Pidätkö macaronseista, noista bloggajien herkuista?
Otsikossa kysymys.
Minä en pidä. Kaksi kertaa olen niitä syönyt ja ne ei maistuneet juuri miltään täytteestä huolimatta. Niitä oli eri värisiä jotka maistui keskenään ihan samanlaisilta. Kauhea pettymys. Elän yhä epävarmuudessa olenko vain saanut huonoja macaronseja vai eikö niiden kuulukaan maistua juuri miltään.
Kommentit (110)
Minä tykkään, Ladureen on hyviä ja olen tehnyt myös itse, kyllä nuo on kaikille maistuneet tähän mennessä.
Ostettuani ihan täältä kotimaasta päätin etten niihin enää kajoa jos ei sitten jossain juhlissa tarjota. Pariisissa kuitenkin uusi yritys ja Les Galeries Lafayetten tiskiltä hankkimani olivat herkullinen yllätys!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:13"]
Oltiin miehen kanssa Tukholmassa ja käväisin Ladureen putiikissa ja ostin erilaisia maistiaisiksi. Tyrkytin miehellekin että tässä tällaista pikkuleivoksia joita kaikki suomalaiset bloggaajat nyt hehkuttaa ja raahaa niitä rasioita jopa Pariisista saakka Suomeen. Mieheni maistoi muutamaa ja sanoi; eihän näissä maistu juuri mikään, ja että olin kuvitellut tuon hehkutuksen takia jo että on niin sairaan herkullista leivosta että niihin voisi jäädä ihan koukkuun. Että täytyy olla typerää sakkia jos tuollaisista tehdään kamala numero ja otetaan vielä roppakaupalla kuvia! : )
Miehen suusta kuulee joskus totuudenkin ; )
[/quote]
Kyllä mun mieheni syö ainakin macaroneja mielellään :) Eli mikä se totuus onkaan?
[/quote]
Sun miehesi suu on pahvista niin kuin macaronitkin?
[/quote]
Ööö...eikö macaronseista saisi pitää? Vai onko se kiellettyä, kun *OMG, joku bloggaajakin tykkää niistä?
Kyllä minä söin macaronseja ennen jotain bloggaajaakin.
[/quote]
Vastaapa nyt alapeukuttaja, että enkö saisi pitää niistä? Onko se sinulta pois?
On ne ihan ok. Ei elämää suurempi makuelämys, mutta ovathan ne omalla tavallaan hienostuneita ja valmistusprosessi on mielenkiintoinen. Ei mikään uusi juttu todellakaan, blogihehkutus tuntuu siksikin vähän hassulta. Näyttävät kyllä kauniilta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]
Tykkään, on tosi iloinen, kun Adalmina's secret esittelee nyt näitä. Saan palan Pariisia suoraan kotiini.
[/quote]
Eikö se syö muuta kuin macarooneja ja vetää skumppaa? Blogista saa sellaisen kuvan, saanut jo kauan.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:13"]
Oltiin miehen kanssa Tukholmassa ja käväisin Ladureen putiikissa ja ostin erilaisia maistiaisiksi. Tyrkytin miehellekin että tässä tällaista pikkuleivoksia joita kaikki suomalaiset bloggaajat nyt hehkuttaa ja raahaa niitä rasioita jopa Pariisista saakka Suomeen. Mieheni maistoi muutamaa ja sanoi; eihän näissä maistu juuri mikään, ja että olin kuvitellut tuon hehkutuksen takia jo että on niin sairaan herkullista leivosta että niihin voisi jäädä ihan koukkuun. Että täytyy olla typerää sakkia jos tuollaisista tehdään kamala numero ja otetaan vielä roppakaupalla kuvia! : )
Miehen suusta kuulee joskus totuudenkin ; )
[/quote]
Kyllä mun mieheni syö ainakin macaroneja mielellään :) Eli mikä se totuus onkaan?
[/quote]
Että miehesi on ihq metrosexuaali bloggaaja joka kihertelee macaronsit poskissa, ja kerää logollisia manbageja vaatehuoneenne hyllyt täyteen???
[/quote]
Ei, vaan että hän pitää macaroneista :) Täysin pieleen meni kuvaus muuten ;)
Kuka se bloggaaja oli joka oli säästänyt vanhat Ladureen rasiat, ja laittanut niihin täältä ostettuja pakastemacaroneja tilalle ja yrittänyt saada kuvat näyttään siltä että oli lennähtänyt niitä hakemaan? ;D Jotkut lukijat tunnisti rasian, ja sen ettei sitä sen näköistä rasiaa enää ollut Ladureen valikoimissa yli pariin vuoteen.
Hei te junttibloggaajat jotka tulitte nyt tänne riehumaan, keksikää jokin uusi leivonnais kuvauskohde välillä ja lopettakaa se naurettava ja suorastaan läpinäkyvä väriaine pikkuleipien puolusteleminen.
Syötiin macaronsseja ja katseltiin idolsseja MTV Awardseissa. Vitun tomppelit teinit.
Meillä niistä pitää koko perhe, mies mukaanlukien. Kyllä niissä makua on, ja jos jonkun mielestä ei ole, niin ehkä on maistanut kuivia macaroneja. Niiden pitäisi olla pinnalta rapeita, mutta sisältä meheviä ja pehmeitä.
Eli niissä maistuu ennen kaikkea manteli, mutta myös väristä/mausta riippuen (se väri ei ole pelkkää väriainetta) mansikka, kahvi, pistaasi, lime... ja täyte tietysti vielä, sitäkin on eri makuja.
Makuasiahan tämä on, osa pitää makeista ja voimakkaan makuisista pikkuleivistä. Minä taas tykkään, kun maku on hienovarainen ja sävykäs, ei maistu pelkästään rasvalle ja sokerille ja kenties suklaalle.
PS: tuleeko tuolle yhdelle "Pariisissa asuvalle" nyt uutisena se, että macaroneja on myyty jo kohta 200 vuotta? Ne - kuten melkein mikä tahansa muukin kulinaarinen keksintö - ovat välillä muodissa, välillä ei. Mikä on kumminkin eri asia kuin että ne olisi keksitty vasta hiljattain.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:52"]
Hei te junttibloggaajat jotka tulitte nyt tänne riehumaan, keksikää jokin uusi leivonnais kuvauskohde välillä ja lopettakaa se naurettava ja suorastaan läpinäkyvä väriaine pikkuleipien puolusteleminen.
[/quote]
En minä ole ainakaan bloggaaja, vaikka macaroneista pidänkin. Onko se oikeasti sinulta pois, jos pidän niistä? En edes lue blogeja, joten en tiennyt, että ovat bloggaajien keskuudessa muotia.
Kuka täällä on muuten riehunut? On muuten tosi lapsellista kutsua muita junteiksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:47"]
On ne ihan ok. Ei elämää suurempi makuelämys, mutta ovathan ne omalla tavallaan hienostuneita ja valmistusprosessi on mielenkiintoinen. Ei mikään uusi juttu todellakaan, blogihehkutus tuntuu siksikin vähän hassulta. Näyttävät kyllä kauniilta.
[/quote]
Niin, tämä siis johtunee makumieltymyksistäni: ylipäätään pidän enemmän suolaisista kuin makeista herkuista.
T. 62
[/quote]
En minä ole ainakaan bloggaaja, vaikka macaroneista pidänkin. Onko se oikeasti sinulta pois, jos pidän niistä? En edes lue blogeja, joten en tiennyt, että ovat bloggaajien keskuudessa muotia.
Kuka täällä on muuten riehunut? On muuten tosi lapsellista kutsua muita junteiksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:54"]
Meillä niistä pitää koko perhe, mies mukaanlukien. Kyllä niissä makua on, ja jos jonkun mielestä ei ole, niin ehkä on maistanut kuivia macaroneja. Niiden pitäisi olla pinnalta rapeita, mutta sisältä meheviä ja pehmeitä.
Eli niissä maistuu ennen kaikkea manteli, mutta myös väristä/mausta riippuen (se väri ei ole pelkkää väriainetta) mansikka, kahvi, pistaasi, lime... ja täyte tietysti vielä, sitäkin on eri makuja.
Makuasiahan tämä on, osa pitää makeista ja voimakkaan makuisista pikkuleivistä. Minä taas tykkään, kun maku on hienovarainen ja sävykäs, ei maistu pelkästään rasvalle ja sokerille ja kenties suklaalle.
PS: tuleeko tuolle yhdelle "Pariisissa asuvalle" nyt uutisena se, että macaroneja on myyty jo kohta 200 vuotta? Ne - kuten melkein mikä tahansa muukin kulinaarinen keksintö - ovat välillä muodissa, välillä ei. Mikä on kumminkin eri asia kuin että ne olisi keksitty vasta hiljattain.
[/quote]
Se henkilö taitaa asua Pariisissa unissaan :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:46"]
http://www.mrmacaron.com/history/
[/quote]
Tässä esimerkiksi macaronssien historiasta, lukeekaa täältä.
[/quote]
Opettele kirjoittamaan! Macaronit ovat hyviä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]
Tykkään, on tosi iloinen, kun Adalmina's secret esittelee nyt näitä. Saan palan Pariisia suoraan kotiini.
[/quote]
Eikö se syö muuta kuin macarooneja ja vetää skumppaa? Blogista saa sellaisen kuvan, saanut jo kauan.
[/quote]Mikä se sellainen blogi olisi joka esittelisi aamupuurot ja lounassalaatit? Kaikki blogit perustuu pinnallisten ja kauniiden asioiden esittelyyn, eskapismiin. Realismia voi sitten etsiä muualta.
Jännityksellä söin jotain stockan leivosta ja pettymys oli kyllä suuri.. Tai siis ne ei todella maistuneet millekkään, ehkä vähän mantelijauholle ja siitäkään en oikeastaan tykkää. Ajattelin että eipähän tarvitse toiste maistella.
Sain sitten tuliaisiksi barcelonalaisia ja ne oli kyllä ihan todella hyviä! Söin monta kerralla. Ihan eri makuisia kuin edelliset. En ole vielä kolmatta kertaa maistanut, itse ajattelin joskus kokeilla.
Minä olen bloggaaja, enkä ole koskaan maistanut macaroneja. Kaupan pakasteita en viitsi ostaa, enkä tiedä mistä täältä Suomesta saisi niin laadukkaita macaroneja, että viitsisi maksaa sen aikamoisen tyyriin hinnan. Kauniita ne kyllä ovat, mutta mua kiinnostaa enemmän maku. Taidan olla huono ja epätrendikäs bloggaaja, kun sivistyksessäni on näin suuri, macaronin mentävä aukko ;D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:41"]
En ole koskaan maistanut ja tuskin maistankaan.
[/quote]
Viisas päätös.