Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäisillä naisilla on niin äärettömän tylsät puheenaiheet? Mistä sinä keski-ikäinen keskustelet?

Vierailija
17.07.2021 |

Ainakin omassa suvussa, töissä, jne. sellaisilla viisi, kuusikymppisillä on ihan älyttömän puuduttavat keskustelun aiheet. Yksi saattaa pitää monologia jostain kasvimaastaan, toinen lapsesta tai lapsenlapsestaan, kolmas siitä miten "isäntä" meni harventamaan metsää. Mistä te muut keski-ikäiset puhutte, eikö koskaan tee mieli jutella esim. maailman tapahtumista, politiikasta, tieteestä jne?

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teidän suvussa 60-vuotias on keski-ikäinen? Elätte siis n. 120 v.? Minusta keski-ikäinen on 40-50 v. Kuusikymppinen on keski-iän ylittänyt ja seitsemänkymppinen on jo ikääntynyt. Kahdeksankymppistä ja sitä vanhempaa pidän vanhuksena.

Tämän hetken virallinen keski-ikä valkoiselle länkkärille on 56 vuotta.

Matemaattinen keski-ikä on 35-60,  eli 25 vuoden ajanjakso, jos 70 vuotiaana aletan kuolla vanhuuteen ja elinikä on keskimäärin n. 80v. Muuten keski-iän saa kukin määritellä miten itse tahtoo sille ei ole standardia. 

Vierailija
62/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ja heidän koulumenestyksestään ja uusista hyväpalkkaisista duuneista. Lapsien puolisoiden uusista työpaikoista. Lapsenlapsien kehityksestä ja kaikista kivoista asioista, joita teen heidän kanssaan. Omista ja lapsieni lemmikeistä, ovat muuten maailman viisaimpia ja kauniinpia kuten lapsenikin.

Elän elämäni parhainta aikaa, on hienoa nähdä jälkikasvunsa menestyvän maailmassa äitiänsä paremmin . Siitä puhun, se on minulle tärkeintä maailmassa

====

Ketään ei kiinnosta. Kuuntelevat vain kohteliaisuudesta.

Kiinnostaa toki. Lapseni ovat maailman ihanimmat. Toki muistan kehua kuuntelijankin jälkikasvua. Ovat toiseksi ihanimmat. Elämäni on täydellistä juuri tällaisena juuri nyt ja haluan kertoa sen kaikille. Niille, jotka eivät ole kuunteluetäisyydellä, tarinoin mukaansatempaavasti facebookissa ja instagrammissa.  Kirjoitan monta juttua joka päivä. Nyt aivan erityisesti, sillä neljäs lapsenlapseni on tuloillaan, miniä ilmoitti raskaustestin positiivisesta tuloksesta eilen. Kävin tänään aamulla ostamassa vauvalle matkasängyn, jotta voi yöpyä sitten mummolassa. Mummola on maailman paras paikka ja mummo maailman ihanin <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v. ja kognitiiviset kykyni ovat heikentyneet. Puhun enää ruuasta, seksistä ja autoista. Tietyissä piireissä olen kylläkin kuuminta hottia, aallonharjalla ja totaalisen in.

64/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34428 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 50+ ja yleistiedot ja mielenkiinnon kohteet niin moninaiset, että pystyn keskustelemaan ainakin pinnallisesti smalltalkia aika monesta asiasta. Kalastus, metsästys, maanviljelys, kotieläinhoito, koirat, kissat, linnut, autot, geologia, vulkanologia, kasvitiede, sää ja ilmasto, tähtitiede, talonrakennus, lääketiede, paleontologia, evoluutio - oikeastaan ainoa asia, mistä en osaa oikeen mitään sanoa, on urheilu. Ja matkailu. Toistaiseksi näillä on pärjätty ihan mainiosti.

Olen 50 v ja laaja yleistietämys usein tiedän edes jotain aiheesta kuin aiheesta. Se mitä keskustellaan riippuu tietysti keskustelukumppanista. Omia suosikkeja; ajankohtaiset ilmiöt ja ihmiset, matkailu, koirat (ja eläimet yleensä), luonto, puutarhanhoito, lääketiede (on osa työtäni myös), urheilu, sisustaminen, psykologia. Se mikä.ei erityisemmiin kiinnosta on muoti ja kauneus,mutta voin niistäkin puhua.

Ja0 musiikki tietysti, kuvataiteet ja tanssitaiteet ovat jääneet itselle vieraammiksi

Vierailija
65/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34428 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 50+ ja yleistiedot ja mielenkiinnon kohteet niin moninaiset, että pystyn keskustelemaan ainakin pinnallisesti smalltalkia aika monesta asiasta. Kalastus, metsästys, maanviljelys, kotieläinhoito, koirat, kissat, linnut, autot, geologia, vulkanologia, kasvitiede, sää ja ilmasto, tähtitiede, talonrakennus, lääketiede, paleontologia, evoluutio - oikeastaan ainoa asia, mistä en osaa oikeen mitään sanoa, on urheilu. Ja matkailu. Toistaiseksi näillä on pärjätty ihan mainiosti.

Olen 50 v ja laaja yleistietämys usein tiedän edes jotain aiheesta kuin aiheesta. Se mitä keskustellaan riippuu tietysti keskustelukumppanista. Omia suosikkeja; ajankohtaiset ilmiöt ja ihmiset, matkailu, koirat (ja eläimet yleensä), luonto, puutarhanhoito, lääketiede (on osa työtäni myös), urheilu, sisustaminen, psykologia. Se mikä.ei erityisemmiin kiinnosta on muoti ja kauneus,mutta voin niistäkin puhua.

Tosiaan, muoti ja kauneus ei minuakaan kiinnosta (tuo lainaamasi) ja taitaa mennä siihen urheilun ja matkailun kategoriaan. Päivitellä ja moittia toki osaan aiheesta kuin aiheesta, mutta siihen ei tarvitsekaan tietoa :)

Vierailija
66/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai teidän suvussa 60-vuotias on keski-ikäinen? Elätte siis n. 120 v.? Minusta keski-ikäinen on 40-50 v. Kuusikymppinen on keski-iän ylittänyt ja seitsemänkymppinen on jo ikääntynyt. Kahdeksankymppistä ja sitä vanhempaa pidän vanhuksena.

Tämän hetken virallinen keski-ikä valkoiselle länkkärille on 56 vuotta.

Matemaattinen keski-ikä on 35-60,  eli 25 vuoden ajanjakso, jos 70 vuotiaana aletan kuolla vanhuuteen ja elinikä on keskimäärin n. 80v. Muuten keski-iän saa kukin määritellä miten itse tahtoo sille ei ole standardia. 

Keski-iän tietää vasta kuollessaan.

Vierailija
67/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä on jostain yhdysvaltojen politiikasta jauhaminen, koska me ei olla yhdysvaltalaisia, meillä ei ole myöskään vaikutusmahdollisuutta sikäläiseen politiikkaan, eikä meillä tietysti pidäkään olla vieraan valtion asioihin puuttumista.

Paljon järkevämpää olisi puhua SUOMEN politiikasta, tai edes Pohjoismaiden politiikasta, koska niihin me kuulumme kaikkein eniten!

Maailmanpolitiikka on mielenkiintoista ja se vaikuttaa myös suomalaisten elämään.

mutta me ei voida vaikuttaa siihen, joten tyhjää lätinää. Voimme vaikuttaa enemmän Suomen politiikkaan!

Vai onko se "keskustelu" vain tyhjää melua eikä edes tarkoitettu vaikuttamaan mitään mihinkään...

Vierailija
68/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä alkaa huomata, mihin ihmisten aika on mennyt elämässä. Jos se on kulunut pelkästään yhdessä ja samassa duunissa sekä samassa paikassa perheensä kanssa koko ikänsä nyhjätessä, niin ei voi odottaa kovin laajaa kirjoa puheenaiheissa. Elämä pyörii liikaa samoissa kuvioissa eikä maailmankuva laajene.

Vierailija
69/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tämä taas tulee todistettua, ettei saa olla sellainen kuin on. On aina vääränlainen. Kun Dingo oli muotia, ei ymmärretty. Ne jotka eivät Dingosta piitanneet, leimasivat ja pitivät alempiarvoisena. Dingosta ei saanut puhua koulussa, eivät vanhemmat kotona pitäneet, isoveli kavereineen pilkkasi.

Kun menin työelämään 90-luvulla, sama vähättely jatkui. Eihän nuo tytöt mistään mitään tiedä. Erityisesti vanhemmat miehet esiintyivät kaikkitietävinä ja heidän juttujaan kuunneltiin, Suomessa oli lama, minkä takia työpaikan säilyttäminen oli yhdelle jos toisellekin tärkeintä. Nuoria naisia poljettiin alas, etteivät saavuta asemaa. Leimattiin hupakoiksi.

2000-luvulla minun ikäluokan naiset saivat puhua vapaammin. Tasa-arvo myös kasvoi. Syntyvyys kylläkin alkoi laskea, koska ei ollut pakko perustaa perhettä.

Nyt 2020-luvulla saman ikäluokan naisia arvostellaan nuorempien taholta. Meillä on tylsät jutut, me elämme perintörahoilla tai vähintäänkin odotamme sitä kieli pitkällä, me olemme olleet itsekkäitä, jos emme ole hankkineet lapsia ja toisaalta tylsiä, jos olemme tyytyneet ydinperhemalliin. Jos joku puhuu lapsista tai lapsenlapsista ja kodista, hän on tylsä. Jos taas puhuu politiikasta tai ajankohtaisasioista, hän on kuiva. Jos puhuu nuoria kiinnostavista asioista, yrittää liikaa eikä ymmärrä mistään mitään. Että olepa tässä sitten mieliksi.

Vierailija
70/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä alkaa huomata, mihin ihmisten aika on mennyt elämässä. Jos se on kulunut pelkästään yhdessä ja samassa duunissa sekä samassa paikassa perheensä kanssa koko ikänsä nyhjätessä, niin ei voi odottaa kovin laajaa kirjoa puheenaiheissa. Elämä pyörii liikaa samoissa kuvioissa eikä maailmankuva laajene.

Minun tuttavapiiriini ei kyllä kuulu yhtään naista, joka olisi asunut kymmeniä vuosia samassa paikassa ja ollut samassa työssä.

Vierailija
71/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä hyötyä on jostain yhdysvaltojen politiikasta jauhaminen, koska me ei olla yhdysvaltalaisia, meillä ei ole myöskään vaikutusmahdollisuutta sikäläiseen politiikkaan, eikä meillä tietysti pidäkään olla vieraan valtion asioihin puuttumista.

Paljon järkevämpää olisi puhua SUOMEN politiikasta, tai edes Pohjoismaiden politiikasta, koska niihin me kuulumme kaikkein eniten!

Maailmanpolitiikka on mielenkiintoista ja se vaikuttaa myös suomalaisten elämään.

mutta me ei voida vaikuttaa siihen, joten tyhjää lätinää. Voimme vaikuttaa enemmän Suomen politiikkaan!

Vai onko se "keskustelu" vain tyhjää melua eikä edes tarkoitettu vaikuttamaan mitään mihinkään...

Ne maailman tapahtumat voivat vaikuttaa oman alan näkymiin ja omaan työpaikkaan. Esimerkiksi vaikka Neuvostoliiton hajoaminen, jos jotain isoa haluaa muistella. Se vaikutti Suomessa ihan kaikkeen.

Vierailija
72/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttavapiiriini ei kyllä kuulu yhtään naista, joka olisi asunut kymmeniä vuosia samassa paikassa ja ollut samassa työssä.

Työnantaja on voinut pysyä samana, mutta tehtävät ovat muuttuneet monella minunkin tutulla.

Vierailija
73/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa puhua mistään, mulkaisen vain rumasti. 

T:introvertti

Vierailija
74/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parhaimmat jutut oli mun entisellä työkaverilla, joka oli liki 70v (hän oli töissä yli eläkeiän). Puhuttiin psykologiasta, parisuhteista yleisellä tasolla, lääketieteestä, taiteesta, designista, matkoilla syödyistä ruuista, menneisyydestä esim. rintsikoiden polttamisesta 60-luvulla, sovinisteista, sodasta jne.

Vierailija
75/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä.

Vierailija
76/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen ja keskustelen mielelläni ajankohtaisista asioista. Viime aikoina minua on askarruttanut ihmisenä oleminen. Erityisesti mistä pelko tulee ym. Ym. Onko pelolla joku viesti.

Juu, tuo ihmisenä oleminen on minullekin nyt todella ajankohtainen asia.

Olin aiemmin nimittäin eläin. Ja täytyy sanoa, että kyllä on ihmisenä olo ja elo hankalaa, kun yrittää sinne ihmispiireihin päästä. Siksipä elelen aika tavalla vqin keskenäni, niin ei tule isompia yhteentörmäyksiä muiden ihmisenä olevien kanssa.

Pelosta en tiedä mitään, aihe täysin tuntematon tämmöiselle Pelle Pelottomalle.

Pitäisiköhän ruveta pelkäämään? En usko, että sitäkään opin.

Menen nyt tästä häiritsemästä ihmisten keskustelua.

Sommoro.

Vierailija
77/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneen viikon aikana olen tavannut kuutta tuttavaani, kaikkia vain melko lyhyen aikaa ulkona. Puhunut olen

- lomasta (milloin on lomat, mitä on tehnyt, mitä aikoo tehdä lomalla)

- harrastuksesta, jonka olen tiennyt olevan toiselle osapuolelle tärkeä

- matkustamisesta

- koirista

- töistä

- toisen osapuolen sairaudesta (koska hän on halunnut siitä avautua)

- paikasta, jossa olemme tavanneet (ketään en ole tavannut heidän kotonaan)

- koronasta

Eli lähinnä small talkia. Syvemmät puheenaiheet on varattu läheisemmille ystäville silloin, kun heidän kanssaan on enemmän aikaa keskustella.

Vierailija
78/208 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa puhua mistään, mulkaisen vain rumasti. 

T:introvertti

🤗 I feel u

Vierailija
79/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kasvimaassa on?

Ei mitään vikaa, mutta jotenkin vaivaannuttavaa kun toinen vaan selittää ja selittää loputtomiin jostain aiheesta mikä ei itseä kiinnosta kauheasti.

Minkälaisista aiheista olet itse sitten aloittanut keskustelua?

Meillä töissä yhden alle kolmekymppisen kanssa keskustelut tyrehtyvät alkuunsa, sillä hänellä yleissivistys nolla. Muiden samanikäisten kanssa voi sitten kyllä puhua vaikka mistä. Myös sellaisista asioista, mitkä ei itseä niin kiinnosta. Ja sama varmaan heillä.

Vierailija
80/208 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison kanssa puhun mistä vaan, viimeksi siitä, laitetaanko vaniin aurinkopaneeli ja siitä haudutetaanko peuranribsit, pieniä kun ovat.

Sydänystävän kanssa puhun vakaumuksesta, nuoren aikuisen tyttären kanssa elämästä yleensä, netissä parfyymeista ja työkavereiden kanssa vain pakolliset diibadabat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi