Voiko mun veroprosentti olla oikein?
Saan palkkaa 2048,31€
Mun veroprosentti on 2,0%
Lisäprosentti 31,1%
Onko teidän mielestä oikein?
Kommentit (49)
Mikä on koko vuoden tuloraja, riittääkö se koko vuodeksi
Vierailija kirjoitti:
Käyn tarkastamassa
Ap
Mitä jos kysysit verottajalta. Sinne pitää IHAN ITSE soittaa.
Verotus tasataan vuoden lopuksi.
Verottaja ottaa omansa kyllä, ei siitä kannata huolehtia
Sun pitää tarkistaa oman verokorttisi tuloraja. Se onnistuu omaverossa vero.fi. Jos tiedot ovat pielessä, hae uusi verokortti.
Vierailija kirjoitti:
17000,00 on
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17000,00 on
Ap
No sehän on ihan väärin!
Vierailija kirjoitti:
No en usko, että on oikein
Voi ei. Tätä pelkäsinkin
Ap
Väärin on prossa. Hae uus verokortti
Laittaisin perusprosentin korkeammaksi ja lisäprosentin matalammaksi. Mutta kai se noinkin tulee hyvin jos olet sen vero.fi laskurilla katsonut.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin perusprosentin korkeammaksi ja lisäprosentin matalammaksi. Mutta kai se noinkin tulee hyvin jos olet sen vero.fi laskurilla katsonut.
En ole katsonut. Oli automaattisesti noin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17000,00 on
Ap
No se on liian vähän, kahden tonnin palkalla tulee 10 kuukaudessa jo 20 tuhatta, tuloraja menee bruttotulojen mukaan. Eli syksyllä jo maksat tuon 31 veroja. Kannattaa tarkistuttaa veroprosentti heti, että on tasaisempi koko vuoden.
Ei tätä voi tehdä väärin.
Verottaja ottaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Verotus tasataan vuoden lopuksi.
Verottaja ottaa omansa kyllä, ei siitä kannata huolehtia
Siitä juuri pitää huolehtia, että vie mahd. vähän. Muistakaa tämä taas vaaliuurnilla
Verottaja laskee edellisen vuoden tulojen perusteella uuden verokortin. Ilmeisesti tulosi ovat muuttuneet. Mene osoitteeseen vero.fi ja tee siellä uusi verokortti. Tarvitset tiedot vuosituloistasi (arvio) ja tänä vuonna jo maksetuista veroista ja tuloistasi. Saat uuden verokortin sieltä heti.
Jos saat tuon verran palkkaa koko vuoden niin tienaat vuodessa 24 579,72e. Sun pitää siis laittaa omaverossa koko vuoden rajaksi tuon verran tai mieluummin vaikka vähän enemmän eli vaikka 25 000e. Lisäprosenttia ei voi määritellä itse, se lasketaan automaattisesti.
Olen vielä nuori ja harjoittelen vasta näitä juttuja
Ap