Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö macaronseista, noista bloggajien herkuista?

Vierailija
23.07.2014 |

Otsikossa kysymys.

Minä en pidä. Kaksi kertaa olen niitä syönyt ja ne ei maistuneet juuri miltään täytteestä huolimatta. Niitä oli eri värisiä jotka maistui keskenään ihan samanlaisilta. Kauhea pettymys. Elän yhä epävarmuudessa olenko vain saanut huonoja macaronseja vai eikö niiden kuulukaan maistua juuri miltään.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:13"]

Oltiin miehen kanssa Tukholmassa ja käväisin Ladureen putiikissa ja ostin erilaisia maistiaisiksi. Tyrkytin miehellekin että tässä tällaista pikkuleivoksia joita kaikki suomalaiset bloggaajat nyt hehkuttaa ja raahaa niitä rasioita jopa Pariisista saakka Suomeen. Mieheni maistoi muutamaa ja sanoi; eihän näissä maistu juuri mikään, ja että olin kuvitellut tuon hehkutuksen takia jo että on niin sairaan herkullista leivosta että niihin voisi jäädä ihan koukkuun. Että täytyy olla typerää sakkia jos tuollaisista tehdään kamala numero ja otetaan vielä roppakaupalla kuvia! : )

Miehen suusta kuulee joskus totuudenkin ; )

[/quote]

Kyllä mun mieheni syö ainakin macaroneja mielellään :) Eli mikä se totuus onkaan?

[/quote]

Että miehesi on ihq metrosexuaali bloggaaja joka kihertelee macaronsit poskissa, ja kerää logollisia manbageja vaatehuoneenne hyllyt täyteen???

Vierailija
42/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes syönyt macaronseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, maistuvat mantelille ja mitä nyt sisällä sattuu olemaan. Parhaimman macaronsin söin ulkomailla kahvilassa, laitoimme puoliksi jättikokoisen, missä oli sisällä tuoretta mansikkaa... Sukujuhlissa yksi emäntä on tarjoillut omatekemiään, nekin oli kyllä hyviä!

Vierailija
44/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:26"]

Kyllä mun mieheni syö ainakin macaroneja mielellään :) Eli mikä se totuus onkaan?

[/quote]

Että miehesi on ihq metrosexuaali bloggaaja joka kihertelee macaronsit poskissa, ja kerää logollisia manbageja vaatehuoneenne hyllyt täyteen???

[/quote]

Haha :D

Vierailija
45/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:08"]

Nuo pariisilaisleipomot väittää että ovat tehneet noita about sata vuotta, mutta vaikka kiersin 10 vuotta sitten Pariisissa asuessani kahvilat ja leipomot moneen kertaan läpi ja tavaratalojen herkkuosastot, niin en koskaan nähnyt siellä mitään tuollaisia!

Eli näyttää todellakin olevan turisteille keksitty värikäs rahastusleivos =D No tyhmä se on joka pahvin makuisesta kasasta monta euroa maksaa eikä se joka pyytää.

[/quote]

No eivät ole uusi keksintö. Suosittelen perehtymistä historiaan.

[/quote]

Haloo lueppas uusiksi tuo eka kommentti, eli jos ovat niin miksi niitä ei sitten missään päin Pariisia 10 vuotta sitten näkynyt!? Selitä se!!

[/quote]

Ne on keksitty muualla, ja yleistyivät 1800-luvulla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Macaron

Etelä-Ranskassa ne ovat olleet in about parisenkymmentä vuotta, itse olen maistanut niitä eka kerran Biarritzissa 2000-luvun alussa. En tiedä, olivatko ne suosittuja samaan aikaan Pariisissa, mutta kyllä niitä sielläkin jossain on siinä vaiheessa myyty, ei ole vain ollut ehkä niin laajalti myynnissä.

Se, koska joku suomimammero on niitä Pariisissa nähnyt ei todista yhtikäs mitään siitä, miten vanha tuote ne ovat.

ohis

Vierailija
46/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:23"]

Oltiin miehen kanssa Tukholmassa ja käväisin Ladureen putiikissa ja ostin erilaisia maistiaisiksi. Tyrkytin miehellekin että tässä tällaista pikkuleivoksia joita kaikki suomalaiset bloggaajat nyt hehkuttaa ja raahaa niitä rasioita jopa Pariisista saakka Suomeen. Mieheni maistoi muutamaa ja sanoi; eihän näissä maistu juuri mikään, ja että olin kuvitellut tuon hehkutuksen takia jo että on niin sairaan herkullista leivosta että niihin voisi jäädä ihan koukkuun. Että täytyy olla typerää sakkia jos tuollaisista tehdään kamala numero ja otetaan vielä roppakaupalla kuvia! : )

[/quote]

[/quote]

Sun miehesi suu on pahvista niin kuin macaronitkin?

[/quote]

Pahvista? No ei oo, vaikka aika nirso tuo onkin :) Pikemminkin tarkoittaa sitä, että ihmisillä on eri makuja. Yhtä totuutta ei ole -varsinkaan makukysymyksissä.

Vierailija
47/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:25"]

En tiedä, miksi sinä et ole niitä löytänyt, mutta kyllä ainakin minä löysin käydessäni Pariisissa noin 10 vuotta sitten. Macaroneja ei ole siis kehitetty turisteja varten.

