Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö macaronseista, noista bloggajien herkuista?

Vierailija
23.07.2014 |

Otsikossa kysymys.

Minä en pidä. Kaksi kertaa olen niitä syönyt ja ne ei maistuneet juuri miltään täytteestä huolimatta. Niitä oli eri värisiä jotka maistui keskenään ihan samanlaisilta. Kauhea pettymys. Elän yhä epävarmuudessa olenko vain saanut huonoja macaronseja vai eikö niiden kuulukaan maistua juuri miltään.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:53"]

Pidän macaroneista oikein paljon, ne on helppo oksentaa.

t: bloggaaja

[/quote]

Kyllä! Minäkin olen oppinut nämä kuviot muilta. Ensin 4-6 macaronia putkeen, sitten 2 lasillista kylmää kuoharia jotta tulee makea vs kylmä oksennusrefleksi, ja sitten lähtee. Paras laihdutuskuuri ever! Sitten kun maha tyhjä niin voikin käydä syömässä jonkun kaloripitoisen rasvaisen pizzan vuohenjuustoineen kun sen jämät tulee taas ulos kun seuraavana päivänä toistaa tuon macaron-kuohariprosessin niin kaikki rasva ei ehdi imeytyä suoniin. Jos alkaa heikottaa niin superfood-smoothie pitää jaloillaan, mutta ei kannata käyttää mitään makeita hedelmiä siihen kuten banaaneja koska ne sisältää niin paljon sokeria eli liikaa kaloreita!

Vierailija
2/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita kouraasi n. 8 kpl kuorimattomia manteleita, vähän venhnäjauhoa ja 2 rkl sokeria, pari tl vaniljakreemiä tai nutella-suklaalevitettä, ja ahmaise. Haluttaessa laita pisara elintarvikeväriä tai kimalteista kakkukiillotuspuuteria vielä päälle. Ahmaise. Tältä maistuu macaron :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:14"]

Sekoita kouraasi n. 8 kpl kuorimattomia manteleita, vähän venhnäjauhoa ja 2 rkl sokeria, pari tl vaniljakreemiä tai nutella-suklaalevitettä, ja ahmaise. Haluttaessa laita pisara elintarvikeväriä tai kimalteista kakkukiillotuspuuteria vielä päälle. Ahmaise. Tältä maistuu macaron :)

[/quote]

No ei kyllä maistu...

Vierailija
4/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Mauttomia ovat.

Vierailija
5/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään manteleista, joten tykkään siis myös macaroneista. 

Vierailija
6/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen tekemiä. Esim. Laduréet on oikein hyviä.

Vierailija
7/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Kuivia ja mauttomia.

Vierailija
8/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat macaroneja. Macarons on monikkomuoto, joten et voi muodostaa monikkomuodon monikkoa.

Tykkään kyllä, koska inhoan ätläköitä pikkuleipiä ja pidän mantelin mausta. Makuun vaikuttaa myös se sisällys, täytteestä on eri versioita.

Vierailija
9/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:39"]

Ne ovat macaroneja. Macarons on monikkomuoto, joten et voi muodostaa monikkomuodon monikkoa.

[/quote]

Hienoa, että sinäkin olet onnistunut ymmärtämään sen olennaisimman asian tässä topikissa.

Vierailija
10/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:39"]

[/quote]

Hienoa, että sinäkin olet onnistunut ymmärtämään sen olennaisimman asian tässä topikissa.

Vierailija
11/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään niiden ulkonäöstä, mutta en mausta! Komeita kahvipöydän koristeita ovat.

Vierailija
12/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreena, kyllä. Päivän vanha on liian vanha, Ladureet ja muut laatikkohirvitykset mukaanluettuna.

Vierailija
13/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:44"]Tuoreena, kyllä. Päivän vanha on liian vanha, Ladureet ja muut laatikkohirvitykset mukaanluettuna.

[/quote]

No toki ne Ladureet pitää ostaa tuoreena! Terkkuja Pariisista ;-)

Vierailija
14/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan maistanut. Mantelista tykkään kyllä, eli jos jossain kahvilassa joskus yhen ottais. Kaupan pakastealtaan versiot on kalliita, ja liekö edes hyviä.

Vierailija
15/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, en pidä mantelijauhon mausta. Tosi kauniita ovat, just Ranskassa ihailin leipomon ikkunassa ihan kaikissa sateenkaaten väreissä olevia macaroneja, jotkut myös monivärisiä. 

Vierailija
16/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään marengista ja tykkään manteleista, joten tykkään myös macaroneista. Täytehän tekee ne myös keskenään erimakuisiksi, musta parhaita ovat kahvinmakuiset.

Vierailija
17/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut aika monessa paikassa ja Ladureesta saa kyllä parhaat. Lakritsi ja saltcaramel on suosikkini. Viikkarin laivalla oli buffetissa aika hyviä vaaleanpunaisia pikkumacaroneja. Muuten en tykkää mistään marjamauista enkä kuivista koppuroista. Niiden kuuluu olla pehmeän suussasulavia :)

Vierailija
18/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:48"]

Täytehän tekee ne myös keskenään erimakuisiksi, musta parhaita ovat kahvinmakuiset.

[/quote]

No ei tehnyt tuossa minun tapauksessani. Täytteet ja macaronit oli kyllä eri värisiä mutta kaikki maistui keskenään ihan samanlaisilta (= ei juuri miltään). Olen sitten vissiin saanut paskoja macaroneja.

-Ap

Vierailija
19/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisku: Ne näyttää paljon paremmilta valokuvissa kuin maistuu suussa, olen testannut kaikki mahdolliset leipomomerkit Ranskassa ja muuallakin. Valjuja sama minkä maun valitsee.

Jos ne leivonnaiset olisi rumia ja maistuisi samalle miltä ne nyt maistuu, niin vannon ja vakuutan ettei kukaan bloggaaja koskisi niihin edes pitkällä tikulla!

Pidän itse sellaisista pienistä leivonnaisista joihin käytetty ensisijaisesti tuoreita hedelmiä, kuten ranskalaiset tarteletit :) Niistäkin saa hyviä kuvia, vinkkinä vaan :D Olen niitä muutamassa ulkomaisessa blogissa ja instassa jo nähnytkin.

Vierailija
20/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURISTI-Ladureet maistuu pahville Pierre Hermeen verrattuna, joka on macaroneista se paras. Vaikken niiden ystävä olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi