Miksi keski-ikäisillä naisilla on niin äärettömän tylsät puheenaiheet? Mistä sinä keski-ikäinen keskustelet?
Ainakin omassa suvussa, töissä, jne. sellaisilla viisi, kuusikymppisillä on ihan älyttömän puuduttavat keskustelun aiheet. Yksi saattaa pitää monologia jostain kasvimaastaan, toinen lapsesta tai lapsenlapsestaan, kolmas siitä miten "isäntä" meni harventamaan metsää. Mistä te muut keski-ikäiset puhutte, eikö koskaan tee mieli jutella esim. maailman tapahtumista, politiikasta, tieteestä jne?
Kommentit (208)
Minä puhun psykologiasta, ihmismielestä, ruoanlaitosta.
Pystyn puhumaan kaikesta muusta, paitsi en luonnosta tai puutarhanhoidosta.
Puhun itselleni tärkeästä aiheesta, nimittäin pyöräilystä.
Olen töissä keski-ikäisten naisten kanssa ja heidän kanssa yleisin keskustelunaihe on uutiset. Niin paikalliset kuin maailmankin uutiset. Ja muutkin lehtiartikkelit, mitä nyt kukakin on lukenut. Sieltä löytyykin sitten aihetta laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
En tästä ainakaan, tylsä aihe.
Niin ja kuka haluaa keskustella töissä tieteestä ja politiikasta jne...
Töissä tehdään töitä ja kevyttä jutustelua, jotta pysyy väleissä työkaverien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ai teidän suvussa 60-vuotias on keski-ikäinen? Elätte siis n. 120 v.? Minusta keski-ikäinen on 40-50 v. Kuusikymppinen on keski-iän ylittänyt ja seitsemänkymppinen on jo ikääntynyt. Kahdeksankymppistä ja sitä vanhempaa pidän vanhuksena.
Tämän hetken virallinen keski-ikä valkoiselle länkkärille on 56 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tästä ainakaan, tylsä aihe.
Niin ja kuka haluaa keskustella töissä tieteestä ja politiikasta jne...
Töissä tehdään töitä ja kevyttä jutustelua, jotta pysyy väleissä työkaverien kanssa
Kun on töissä tieteen parissa niin siitä me useimmiten kyllä myös keskustellaan. Eri.
Idiooteista ympärilläni.
Rehellisyyden nimissä ettei se ehkä ole keskustelua vaan maailmaan kettuuntuneen vanhan akan turhautumista ja idiootteihin kuuluvat lähes kaikki hallituksesta radiotoimittajiin.
mitä hyötyä on jostain yhdysvaltojen politiikasta jauhaminen, koska me ei olla yhdysvaltalaisia, meillä ei ole myöskään vaikutusmahdollisuutta sikäläiseen politiikkaan, eikä meillä tietysti pidäkään olla vieraan valtion asioihin puuttumista.
Paljon järkevämpää olisi puhua SUOMEN politiikasta, tai edes Pohjoismaiden politiikasta, koska niihin me kuulumme kaikkein eniten!
En taida olla keski-ikäinen ap:n mukaan, kun olen vasta 42, mutta pidän itseäni keski-ikäisenä. Nyt illalla juttelin ystäväni kanssa puhelimessa ekaluokalla kouluun menevän tyttäreni asioista, tulevasta koulumatkasta yms. Sen lisäksi puhuttiin lapista, koska meidän perhe oli lapissa kiertelemässä pari viikkoa sitten ja ystäväni halusi kuulla, minne kannattaa mennä. He kaiketi varaavat reissun ruska-ajalle. Vihkisormuksen korjaamisesta oli keskustelua. Siinäpä ne tärkeimmät tänään. Töissä on eri-ikäisiä ihmisiä, ja siellä puheenaiheet on esim. säätilat tai uutisotsikot. Korona on toki puhuttanut paljon. Perheen asioista en puhu töissä
Kerron hauskoja juttuja elämästä. Minulle sattuu ja tapahtuu aina. Tai jos olen löytänyt metsässä hauskan puun tai vaikka ostanut kivoja,uusia eteerisiä öljyjä. Töissä rajaan keskusteluaiheet minimiin, sillä harvemmin kukaan pääsee ajatuksenjuoksuuni mukaan liian suurien kiinnostuserojen vuoksi. Töissä tapaan usein juuri näitä tylsiä keski-ikäisiä, jotka puhuvat vain sienestyksestä. Sienestän minäkin, mutta en keksi siitä mitään puhuttavaa.
N46
Vaelluksesta, kalliokiipeilystä, melonnasta, rock bändeistä ja festareista, vintagesta, vanhoista autoista, historiasta, elokuvista...
Keskustelun aiheita riitää, kun edelliset liittyy töihin ja harrastuksiin. Ja olen siis 40v nainen 😄
Vierailija kirjoitti:
Idiooteista ympärilläni.
Rehellisyyden nimissä ettei se ehkä ole keskustelua vaan maailmaan kettuuntuneen vanhan akan turhautumista ja idiootteihin kuuluvat lähes kaikki hallituksesta radiotoimittajiin.
Kukaan ei jaksa tuollaista kuunnella päivästä toiseen.
Naapurin keski-ikäinen nainen puhuu kavereidensa kanssa ilmeisesti aina laihduttamisesta. Rivitalossa asuessa naapurin jutut kuuluu meidän pihalle, vaikka ei kiinnostaisi. Päiväkahveilla muffinseja mutustaessa pohtivat miksi eivät laihdu. Tyttöjen illassa siideriä juodessa ja pizzaa syödessä pohtivat miksi eivät laihdu. Vielä oli joku kolmaskin vastaava tilanne tänä kesänä, jossa suu täynnä herkkuja pohtivat tätä mysteeriä, kun laihduttaminen ei onnistu.
Olen itse nyt kesälomalla lukenut paljon pihallamme ja kuullut sivusta näitä hienoja keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
mitä hyötyä on jostain yhdysvaltojen politiikasta jauhaminen, koska me ei olla yhdysvaltalaisia, meillä ei ole myöskään vaikutusmahdollisuutta sikäläiseen politiikkaan, eikä meillä tietysti pidäkään olla vieraan valtion asioihin puuttumista.
Paljon järkevämpää olisi puhua SUOMEN politiikasta, tai edes Pohjoismaiden politiikasta, koska niihin me kuulumme kaikkein eniten!
Maailmanpolitiikka on mielenkiintoista ja se vaikuttaa myös suomalaisten elämään.
Matkustamisesta, kirjoista, elokuvista, ravintoloista, oudoista tai kiinnostavista sattumuksista. Yritän välttää lapsista ja miehestäni puhumista, samoin sairauksista (yksityisasioita).
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun psykologiasta, ihmismielestä, ruoanlaitosta.
Pystyn puhumaan kaikesta muusta, paitsi en luonnosta tai puutarhanhoidosta.
Psykologia, ihmismieli ja ruoanlaitto kuuluu just niihin asioihin, joista mä en tykkää puhua. Ikävystyn suunnattomasti.
Oon 50+ ja yleistiedot ja mielenkiinnon kohteet niin moninaiset, että pystyn keskustelemaan ainakin pinnallisesti smalltalkia aika monesta asiasta. Kalastus, metsästys, maanviljelys, kotieläinhoito, koirat, kissat, linnut, autot, geologia, vulkanologia, kasvitiede, sää ja ilmasto, tähtitiede, talonrakennus, lääketiede, paleontologia, evoluutio - oikeastaan ainoa asia, mistä en osaa oikeen mitään sanoa, on urheilu. Ja matkailu. Toistaiseksi näillä on pärjätty ihan mainiosti.
Tieteistä, taiteista, kulttuurista, politiikasta, muista ajankohtaisista aiheista, omista ja keskustelukumppanin kuulumisista jne. Riippuu tietysti siitä kenen kanssa juttelen ja mitkä hänen mielenkiinnonkohteensa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Oon 50+ ja yleistiedot ja mielenkiinnon kohteet niin moninaiset, että pystyn keskustelemaan ainakin pinnallisesti smalltalkia aika monesta asiasta. Kalastus, metsästys, maanviljelys, kotieläinhoito, koirat, kissat, linnut, autot, geologia, vulkanologia, kasvitiede, sää ja ilmasto, tähtitiede, talonrakennus, lääketiede, paleontologia, evoluutio - oikeastaan ainoa asia, mistä en osaa oikeen mitään sanoa, on urheilu. Ja matkailu. Toistaiseksi näillä on pärjätty ihan mainiosti.
Olen 50 v ja laaja yleistietämys usein tiedän edes jotain aiheesta kuin aiheesta. Se mitä keskustellaan riippuu tietysti keskustelukumppanista. Omia suosikkeja; ajankohtaiset ilmiöt ja ihmiset, matkailu, koirat (ja eläimet yleensä), luonto, puutarhanhoito, lääketiede (on osa työtäni myös), urheilu, sisustaminen, psykologia. Se mikä.ei erityisemmiin kiinnosta on muoti ja kauneus,mutta voin niistäkin puhua.
Salaliittoteoriat ja murhatarinat kiinnostaa mua. Puhun usein esim. True crime podcaateista ja mysteeri tapahtumista.