[/quote]

Sinä KÄVIT ja turistina sinulle työnnettiin jossain sellaista ja se kelpasi koska niitä alettiin tekemään turisteille lisää.

Pariisissa ASUNUT ei niitä paikallisissa paikoissa kertomansa mukaan nähnyt.

Joko valaistui, vai menikö tämä lusikka vs. kauha -linjalle taas???

Vierailija
48/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:12"]

22 lisää: lusikkaleivät ovat huomattavasti parempia. 

[/quote]

Niin on, ne sentään maistuu joltain.

[/quote]

Jos mulle työnnetään tuohon eteen anopin tekemä lusikkaleipä tai ranskalaisen leipurin säätämä macaron, niin aivan varmasti valitsen sen lusikkaleivän koska se maistuu Suomen kesälle, eikä Pariisin roskikselle :)

[/quote]

Roskiksestako olet omasi kaivanut vai?

Vierailija
49/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pariisilaisleipomot väittää että ovat tehneet noita about sata vuotta, mutta vaikka kiersin 10 vuotta sitten Pariisissa asuessani kahvilat ja leipomot moneen kertaan läpi ja tavaratalojen herkkuosastot, niin en koskaan nähnyt siellä mitään tuollaisia!

Eli näyttää todellakin olevan turisteille keksitty värikäs rahastusleivos =D No tyhmä se on joka pahvin makuisesta kasasta monta euroa maksaa eikä se joka pyytää.

[/quote]

En tiedä, miksi sinä et ole niitä löytänyt, mutta kyllä ainakin minä löysin käydessäni Pariisissa noin 10 vuotta sitten. Macaroneja ei ole siis kehitetty turisteja varten.

[/quote]

Ei tarvitse alapeukuttaa. Ymmärrän, että ottaa koville olla väärässä.

Vierailija
50/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupasta ostetut ja kahviloissa saadut macaronit ovat olleet pahoja. Ihan kaikki maut!

Yhden kerran olen hyviä maistanut, ja ne olivat kaverini leipomia. Ne olivat aivan konkreettisesti ja maultaankin suussasulavia! Siis oikeasti parhaita leivoksia mitä olen maistanut. Muut macaronit ovat olleet kuivaa sahanpurua. Jos en olisi noita kaverini valmistamia maistanut, niin sanoisin, että macaronit ovat pahoja, mutta nyt sanon vain, että herkulliset macaronit ovat harvinaisia!

Vierailija
51/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Että sinä pakotat sitä matkakohteisiin jossa saa logomerkkituotteita ja logomerkkirasiamacaroneja, jotta pääsee valokuvaamaan niitä yhdessä tuumin, ja mies on niin reppana ettei kehtaa sanoa leivoksille vastaan kaiken vaivan näön jälkeen vaan nielee ne raivoa pidätellen? :D :D :D

Vierailija
52/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:29"]

[/quote]

Sinä KÄVIT ja turistina sinulle työnnettiin jossain sellaista ja se kelpasi koska niitä alettiin tekemään turisteille lisää.

Pariisissa ASUNUT ei niitä paikallisissa paikoissa kertomansa mukaan nähnyt.

Joko valaistui, vai menikö tämä lusikka vs. kauha -linjalle taas???

[/quote]

Lusikka vs. kauha -linjalle? Kuka sanoi, että olin turisti?

Vierailija
53/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän manteleista, mutta en juurikaan macaroneista. En ymmärrä, mikä niissä bloggaajia niin ihastuttaa - veikkaisin että jos olisivat rumia, tuskin kovin moni hehkuttaisi. Lakritsin makuinen oli tosin ihan ok.

Vierailija
54/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:44"]Tuoreena, kyllä. Päivän vanha on liian vanha, Ladureet ja muut laatikkohirvitykset mukaanluettuna.

[/quote]

No toki ne Ladureet pitää ostaa tuoreena! Terkkuja Pariisista ;-)

[/quote]

Kiitos, terveisin #10 Lyonin liepeiltä :)

Muille tiedoksi, että minkä tahansa tuppukylän patisserien TUORE macaron on parempi kuin eiliset merkkimacaronit.

Vierailija
55/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta eri kaalia, porkkanaa, fenkolia, purjoa, selleriä, paprikaa, sipulia, inkivääriä, ceyennepippuria, chilimaustetta, suolatonta kasvisliemijauhetta. Edellisistä keitetty ja soseutettu keitto taivaallista pienen kreikkalaisen jogurttinokareen kanssa. Sitä paitsi sopasta laihtuu :))))

Vierailija
56/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, on tosi iloinen, kun Adalmina's secret esittelee nyt näitä. Saan palan Pariisia suoraan kotiini.

Vierailija
57/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis minkä totuuden? Mun mieheni tykkää Ladureen macaroineista.

t: Se sama jonka suosikit on lakritsi ja saltcaramel

Vierailija
58/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

Sun miehesi suu on pahvista niin kuin macaronitkin?

[/quote]

Ööö...eikö macaronseista saisi pitää? Vai onko se kiellettyä, kun *OMG, joku bloggaajakin tykkää niistä?

Kyllä minä söin macaronseja ennen jotain bloggaajaakin.

Vierailija
59/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut ja tuskin maistankaan.

Vierailija
60/110 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi