Miksi keski-ikäisillä naisilla on niin äärettömän tylsät puheenaiheet? Mistä sinä keski-ikäinen keskustelet?
Ainakin omassa suvussa, töissä, jne. sellaisilla viisi, kuusikymppisillä on ihan älyttömän puuduttavat keskustelun aiheet. Yksi saattaa pitää monologia jostain kasvimaastaan, toinen lapsesta tai lapsenlapsestaan, kolmas siitä miten "isäntä" meni harventamaan metsää. Mistä te muut keski-ikäiset puhutte, eikö koskaan tee mieli jutella esim. maailman tapahtumista, politiikasta, tieteestä jne?
Kommentit (208)
Onpas täällä huonoja keskustelijoita. Hyvä keskustelija osaa puhua melkein mistä tahansa aiheesta. Ei minuakaan kaikki aiheet kiinnosta, mutta osaan kuitenkin kysyä niistä oleellisia kysymyksiä ja johdatella puheenaiheen sitten muualle. Ja tiedostan, ettei kavereitani esimerkiksi kiinnosta hevoseni, mutta kohteliaisuudesta kuitenkin kysyvät niistä kun tietävät, että ovat tärkeitä minulle.
Ei ole mitään vakiopuheenaiheita, vaihtelevat keskustelukumppanin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä, joka kertoo aina tavatessamme, mitä hänen aikuiset lapsensa ja näiden puolisot ovat puuhanneet, mitä kuuluu hänen serkunkumminkaimannaapurinsedälle yms. On äärettömän tylsää kuunnella juttuja itselle täysin tuntemattomista ihmisistä, varsinkin kun mitään erityistä kohokohtaa ei tarinoihin sisälly.
Eikä nää yleensä itse kestä sitä, että joku alkaa pitää samanlaista monologia. Kokeilin juuri männä viikonloppuna, keskeytin puhetulvan ja kerroin omia kokemuksiani teemasta, josta toinen oli puhunut vartin putkeen. Teema koski hänen serkkunsa poikaa, täysin tuntematon henkilö minulle. Hän ei malttanut ollenkaan kuunnella minua, sain tungettua tasan kaksi lausetta keskusteluun, kun hän käänsi sen jopa väkivalloin takaisin omaan hölötykseensä. Eli puhumalla päälle, jopa huudahtamalla, jotta saa minut hiljennettyä. Ei auta muu kuin lähteä pois.
Joskus nämä jopa seuraavat fyysisesti, pahin tapaus seurasi ja selitti kun olin menossa vessaan. Siinä ovella käännytin hänet pois kun ei itse tajunnut, sanoin että nyt on kyllä pakko sulkea vessan ovi käynnin ajaksi. Yritti pölöttää ovenkin läpi horinoitaan 70-luvun Maaningalta. Nämä ihmiset 65+ sukulaisia.
Varoitin juuri kaveria, että naisten kanssa ei missään tapauksessa, siis minkään ikäisten kanssa, saa keskustella esim. historiasta, kulttuureista, tieteestä, arkkitehtuurista, tekniikasta, eikä etenkään politiikasta. Jos menee puhumaan naisten kanssa vähänkään tietämystä vaativista aiheista, niin saa yleensä vastaukseksi vain tyhjän katseen. Näin siis yleensä jopa erittäin koulutettujen naisten kanssa, voi vaan arvata miten vähemmän opiskelleet reagoivat!
Miesten kannatta naisten kanssa välttää näiitä raskaita ja tietämystä, vaikkakin mielenkiintoisia aiheita. Parasta pysyä säästä, matkustelusta, ja muissa vähemmän tärkeissä aiheissa keskutelemisessa. Myös viineistä,drinkeistä, ja tietenkin muodista keskustelu on ikuinen mielenkiiinnon kohde naisille, jotta nainen pysyy jutuissa mukana. ei muutenkaan ole suositeltavaa, etenkään tutustumisvaiheessa, alkaa jauhaa naisilla aiheista, mistä heillä ei ole mitään aiempaa käsitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä, joka kertoo aina tavatessamme, mitä hänen aikuiset lapsensa ja näiden puolisot ovat puuhanneet, mitä kuuluu hänen serkunkumminkaimannaapurinsedälle yms. On äärettömän tylsää kuunnella juttuja itselle täysin tuntemattomista ihmisistä, varsinkin kun mitään erityistä kohokohtaa ei tarinoihin sisälly.
Eikä nää yleensä itse kestä sitä, että joku alkaa pitää samanlaista monologia. Kokeilin juuri männä viikonloppuna, keskeytin puhetulvan ja kerroin omia kokemuksiani teemasta, josta toinen oli puhunut vartin putkeen. Teema koski hänen serkkunsa poikaa, täysin tuntematon henkilö minulle. Hän ei malttanut ollenkaan kuunnella minua, sain tungettua tasan kaksi lausetta keskusteluun, kun hän käänsi sen jopa väkivalloin takaisin omaan hölötykseensä. Eli puhumalla päälle, jopa huudahtamalla, jotta saa minut hiljennettyä. Ei auta muu kuin lähteä pois.
Joskus nämä jopa seuraavat fyysisesti, pahin tapaus seurasi ja selitti kun olin menossa vessaan. Siinä ovella käännytin hänet pois kun ei itse tajunnut, sanoin että nyt on kyllä pakko sulkea vessan ovi käynnin ajaksi. Yritti pölöttää ovenkin läpi horinoitaan 70-luvun Maaningalta. Nämä ihmiset 65+ sukulaisia.
Mulla on tuollainen kaveri. Se puhuu ummet ja lammet kumminkaimoistaan ja omista jutuistaan mutta mua kuuntelee vaivoin parin lauseen verran. Nykyään en enää vastaa sen soittoihin. En jaksa enää toimia sen roskasankona ja terapiatätinä. Johan mä olen sitä parikymmentävuotta psyykannut! Eiköhän se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Varoitin juuri kaveria, että naisten kanssa ei missään tapauksessa, siis minkään ikäisten kanssa, saa keskustella esim. historiasta, kulttuureista, tieteestä, arkkitehtuurista, tekniikasta, eikä etenkään politiikasta. Jos menee puhumaan naisten kanssa vähänkään tietämystä vaativista aiheista, niin saa yleensä vastaukseksi vain tyhjän katseen. Näin siis yleensä jopa erittäin koulutettujen naisten kanssa, voi vaan arvata miten vähemmän opiskelleet reagoivat!
Miesten kannatta naisten kanssa välttää näiitä raskaita ja tietämystä, vaikkakin mielenkiintoisia aiheita. Parasta pysyä säästä, matkustelusta, ja muissa vähemmän tärkeissä aiheissa keskutelemisessa. Myös viineistä,drinkeistä, ja tietenkin muodista keskustelu on ikuinen mielenkiiinnon kohde naisille, jotta nainen pysyy jutuissa mukana. ei muutenkaan ole suositeltavaa, etenkään tutustumisvaiheessa, alkaa jauhaa naisilla aiheista, mistä heillä ei ole mitään aiempaa käsitystä!
Naiset ovat erittäin harvoin perehtyneet näihin ns. raskaina pidettyihin ja tietämystä vaativiin asioihin. Naisilla mielenkiinto ja tietämys suuntautuu yleensä kevyempiin sekä vähemmän tärkeisiin asioihin. Naisten kanssa kanssa keskultessaessa, miehen kannatta pidättäytyä kevyissä tyhjänpäiväisissä aiheissa. Etenkin ns. syvälliset keskusteluaiheet, menevät naisiltä yleensä täysin yli hilseen! Tärkeistä ja tietämystä vaativista aiheita, miehet voivat yleensä keskustella vain keskenään! Naiset eivät muutenkaan sovellu luonnostaan tärkeään keskusteluun, vaan naisten kanssa on tarkoitus pääasiassa vain paritella, ei liiemmälti keskustella!
Is ra elin harjoittamasta a p artheid politiikasta
Olen kyl mieltänyt keski-ikäiset 40-65 vuotiaiksi. Riippumatta siitä kuinka vanhaksi kukin elää.