Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
22.07.2014 |

Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:

1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?

2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.

Kommentit (1450)

Vierailija
1281/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin n. 20 vuotta sitten en tykännyt Mirandasta ollenkaan. Sit sitä hahmoa pehmennettiin ja nyt, näin nelikymppisenä, se onkin sarjan paras hahmo. Ja sen ja Steven suhde on ihana. Steve osaa niin käsitellä Mirkkua.

Olen katsonut uusinnat moneen kertaan ja joka kerta pidän Mirandasta entistä enemmän. Myös Charlotten ja Harryn suhde ihastuttaa. :)

Sen sijaan tuntuu, että Carriesta on todellaa vaikea pitää.

Vierailija
1282/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jaksossa, missä ne draghutsut huutaa Samanthan ikkunan alla ja lopussa on sovintobileet kattoterdellä, jollakin sinkkunaisista oli Marimekon biksut päällä, mutta en enää muista kenellä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin n. 20 vuotta sitten en tykännyt Mirandasta ollenkaan. Sit sitä hahmoa pehmennettiin ja nyt, näin nelikymppisenä, se onkin sarjan paras hahmo. Ja sen ja Steven suhde on ihana. Steve osaa niin käsitellä Mirkkua.

Olen katsonut uusinnat moneen kertaan ja joka kerta pidän Mirandasta entistä enemmän. Myös Charlotten ja Harryn suhde ihastuttaa. :)

Sama täällä. Ja Samanthan hommat jo tympäsee.

Vierailija
1284/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranda on moniulotteisin.

Vierailija
1285/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä jaksossa, missä ne draghutsut huutaa Samanthan ikkunan alla ja lopussa on sovintobileet kattoterdellä, jollakin sinkkunaisista oli Marimekon biksut päällä, mutta en enää muista kenellä....

http://www.refinery29.com/summer-in-nyc-funny-gifs

Kellään ei ole itse asiassa bikinejä.

Vierailija
1286/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tän ketjun aloittaja, ja aivan mahtavaa analysointia matkan varrella! Ja nyt taas pomppas etusivulle. Ihanaa! Tää on ihan huippu palsta, sanokoon muut mitä vaan ;)

ap

Vierailija
1287/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minuakin tympäisee. Ennen pidin Samanthaa hauskana (ja sitä hän on toisinaan vieläkin), mutta usein hän vaikuttaa lähinnä joltain sarjakuvahahmolta. Jos Samantha lähtee himokkaana metsästämään jotain miestä tai tekee jotain muuta yliampuvaa, huomaan ajattelevani monesti "eivät naiset käyttäydy noin!" En ole mielestäni mitenkään ahdasmielinen... mutta ehkä olen sittenkin?! Kaipa Samanthan hahmo tuntuu monesti liian yksiulotteiselta tai jotain.

Bergerissä on jotain tosi outoa. Jo alusta saakka kyseinen hahmo vaikuttaa koko ajan hirveän ärtyneeltä ja vihaiselta, jopa hyvällä tuulella ollessaan. En tiedä, johtuuko se näyttelijästä vai mistä. Niin ja se "he's not that into you" -juttu oli jotenkin tosi ärsyttävä. Sitä juhlittiin siinä jaksossa kuin jotain suurtakin jymypaljastusta. Eikö miehillä muka ole yksilöllisiä ominaisuuksia? Ihan varmasti moni mies menee kotiinsa yöksi aikaisen herätyksen tms. takia ja silti voi olla naisesta kiinnostunut.

T: Tuo jolle vastasit

Vierailija
1288/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carriella taitaa olla asunnossaan Marimekon verhot? Ja Richardin huvilan terassilla on Unikko-pöytäliinat.

Vierailija
1289/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Carrie oli ylivoimainen suosikkini kun sarjaa näytettiin ensimmäistä kertaa (olin yläasteikäinen), nykyään kun katson uusintoja niin Carrie on suorastaan hämmentävän naiivi ja itsekeskeinen hahmo, josta tosiaan on todella vaikea pitää. Mirandasta en nuorempana välittänyt, mutta nykyään hän on ehdoton lempparini. Itselleen ja muille rehellinen, elämänvalintojaan anteeksipyytelemätön nainen ja lojaali ystävä. Carrie näennäiskuuntelee hetken päästäkseen taas puhumaan itsestään ja omista ongelmistaan. Ja kuka kehtaa syyllistää parasta ystäväänsä siitä ettei tämä lainaa hänelle kymmeniä tuhansia dollareita asunnon käsirahaan, kun itse on käyttänyt kaikki rahansa kenkiin! Hieno sarja ainakin jollain tavalla, kun vieläkin jaksaa puhuttaa :D

Vierailija
1290/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Carrie oli ylivoimainen suosikkini kun sarjaa näytettiin ensimmäistä kertaa (olin yläasteikäinen), nykyään kun katson uusintoja niin Carrie on suorastaan hämmentävän naiivi ja itsekeskeinen hahmo, josta tosiaan on todella vaikea pitää. Mirandasta en nuorempana välittänyt, mutta nykyään hän on ehdoton lempparini. Itselleen ja muille rehellinen, elämänvalintojaan anteeksipyytelemätön nainen ja lojaali ystävä. Carrie näennäiskuuntelee hetken päästäkseen taas puhumaan itsestään ja omista ongelmistaan. Ja kuka kehtaa syyllistää parasta ystäväänsä siitä ettei tämä lainaa hänelle kymmeniä tuhansia dollareita asunnon käsirahaan, kun itse on käyttänyt kaikki rahansa kenkiin! Hieno sarja ainakin jollain tavalla, kun vieläkin jaksaa puhuttaa :D

Sarjassa on ainoastaan pari hetkeä, kun Carrie herättää sympatiaa: Pariisi-jaksoissa Carrie hortoilee kaduilla yksinään, ja silloin minua harmitti hänen puolestaan. Vielä enemmän harmitti niiden ranskalaisten fanien puolesta, joiden juhliin Carrie ei ehtinyt.

Toinen sympaattinen Carrie-hetki oli Sinkkuelämää-leffassa, kun Carrie meni uudenvuoden yönä Mirandan luo ja halasi tätä.

1284/1290

Vierailija
1291/1450 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin on varmaan toistoa, luin 13 ekaa sivua mutta mites se kun mirandan piti vauvan myötä vähentää työtunteja 60h/viikko. En siltikään muista yhtäkään jaksoa mirandan työstä juristina tai ainakaan työpaikalla. Olihan sillä sellanen uranaisen rooli mut kovasti oli aikaa kaikkeen muuhunki :) mun lempparihahmo silti ja myös ehkä hauskin :)

Vierailija
1292/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta älytöntä oli se Mirandan ja Bradyn vauva-aika, kun Mirre tuli ilman vauvaa brunssille rasvaisessa tukassa ja valitti ettei ole aikaa käydä suihkussa... Silti Magda hoiti vauvaa brunssin ajan tms. muutenkin oli kotiapulaisena, eikö tosiaan muka kerennyt parin minuutin suihkussa käydä? Argh! Muutoin Mirandan hahmo ehkä loogisin ja samaistuttavin koko sarjasta.

Vierailija
1293/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttaisiko ihan oikeasti lopettaa tuon sarjan seuraaminen ja mennä duuniin.

Olen nähnyt lukuisia tyttöjä kun on tuosta ottanut roolimallit itselleen ja sinkkuina kuolevat.

Vierailija
1294/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tääkin on varmaan toistoa, luin 13 ekaa sivua mutta mites se kun mirandan piti vauvan myötä vähentää työtunteja 60h/viikko. En siltikään muista yhtäkään jaksoa mirandan työstä juristina tai ainakaan työpaikalla. Olihan sillä sellanen uranaisen rooli mut kovasti oli aikaa kaikkeen muuhunki :) mun lempparihahmo silti ja myös ehkä hauskin :)

Et ole vissiin sitten juurikaan katsonut sarjaa. Mirandaa on kuvattu monta kertaa työpaikalla tai menossa töihin ym.

Vierailija
1295/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kun kaikki haukkuu Sarah Jessica Parkeria rumaksi. Kahdella ekalla kaudella on tosi kaunis ja sitten pikkuhiljaa rupsahtaa ja korjailee itseään botoksilla varmaan jolloin ei enää naama ole kovin silmää miellyttävä mutta varmasti silti kauniimpi kuin yksikään näistä joka täällä haukkuu ja vinkuu. Miksi julkkisten pitäisi olla jotain täydelllisiä barbeja? Ihmisiä he vain ovat kuten mekin. Sitten ihmetellään naisten ulkonäköpaineita kun pitää julkkiksiakin arvostella ja kaikki asiat kääntää negatiivikseksi. Menkää kattelee  vaikka peiliin mitä parannettavaa sieltä löytyisi..

Vierailija
1296/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja tapahtuu aikana, jolloin freelancetoimittajien elintasot olivat Jenkeissä (ja kaikkialla muualla) huomattavasti parempia kuin nykyään. 2010-luvulla Carrien olisi ollut paljon vaikeampi myydä kolumniaan ja siitä olisi maksettu vähemmän.

Tämäkin huomioiden vaatteet ovat tietysti fantasiaa, senhän käsikirjoittajatkin muistaakseni myönsivät.

Vierailija
1297/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ympärileikkaus jaksossa myös sanottiin kuinka ympärileikkaamattomilla ei ole tuntoa samallai ku leikatuilla. Ei mene ihan noin :D yksi leikattu mies testattu ja se ainakin kertoi että herkkyys on huonontunut

Hyvä luoja miten voi edes ymmärtää noin väärin

Vierailija
1298/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Mr Bigillä katkis?

Vierailija
1299/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kun kaikki haukkuu Sarah Jessica Parkeria rumaksi. Kahdella ekalla kaudella on tosi kaunis ja sitten pikkuhiljaa rupsahtaa ja korjailee itseään botoksilla varmaan jolloin ei enää naama ole kovin silmää miellyttävä mutta varmasti silti kauniimpi kuin yksikään näistä joka täällä haukkuu ja vinkuu. Miksi julkkisten pitäisi olla jotain täydelllisiä barbeja? Ihmisiä he vain ovat kuten mekin. Sitten ihmetellään naisten ulkonäköpaineita kun pitää julkkiksiakin arvostella ja kaikki asiat kääntää negatiivikseksi. Menkää kattelee  vaikka peiliin mitä parannettavaa sieltä löytyisi..

Minusta Sarah Jessica Parker on omalla tavallaan viehättävä, vaikka ei ole klassisen kaunis. Juuri tästä on annettava plussaa sarjalle, että naiset ovat melko tavallisen näköisiä,  ei  Beverly Hillsin tyylisiä silikoneineen ja ankkahuulineen.

Vierailija
1300/1450 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minuakin tympäisee. Ennen pidin Samanthaa hauskana (ja sitä hän on toisinaan vieläkin), mutta usein hän vaikuttaa lähinnä joltain sarjakuvahahmolta. Jos Samantha lähtee himokkaana metsästämään jotain miestä tai tekee jotain muuta yliampuvaa, huomaan ajattelevani monesti "eivät naiset käyttäydy noin!" En ole mielestäni mitenkään ahdasmielinen... mutta ehkä olen sittenkin?! Kaipa Samanthan hahmo tuntuu monesti liian yksiulotteiselta tai jotain.

Bergerissä on jotain tosi outoa. Jo alusta saakka kyseinen hahmo vaikuttaa koko ajan hirveän ärtyneeltä ja vihaiselta, jopa hyvällä tuulella ollessaan. En tiedä, johtuuko se näyttelijästä vai mistä. Niin ja se "he's not that into you" -juttu oli jotenkin tosi ärsyttävä. Sitä juhlittiin siinä jaksossa kuin jotain suurtakin jymypaljastusta. Eikö miehillä muka ole yksilöllisiä ominaisuuksia? Ihan varmasti moni mies menee kotiinsa yöksi aikaisen herätyksen tms. takia ja silti voi olla naisesta kiinnostunut.

T: Tuo jolle vastasit

Pelkkää hyvää roolityötä Bergeriltä. Olen nähnyt sen miehen toisessa roolissa ja oli ihan eri kuin Berger.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme