Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat ja uteliaat ihmiset

Vierailija
23.07.2014 |

Olen niin kypsähtänyt tiettyihin lajitovereihin. Osa työkavereista on liian uteliaita, kyselevät mun elämästä liikaa. En ole koskaan muutenkaan halunnut puhua elämästäni kenellekään. Tiedän olevani sulkeutunut ja ujo. En vaan halua kenenkään tietävän mun yksityiselämästä mitään.

Mun mielestä riittää, että puhutaan vain työhön liittyvistä asioista. Mulla ei ole perhettä ja en ole sen takia tilivelvollinen kenellekään. Väistelen kaikki siihen liittyvät kysymykset ja vaihdan puheenaihetta. Liian suoriin kysymyksiin vastaan aina: "Ei kuulu sulle/en halua puhua aiheesta."

En pysty edes saamaan lasta ikinä, eli vika on minussa. Siksi kaikki perhejutuista keskustelu ahdistaa. Työni teen aina hyvin ja olen sellainen hiljainen ahertaja. Oli pakko kirjoittaa tänne tuntemuksia. Miksi minä en saisi olla minä? Miksi pitää vetää herne nokkaan, jos en halua puhua elämästäni?!

Miksi pitää olla liian utelias, miksi pitää kysellä sitä ja tätä, miksi pitää nähdä vaivaa toisten asioista? Anteeksi, oli vaan pakko purkautua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä joskus kyselen jotain muilta ihan vaan small talkin takia. Mieluiten oisin itsekin kyllä hiljaa mutta haluan olla kohtelias. Vastaa jotain ympäripyöreetä niin kai ne lopettaa.

Vierailija
22/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikanaan oli yksi kaveri, jolle jos kertoi jotain niin hetken päästä se kertoi sen eteenpäin työpaikalla. Jotenkin ihan joka asiaansa ei haluaisi koko työpaikan tietoon, joten sitä oppi olemaan aika sulkeutunut tämän nyt jo ex kaverin kanssa.

Muutenkin suorat kysymykset on aika epäkohteliaita, varsinkin joltain työpaikan puolitutulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:02"]

Jokainen saa puolustautua liian tungettelevia kysymyksiä vastaan. Miksi tästäkin aiheesta pitää vängätä?

[/quote]

Jos ei halua jutella muiden kanssa, niin miksi pitää ängetä niiden muiden mukaan? Pysyisi sitten omissa oloissaan.

Vierailija
24/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:15"]Joskus aikanaan oli yksi kaveri, jolle jos kertoi jotain niin hetken päästä se kertoi sen eteenpäin työpaikalla. Jotenkin ihan joka asiaansa ei haluaisi koko työpaikan tietoon, joten sitä oppi olemaan aika sulkeutunut tämän nyt jo ex kaverin kanssa.

Muutenkin suorat kysymykset on aika epäkohteliaita, varsinkin joltain työpaikan puolitutulta.

[/quote]

Kaikki suorat kysymykset? Esim. jos kysyy vaikka kelloa?

Vierailija
25/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:15"]Joskus aikanaan oli yksi kaveri, jolle jos kertoi jotain niin hetken päästä se kertoi sen eteenpäin työpaikalla. Jotenkin ihan joka asiaansa ei haluaisi koko työpaikan tietoon, joten sitä oppi olemaan aika sulkeutunut tämän nyt jo ex kaverin kanssa.

[/quote]

Kaikki suorat kysymykset? Esim. jos kysyy vaikka kelloa?

[/quote]

Puhe oli henkilökohtaisista asioista.

Vierailija
26/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan tehdä työni rauhassa ja olen tehnyt sen myös selväksi. Olen työkavereiden kanssa tekemisissä vain pakon edessä, muuten en välitä heidän seurastaan. Vapaalla ollessani viihdyn parhaiten yksin. Ap

Vierailija
27/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:24"]Haluan vaan tehdä työni rauhassa ja olen tehnyt sen myös selväksi. Olen työkavereiden kanssa tekemisissä vain pakon edessä, muuten en välitä heidän seurastaan. Vapaalla ollessani viihdyn parhaiten yksin. Ap

[/quote]

Ok. Tajuat varmaan kuitenkin että olet hyvin poikkeuksellinen yksilö ja siksi et ehkä ainakaan heti kättelyssä tule kohdelluksi niin kuin haluaisit?

Vierailija
28/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on ok, mutta kaltaisiasi änkeää välillä myös sinne kahvipöytään, mikä on muille kiusallista. Yleensä kyselijät yrittävät olla kohteliaita, mutta toki niitä nenäänsä joka paikkaantunkeviakin löytyy. Oletan, että viimeisimmät ovat ainoat jäljelle jäävät, jos olet jo sanonut "ei kuulu sinulle". Normi tyyppi pitää yleensä tuollaisen jälkeen ihmiseen etäisyyttä.

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:24"]

Haluan vaan tehdä työni rauhassa ja olen tehnyt sen myös selväksi. Olen työkavereiden kanssa tekemisissä vain pakon edessä, muuten en välitä heidän seurastaan. Vapaalla ollessani viihdyn parhaiten yksin. Ap

[/quote]

Vierailija
29/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:15"]

Joskus aikanaan oli yksi kaveri, jolle jos kertoi jotain niin hetken päästä se kertoi sen eteenpäin työpaikalla. Jotenkin ihan joka asiaansa ei haluaisi koko työpaikan tietoon, joten sitä oppi olemaan aika sulkeutunut tämän nyt jo ex kaverin kanssa.

[/quote]

Ap:lle ei kuitenkaan ole ehkä näin käynyt, koska hän aloittaa ketjun, että uteliaat työkaverit kypsyttävät. Hän ei ole koskaan puhunut asioistaan mitään, vaan tiuskaissut: Ei kuulu sinulle / en halua puhua aiheesta.

Aika epäsosiaalisen vaikutelman ap tekee.

Sellaista kysyisin ap:ltä, että kiinnostaako sinua muut ihmiset? Oletko ollenkaan kiinnostunut, millaisten ihmisten kanssa teet töitä?

Tietysti sinä nyt jo tiedätkin, kun nuo " höpöttelijät" on asiansa jo panneetkin pöydälle. Mutta jos teitä olisikin viisi samoin sulkeutunutta tyyppiä siellä työssä, kukaan ei puhuisi muusta kuin työstä, heräisikö missään vaiheessa kiinnostus ihan noita ihmisiä kohtaan?

Vai jatkuisiko asenne EVVK?

Vierailija
30/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:09"]

Ei itsestään ole pakko kertoa mitään, miten se pilaa mitään? Olen itsekin samanlainen kuin ap, arka ja ujo.

[/quote]

Miten sinua sitten pitäisi lähestyä? Toivoisitko, että joku aloittaisi juttelun, kertoisi vaikka lomamatkastaan?

Vai haluatko istua yrmeän näköisenä huutomerkkinä " Mua ei saa lähestyä!"

Vierailija
31/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaako sinua mitä muut kertovat vai pitäsikö heidänkin olla hiljaa?

Vierailija
32/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan ap:n kaltainen tuppisuu töissä. Porukka jätti ko tyypin rauhaan ja mitä teki tämä tyyppi? Meni narisemaan pomolle ja työterveyshuoltoon, että häntä syrjitään ja työpaikkakiusataan. 

Vierailija
33/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, jos tuollainen aika normaali kanssakäyminen ei miellytä sinua, niin voisit ehkä kertoa työkavereillesi että eivät kysy sinulta mitään muuta kuin työasioita. Varmaan sitten saat olla rauhassa.

Vierailija
34/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta muiden elämä. Ap

Vierailija
35/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:53"]Minua ei kiinnosta muiden elämä. Ap

[/quote]

Ok. Ei meitäkään sinun. ;-)

Vierailija
36/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan vaconilla on yksi tälläinen uusi työntelijä joka kyselee kaikilta kaikki asiat. Kyllä on RASITTAVAA! Toivottavasti en joudu usein samaan vuoroon hänen kanssaan. Jos oltaisiin joka päivä tekemisissä niin ymmärtäisin paremmin, mutta että uppo-outo ihminen kyselee ja pälättää koko päivän. Hohhoijjaa. Ja sitten kuulen muilta valitusta kun hänen työjälki on huonoa ja työntekijä hidas, miksiköhän :D

Vierailija
37/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, miten kertomasi juttu liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
38/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:20"]Minä ainakin paljastan kaiken. Rohkea olen. Minä en peittele tai salaa mitään. Kaikki kortit peliin vain ja prissinakit heilumaan. 

[/quote]

Olen samanlainen, saatan selittää hyvinkin intiimejä asioita työkavereille :D jälkeenpäin sitä sitten miettii että olisikohan kannattanut olla välillä hiljaa xD

Vierailija
39/50 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta kuitenkin on, että normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluu se, että ollaan kiinnostuneita muiden ihmisten tekemisistä. Ihan arat ja ujotkin saattavat mielellään istua yhdessä kahvilla ja kuunnella vähän puheliaampien juttuja ja ehkä pienemmässä porukassa tai kahden kesken kertoa jotain itsestäänkin. Todella harva on noin epäsosiaalinen kuin ap.

Olen itse melko ujo, mutta kun palaan loman jälkeen töihin, tiedän, että minulta kysytään lomasta, puhutaan säästä, pohditaan ehkä jo seuraavia matkoja jne. Olen jo mielessäni miettinyt, miten voin muutamalla sanalla vastata kysymyksiin ja ohjata sitten keskustelu muiden asioihin. En ole mikään ihmisrakas mutta pidän siitä, että työpaikallamme on välitön ja lämmin tunnelma. Jos en ole keskustelutuulella, sulkeudun työhuoneeseeni.

Ap, ymmärräthän, että olet työpaikalla kuin työpaikalla hyvin poikkeuksellinen yksilö ja ehkä helpoin tapa vältellä ihmiskontakteja on todeta heti alkuun, ettei halua olla näiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
40/50 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siten että tämä henkilö kyselee KAIKKEA henkilökohtaista. Ensimmäinen kysymys uudelle ihmiselle on mitä teit viikonloppuna, oletko naimisissa, mitä kouluja käynyt jne. Itse haluan random tyyppien kanssa puhua max työasioista, en heti kertoa elämänkertaani jos en itse halua. Se kysely RASITTAA!