Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
22.07.2014 |

Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:

1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?

2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.

Kommentit (1450)

Vierailija
201/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiiiin VIHAAN sitä kohtausta, kun Carrie kaatuu hyväntekeväisyysmuotinäytöksessä niissä timanttipikkareissaan!! Se vaan jää makaa lahnana siihe tosi pitkäks aikaa ja sit se valokuvaaja räpsii kuvia ja lopulta Heidi Klum kävelee ylimielisesti ohi.

AAAHH se on aina yhtä kamalaa katottavaa :DD myötähäpeys on liian kova

Vierailija
202/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:49"]

En huomannut tuliko tää jo, mutta mua on ihmetyttänyt se kun jo tosi aikaisin (ekalla tuotantokaudella?) Miranda suuteli naista noin vain ja sitä ei käsitelty sen kummemmin ja sitten joskus 4-5 kaudella tehtiin kauhea numero siitä kun Carrie "suuteli" naista (=ei edes suudellut, ei vaan vetäytynyt pois kun Alanis Morrissetten esittämä hahmo suuteli häntä), oli sisäistä puhetta ja lähikuvia ja dramaattinen musiikki jne.

[/quote]

Ei kuulu tapoihini, mutta nyt on kyllä pakko kysyä miksi alapeukut? Siis saa alapeukuttaa, mutta enhän mä esittänyt edes mitään mielipidettä ja en kerta kaikkiaan ymmärrä mitä vikaa mun tossa ihmettelyssä oli :)

[/quote] "En tiedä, miksi viestiäsi on alapeukutettu. Olihan siinä mietitty tämän sarjan outouksia, joita aloitusviestissäkin pohditaan."

[/quote]

Alapeukut "tietenkin" sen takia, ettei homous saa olla enää kenenkään mielestä outoa. Vain yksi mielipide on sallittu ja se on homouden ylistys ja ihannointi. Itse en homojen nuoleskeluun suostu. Nyt voitte alapeukuttaa sydämenne kyllyydestä.

[/quote] No mä en ymmärtänyt myöskään näin, että tuossa ensimmäisessä viestissä olisi pidetty homoutta sinänsä outona, vaan outouksilla tarkoitin sitä, että miksi naistenvälistä suudelmaa kuvataan ensin ihan hälläväliä-tyyliin ja sitten toisessa kohtaa Carrie saa siitä kauhean dramaattisen asian. Kyllähän Sinkkareissa on paljonkin homoja ja lesboja, joten en nää, että sarjassa suhtauduttaisiin homouteen jotenkin oudoksuen. Mä en myöskään kauheasti nää sitä homojen nuoleskelua ja ihannointia esimerkiksi naistenlehdissä, kyllä ne Jaana ja Jaakko ovat siellä siitä parisuhde-ja seksielämästään ennemmin kertomassa kuin Jaana ja Jasmin. Vaikka tää nyt ei liittynyt enää mihinkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:21"]

On kyllä yksi parhaimmista tv-sarjoista mitä tehty. Tosin ihmettelen, kuinka noin tavallisennäköisiä naisia isketään kokoajan ja joka paikassa.

[/quote]

Joku tähän jo vastasikin - ulkomailla monissa maissa riittää että on ihan ok näköinen, mukava jne. Siellä ollaan sosiaalisempia. Suomessa ei ole mitään tällaista kulttuuria ollenkaan, vain kauneimpia lähestytään. Itse tosi keskiverron näköisenä saan tosi harvoin lähestymisiä Suomessa mutta ulkomailla ei olla niin nirsoja, mikä kelpaa kyllä mulle, kaunotar kun en ole vaan söpö/nätti/sievä vain ;)

Vierailija
204/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on jäänyt ihmetyttämään se miten "kylmästi" Samantha suhtautui Mirandan äidin kuolemaan ja Bradyn syntymiseen. Esimerkiksi Samanthalle oli hirveän kova paikka mennä hoitamaan Bradya, teki sen muistaakseni Carrien pyynnöstä? Myös naisten tai oikeastaan Carrien pilvenpolttelu yllätti, se oli niille ihan OK asia?

Vierailija
205/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Carrien kirkuminen jotenkin laukaissut tämän nuorten naisten kirkumisilmiön (esim. se George Clooneyn kahvimainos)? Vai oliko nuorilla naisilla tapana kirkua ilosta ennen 2000-lukua?

Vierailija
206/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:16"]Mun mielestä oli ihan mahtavaa, että Carrie meni just Bigin kanssa yhteen. Oli niin luotu toisilleen, mutta ajoitus oli koko ajan väärä, eikä kumpikaan kuitenkaan ollut täysin valmis sitoutumaan kehenkään.

Elokuvat olis kyl saanu jäädä tekemättä..

[/quote] Juuri näin, ja hehän olivat koko ajan myös hyvät ystävät, ja siihen lisättynä kemia toimi = täydellinen pari. Itse olisin toki valinnut Aidanin, mutta olenkin ihan erilainen ihminen kuin Carrien hahmo....

Vierailija
207/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:25"]

Mua on jäänyt ihmetyttämään se miten "kylmästi" Samantha suhtautui Mirandan äidin kuolemaan ja Bradyn syntymiseen. Esimerkiksi Samanthalle oli hirveän kova paikka mennä hoitamaan Bradya, teki sen muistaakseni Carrien pyynnöstä? Myös naisten tai oikeastaan Carrien pilvenpolttelu yllätti, se oli niille ihan OK asia?

[/quote]Niin, heille se oli pientä juhlaa kun sai ruohoa näppeihinsä, aika hämmästyttävää ja samalla inhottavaa. Muuten tekivät kyllä pesäeroa niihin piireihin joissa pössyttely olisi hyväksyttävää.

Vierailija
208/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:24"]

mua kovasti häiritsee se ettei carrie ole tehnyt ruokaa keittiössään ikinä. :D siis käykö se kolme kertaa päivässö ulkona syömässä?

[/quote]

Ei tuo minusta kovin erikoista ollut. Aika moni Suomessakin juo vaan kahvia aamuisin ja syö lounaansa työpaikalla. USAssa ulkona syöminen on halvempaa ja kaikenlaista noutoruokaa saa kotiin helposti. Ts. Carrie saattoi hyvinkin syödä kotonaan, varsinkin kun työskenteli siellä, vaikkei itse tehnyt ruokaa.

Minä pidin siitä, että alkukauden jaksoissa henkilöt puhuivat kameralle. Siinä varmaankin tavoiteltiin ajatusta, että hahmot eivät ole fiktiota, vaan kamera seuraa tosi-tv:mäisesti oikeiden sinkkunaisten elämää.

Ja mitä tulee Charlotteen, niin muistaakseni hän sanoi kerran, että aviomiehen kanssa hän tekee sellaisia juttuja, mitä pelkän seurustelukumppanin kanssa ei. Voi tosin olla, että muistan väärin.

[/quote]ravintolahinnat Manhattanilla? Ei todellakaan halpaa!

Vierailija
209/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:25"]

[/quote]Niin, heille se oli pientä juhlaa kun sai ruohoa näppeihinsä, aika hämmästyttävää ja samalla inhottavaa. Muuten tekivät kyllä pesäeroa niihin piireihin joissa pössyttely olisi hyväksyttävää.

[/quote]

Eikö pössyttely ole jenkeissä hyväksyttävää aikalailla kaikissa piireissä? Liitetään erityisesti opiskeluaikoihin, nuoruuteen ja hauskanpitoon, ihan niin kuin siinä jaksossakin, jossa naiset polttelivat jointtia bileillan päätteeksi.

Vierailija
210/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
211/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:24"]

mua kovasti häiritsee se ettei carrie ole tehnyt ruokaa keittiössään ikinä. :D siis käykö se kolme kertaa päivässö ulkona syömässä?

[/quote]

Ei tuo minusta kovin erikoista ollut. Aika moni Suomessakin juo vaan kahvia aamuisin ja syö lounaansa työpaikalla. USAssa ulkona syöminen on halvempaa ja kaikenlaista noutoruokaa saa kotiin helposti.

[/quote]ravintolahinnat Manhattanilla? Ei todellakaan halpaa!

[/quote]

Delit sekä take-away- ja fast food -paikat. Tarjontaa riittää. Siitä on kylläkin vuosia, kun viimeeksi New Yorkissa kävin, mutta ei minulla ollut vaikeuksia löytää halpaa ruokaa. Hienot ravintolat sitten erikseen.

Vierailija
212/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tuliko tää jo, mutta mua on ihmetyttänyt se kun jo tosi aikaisin (ekalla tuotantokaudella?) Miranda suuteli naista noin vain ja sitä ei käsitelty sen kummemmin ja sitten joskus 4-5 kaudella tehtiin kauhea numero siitä kun Carrie "suuteli" naista (=ei edes suudellut, ei vaan vetäytynyt pois kun Alanis Morrissetten esittämä hahmo suuteli häntä), oli sisäistä puhetta ja lähikuvia ja dramaattinen musiikki jne.

Vierailija
213/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:51"]

Mua on näillä uusintakierroksilla ärsyttänyt, kun Carrie lähtee munan perässä Kaliforniaan (mikä sekin helvetin epäuskottava juonikuvio) ja Big alkaa siellä hotellihuoneessa lukea otteita Carrien kirjasta ja selittää niitä, ja Carrieta ottaa niin päähän, että eihän häntä kiinnosta puhua kirjasta vaan saada seksiä. No sitten Carrie teke myöhemmin saman Bergerille, eli puhuu ja puhuu Bergerin kirjasta, vaikka Berger ei itse halua. Pikku juttu, mutta aina pistää silmään.

Sitäkin olen ihmetellyt, kun varsinkin Carrie mutta myös muut on usein ilman rintsikoita, jopa jossain valkoisessa t-paidassa niin että nännit näkyy läpi, ja sitten seksiä harrastaessa ne rintsikat kuitenkin on käytössä. Ja seksikohtauksissa se teennäinen kiljunta... Ei kai kukaan oikeasti kilju noin? Eihän?

[/quote]

Mä kiljun vielä pahemmin :D Ja ihan luonnostaan, ei pysty hillitsemään :) Osa on äänekkeäimpiä ja osa ei..

[/quote]

Ihan tosi? Siis samaan tapaan kimeästi ja feikin oloisesti kuin sarjassakin, kovaa ja korkealta?

[/quote]

En tiedä onko se feikin oloista, ainakaan se ei ole feikkiä. vaikea sanoa kun ei kuule itseään ulkopuolelta :)

[/quote]

Jos joku ei pysty hillitsemään kiljumistaan seksin aikana, pystyykö hillitsemään tyydyttäessään itsensä? Mietin vaan, kuinka moni nainen kiljuu täysillä sen aikana...

Vierailija
214/1450 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on yksi helvatun mysteeri, miksi sarja on niin suosittu? ikinä en ole yhtään jaksoa katsonut kokonaan, siitä tunnaristakin  tulee jo päänsärky! :O sen leffan kävin katsomassa ystävän kanssa säälistä kun ei saanut muuta seuraa & lupasi maksaa lipun...

Vierailija
215/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:26"]

Onko tuo Carrien kirkuminen jotenkin laukaissut tämän nuorten naisten kirkumisilmiön (esim. se George Clooneyn kahvimainos)? Vai oliko nuorilla naisilla tapana kirkua ilosta ennen 2000-lukua?

[/quote]

Erittäin hyvänä esimerkkinä Jenkkien Huippumalli Haussa, jossa ne malliksi haluavaat akat kirkuu naamat valkoisina että IIIIIK TYRAAAAAAAAA heti kun tämä ilmestyy näköpiiriiin!!! Kovempaa ja lujempaa vaan kausi kaudelta!

[/quote]

Eiköhän tuokin ole vaan käsikirjoitettu siihen :D

Vierailija
216/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin sarjassa mm. siitä, että Bradyn syntymän jälkeen Miranda on vaikka kuin kauan vähän fäty ja tuskailee oikeasti kilojensa kanssa. Ja sitten on niin iloinen kun "skinny jeans" menee taas päälle. Eikä silleen, että tekee lapsen ja sitten on seuraavassa jaksossa taas ihan langanlaiha luuviulu ja raskaudesta ei merkkiäkään.

Sitä mietin, että saiko se sillon oikeesti vauvan?

Vierailija
217/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirandalle myös ääni! Miranda oli liian negatiivinen alussa mutta hänen viisauttaan ja kokemustaan ja neuvojaan oppi arvostamaan ja hän "kasvoi" hahmona pidettävimmäksi tyypiksi, samalla kun Carrie meni vaan ärsyttävämmäksi.

Kun sarja alkoi niin pidin Carrieta avuttomana tuuliviirinä ja suosikki oli konservatiivinen Charlotte tyyleineen koteineen. Samantha oli minulle jotenkin niin over the top hahmo etten samaistunut häneen, mutta häntä ja tyyliään oli hauska seurata. Tuolloin pidin Mirandaa vielä tylsänä, mutta sarjan loppuvaiheessa pidin Mirandasta eniten, ja etenkin se lämpö joka hänestä huokui puutarhahäissään ja sitten kun ostivat sen idyllisen pihallisen kodin sieltä Brooklynistä (jossa muuten talojen ja asuntojen hinnat ainakin kolminkertaistuivat tuon jälkeen kun sarja kuvattu siellä) niin olin ehdoton Miranda-fani.

Vierailija
218/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

377 jatkaa: Brooklynin hintataso ei noussut sarjan takia, vaan kysynnän takia koska monet halusivat pois tunkkaiselta ja ahtaalta Manhattanilta, ja enemmän pihatilaa Brooklynissä ja aluetta putsattiin paremmaksi muutenkin ja taloja entisöitiin hienoiksi.

Vierailija
219/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:48"]

Ihana, mammat täällä analysoi hömppäsarjaa ihan kuin jotain dokkaria. ;)

[/quote]

En ole mamma, olen lapseton 35+ uranainen, miksi aina oletetaan että vain "jotkut säälittävän oloiset, paremmasta elämästä haaveilevat mammat" tai "vähemmän älykkäät ihmiset" katselisivat telkkarista "hömppää"? :/

[/quote]

Ei vaan sellaiset ihmiset palstailevat täällä.

Vierailija
220/1450 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vauvakilojen pudotuksesta tuli mieleen ehkä yksi ärsyttävimmistä jutuista mitä muistan ja vielä väärin käännetty... Kun Miranda oli painonvartijoissa ja hänen mittansa merkittiin väärin. En enää ole ohan satavarma mutta olikohan ne paunat 158 ja mirandan laihdutuskorttiin merkittiin 185.. 158 pounds on 71kg eli ohan normaalipainoinen 170cm ( tarkistin muuten Cynthia Nixonin pituuden ja ei ole "kuin" 1,7m.. On ollut virheellistä tietoa että olisi lähes 178cm ). Toki kamera lihottaa mutta kyllä Mirandasta oli tehty enemmän 80kg kiloisen kuin 70kg näköinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan