Miksi jäit yh-äidiksi?
Mikä sai sinut ottamaan lapset riesoiksesi? miksi et alkanut viikko-viikko systeemin tms?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:54"]Jäin yh:ksi kun mies otti ja kuoli....
[/quote]
Rumasti sanottu tapaturmaisesti kuolleesta ihmisestä. Et tainnut paljoa arvostaa häntä! "Perkele kun meni sitten ja kuoli"
Olin käytännössä ollut jo ennen eroa yh eikä miehellä epäsäännöllisten työaikojensa vuoksi edes olisi ollut mahdollisuutta toteuttaa viikko-viikko -systeemiä. Ja mikään riesahan lapsi ei toki ole minulle ollut, vaan rakkain ihminen maailmassa ja hyvin meillä pyyhkii :) Lapsen suhde isäänsäkin on varsin hyvä ja kiinteä - kummasti niitä aikoja lapsen tapaamiseen alkoi miehen kalenterista löytyä viikottain, kun jysäytin eron pöytään...
Tulin raskaaksi yhdenillanjutusta.
Järjesteltiin ex-miehen kanssa niin. Hän ei todellakaan ollut kypsä yhteishuoltajuuteen. Oltiin tuolloin 22 ja 21, minä nuorempi. Mies halusi elää nuoruutta mutta samalla pitää minut hoitamassa kotia ja vauvaa ja näyttelemässä hienoa "aikuisten" elämää. Ei käsittänyt että vastuu lapsesta ja kodista on myös hänen, eikä hänellä ole oikeutta hullutella menemään kuin sinkku. Siksi ero tulikin, ja totesin että lapsi on parempi olla minulla. Varsinaista yh elämää ei kauan kyllä kestänytkään, löysin nykyisen aviomieheni kun tyttö oli parivuotias ja onnekseni on kasvattanut ja rakastanut tyttöä kuin omaansa. Issäpuolensa on ollut tyttärelleni kuulemma kuin isä isäänsäkin läheisempi.
Tyttö on kuitenkin nähnyt isäänsä n. Kerran kuukaudessa yksinhuoltajuudesta huolimatta. Heidän välinsä ovat ihan mukavat. Minun ja exän erosta on aikaa jo kahdeksantoista vuotta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:06"]Itse jäin leskeksi 2vk sitten. Toisen lapsen la ensi viikolla.
[/quote]
Mitä miehellesi tapahtui?
Osanottoni.
[/quote]
Veritulppa lähti liikkeelle.
Lasten isä on maanis-depressiivinen alkoholisti. Siksi olen yksihuoltaja. Tapaa lapsia kyllä ja ovat yötäkin hänen luona silloin kun pystyy. Mutta en edes kuvittele että mies pystyis ottamaan huoltajan vastuuta.
Leski minäkin, joten ei vaihtoehtoja. Ei viikkosystemeejä vaan 24/7 oman lapsen kanssa oloa. Ikinä en oo kaivannut vapaa viikkoja ym.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:54"]Jäin yh:ksi kun mies otti ja kuoli....
[/quote]
Rumasti sanottu tapaturmaisesti kuolleesta ihmisestä. Et tainnut paljoa arvostaa häntä! "Perkele kun meni sitten ja kuoli"
[/quote]
Älä puhu arvostuksesta mitään, kun et mistään mitään tiedä!! Olin raivoissani ja vihainen miehelleni kun OTTI JA KUOLI ja jätti mut yksin lasten kanssa !
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:54"]Jäin yh:ksi kun mies otti ja kuoli....
[/quote]
Rumasti sanottu tapaturmaisesti kuolleesta ihmisestä. Et tainnut paljoa arvostaa häntä! "Perkele kun meni sitten ja kuoli"
[/quote]
Älä puhu arvostuksesta mitään, kun et mistään mitään tiedä!! Olin raivoissani ja vihainen miehelleni kun OTTI JA KUOLI ja jätti mut yksin lasten kanssa !
[/quote]
Juu mutta et yhtään surrut hänen kohtaloaan. Et voi olla vihainen ihmiselle joka kuolee vasten tahtoaan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:54"]Jäin yh:ksi kun mies otti ja kuoli....
[/quote]
Rumasti sanottu tapaturmaisesti kuolleesta ihmisestä. Et tainnut paljoa arvostaa häntä! "Perkele kun meni sitten ja kuoli"
[/quote]
Älä puhu arvostuksesta mitään, kun et mistään mitään tiedä!! Olin raivoissani ja vihainen miehelleni kun OTTI JA KUOLI ja jätti mut yksin lasten kanssa !
[/quote]
Juu mutta et yhtään surrut hänen kohtaloaan. Et voi olla vihainen ihmiselle joka kuolee vasten tahtoaan.
[/quote]
Mistäs sä sen tiedät?
Meillä ei ole edes sopimusta miten tavataan. Lapsi jo kohta aikuinen. Se on mennyt niin että olen päähuoltaja ja koulut sun muut jutut minä päättänyt yhdessä lapseni kanssa.
En jäänyt, vaan suunnittelin koko jutun ennakkoon niin, että hoidan lapsen yksin.
Kaikille ne lapset eivät ole riesa, vaan tärkein asia maailmassa. Kuten itselleni.
T: yh-isä
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:57"]Kaikille ne lapset eivät ole riesa, vaan tärkein asia maailmassa. Kuten itselleni.
T: yh-isä
[/quote]
Taas tämä sankari itseään kehumassa ja sukupuoltaan mainostamassa, yök. Eiköhän ne ihmiset ole harvassa jotka pitävät lapsiaan riesana, nainen tai mies.
No ensiksi täytyy sanoa, että lapset eivät ole minulle riesa.
Lapset kuitenkin ovat minulla, koska lasten isä löysi toisen yh-äidin, jonka kanssa leikkii nyt perhettä. Vanhan perheen lapset eivät tähän kuvioon mahdu mukaan. Silloin kuin lasten isä ottaa lapset, hän vie ne mummolaan kanssaan. Siitä ei edes keskuteltu, että hän ottaisi lapset, vaan oletusarvo oli se, että hän vain lähtee, eikä sen jälkeen ole lapset kiinnostanut kuin max. sen joka toinen viikonloppu. Ei siinä minunkaan mielipidettä kysytty, haluanko millä tavalla lapsen pitämiset sopia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:57"]Kaikille ne lapset eivät ole riesa, vaan tärkein asia maailmassa. Kuten itselleni.
T: yh-isä
[/quote]
Taas tämä sankari itseään kehumassa ja sukupuoltaan mainostamassa, yök. Eiköhän ne ihmiset ole harvassa jotka pitävät lapsiaan riesana, nainen tai mies.
[/quote]
kaikkien naisten ei tulisi lisääntyä, esimerkiksi sinunkaltaistesi.
oksettava kommentti, säälittävältä ihmiseltä.
Niin paska ja provosoiva aloitus ettei viitsi edes vastata tähän. Tietää jo mitä on seurauksena: lisää paskaa niskaan. Omassa tilanteessani ei annettu vaihtoehtoja ja rakastan lapsiani niin paljon, etten heitä kyllä riesaksi koe.
t. yh-ÄITI
Petin ja jätin. Olisin antanut lapset kokonaan asumaan isälleen, mutta se ei huoli niitä.
Myös minun lasteni isä on kuollut. Erosimme kyllä sitä ennen.
18