Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö macaronseista, noista bloggajien herkuista?

Vierailija
23.07.2014 |

Otsikossa kysymys.

Minä en pidä. Kaksi kertaa olen niitä syönyt ja ne ei maistuneet juuri miltään täytteestä huolimatta. Niitä oli eri värisiä jotka maistui keskenään ihan samanlaisilta. Kauhea pettymys. Elän yhä epävarmuudessa olenko vain saanut huonoja macaronseja vai eikö niiden kuulukaan maistua juuri miltään.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä 1-2kpl, sitten menee ällö makeaksi

Vierailija
82/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]

Tykkään, on tosi iloinen, kun Adalmina's secret esittelee nyt näitä. Saan palan Pariisia suoraan kotiini.

[/quote]

Eikö se syö muuta kuin macarooneja ja vetää skumppaa? Blogista saa sellaisen kuvan, saanut jo kauan.

[/quote]Mikä se sellainen blogi olisi joka esittelisi aamupuurot ja lounassalaatit? Kaikki blogit perustuu pinnallisten ja kauniiden asioiden esittelyyn, eskapismiin. Realismia voi sitten etsiä muualta. 

[/quote]

Perusta sinä sitten semmoinen blogi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä bloggjaajien herkku tämä on??

Vierailija
84/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:54"]

Meillä niistä pitää koko perhe, mies mukaanlukien. Kyllä niissä makua on, ja jos jonkun mielestä ei ole, niin ehkä on maistanut kuivia macaroneja. Niiden pitäisi olla pinnalta rapeita, mutta sisältä meheviä ja pehmeitä.

Eli niissä maistuu ennen kaikkea manteli, mutta myös väristä/mausta riippuen (se väri ei ole pelkkää väriainetta) mansikka, kahvi, pistaasi, lime... ja täyte tietysti vielä, sitäkin on eri makuja.

Makuasiahan tämä on, osa pitää makeista ja voimakkaan makuisista pikkuleivistä. Minä taas tykkään, kun maku on hienovarainen ja sävykäs, ei maistu pelkästään rasvalle ja sokerille ja kenties suklaalle.

PS: tuleeko tuolle yhdelle "Pariisissa asuvalle" nyt uutisena se, että macaroneja on myyty jo kohta 200 vuotta? Ne - kuten melkein mikä tahansa muukin kulinaarinen keksintö - ovat välillä muodissa, välillä ei. Mikä on kumminkin eri asia kuin että ne olisi keksitty vasta hiljattain.

[/quote]

Se henkilö taitaa asua Pariisissa unissaan :D

[/quote]

Niin vähän epäilen minäkin, siksi nuo sitaattimerkit. Jos on perehtynyt ranskalaiseen keittotaitoon, tuntee kyllä macaronit. Esim. amerikkalaisella, kuuluisalla Julia Childsilla on vuonna 1961 - siis todellakin 53 vuotta sitten -  julkaistussa klassikkokeittokirjassaan Ranskalaisen keittiön salaisuudet resepti Macaroneille!! Eikä ole Childsin itse kehittämä resepti, vaan klassinen ranskalainen leivonnainen.

Mutta ei, varmaan tämäkään ei kelpaa tuolle "pariisittarelle"... ;-)

Vierailija
85/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai, siihen voisi laittaa aamupaskatkin. monelle tulisi macaroneja ikävä:D

Eikö se syö muuta kuin macarooneja ja vetää skumppaa? Blogista saa sellaisen kuvan, saanut jo kauan.

[/quote]Mikä se sellainen blogi olisi joka esittelisi aamupuurot ja lounassalaatit? Kaikki blogit perustuu pinnallisten ja kauniiden asioiden esittelyyn, eskapismiin. Realismia voi sitten etsiä muualta. 

[/quote]

[/quote]

Vierailija
86/110 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Näyttävät kauniilta ja maistuvat pahvilta.

Vierailija
87/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte, tässä on jo http://kerateekupposen.blogspot.fi/

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]

Tykkään, on tosi iloinen, kun Adalmina's secret esittelee nyt näitä. Saan palan Pariisia suoraan kotiini.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
88/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:29"]

Meillä niistä pitää koko perhe, mies mukaanlukien. Kyllä niissä makua on, ja jos jonkun mielestä ei ole, niin ehkä on maistanut kuivia macaroneja. Niiden pitäisi olla pinnalta rapeita, mutta sisältä meheviä ja pehmeitä.

Eli niissä maistuu ennen kaikkea manteli, mutta myös väristä/mausta riippuen (se väri ei ole pelkkää väriainetta) mansikka, kahvi, pistaasi, lime... ja täyte tietysti vielä, sitäkin on eri makuja.

Makuasiahan tämä on, osa pitää makeista ja voimakkaan makuisista pikkuleivistä. Minä taas tykkään, kun maku on hienovarainen ja sävykäs, ei maistu pelkästään rasvalle ja sokerille ja kenties suklaalle.

PS: tuleeko tuolle yhdelle "Pariisissa asuvalle" nyt uutisena se, että macaroneja on myyty jo kohta 200 vuotta? Ne - kuten melkein mikä tahansa muukin kulinaarinen keksintö - ovat välillä muodissa, välillä ei. Mikä on kumminkin eri asia kuin että ne olisi keksitty vasta hiljattain.

[/quote]

[/quote]

Niin vähän epäilen minäkin, siksi nuo sitaattimerkit. Jos on perehtynyt ranskalaiseen keittotaitoon, tuntee kyllä macaronit. Esim. amerikkalaisella, kuuluisalla Julia Childsilla on vuonna 1961 - siis todellakin 53 vuotta sitten -  julkaistussa klassikkokeittokirjassaan Ranskalaisen keittiön salaisuudet resepti Macaroneille!! Eikä ole Childsin itse kehittämä resepti, vaan klassinen ranskalainen leivonnainen.

[/quote]

Mutta! Mutta! Bloggaajat! Salaliitto! Turistiherkku! Eikun....joo, tota...

Vierailija
89/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

heh... Mutta kun jotain ei itse arvosta, niin pakkohan sen oman maun on olla universaali laki ja koko homman huijausta. 

Ei uskoisi välillä, että täällä palstailee aikuisia ihmisiä.

Vierailija
90/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

heh... Mutta kun jotain ei itse arvosta, niin pakkohan sen oman maun on olla universaali laki ja koko homman huijausta. 

Ei uskoisi välillä, että täällä palstailee aikuisia ihmisiä.

[/quote]

Noinhan se on. Ja kaikkien macaroneista tykkäävienhän täytyy olla bloggaajia...

Vierailija
91/110 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:51"]

En tykkää koska se niissä hötöissä oleva ilma alkaa turvottaan mahaa ja pierettämään, oikeasti.

[/quote]

Tämä on totta! Macaron + shampanja on erittäin kaasuttava yhdistelmä :-D Siksi ne kannattaa syödä (kunnon papu)kahvin kanssa koska se sulattaa niiden macaronien rakenteen vatsaystävälliseksi.

Vierailija
92/110 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan, ja teen näitä itse. Paljon parempia kuin mistään ostetut!

Vierailija
93/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän macaroneista oikein paljon, ne on helppo oksentaa.

t: bloggaaja

Vierailija
94/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotkut täällä nyt niin helvetin katkeria jollekin joka asunut Pariisissa 10 vuotta sitten?

Tosi lapsellista ja säälittävää käytöstä suorastaan!

Vierailija
95/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kauniita, mutta ihan kauhean makuisia. "Moni kakku päältä kaunis".

Vierailija
96/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on macaroneja eikä macaronsseja.

Vierailija
97/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme pari kertaa vuodessa Ranskassa koska meillä on siellä kesäpaikka Pariisin yläpuolella. Mun miehen juuret ovat siellä vaikkei ole ranskalainen. Käymme joka kerta myös Pariisissa koska sinne pääsee vajaassa parissa tunnissa mutta hei,  sieltä löytyy huomattavasti parempiakin leivoksia kuin nuo macaronit jotka tosin ovat ihan ok siksi että on tehty mantelijauhoista eikä vehnäjauhoista. Ihmettelen etteivät bloggaajat saa muuta aikaiseksi blogiin Pariisin matkoiltaan kuin jotain puhkikuluneita nähtävyyksiä, merkkiputiikkeja ja macaroneja. Mä bloggaan myös mutta tarkoituksella jättänyt koko Ranskan yhteyden pois etten vaan hermostuta näitä blogimaailman "Ranskan ja Pariisin tietäjiä":)

Vierailija
98/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:40"]

Käymme pari kertaa vuodessa Ranskassa koska meillä on siellä kesäpaikka Pariisin yläpuolella. Mun miehen juuret ovat siellä vaikkei ole ranskalainen. Käymme joka kerta myös Pariisissa koska sinne pääsee vajaassa parissa tunnissa mutta hei,  sieltä löytyy huomattavasti parempiakin leivoksia kuin nuo macaronit jotka tosin ovat ihan ok siksi että on tehty mantelijauhoista eikä vehnäjauhoista. Ihmettelen etteivät bloggaajat saa muuta aikaiseksi blogiin Pariisin matkoiltaan kuin jotain puhkikuluneita nähtävyyksiä, merkkiputiikkeja ja macaroneja. Mä bloggaan myös mutta tarkoituksella jättänyt koko Ranskan yhteyden pois etten vaan hermostuta näitä blogimaailman "Ranskan ja Pariisin tietäjiä":)

[/quote]Laitapa muuten linkki joihinkin Pariisi-blogeihin, ihan mielenkiinnosta, vaikka olisivatkin tylsiä :) Tykkään Pariisista, ja aiheeseen liittyviä sivuja olisi kiva katsastaa. Kliseisiä ovat kyllä olleet useimmat Pariisi-aiheiset sivut, joihin itse olen törmännyt.

Vierailija
99/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:55"]

Onko jotkut täällä nyt niin helvetin katkeria jollekin joka asunut Pariisissa 10 vuotta sitten?

Tosi lapsellista ja säälittävää käytöstä suorastaan!

[/quote]

Täh? Ei kukaan hänelle/sinulle ole katkera muuten kuin vinoillaan vaan naisen idioottimaisuudelle. Että kun hän ei ole nähnyt macaroneja (mikä kyllä on outo väite, kun kyse on pari sataa vuotta myydystä tuotteesta), sen "täytyy" olla uusi tuote ja ihan kuplakin vielä, koska HÄN ei niistä tykkää. Minun tarhaikäiset lapseni ovat tuollaisia, että heidän on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät tykkää samoista asioista kuin he - mutta yleensä aikuiset ymmärtävät, ettei heidän oma makunsa ole universaali.

Vierailija
100/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:40"]

[/quote]Laitapa muuten linkki joihinkin Pariisi-blogeihin, ihan mielenkiinnosta, vaikka olisivatkin tylsiä :) Tykkään Pariisista, ja aiheeseen liittyviä sivuja olisi kiva katsastaa. Kliseisiä ovat kyllä olleet useimmat Pariisi-aiheiset sivut, joihin itse olen törmännyt.

[/quote]

Onhan noita blogeja aika monta:) Käypä blogilistalla katsomassa hakusanalla "pariisi". Tuo adalmiinan blogi nyt on ihan höttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi