Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, että ystävä katkaisi välit?

Vierailija
17.07.2021 |

Olemme n. 35-vuotiaita eli ei mitään teinejä enää, tavallisia, fiksuja ja koulutettuja ihmisiä. Takana on vuosien läheinen ja tiivis ystävyys, vietetty juhlapyhiä yhdessä, reissattu yhdessä ja koettu yhdessä aikuiseksi kasvamiset, perheen perustamiset ym.

Meillä ei ole mitään riitaa ollut, mutta ystävä katkaisi välit. Ei pidä yhteyttä, ei vastaa yhteydenottoihini, esti minut somekanavissa. En tiedä mistä on kyse ja miksi.

Minulla on ollut viime aikoina päällä vaikea elämäntilanne, yllättävä ero, jonka vuoksi olen ollut etäisempi kuin aiemmin, kaikille ystäville, koska erojärjestelyt ja uuden elämän rakentaminen on vienyt aikaa ja voimia. Mutta tämän olen kertonut kaikille ystävilleni ja luulin että kaikki ymmärsivät että en ehdi enkä jaksa tavata hetkeen niin usein kuin ennen. Mielestäni tämän ei pitäisi ketään loukata, mutta on ainoa ns. poikkeava asia mikä on viime aikoina tapahtunut. Voi hyvin olla että tämä ei ole syy siihen miksi ystäväni blokkasi minut täysin, mutta mitään syytä en keksi. Eipä tuo selittänyt asiaa mitenkään, eräänä päivänä vain huomasin että on estänyt minut ja että vastausta yhteydenottoihini ei vain tule.

Harmittaa ja surettaa, olisin halunnut säilyttää tämän ystävyyden. Enkä olisi tähän erokriisiin kaivannut vielä sitä, että ystäväkin katkaisee välit, ilmankin on riittävästi ikäviä asioita mietittävänä.

Onko kellään käynyt näin? Tai oletko itse katkaissut välit? Mikä oli syynä?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ystäväsi tai hänen puolisonsa myös exäsi ystävä? Joskus, kun pariskunta eroaa, lähipiiri joutuu valitsemaan puolensa. 

Vierailija
2/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteeko ystävä ja exä toisensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ystäväsi tai hänen puolisonsa myös exäsi ystävä? Joskus, kun pariskunta eroaa, lähipiiri joutuu valitsemaan puolensa. 

Tunsimme hyvin toisemme kyllä kaikki, myös pariskuntina välillä tavattiin. Mutta en eronnut riidoissa miehestäni, vaan olen exäni kanssa hyvä ystävä edelleen (erosta nyt muutamia kuukausia aikaa) ja uskon, että ystävyys jatkuu, välimme on hyvät exän kanssa, eikä mitään puolien valitsemisia pitäisi olla. Ap

Vierailija
4/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsimme hyvin toisemme kyllä kaikki, myös pariskuntina välillä tavattiin. Mutta en eronnut riidoissa miehestäni, vaan olen exäni kanssa hyvä ystävä edelleen (erosta nyt muutamia kuukausia aikaa) ja uskon, että ystävyys jatkuu, välimme on hyvät exän kanssa, eikä mitään puolien valitsemisia pitäisi olla. Ap

Ja olen kysynyt exältä että tietääkö hän syytä tilanteeseen, kuulemma ei tiedä eikä ole ollut tuohon ystäväpariskuntaan hetkeen yhteydessä edes. Laitoin ystäväni miehellekin viestiä, mutta en saanut oikein vastausta mihinkään, vain jonkun kohteliaan moin vailla sisältöä. Ap

Vierailija
5/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ei osaa suhtautua, kun et enää ole osa pariskuntaa. Et ikään kuin sovi hänen maailmaansa, jossa tavataan pariskuntina.

Yksi mahdollisuus on että hän on salaa kiinnostunut exästäsi tai joku toinen on, tai että mieltää sinun olevan syypää eroon. Tai että on loukkaantunut, ettet ole saatavilla, vaikka olet sinkku. Voiko itse olla salaa kiinnostunut sinusta? Ihmisistä ei koskaan tiedä.

Joka tapauksessa eron ja välien viilentämisen yhteys kuulostaisi järkevältä.

Vierailija
6/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyse voi olla siitä että ero koskettaa ystävääsi johonkin tärkeään kohtaan. Jos vaikka hänen vanhempiensa tai jonkun muun erossa on tapahtunut jotain mikä on hänelle vaikeaa. Tai hän voi kipuilla omien eroajatustensa kanssa.

Muitakin sinusta riippumattomia syitä voi olla. Itse en jaksanut kavereitani pitkään aikaan, sitten sain masennusdiagnoosin ja toimivat lääkkeet, olen taas oma itseni.

Vierailija
7/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ei osaa suhtautua, kun et enää ole osa pariskuntaa. Et ikään kuin sovi hänen maailmaansa, jossa tavataan pariskuntina.

Yksi mahdollisuus on että hän on salaa kiinnostunut exästäsi tai joku toinen on, tai että mieltää sinun olevan syypää eroon. Tai että on loukkaantunut, ettet ole saatavilla, vaikka olet sinkku. Voiko itse olla salaa kiinnostunut sinusta? Ihmisistä ei koskaan tiedä.

Joka tapauksessa eron ja välien viilentämisen yhteys kuulostaisi järkevältä.

Niin... mutta miksi blokata yhtäkkiä täysin ja vailla mitään selitystä?

Ap

Vierailija
8/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa… ehkä joku puhunut sinusta hänelle jotain perättömiä asioita. Soita hänelle.

Vierailija
9/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi haki eroa: sinä vai exäsi? Silläkin voi olla merkitystä. 

Vierailija
10/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa… ehkä joku puhunut sinusta hänelle jotain perättömiä asioita. Soita hänelle.

Ei vastaa.

Ap

Vierailija
11/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi haki eroa: sinä vai exäsi? Silläkin voi olla merkitystä. 

Yhdessä, exäni oli tosin kylläkin se syypää eroon jos syyllisiä pitää hakea tai enemmän eroa haluava nimetä. Ap

Vierailija
12/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä tuon voisi tietää. Mun yksi hyvä ystävä katkaisi välit kun en ostanut hänelle synttärilahjaa kun täytti pyöreitä. Onnittelin kuitenkin ja olin kysellyt aiemmin, että aikooko viettää mitenkään synttäreitään, eikä kuulemma aikonut. Ei hänkään minulle lahjoja ostellut, joten en tajunnut, että tuosta voi suuttua. Voihan olla että siinä oli taustalla jotain muutakin mitä en tajunnut, mutta hän ei vastannut synttärionnitteluuni ollenkaan, enkä sen jälkeen hänestä ole kuullut.

Vierailija
13/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy varmaan jotenkin eroosi. Ystäväsi on halunnut valita puolensa. Jokainen elää omaa elämäänsä. Elä sinäkin . Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
14/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse annoin olla yhden tosi pitkäaikaisen ystävän, kun hän ei enää oikein vaikuttanut olevan kiinnostunut meidän ystävyydestä. Jotenkin hän ei enää jaksanut pitää yhteyttä viestein ja oli vähän kyllästyneen oloinen parilla viimeisellä tapaamisella, jotka minä taisin ehdottaa alunperinkin. En kyllä ole tietoinen oliko hänellä jotain kriisiä päällä. Ei varmaan auttanut asiaan että reaktiona hänen käytökseensä en onnitellut enää syntymäpäivänä tai laittanut mitään joulukortteja. Se vaan tuntui jotenkin tyhmältä, kuin jahtaisin häntä, vaikka vaikutti siltä että hän halusi vaan antaa meidän ystävyyden olla, mm. perui kanssani sovittuja menoja koska ei huvittanutkaan nähdä. Oli siinä muutakin, ehkä vuosien saatossa kumpikin oli sanonut jotain vähän tökeröä toiselle, oli tuollaista pientä käsittelemätöntä painolastia siinä. Ja sitten ainakin itse olen kasvanut elämässä ehkä eri suuntaan kuin mitä olin nuorempana.

En kyllä missään nimessä blokannut, yhteydenpito vaan kuihtui. Ei hän mistään ole saanut uusia yhteystietojani kun ei ole kysynyt niitä. Mutta tässä yhden päättyneen ystävyyden tarina. Voi hyvin olla että jos olet vastaillut tosi niukkasanaisesti tai ottanut yhteyttä hän on tehnyt siitä johtopäätökset. Mutta jos olet sanonut selvästi että nyt on vaikeaa ja selittänyt miksi et ole yhteydessä niin paljon kuin aiemmin niin ei kai siitä voisi vetää tuollaisia johtopäätöksiä. Mutta ehkä joku äkkipikainen voisi blokata suuttuessaan, on tuollaisiakin ihmisiä tunnettu. Tai jos joku on puhunut pahaa sinusta hänelle? Tai joku ihan hänen oma asiansa vaikuttaa. 

Vierailija
15/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se puolien valitseminen oikein tarkoittaa? Ymmärrän, että joskus erossa ne eroavat hakee liittolaista itselleen yhteisistä ystävistä ja tavallaan ajaa ystäviä siihen, että pitää valita puoli. Mutta kun minä ja exäni ei näin tehty vaan erotaan hyvissä väleissä ja riidoitta, käydään edelleen kahvilla yhdessä, soitellaan kuulumisia jne. Niin mikä tässä voisi olla se puolien valitsemispakko? Ap

Vierailija
16/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi vastata asiaan ystäväsi puolesta.

Vierailija
17/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi vastata asiaan ystäväsi puolesta.

Tiedän. Ja hän itse ei vastaa. Kunhan mietin ja ihmettelen tilannetta, surenkin. Siksi nyt ryhdyin kyselemään onko muilla vastaavia kokemuksia. Ap

Vierailija
18/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viimeksi piditte yhteyttä? Onko hän ottanut yhteyttä joka kerta viime aikoina? Tiesikö hän erosta ja tilanteestanne?

Vierailija
19/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten viimeksi piditte yhteyttä? Onko hän ottanut yhteyttä joka kerta viime aikoina? Tiesikö hän erosta ja tilanteestanne?

Joo tiesi erosta, hän oli ensimmäisiä joille kerroin. Hän blokkasi minut kuukausi sitten. Eli avioeron astuttua voimaan on vielä pidetty hyvissä väleissä yhteyttä kyllä. Ja suunnilleen saman verran näiden melkein 20 vuoden aikana otettiin kumpikin toisiimme yhteyttä. Ap

Vierailija
20/139 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitäkin, että onko hän voinut loukkaantua jostain. Tahallani en ole loukannut, enkä tiedä mikä sellainen voisi olla mitä olisin tehnyt, mutta ei kai kukaan syyttä suotta blokkaa.

Joku täällä neuvoi, että jatka elämääsi. Niin toki teen. Mutta ei ystäviä kasva puissa ja meillä oli pitkä hyvä yhteinen historia, joten aika kurjaa tämä kyllä on.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi