Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
22.07.2014 |

Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:

1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?

2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.

Kommentit (1450)

Vierailija
1241/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuli viikonloppuna maikkarin leffa-kanavalta elokuva Doubt-epäilys ja aloin miettiä, miten hyvä näyttelijä esim Meryl Streep on. Tosi monipuolinen ja muuntautuva. Sitten taas SJP:n kohdalla tuntuu, että Carrie on hypännyt väärään leffaan. Armi Toivasella on muuten sama. Se hahmot on aina sellaisia aikuinen-nainen-kiukuttelee-kuin teini. Esim Elämältä kaiken sain ja Päin seinää

Harvinaisen totta. Mutta pakko sanoa, että mulle tulee tää fiilis kaikista näyttelijöistä, joiden "big role" on ollut tv-sarjassa, jota on esitetty vuosia. Sarah Jessica Parkerin kohdalla tää vielä jotenkin korostuu, ehkä just siks et hän on usein hömppäleffoissa.

Vierailija
1242/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuli viikonloppuna maikkarin leffa-kanavalta elokuva Doubt-epäilys ja aloin miettiä, miten hyvä näyttelijä esim Meryl Streep on. Tosi monipuolinen ja muuntautuva. Sitten taas SJP:n kohdalla tuntuu, että Carrie on hypännyt väärään leffaan. Armi Toivasella on muuten sama. Se hahmot on aina sellaisia aikuinen-nainen-kiukuttelee-kuin teini. Esim Elämältä kaiken sain ja Päin seinää

Harvinaisen totta. Mutta pakko sanoa, että mulle tulee tää fiilis kaikista näyttelijöistä, joiden "big role" on ollut tv-sarjassa, jota on esitetty vuosia. Sarah Jessica Parkerin kohdalla tää vielä jotenkin korostuu, ehkä just siks et hän on usein hömppäleffoissa.

Aijaa, ei mulla vaan :D Esim Jennifer Aniston on yksi sellainen, jolla ei mielestäni ole Rachel-leimaa otsassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantha on ihana siinä alkuaikojen kohtauksessa, kun ovat entisen bilekaverinsa vauvajuhlissa ja Charlotte loukkaantuu siitä salaisen vauvanimen varastamisesta (oliko Shayla), Samantha tulee paikalle ja kysyy mitäs täällä tapahtuu.

Charlotte: She stole my secret baby name! 

Samantha: You bitch! Let's go.

Ei kysellyt mitään, että mikä ihme se sellainen salainen nimi edes on. No, toisaalta tietystikin halusikin minkä tahansa syyn painua helvettiin sieltä.

Tän takia Samantha oli suosikkihahmoni. Niin vilpitöntä ystävästä välittämistä, joka tuli esiin myös muissa tilanteissa. Samantha olisi varmasti ihana ystävä, vaikka meillä ikäeroa onkin tarpeeksi, että voisi olla äitini :D

Vierailija
1244/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, tosin sarjan käsikirjoittajat tekevät tämän tietoisesti koska Samantha sanoo Carrielle että Carrien täytyy olla hiljaa ja kuunnella ja antaa Samanthan puhua peloistaan. Ehkä jenkkilässä on yleisempää kuin täällä, että sairauden tullen kuolema ym. kamala yritetään lakaista maton alle ja peittää kaikella tsempillä. Mutta todella rasittavaa, sama juttu kun joutui Petrovskyn kanssa siitä riitaan, ei voi hyväksyä että kaveri voi kuolla.

Mua taas ärsyttää koko Petrovsky. Ihan kauhea mies ja VANHA. Ja toi syöpään voi kuolla- juttu oli tosi tahditonta Petrovskyltä, olin täysin Carrien puolella tässä. Joo, voihan sitä esittää senkin vaihtoehdon että ystävä saattaa kuolla, mutta kun näkee että toinen oikeasti loukkaantuu siitä niin pyytäisi edes anteeksi ja lohduttaisi että eiköhän Samatha parane ym :).

Mä taas näin tossa kulttuurieron Europe vs. USA. Eli Amerikassa ikävistä asioista ei saa puhua, eli ei saa sanoa suoraan että osa syöpään sairastuneista oikeasti kuolee. Kaiken pitää olla koko ajan niin positiivista

Vierailija
1245/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, ei mulla vaan :D Esim Jennifer Aniston on yksi sellainen, jolla ei mielestäni ole Rachel-leimaa otsassa

Haha, meinasin sanoa esimerkiksi juurikin Anistonin, minulle hän on aina ja ikuisesti Rachel :D

Vierailija
1246/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 23:36"]

Todella konservatiivinen sarja! Erittäin perinteiset sukupuoliroolit. Eikö se silloin 1999 haitannut katsojia?

Amerikka on huomattavasti konservatiivisempi kuin vaikka Suomi. Eiköhän siellä ihan nykyäänkin vielä ole naisten elämän suurin saavutus päästä naimisiin. Samaa konservatiivisuuttahan ne kaikki jenkkisarjat on täynnä. Se on niin erilainen yhteiskunta kuin meillä. Sinne sopii hyvin kaikki " markkina-arvo" jutut ihmisistä puhuttaessa, kun tosiaan siellä se on ihan todellisuutta. Täällä sosialistisessa Suomessa ei tarvitse välittää mistään markkina-arvoista. Miehet ja naiset ovat enemmän samalla viivalla. Yhteiskunta huolehtii jne.

Vierailija
1247/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin eilen pitkästä aikaa, ja onhan sitä hauska silmäillä vuosien jälkeen. Jotkut ne rytkyt kyllä näyttää todella mauttomilta näin reilun vuosikymmenen jälkeen (osa kyllä näytti varmasti jo silloin 2000-luvun alussakin).

En tiedä, olenko sitten ainoa, jota joskus ihmetyttää naisten yltiökovat kriteerit miehiä kohtaan. Esim. mies joka on muuten kiva, mutta pelkää hiiriä----> heti pitää jättää. Milloin on liian köyhä, milloin varustus liian pieni tai iso, liian ohut tukka. No joo, osa syistä on kyllä ihan hauskoja ja ymmärrettäviäkin. Mutta välillä tuntuu että naiset eivät pysty katsomaan yhtäkään vikaa läpi sormien, vaan mennä juurikin "jätä se sika" mentaliteetilla. Itse ovat kuitenkin kaukana täydellisestä :)

Mulla on muuten aina jäänyt mieleen se kohtaus, kun Berger jättää Carrien post it lapulla. Usein on jäänyt mietittymään, että tekeekö joku muka tosielämässä niin. Jättää nyt toinen parerinpalasella? Mutta kait meitä on niin moneen junaan, että valitettavasti on tollaisiakin, jotka tekee noin törkeästi toiselle. 

Jättäähän ihmiset tekstiviestilläkin. Tai sähköpostilla ja puhelinvastaajaviestillä. <-- kaikki tositapahtumia. 

Itse jätin mailaamalla. Mies tse sitä kysyi viestissään ett mitä tehdään, joten vastasin suoraan että meidän kannattaa erota. Jälkeen päin mies ulisi että miksi jätin hänet sähköpostilla enkä suoraan kasvotusten - erikoinen kysymys mieheltä, joka oli jättämässä mua joka riidan yhteydessä ja pari kertaa itketti mua useamman tunnin putkeen uhkailemalla erolla. Kun viimein ilmoitin että kiitos moi, niin se olikin kamala paikka. Jos olisin kasvotusten jättänyt hänet, olisin samalla heittänyt varmaan henkeni koska miehen reaktioista ei voinut olla varma. 

Vierailija
1248/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat muutamat ihmiset törmäsivät Manhattanin kokoisella alueella koko ajan 'sattumalta' toisiinsa, etenkin yöelämässä. 

Vierailija
1249/1450 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat muutamat ihmiset törmäsivät Manhattanin kokoisella alueella koko ajan 'sattumalta' toisiinsa, etenkin yöelämässä. 

Mun mielestä se ei ole kummallista. Manhattan on kuitenkin pieni alue jonne on ängetty valtava ihmismäärä.

Vierailija
1250/1450 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carrie ja Big on molemmat niin ärsyttäviä. Tossa Carrien pieraisun jälkeen kun lakkasivat harrastamasta seksiä jatkuvasti, Carrie kerran katseli naapureitaan hommissa ja meni Bigille, tarkoituksena vietellä tyyppi. Big katsoi nyrkkeilyä (yrjö!)  tv:stä ja lopulta heitti Carrien sivuun ja tiuski päälle. Eli käyttäytyi tosi kusipäisesti, kun toinen teki aloitteen seksiin, torjua voi nätistikin. Carrie suuttui ja lähti kotiin, ja sit myöhemmin kun palasivat asiaan, käyttäytyivät kuin vika olisi VAIN Carriessa?!?! Mun mielestä isoin törppö tuossakin oli Big. Muutenkin inhoan sen naamaa ja typeriä ilmeitä ja täyttä idioottimaisuutta kaikissa suhdeasioissa (vaikka Bighän se alussa kehui olevansa parempi ihmissuhteissa, kun on sentään ollut rakastunut). Vaikuttaa yhtä tunteelliselta kuin puupölkky. 

Et ole ikinä kuullut, että nainen tiuskii miehelle kun mies haluaa seksiä ja naista ei kiinnosta? Tältäkin palstalta olen usein lukenut kuinka ärsyttävää vonkaaminen on kun itsellä on joku muu asia menossa/ei huvita. Sarjasta on tehty realistinen, ei kukaan käyttäydy täydellisesti kokoajan. Joo, torjua voi nätisti mutta kun kolmannen kerran toinen hyppää päälle vaikka sua ei selkeästi kiinnosta niin varmaan tyrkkäisit sinäkin pois, eikö?

Vierailija
1251/1450 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se ei ole kummallista. Manhattan on kuitenkin pieni alue jonne on ängetty valtava ihmismäärä.

Jep. Ja jos sekä on töissä että asuu Manhattanilla.

Vierailija
1252/1450 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Carrien asunnon vuokra oli vain $750/kk? Joo, siitä on jo vuosia ja vuokrat on noussut, mutta silti. Tilava kaksio (?) ihan kivalla paikalla..

Vierailija
1253/1450 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä tajuan palstalaisten älykkyystason. HUOH

Vierailija
1254/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carrie ja Big on molemmat niin ärsyttäviä. Tossa Carrien pieraisun jälkeen kun lakkasivat harrastamasta seksiä jatkuvasti, Carrie kerran katseli naapureitaan hommissa ja meni Bigille, tarkoituksena vietellä tyyppi. Big katsoi nyrkkeilyä (yrjö!)  tv:stä ja lopulta heitti Carrien sivuun ja tiuski päälle. Eli käyttäytyi tosi kusipäisesti, kun toinen teki aloitteen seksiin, torjua voi nätistikin. Carrie suuttui ja lähti kotiin, ja sit myöhemmin kun palasivat asiaan, käyttäytyivät kuin vika olisi VAIN Carriessa?!?! Mun mielestä isoin törppö tuossakin oli Big. Muutenkin inhoan sen naamaa ja typeriä ilmeitä ja täyttä idioottimaisuutta kaikissa suhdeasioissa (vaikka Bighän se alussa kehui olevansa parempi ihmissuhteissa, kun on sentään ollut rakastunut). Vaikuttaa yhtä tunteelliselta kuin puupölkky. 

Et ole ikinä kuullut, että nainen tiuskii miehelle kun mies haluaa seksiä ja naista ei kiinnosta? Tältäkin palstalta olen usein lukenut kuinka ärsyttävää vonkaaminen on kun itsellä on joku muu asia menossa/ei huvita. Sarjasta on tehty realistinen, ei kukaan käyttäydy täydellisesti kokoajan. Joo, torjua voi nätisti mutta kun kolmannen kerran toinen hyppää päälle vaikka sua ei selkeästi kiinnosta niin varmaan tyrkkäisit sinäkin pois, eikö?

Oli miten oli, mutta miksi jälkeenpäin vain Carrie pyyteli anteeksi, Big vaan oli että "mikä sua taas vaivasi". Kuvastaa heidän suhteen epätasa-arvoisuutta, Big on kuin joku vanhempi auktoriteetti, jota nuorempi (heh) nainen mielistelee ja haikailee. 

Vierailija
1255/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tykkäsin kovasti katsoa Sinkkuelämän uusintoja, mutta nähtyäni samat jaksot 3-4 kertaa sarja on alkanut tympäistä. Sarjan materialistisuus, vanhanaikaiset sukupuoliroolit ja yksiulotteiset henkilöhahmot ärsyttävät. Päähenkilöistä Miranda on ainoa realistinen ja samaistuttava hahmo - hänen roolihahmostaan pidän koko ajan enemmän. Charlottekin onneksi kehittyy ja kypsyy sarjan lopussa Harryn ansiosta. Samantha ja Carrie sen sijaan ärsyttävät joka uusintakerralla enemmän ja enemmän.

Vierailija
1256/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Carrien asunnon vuokra oli vain $750/kk? Joo, siitä on jo vuosia ja vuokrat on noussut, mutta silti. Tilava kaksio (?) ihan kivalla paikalla..

Tosiaan, ysärin lopulla tehty sarja joten hinnat oli eri tasoa. Eniten hintaa selittää se että asunnon mainittiin monesti olevan "rent controlled" eli vuokrasäännelty. Hintaan tuskin vaikuttaa mutta korjaan nyt että yksiö oli kyseessä, "olohuone" ja "makuuhuone" samassa tilassa eikä seinällä ja ovella eroteltu, keittiötä ja vaatehuonetta ei tietenkään lasketa huoneeksi. Veikkaisin jotain 50 neliötä...

Vierailija
1257/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:02"]

ON CARRIELLA POKKAA KUTSUA KIHO AIDANIN MÖKILLE.. Huhhuh tää jakso.. Ei luoja, miten Carrie voi olettaa tietävänsä mitään parisuhteista? Petti Aidania Kihon kanssa, ja sitten olettaa että Aidan ymmärtää sen, että Kiho on joku Carrien sydänystävä..

Mietin asiaa näinpäin: jos mieheni pettäisi minua jonkun Pirkon kanssa, niin pitäiskö mun sietää se, että episodin jälkeen, tilanteen rauhoituttua, mies soittelee Pirkon kanssa koska "me ollaan ystäviä"? Yök.

Eikö Carrie tuossa juuri ajatellut jotain muuta kuin itseään; nimittäin Kihoa, jolla ei ilmeisesti ole muita ystäviä, joiden kanssa jutella ja joka mitä ilmeisimmin oli aika herkässä mielentilassa. Jättäisitkö sinä oman onnensa nojaan ihmisen, josta kuitenkin välität ja joka vaikuttaa olevan sellaisessa tilassa, ettei olisi hyvä olla yksin?

Minusta tuo oli ihan hyvä jakso ja Aidankin näki Kihon jossakin muussakin valossa kuin vain miehenä, jonka kanssa Carrie tätä petti. Vaikea tilannehan tuollainen olisi, mutta monet joutuvat tuollaisissa tunteissa luovimaan etenkin näissä uusioperhekuvioissa, kun se ex ei poistukaan näköpiiristä yhteisten lasten takia. Joissakin tapauksissa eronnut pariskunta jää vieläpä ystäviksi keskenään, vaikka molemmilla olisikin uusi kumppani ja nykyisten on tämä hyväksyttävä.

Ihmisiä ja tilanteita on monenlaisia ja tässä ko. jaksossa Kiho ei ole mikään yksittäinen hairahdus, jonka Carrie kutsui mökille ihan omaksi ilokseen.

Haluaisitko sinä että miehesi kutsuisi mökilleSI ex-naisystävän kenen kanssa on pettänyt sinua? Eikä näillä ole mitään yhteisiä lapsia mikä ehkä voisi selittää.. Miten olisi "nähdään mielummin huomenna ja jutellaan kun tulen kaupunkiin, olet aikuinen mies". Minusta Aidan oli reilu että ylipäätään antoi Carrielle luvan pitää yhteyttä Bigiin.

Vierailija
1258/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu huomannut, että viimeisessä jaksossa, jossa leidt halailevat toisiaan Carrien tultua kotiin Pariisista, Carrien hiha on takaa revennyt? Miten on voinut jäädä tuotantotiimiltä huomaamatta?

Vierailija
1259/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se herra iso näkee siinä neuroottisessa kuikelossa Carriessa?

Vierailija
1260/1450 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tykkäsin kovasti katsoa Sinkkuelämän uusintoja, mutta nähtyäni samat jaksot 3-4 kertaa sarja on alkanut tympäistä. Sarjan materialistisuus, vanhanaikaiset sukupuoliroolit ja yksiulotteiset henkilöhahmot ärsyttävät. Päähenkilöistä Miranda on ainoa realistinen ja samaistuttava hahmo - hänen roolihahmostaan pidän koko ajan enemmän. Charlottekin onneksi kehittyy ja kypsyy sarjan lopussa Harryn ansiosta. Samantha ja Carrie sen sijaan ärsyttävät joka uusintakerralla enemmän ja enemmän.

Sama täällä! Katselen kyllä silloin tällöin vieläkin, mutta sarja alkaa nykyään ärsyttämään hyvin helposti. Charlotte ja Harry on mun suosikkipari koko sarjasta, mutta Mirandasta pidän eniten. Kerran kyllä laskin hän työtuntejaan, kun hän ilmoitti työpaikalle että hänen on pakko vähentää Bradyn vuoksi työntuntejaan todella paljon. 50 tuntia viikossa, 55 max. Aloint laskeen niitä ja 55 tuntia viikossa tarkoittaa 11 tuntisia 5 päivän viikkoja tai n. 9 tunnin 6 päivän viikkoja. Ja se on se leikattu työntuntimäärä per viikko? WTF! Tekikö se aiemmin sitten 13 tuntisia työpäiviä? En ymmärrä. Jos tämä normi Amerikassa, olen hyvin onnellinen että Suomessa jää oikeesti aikaa perhe- JA omalle elämälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän