Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Vierailija kirjoitti:
Oliko Mr Bigillä katkis?
Ei ollut. Mihin luulet tuon Carrien hänelle antaman lempinimen viittaavan? Tottakai se viittaa hänen elimeensä.
sirpa 1932 kirjoitti:
Kanttaisiko ihan oikeasti lopettaa tuon sarjan seuraaminen ja mennä duuniin.
Olen nähnyt lukuisia tyttöjä kun on tuosta ottanut roolimallit itselleen ja sinkkuina kuolevat.
Repesin tälle viestille ja nimimerkille, ihana! :D
Vierailija kirjoitti:
Homona pitää todeta että sarjassa kuvataan ehkä hieman stereotyyppisesti mutta samalla melko realistisesti homopiirejä. Varsinkin jenkkien osalta. Eli että ulkonäkö ja fyysisesti tikissä oleminen on tärkeässä roolissa kun haetaan seuraa. Tuli mieleen lähinnä Stanfordin "vaikeuksista" seurustelumarkkinoilla.
Tuossa sarjassa ärsytti myös ne Stanfordin poikaystävät jotka oli hänelle aivan liian komeita. Ei realistista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homona pitää todeta että sarjassa kuvataan ehkä hieman stereotyyppisesti mutta samalla melko realistisesti homopiirejä. Varsinkin jenkkien osalta. Eli että ulkonäkö ja fyysisesti tikissä oleminen on tärkeässä roolissa kun haetaan seuraa. Tuli mieleen lähinnä Stanfordin "vaikeuksista" seurustelumarkkinoilla.
Tuossa sarjassa ärsytti myös ne Stanfordin poikaystävät jotka oli hänelle aivan liian komeita. Ei realistista
Pistää miettimään miksei kukaan hänen poikaystävistään ollut ulkonäöllisesti samalla tasolla, jos nyt näin ikävästi voi sanoa. Kaikki olivat pelkistetysti hieman tavallista paremman näköisiä, Stanford itse ei ainakaan homojen näkökulmasta ollut mikään tavallista komeampi adonis. Ehkä mukava luonne kompensoi, vähän kuin Harrylla ja Charlotella? Tuntui myös siltä ettei hän itse olisi keplottanut samanlaista miestä kuin hän itse oli, joka myös on aika kaksinaismoralistista. :)
Vierailija kirjoitti:
Ympärileikataan hygieniasyistä, käsittääkseni 1/3 on ympärileikattuja.
Hygieniasyyt on puhdasta p-puhetta, se aloitettiin hihhuliuskovaisten toimesta masturbointia ehkäisemään
Vierailija kirjoitti:
Jep amerikassa ympärileikattu on ne normi.
Mua on ihmetyttänyt paljon millä Carrie oletettavasti elättää itsensä. Charlotte tulee rikkaasta perheestä koulutuksensa perusteella, oli galleristina ja meni rikkaisiin naimisiin, Samantha luo meneksykästä uraa pr alalla ja Miranda on juristi. Mutta Carrie? Saako jotain freebieitä b-luokan julkkiksena olosta, ei kai ne sanomalehden kolumnit paljon tuo? Hänellähän on rent controlled flat mikä on kai edullinen mutta tuskin niin edullinen...
Eihän se ole normi jos 1/3 on ympärileikattuja.
Omasta mielestä on juurikin ihanaa ettei sarjan henkilöt ole mitään malleja. Ennen saattoi näyttelijöillä näkyä virheitä (esim näppylä peitetty) kun nykyään kaikki käsitellään ja vaikka photoshopataan ja on "reality" ohjelmia joissa kaikki on leikelty ja koko ohjelmakin käsikirjoitettu.
Pidän itse enemmän 1980–2000-luvun alun sarjoista ja elokuvista paljon parempia roolimalleja vaikka seksismiä ja konservatiivisuutta on hirveästi ja tosi vähän ei valkoisia henkilöitä.
Sinkkuelämässä huono asia on jotkut vanhoilliset käsitykset, mutta Carrien tupakoinnilla on huono vaikutus. Näytetään tupakointi hyvässä valossa "coolia" ensimmäiset tuottarit Aidaniin asti ja mietin itse tuolloin teini-ikäisenä että ei se tupakointi olekaan kai niin paha jos Carrien kaltaiset polttaa. Toki omaa tyhmyyttä ja muita syitä että aloitin tupakoimaan, mutta kyllä mielestäni sillä on iso merkitys esitetäänkö tupakointi ok:na vai ei (ei se tupakointi itsestään ole muuttunut ei ihailluksi).
Täällä oli jotain muitakin kohtia mistä olin eri mieltä mutta näin 88 sivun jälkeen en enää muista (lopetin juuri tupakoinnin joten tämä ketju on ollut hyvä harhautus). :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympärileikataan hygieniasyistä, käsittääkseni 1/3 on ympärileikattuja.
Hygieniasyyt on puhdasta p-puhetta, se aloitettiin hihhuliuskovaisten toimesta masturbointia ehkäisemään
Tosiaan tämä lähti siveydestä ja masturboinnin ehkäsemisestä, ei ollut yhteen uskontoon sidoksissa eli myös ei-juutalaisten keskuudessa ympärileikataan.
Olen itse ollut leikkaamattomien ja leikattujen kanssa ja kyllä leikatuilla on ollut paljon puhtaampi vaikka leikkaamattomat pitäisi huolta hygieniastaan. Leikattu pysyy puhtaamman hajuisena ja makuisena kauemmin. Itse en kyllä kannata tästä huolimatta ympärileikkausta muuta kuin lääketieteellisistä syistä, koska riskejä on ja haittavaikutuksia.
Mielestäni Sinkkuelämää ei ole edes kovin groundbreaking vaan sarjassa on paljon tietämättömyyttä, vanhoillisia käsityksiä ja seksismiä. Siihen aikaan ehkä rajoja rikkova. Carriesta en pidä yhtään ja vaikka Miranda on oikeassa monessa asiassa on hän myös osittain tekopyhä ja epävarma.
Carrie suuttui Charlottelle ettei hän tarjonnut apua Carrielle vaikka Carrie olisi kieltäytynyt vaan ryysti kovaäänisesti juomaansa. Carrien rage siitä ettei hän ja Charlotte ole Charlotten tuntemat henkilöt joihin Charlotte vetoaa syyksi ettei halua sotkea raha-asioita ja ystävyyttä.
Carrie on itse elänyt hedonistista elämää ja en kyllä itse lainasi hänelle rahaa eikä se olisi mikään velvollisuus vaikka olisi kuinka paljon rahaa itsellään.
Ot, mutta ihmetyttää, kun monet pitävät Carrien esittäjää rumana. Minusta SJP on oikein kaunis, iloiset,tuikkivat silmät ja valoisat kasvot. Sarjassa kummastutti, kun Charlotte (mielestäni muuten täydellisen kaunis nainen) väheksyi aluksi Harryä ulkonäön takia. Mielestäni Harry oli varsin miellyttävän näköinen, ei kerrassaan mitään vikaa. Monet ketjuun vastanneet pitävät Mirandaa eniten samaistuttavana henkilönä ja "lempihahmona". Mielestäni hänellä oli ahdistavan kyyninen rooli.
Ja Steve ei tienny, mikä on klamydia :D
Vierailija kirjoitti:
Ot, mutta ihmetyttää, kun monet pitävät Carrien esittäjää rumana. Minusta SJP on oikein kaunis, iloiset,tuikkivat silmät ja valoisat kasvot. Sarjassa kummastutti, kun Charlotte (mielestäni muuten täydellisen kaunis nainen) väheksyi aluksi Harryä ulkonäön takia. Mielestäni Harry oli varsin miellyttävän näköinen, ei kerrassaan mitään vikaa. Monet ketjuun vastanneet pitävät Mirandaa eniten samaistuttavana henkilönä ja "lempihahmona". Mielestäni hänellä oli ahdistavan kyyninen rooli.
Ihan samaa mieltä kanssasi.
SJP on ikäisekseen tosi kaunis ja hyvässä trimmissä, ja pukeutuu kivasti. Toimittajat kehuvat häntä maanläheiseksi ja mukavaksi. Hänellä on tyypilliset amerikanjuutalaiset piirteet, ja minusta hän on kaunis juuri sellaisena kuin on. Hänellekin on nenäleikkauksia ja botoxia tuputettu mutta hän ei ole halunnut lähteä sellaiseen mukaan.
Harry on minusta myös miellyttävä, ei mikään adonis mutta maskuliininen ja aito persoona, aivan Charloten ekan miehen vastakohta.
Miranda on aivan liian lesbinen.. Steve taas hottis.
Mulla ei oo Sjp: tä vastaan kerrassaan mitään, mutta miesten kanssa siitä tuli (siis Carriesta) lässyttävä, muka-lapsekas ja korostetun "nokkela".
Samantha on naisista oikeastaan mun suosikki, koska hän on hauska. Kaikki ne ilmeet ja maneerit, ja se alituinen himokkuus. Hänen hahmonsa voisi olla tosi ällö, jos siitä olisi kaikki huumori pois.
Carrieen kyllä samaistun eniten, koska hänellä on tietyt jutut elämässä paljon samankaltaisia kuin mulla oli 20-vuotiaana (ei sentään 40-50-v..)
Samantha on minun suosikki, koska Samanthaa näyttelevä Kim C on vapaaehtoislapseton, ja niin olen minäkin :) Samanthakaan ei vaikuttanut kovin lapsirakkaalta tuossa sarjassa.
Kaikkihan tiesi jo sarjan alussa että ne sarjan röökit ovat niitä ruusunlehdistä tehtyjä feikkiröökejä, joten siksi katsojat ei takertuneet tuon sarjan jatkuvaan röökaamiseen. SJP kertoi itsekin alkuvaiheen haastatteluissa että ne oli ruusuisia leffaröökejä kun asiasta kysyttiin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SJP on ikäisekseen tosi kaunis ja hyvässä trimmissä, ja pukeutuu kivasti. Toimittajat kehuvat häntä maanläheiseksi ja mukavaksi. Hänellä on tyypilliset amerikanjuutalaiset piirteet, ja minusta hän on kaunis juuri sellaisena kuin on. Hänellekin on nenäleikkauksia ja botoxia tuputettu mutta hän ei ole halunnut lähteä sellaiseen mukaan.
Harry on minusta myös miellyttävä, ei mikään adonis mutta maskuliininen ja aito persoona, aivan Charloten ekan miehen vastakohta.
Minustakin SJP on kaunis! Sinkkuelämää-sarjassa hän on useimmiten tosi kivan näköinen: hänellä on kirkkaat silmät, persikkainen iho ja kaunis hymy.
Harry (Evan Handler) on mielestäni yksi parhaimman näköisistä miehistä sarjassa, paljon vetoavamman näköinen kuin ne sliipatut tyypit, joita Charlotte yleensä tapailee. Ehkä minulla on erilainen maku, tai mieltymykseni Harryyn johtuu hahmon luonteesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tiesi jo sarjan alussa että ne sarjan röökit ovat niitä ruusunlehdistä tehtyjä feikkiröökejä, joten siksi katsojat ei takertuneet tuon sarjan jatkuvaan röökaamiseen. SJP kertoi itsekin alkuvaiheen haastatteluissa että ne oli ruusuisia leffaröökejä kun asiasta kysyttiin :)
Kuulin kyllä itse vasta ekaa kertaa, että oli feikkiröökejä. Tuohon aikaan juuri olin kokeillut tupakkaa (vaikka vastustin tosi paljon aikaisemmin) ja muistan että ajattelin kuinka Carrie ja moni muu polttaa ja he ovat menestyneitä yms. eikä kukaan paheksu sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin SJP on kaunis! Sinkkuelämää-sarjassa hän on useimmiten tosi kivan näköinen: hänellä on kirkkaat silmät, persikkainen iho ja kaunis hymy.
Harry (Evan Handler) on mielestäni yksi parhaimman näköisistä miehistä sarjassa, paljon vetoavamman näköinen kuin ne sliipatut tyypit, joita Charlotte yleensä tapailee. Ehkä minulla on erilainen maku, tai mieltymykseni Harryyn johtuu hahmon luonteesta. :)
Yhdysvalloissa on aika erilaiset miesihanteet mitä Euroopassa saati Suomessa. Yhdysvalloissa (varsinkin Nykissä ja Losissa) on enemmän pinnallista. Omasta mielestäni Harry oli paras miehistä vaikkei ollutkaan parhaimman näköinen, mutta ei minun mielestä ollut kyllä mitenkään hirveän näköinen. Ei vaan mikään mallin näköinen. :) Harry on niin ihanan huolehtiva ja ❤