Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:56"]
Sarjan melko alussa jossain jaksossa Charlotte sanoo, ettei suostu ottamaan suihin ja eroaakin yhdestä miehestä sen takia. Myöhemmin kertoo ottaneensa Treyltä suihin leffassa tms. Tietty mieli voi muuttua mutta toi häiritsee joka kerta :D
[/quote]
Eikun Charlotte kieltäytyi anaaliseksistä. Muistaakseni. Eikä siis suihinotosta.
[/quote]
Eilen katsoin sen jakson missä jätti miehen kun ei halunnut antaa suuseksiä
[/quote]
No jos nyt ihan saivartelemaan ryhdytään, niin mies kyllä jätti Charlotten, kun tämä ei suostunut antamaan suuseksiä.
Charlotten nirsous oli kyllä välillä ihan järkyttävää - Charlottehan jätti yhden miehen sen takia, että heillä oli erilainen posliinimaku.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:11"]
Samoin ensimmäisissä tuotantokausissa ennen 9/11 terroristi-iskuja näkyi alkumusiikissa SJP:n nimen kohdalla WTC-kaksoistorniet, sitten vaihdettiin iskun jälkeen Empire State Buildingiin. Ihan ymmärrettävää..
[/quote]Muistan kun Suomessa esitettiin sarjasta jakso, jota nimenomaan mainostettiin suurinpiirtein näillä sanoilla: Tästä jaksosta lähtien taustalla olevat WTC-tornit vaihtuvat Empire State Buildingiin.
Tuo Christian Diorin "newspaper dress" on Carriella päällä kohtauksessa, jossa hän tunkee Natashan seuraan ravintolassa ja pyytää anteeksi suhdetta Bigin kanssa. Rn nyt muista jakson nimeä, mutta kuitenkin melko pian suhteen paljastumisen ja Carrien ja Aidanin ensimmäisen eron jälkeen kuitenkin. Vihaan tuota kohtausta, siinä nimittäin tulee parhaiten esiin Carrien narsistisuus, sillä hän ei pätkääkään välitä Natashan tunteista. Haluaa vain puhdistaa omatuntonsa, vaikka Natasha on tehnyt varsin selväksi, ettei halua olla Carrien kanssa missään tekemisissä.
Samainen mekko nähdään myös kakkosleffassa aika alkupäässä leffaa, kun Carrie ja Kiho ovat lähdössä ulos.
Mulle tuli aikoinaan yllätyksenä että Carrie oli aika pitkälläkin raskaana 5.kauden lopussa. Kun jaksot tuli 1.kertaa telkusta, en jotenki huomannut ollenkaan masua niissä jaksoissa, kun tapasi Bergerin, Bitsyn ja Bobbyn häissä Hamptonseilla jne. Sen takia 5.kausikin on muita kausia lyhyemip (vaan 8 jaksoa kun muissa on melkein 20).
Sit kun on katsonut ne kaudet uusiksi, huomaa tietenkin että on todella löysiä mekkoja yms.
Ja se missä Carrie tunki väkisin Natashan lounaalle ja joi tämän vettä, nolotti mua jotenkin ihan suunnattomasti :O
Ei SJP ole ollut raskaana, lyhyt kausi johtui käsikirjoittajien lakosta, mikä näkyi myös esim. Täydelliset naiset -sarjan kohdalla!
mua kovasti häiritsee se ettei carrie ole tehnyt ruokaa keittiössään ikinä. :D siis käykö se kolme kertaa päivässö ulkona syömässä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:32"]Ei SJP ole ollut raskaana, lyhyt kausi johtui käsikirjoittajien lakosta, mikä näkyi myös esim. Täydelliset naiset -sarjan kohdalla!
[/quote]
Kyllä oli.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:32"]Ei SJP ole ollut raskaana, lyhyt kausi johtui käsikirjoittajien lakosta, mikä näkyi myös esim. Täydelliset naiset -sarjan kohdalla!
[/quote]
No kyllä se on ollut raskaana.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:29"]
Tästä aiheesta keskustelemisesta on jo pari sivua aikaa, mutta selitän nyt tämän Carrien päiväkirjat vs. Sinkkuelämää -dilemman nyt ihan juurta jaksaen. Kyllähän nopealla vilkaisulla tuntuu, ettei koko jutussa ole mitään järkeä, mutta kun asialle on kuullut selityksen, niin erot sarjojen välillä ovat ihan järkeenkäypiä.
Sinkkuelämää-sarja perustuu erittäin löyhästi Candace Bushnellin kirjaan Sex and the City. Bushnell kirjoitti aikoinaan newyorkilaiseen sanomalehteen kolumnia, jossa esiintyi hänen alter egonsa Carrie Bradshaw, ja kirja koostuu näistä kolumneista. Hahmot ovat hyvin erilaisia kuin sarjassa, eikä näille ole juuri annettu mitään substanssia. Jotkut sarjan alkupuolen juonikuviot on otettu kirjasta, mutta varsinkin sarjan loppua kohden kirjalla ja sarjalla ei ollut enää paljon mitään tekemistä keskenään.
Vuonna 2010 Bushnell sitten julkaisi nuorille suunnatun kirjan The Carrie Diaries, jossa kuvataan Carrie Bradshaw'n nuoruusvuosia. Bushnellilla ei luonnollisestikaan ollut mitään velvollisuuksia ottaa tv-sarjan juonikuvioita huomioon kirjaa kirjoittaessaan, joten hän otti vapaat kädet ja kirjoitti mitä huvitti - olihan Carrie Bradshaw alun perin hänen luomansa hahmo. Ja minäkin olen jostakin ymmärtänyt, ettei Bushnell ollut aivan täysin tyytyväinen tv-sarjan toteutukseen, mikä on myös saattanut vaikuttaa siihen, ettei hän juuri välittänyt sarjan jatkumosta kirjaa tehdessään. Tämän vuoksi esimerkiksi Carriella onkin isä, hän menetti neitsyytensä eri pojalle kuin sarjassa, Carrien Sinkkuelämäässä esitelty lukioaikainen poikakystävä Jeremy ei esiinny Carrien päiväkirjoissa ja niin edelleen. Kirjalle tuli jatko-osa nimeltään Summer in the City vuonna 2011.
Carrien päiväkirjat -sarja on siis tehty näiden kahden Bushnellin tekemän nuortenkirjan pohjalta. Myös Carrie Diaries -kirjasta on otettu hieman vapauksia, mutta yleisesti ottaen se on paljon uskollisempi alkuperäisteokselleen kuin Sinkkuelämää. Kuvio on tosiaan vähän hankala, ja itsekin kyllä vähän ihmettelen, miksi tuosta kirjasarjasta on pitänyt tehdä tv-sarja kun niin harva jaksaa vaivautua ja selvittää, miksi sarjojen välillä on niin paljon eroavaisuuksia. Carrien päiväkirjathan ei ole ollut kovin suosittu, ja siitä tuli kai vain kaksi tuotantokautta.
Tämä siis ihan vain netistä lukemani pohjalta. En ole lukenut Bushnellin kirjoja, Carrien päiväkirjoistakin olen nähnyt vain ensimmäisen tuotantokauden, mutta Sinkkuelämää on tullut tiirailtua läpi monen monta kertaa.
[/quote] Kiitos tästä! Selvensi paljon. Mä myös jostain muistelisin lukeneeni, että Candace Bushnellilla ja Sinkkuelämää sarjan tuottaja Darren Starilla oli tulehtuneet välit. Ymmärrän siis, ettei CB niin välittänyt tästä Sinkkuelämän telkkariversiosta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:09"]Ja se missä Carrie tunki väkisin Natashan lounaalle ja joi tämän vettä, nolotti mua jotenkin ihan suunnattomasti :O
[/quote]
Sama!! Rauvostutti kun Carrie juoda klunksutteli sitä vettä luon hevonen ensin pitkän aikaa ja aloitti sitten itsekkään vuodatuksen . Rakastan Natashan arvokkuutta siinä tilanteessa.
Ja samoin tuo Charlottan painostus lainaa rahaa. En minäkään lainaisi naiselle, joka pistänyt omaisuutensa kenkiin.
Että huh huh kun on tyhjäpäinen narsisti kyseessä
Mä rakastin tätä nude mekko
http://sophieprecious.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/carrie-nude-dress.jpg
Ihana ketju! Mä kyllä rakastan tätä sarjaa. Olen nähnyt mooonta kertaa kaikki jaksot, mutta aina tykkään katsella uudestaan. Mielestäni kaikki sarjan hahmot on todella hyvin onnistuneita, vaikka osa toki ärsyttääkin. Mysteerejä ja ristiriitaisuuksia toki on, mutta päästän itse ne sormien välistä - ei se sarja muutenkaan niin kovin realistinen ole.
Mielestäni Mr Big ja Carrie kuuluu yhteen. Minä voisin kyllä ottaa sen Aidanin koska vaan (...ja miten päin vaan...................)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:06"]Tuo Christian Diorin "newspaper dress" on Carriella päällä kohtauksessa, jossa hän tunkee Natashan seuraan ravintolassa ja pyytää anteeksi suhdetta Bigin kanssa. Rn nyt muista jakson nimeä, mutta kuitenkin melko pian suhteen paljastumisen ja Carrien ja Aidanin ensimmäisen eron jälkeen kuitenkin. Vihaan tuota kohtausta, siinä nimittäin tulee parhaiten esiin Carrien narsistisuus, sillä hän ei pätkääkään välitä Natashan tunteista. Haluaa vain puhdistaa omatuntonsa, vaikka Natasha on tehnyt varsin selväksi, ettei halua olla Carrien kanssa missään tekemisissä.
Samainen mekko nähdään myös kakkosleffassa aika alkupäässä leffaa, kun Carrie ja Kiho ovat lähdössä ulos.
[/quote]
No niinpä olikin. Leffan olen nähnyt vain kerran, joten en muista sitä. Kiva mekko.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:27"]
Miksei Carrie ottanut Aidania vaan Johnin? Mua on jäänyt niin harmittamaan.
[/quote]
Kyllä se Aidan taisi olla loppujen lopuksi liian köyhä. Mutta miten Carrie pystyi ostamaan Aidanin kanssa sen vuokrasäännöstellyn asuntonsa sekä naapuriasunnon joita olivat yhdistämässä?
[/quote]Asunnon ostaja oli Aidan, Carriella ei olisi ollut varaa jäädä ollenkaan mutta Aidan pisti paremmaksi ja osti lisäksi naapurihuoneiston ja he aikoivat yhdistää kaksi pientä huoneistoa. Mutta miten kävi eron jälkeen kun Aidan karhusi asunnon hintaa Carrielta. Ostiko CArrie pelkästään oman vanhan kämppänsä ja laittoi asuntojen välisen reiän umpeen. Sarjan loppujaksoissa on kyllä mielestäni koko ajan siinä omassa pienessä asunnossaan ihan niinkuin oli alkuaikoinakin.
Carrie oli kai sinänsä ihan kohtuullisen hyvin toimeentuleva jo sarjan alkuaikoina. Hänellä oli vakipalsta iiiiiiiiiiisossa sanomalehdessä ja sai luultavasti ihan mukavan kuukausipalkan siitä hyvästä. Asui ehkä vuokrasäännöstelyn alaisena olevassa huoneistossa ja maksoi uskomattoman halpaa vuokraa mutta köyhyyteen oli syynä tuhlailevainen elämäntapa. Ulkona syöminen ei ole halpaa nykissä ja Carriehan ei siis kokkaillut ollenkaan, pukeutui merkkivaatteisiin, oli merkkikankiä ja -laukkuja. Kyllä niihin saa hyvänkin kuukausipalkan kulumaan.
Aidanin oletettu varakkuus on kyllä mulle ihan mysteeri. Hänellä olisi siis ollut tuohta ostaa nuo kaksi asuntoa ja lisäksi hän oli hiljaisena yhtiökumppanina Steven baarissa. Eli luultavasti rahoitti suurimman osan hankkeesta, koska Steve oli köyhääkin köyhempi. Mutta miten käsityöläinen Aidan pystyi rahoittamaan tuollaisia juttuja, käsityöläiset yleensä tienaavat todella huonosti?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:51"]
Carrie oli ihana hompsankeikka! :)
Mutta se, että hän syö sarjassa paljon roskaa ja juo paljon ja on silti alipainoinen, on liian epäaitoa. Oikeassa elämässä nainen tuskin syö mitään. Kuvauksissakin varmaan ottanut haukun muffinsista ja sylkässyt sitten pois :D
Olispa itsekin niin laiha. Ja asuispa itsekin New Yorkissa.
[/quote]
Mä en kyllä oikein ymmärrä näitä tälläsiä kommentteja, oon itsekin varmaan SJP:n painoluokkaa mutta vähemmillä lihaksilla koska en harrasta urheilua, ja mä syön kyllä ihan normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:02"]Mahti ketju!
Luin joskus muuten charlotteb esittäjän haastiksen ja muistelisin että kertoi että HÄNTÄ olisi pyydetty carrien rooliin ensin..? Muistaako kukaan tämmöstä?
[/quote]
Roolia tarjottiin Dana Delanylle.
Miksi kaikkien muiden seksi/masturbointi/orgasmikohtauksia kuvataan yksityiskohtaisesti (varsinkin Samanthan, mutta myös mm. Charlotten masturbointia ja Mirandan orgasmeja) mutta koskaan ei Carrien? En muutenkaan pidä Carriesta, kun hän on ohjelmassa joku ihme ylijumala muihin verrattuna :D Hänen miesjuttunsa ovat aina vakavampia ja tärkeämpiä kuin muiden.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:51"]
Carrie oli ihana hompsankeikka! :)
Mutta se, että hän syö sarjassa paljon roskaa ja juo paljon ja on silti alipainoinen, on liian epäaitoa. Oikeassa elämässä nainen tuskin syö mitään. Kuvauksissakin varmaan ottanut haukun muffinsista ja sylkässyt sitten pois :D
Olispa itsekin niin laiha. Ja asuispa itsekin New Yorkissa.
[/quote]
Mä en kyllä oikein ymmärrä näitä tälläsiä kommentteja, oon itsekin varmaan SJP:n painoluokkaa mutta vähemmillä lihaksilla koska en harrasta urheilua, ja mä syön kyllä ihan normaalisti.
[/quote] Jep en mäkään, vaikka olenkin itse mallia valas. Ihmiset on eri mallisia, kyllä se hoikkuuskin on joillekin ihan luonnollinen tila, ei mikään syömishäiriö. Ja mulla on myös ystäviä, jotka syövät ihan normaalisti ja ovat silti siroja ja hoikkia.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:40"]
Mulla on jäänyt inhokki kohtauksena mieleen kun Carrie on rahapulassa, jä hänen pitäisi ostaa Aidanilta se vanha asunto itselleen. Sitten se monkuu sitä pöydässä ja Samatha ja Miranda lupaavat lainata. Carrie katsoo Charlotteen joka ei sano mitään ja siihen kalliiseen timanttisormukseen jota pitää vielä eronsa jälkeen. Carrie siis olettaa että C:n pitää lainata hänelle rahaa. Pitäisi niin kun myydä se sormus ja lainata Carrielle kun omat rahansa tuhlannut kenkiin... Huh huh mitä itsekkyyttää, jotenkin inhottaa se kohtaus. Lopultahan Charlotte (minun mielestäni) taipuu lainaamaan rahaa, myy muistaakseen sen sormuksensa.
[/quote]
Mun inhokkikohtaus on kun Samatha petti Smithiä ja toinen odotti kiltisti alhaalla eikä sanonut sanaakaan kun Samatha tuli takaisin.