoiminnan (muualla kuin Suomessa, esim. online tms.)

Lomaa mistä? Sossun tukien hakemisesta?

Vierailija
27/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 540 euroa työttömyystuki

320 euroa asumistuki

60 euroa toimeentulotuki

Vuokra on 480 euroa.

Sähkölasku maksetaan, se on n. 70 euroa kolmessa kuukaudessa. 

Yksinasuvan summat ovat tämmöisiä noin 900 euroa kuussa josta pitää maksaa vuokra. Perusosan määrä on 503,06 euroa mikä jää kuussa käytettävksi kaikkiin kuluihin kuten puhelin, Internet ja bussilippu sekä ruoka jne.

Ap:n väitteet 1450 eurosta netto ovat täysin keksittyjä.

Vierailija
28/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sua fiksumpi pyrkis vähän vähentämään kulutusta koska ne laskut ovat aina seurausta palvelun kulutuksesta. Sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työssäkäyvä voi verotuksessaan vähentää työssäkäymisestä koituvia kuluja ja työssäolosta kertyy myös lomaoikeus sekä oikeus lomarahaan, mikäli sellaista alalla maksetaan. Tosi paljon sua fiksumpi tajuaisi myös sen että työkokemus auttaa työllistymään paremmin palkattuun hommaan ja itseään kurssittava työssä käyvä myös todennäköisemmin saa palkankorotuksia yms jos pystyy osoittamaan että on työnantajalleen enemmän arvoinen.

Työssä käyvällä on myös mahdollisesti puhelinetu, lounasetu, virikekortti ja kaikenlaista muuta kivaa extraa. Eli työnantaja tukee työntekijää harrastuksissa yms. ja toki vaurastuminen on mahdollisempaa kun ei ole viranomainen vahtimassa selän takana mihin ne palkkarahat käyttää. Osan niistä voi laittaa vaikka rahastoon.

Joku 1450 euron nettopalkkaa aluksi saanut on siihen mennessä ehkä kouluttanut itseään työnantajan tuella lisää,vaihtanut työpaikkaa, saanut palkankorotuksia, pankkilainaa ja vaurastunut koska tajuaa että ei se 1450 euroa ole loppuelämän palkka vaan sitä voi nostaa ylemmäs.

Sun ongelma on se että sä näät vaan seuraavaan tukipäivään, et pitemmälle, esim. puolen vuoden tai vuoden päähän kuten työssä käyvä ihminen. Tarpeeksi kauan töitä tehnyt voi hakea esmes ansiosidonnaista aikuiskoulutustukea lisäopintoihin .

Sun on turha edes moisesta haaveilla koska sä mieluummin makaat kotona ja syljeskelet kattoon.

Paljon jossittelua, ehkäilyä ynnä muuta epävarmaa.

Vierailija
29/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tuessa on tietty palkkasuoja. Eaim.asumistuessa 300€. Eli saisit palkalla tienata 300€ enemmän ja saisit saman asumistuen kuin 300€ pienempi perheellinen eläkeläinen tai muita tukia saavat.

Vierailija
30/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vika ole ihmisissä, vaan järjestelmässä. Tuet on liian hyviä. Itse olen ansiosidonnaisella ja otin vastaan työn jossa nettopalkka satasen parempi kuin mun ansiosidonnainen. Joudun hommaamaan työssäkäyntiä varten auton ja maksamaan sen kulut ja polttoaineet. Mulla siis tulee jäämään näppiin vähemmän kun käyn töissä, oonko vähän pöljä?

Vierailija
31/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmösiltä lusmuilta pitäis ottaa tuet pois. Itse tykkään käydä töissä mutta kyllä mua keskitalvella v*tuttaa repiä itteäni aikasin aamulla ylös ja lähtee pakkasessa rämpimään töihin ja nää lusmut saa kääntää kylkeä lämpimässä peiton alla kun minä painan töitä heidänkin elantonsa eteen.

Juuri tätä oikeistotrollit hakevat ja hyvin tuntuu uppoavan. Usko nyt että tällä jutulla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ap ei ole esittänyt mitään tukea väitteelleen eikä tule sitä tekemään koska se ei ole totta.

Vierailija
32/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti ei ole niin kova, kun on töissä.

Juu mutta kun tuo tukihiiri ei tyhmyyttään tuota asiaa tajua.

Kerrotko mitä merkitystä veroprosentilla on, jos kummassakin skenaariossa AP saa nettona sen puoltoista tonnia.

Olen itsekin ollut vuosikymmeniä työttömänä. Täysin järjetöntä lähteä p-duuneihin, kun saman saa kotona istuskelemalla ja käyttämällä aikaa mielekkäämpiin asioihin. Ongelma ei ole minussa, se on ihan jossain muualla.

Niin onkin. Siksi niitä tukia pitää leikata ja rajusti. Ja kovemmat karenssit työn vastaanottamattomuudesta.

Vierailija
33/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle suositellaan noin huonopalkkaisia hommia? Etkö ole hankkinut mitään työllistävää koulutusta itsellesi?

Vierailija
34/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.

(Olen akateeminen).

No akateemiselle varmaan onkin tarjolla muitakin kuin paskahommia.

Toista se on kouluttamattomana pitkäaikaistyöttömänä.

Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.

Mikä muu kuin laiskuus on estänyt sua hakemassa kaikissa yhteishauissa jonnekin opiskelemaan korkeamman statuksen duunia varten?

niin, ei mikään muu kuin se laiskuus.

Ei kysymys ole aina laiskuudesta, siinä voi olla monia syitä taustalla. Esim. sairastuminen nuorella iällä kuten omalla kohdallani.  Joten en voinut opiskella pitkää aikaa yliopistossa ja saada akateemista tutkintoa.

Tuo väite muuten, että akateemisesti koulutetuille löytyy helpommin ja parempia töitä ei pidä läheskään aina paikkansa. ERI

Vierailija
35/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset irti sossun hohouksesta. Se on paljon. Ei tarvitse toimittaa tilitietoja jne. Yritän itse päästä irti kaikin keinoin, mutta aika toivottomalta näyttää. 70 hakemusta 3 kuukauden aikana. 3 haastattelua, yhdessäkään ei vielä ole rekrytointi lopussa (joista tuli kutsu). Toivotonta päästä sossuloukosta omilleen.

(Olen akateeminen).

Ei paljon kiinnosta mennä rikkomaan nivelia ja muuta terveyttä matalasti palkattuihin ja matalan statuksen hommiin.

Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.

Vierailija
36/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystuet on sitä varten, että töitä ei löydy. Joten tietysti aloittajan pitäisi ottaa työ vastaan, vaikka palkka on saman suuruinen kuin tuet.

Vierailija
37/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Olen akateeminen).

Itsellä samansuuntaiset ajatukset. Matalan statuksen työ ei minua haittaa, mutta en todellakaan koe viisaaksi mennä rikkomaan omaa kehoa huonosti palkattuun työhön jolla vain vaurastutan jotakuta muuta.

enkä minä koe viisaaksi maksaa turhia veroja sinunlaistesi elättämiseksi, joten jatkan varallisuuteni siirtämistä Suomen verottajan ulottumattomiin. Nyt jo useita satojatuhansia on siirretty.

Vierailija
38/188 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oispa kerrankin aloitus jossa kerrottaisiin mitä tukia saa nettona ja mitä menoja on. Aina näitä juttuja joissa heitellään könttäsummia jotka eivät kerro yhtikäs mitään.

Mä voin kertoa

Mulla on 540 euroa työttömyystuki

320 euroa asumistuki

60 euroa toimeentulotuki

Vuokra on 480 euroa.

Sähkölasku maksetaan, se on n. 70 euroa kolmessa kuukaudessa. 

Jep, näin. Siis (540 + 320 +60) - 480  = 440 käteen vuokran jälkeen, sillä vuokrasta osa jää maksettavaksi työttömyyskorvauksesta.

Vierailija
39/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön systeemi, että sähkötkin maketaan niille, jotka ovat ”Kelan armoilla”. Koskaan ei opita minkäänlaista säästäväisyyttä ja taloudellisuutta kun sossu kuitenkin maksaa. Minusta tuo perusosa on iso yksinasuvalle. Olen pärjännyt paljon vähemmälläkin (ei ole puolison tuloja).

Ilmeisesti ihmisten pitää nykyään saada mitään tekemättä sama elintaso ja syödä yhtä hyvin kuin niiden, jotka käyvät töissä.

Suomessa maksetaan opiskelustakin! Silti porukka lojuu mieluummin himassa ja syljeskelee kattoon. Tukia voisi aivan hyvin karsia, pysyvästi. Siinä vaiheessa kun alkaa olla nälkä, alkaa työkin kelpaamaan.

Vierailija
40/188 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuu ja -20 C on tosiaan sitä aikaa jolloin tuntuu erityisen mukavalta olla työtön ja loikoisasti lojua himassa. On se kyllä muutenkin kivaa suurimman osan ajasta. Mitä sitä turhaan kärsimään, jos riittävän toimeentulon saa muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi