Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Ihmetyttää, et eikö Carrien ystäviä ja kumppaneita häirinnyt, että heistä kirjoiteltiin paikallislehteen? :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]
Ihmetyttää, et eikö Carrien ystäviä ja kumppaneita häirinnyt, että heistä kirjoiteltiin paikallislehteen? :D
[/quote]
Tätä mäkin aina ihmettelin. Kuitenkin Carrie jakeli aika intiimejä tietoja ystävistään.
Onko joku koskaan vilkaissutkaan sitä sarjaa, jossa käsitellään muka Carrien (ja ilmeisesti muidenkin sinkkarinaisten) nuoruutta... Mua jäi suuresti ärsyttämään se, ettei se perustukaan pätkääkään tuolle alkuperäiselle sarjalle. Siinähän Carrie asuu isänsä kanssa ja Sinkkuelämässähän taas siinä Vogue-jaksossa Carrie pui sitä isättömyyttään. Ei näin!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:13"]Tossa vielä linkki
[/quote]
Aika jännä :-D
[/quote]
No joo. Eipä tuo nyt mitenkään merkityksellistä ole, mutta aina välillä pistää silmään siitä saakka kun bongasi.
Suurin mysteeri tuossa sarjassa on aina mulle ollut se, että miten tuollainen tv-historian rasittavin minäminäminä-hahmo voi olla niin suosittu ja ihailtu? Millainen nainen fanittaa Carrieta? (Viimeisin kysymys lähinnä retorinen, vastaus löytyy kun vain klikkaa itsensä erääseen nauravaiseen "matkailu"blogiin...)
Miksei Carrie ottanut Aidania vaan Johnin? Mua on jäänyt niin harmittamaan.
Katselin eilen pitkästä aikaa, ja onhan sitä hauska silmäillä vuosien jälkeen. Jotkut ne rytkyt kyllä näyttää todella mauttomilta näin reilun vuosikymmenen jälkeen (osa kyllä näytti varmasti jo silloin 2000-luvun alussakin).
En tiedä, olenko sitten ainoa, jota joskus ihmetyttää naisten yltiökovat kriteerit miehiä kohtaan. Esim. mies joka on muuten kiva, mutta pelkää hiiriä----> heti pitää jättää. Milloin on liian köyhä, milloin varustus liian pieni tai iso, liian ohut tukka. No joo, osa syistä on kyllä ihan hauskoja ja ymmärrettäviäkin. Mutta välillä tuntuu että naiset eivät pysty katsomaan yhtäkään vikaa läpi sormien, vaan mennä juurikin "jätä se sika" mentaliteetilla. Itse ovat kuitenkin kaukana täydellisestä :)
Mulla on muuten aina jäänyt mieleen se kohtaus, kun Berger jättää Carrien post it lapulla. Usein on jäänyt mietittymään, että tekeekö joku muka tosielämässä niin. Jättää nyt toinen parerinpalasella? Mutta kait meitä on niin moneen junaan, että valitettavasti on tollaisiakin, jotka tekee noin törkeästi toiselle.
Selittäiskö joku ne post it-laput lp-levyn ja lentolippukuoren päällä silloin, kun Kiho muutti Kaliforniaan ja jätti asuntoonsa Moon River-levyn ja kuoren Carrien löydettäväksi? Levyn päällä luki "Jos tunnet joskus olevasi yksin" ja lentolippujen päällä "Jos minä tunnen joskus olevani yksin". En ymmärrä jälkimmäistä. Tarkoittaako se, että liput saa käyttää vasta kun Kiho ilmoittaa että paas tullen tänne?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:27"]
Miksei Carrie ottanut Aidania vaan Johnin? Mua on jäänyt niin harmittamaan.
[/quote] Mun mielestä taas juuri Carrielle sopi se Kiho. Ovat molemmat samanlaisia sekoilijoita ja minäminä-ihmisiä. Aidan oli liian erilainen hänelle. Aidanin olisin kyllä itse valinnut :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:31"]
Mulla on muuten aina jäänyt mieleen se kohtaus, kun Berger jättää Carrien post it lapulla. Usein on jäänyt mietittymään, että tekeekö joku muka tosielämässä niin. Jättää nyt toinen parerinpalasella? Mutta kait meitä on niin moneen junaan, että valitettavasti on tollaisiakin, jotka tekee noin törkeästi toiselle.
[/quote]
Meikäläinen on jätetty tekstiviestillä, joten voisin kuvitella, että aikana ennen kännyköiden vallankumousta tunnevammaiset ja kusipäät suosivat noita paperisia viestejä enemmän.
Tulin pari viikkoa sitten nycistä ja kävin sillä sex and the city-tourilla, ja huippu oli! Miesystävänikin oli mukana (pakotettuna) mutta lopulta tykkäsikin kovasti!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]Ootteko kattonu tarkemmin sarjan alkumusiikkia. Ihan lopussa kun Carrie saa jotain vettä autosta päälleen, on aluksi siinä ohimeneväksi bussissa paljon ihmisiä ja yhtäkkiä seuraavassa kohdassa onkin typötyhjä. Otettu nähtävästi eri pätkissä, eikä huomattu laittaa niitä ihmisiä uudestaan
[/quote]
Nycissä kävin sinkkuelämää-tourilla josta kerrottiin tämän kämmin syy. Eli alunperin oli sovittu (muistaakseni) Marc Jacobsin kanssa, että käytettäisiin hänen mekkoa tässä kohtauksessa (ei tuo tutu), mutta joku henkilö (oisko ollut jopa kirjailija Candice Bushnell) oli löytäny rändömisti tuon tutun ja halusi EHDOTTOMASTI käyttää sitä alkutunnarissa. Kohtaukset kuvattiin muistaakseni molemmilla mekoilla ja siellä kuvauksissa oli jäätävät riitelyt siitä että millä mekolla kohtaus lopulta tulisi ja jossain vaiheessa kiireessä oli unohtunut täyttää bussi ihmisillä, mutta kaikki olivat niin ärtyneitä ja väsyneitä kuvauspäivän lopuksi (toki kuvaaminen on kallistakin) että eivät jaksaneet enää välittää tästä mokasta!
Miksiköhän ne huutaa aina "taxi" ottaessaan taxia? Eihän ne kuskit jumaliste mitään kuule autoihinsa!
Näissä nyt tulevissa jaksoissa Carrie on vielä jotenkin siedettävä, mutta jatkossa sarjan katsominen vaikeutuu kun aina pitäisi painaa mutea/vaihtaa kanavaa/sulkea tv silloin kun C on ruudussa. Pari viimeisrä kautta on ihan tuskaa! Miranda on aina ollut mun ehdoton suosikki ja samaistumisen kohde tuossa sarjassa. Samantha ja Charlotte on hauskoja, mutta Carrie vain ja ainoastaan ärsyttävä!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]Ootteko kattonu tarkemmin sarjan alkumusiikkia. Ihan lopussa kun Carrie saa jotain vettä autosta päälleen, on aluksi siinä ohimeneväksi bussissa paljon ihmisiä ja yhtäkkiä seuraavassa kohdassa onkin typötyhjä. Otettu nähtävästi eri pätkissä, eikä huomattu laittaa niitä ihmisiä uudestaan
[/quote]
Nycissä kävin sinkkuelämää-tourilla josta kerrottiin tämän kämmin syy. Eli alunperin oli sovittu (muistaakseni) Marc Jacobsin kanssa, että käytettäisiin hänen mekkoa tässä kohtauksessa (ei tuo tutu), mutta joku henkilö (oisko ollut jopa kirjailija Candice Bushnell) oli löytäny rändömisti tuon tutun ja halusi EHDOTTOMASTI käyttää sitä alkutunnarissa. Kohtaukset kuvattiin muistaakseni molemmilla mekoilla ja siellä kuvauksissa oli jäätävät riitelyt siitä että millä mekolla kohtaus lopulta tulisi ja jossain vaiheessa kiireessä oli unohtunut täyttää bussi ihmisillä, mutta kaikki olivat niin ärtyneitä ja väsyneitä kuvauspäivän lopuksi (toki kuvaaminen on kallistakin) että eivät jaksaneet enää välittää tästä mokasta!
[/quote]
Been there too :) Ihana kierros, mutta häiritsi se kun pysähdyttiin "Bunny the Rabbit" erotiikkaliikkeen eteen eikä opas sanallakaan sanonut, että bytheway Carrien asunto on tuossa 50 metrin päässä nurkan takana. Silloin harmitti, mutt korjasina sian seuraavalla reissulla. Perry Street 66 Greenwich Villagessa on nähty :) Sarah Jessica Parker asuu oikeassa elämässä talon toisella puolella Charles Streetillä :)
Näin tuolloin Sarahin myös livenä. Käytiin katsomassa teatteriesitys Commons of Pensacola. Vielä viiskymppisenäkin hän on tosi kaunis, siro ja niin hoikka. Täs muistona nimmari. Oon ikuisesti kiitollinen tuosta.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:56"]
Sarjan melko alussa jossain jaksossa Charlotte sanoo, ettei suostu ottamaan suihin ja eroaakin yhdestä miehestä sen takia. Myöhemmin kertoo ottaneensa Treyltä suihin leffassa tms. Tietty mieli voi muuttua mutta toi häiritsee joka kerta :D
[/quote]
Eikun Charlotte kieltäytyi anaaliseksistä. Muistaakseni. Eikä siis suihinotosta.
[/quote]
Eilen katsoin sen jakson missä jätti miehen kun ei halunnut antaa suuseksiä
Ärsyttää minuakin ne Carrie kimeä-ääniset oravakiljahdukset. Katson ulos ikkunasta, iiiiihk!! Kävelen kadulla iiiihk!! Ostan kengät iiiiiiihk!! Carrie on muutenkin ehdoton inhokki, minäminäminä tyyppi, jonka itsekeskeisyys on jo legendaarista.
Muuten tykkään sarjasta tosi paljon.
Ootteko kattonu tarkemmin sarjan alkumusiikkia. Ihan lopussa kun Carrie saa jotain vettä autosta päälleen, on aluksi siinä ohimeneväksi bussissa paljon ihmisiä ja yhtäkkiä seuraavassa kohdassa onkin typötyhjä. Otettu nähtävästi eri pätkissä, eikä huomattu laittaa niitä ihmisiä uudestaan kyytiin.
Samoin ensimmäisissä tuotantokausissa ennen 9/11 terroristi-iskuja näkyi alkumusiikissa SJP:n nimen kohdalla WTC-kaksoistorniet, sitten vaihdettiin iskun jälkeen Empire State Buildingiin. Ihan ymmärrettävää..