Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Livillä alkamassa juuri se jakso, jossa Charloten veli ilmaantuu maisemiin. Joku mainitsi, että Charloten isäkin olisi vilahtanut sarjassa. Missä yhteydessä? Olen nähnyt kaikki jaksot useampaan kertaan, mutta en muista tällaista.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:26"]Tuosta vauvakilojen pudotuksesta tuli mieleen ehkä yksi ärsyttävimmistä jutuista mitä muistan ja vielä väärin käännetty... Kun Miranda oli painonvartijoissa ja hänen mittansa merkittiin väärin. En enää ole ohan satavarma mutta olikohan ne paunat 158 ja mirandan laihdutuskorttiin merkittiin 185.. 158 pounds on 71kg eli ohan normaalipainoinen 170cm ( tarkistin muuten Cynthia Nixonin pituuden ja ei ole "kuin" 1,7m.. On ollut virheellistä tietoa että olisi lähes 178cm ). Toki kamera lihottaa mutta kyllä Mirandasta oli tehty enemmän 80kg kiloisen kuin 70kg näköinen...
[/quote]
Ja siis,paino oli ihan väärin siinä suomennettu... En muista enää mutta olikohan se jotenkin niin että ei painakkaan 68kg vaan 58kg. Joku voi tarkentaa,mutta ihan väärin meni anyway.
[/quote]
En muista käännöksiä, mutta sinä olet ainakin muistanut jutun väärin päin. Mirandan aloituspainoksi merkittiin liian pieni paino (158) ja hän itse korjasi sen oikeaksi, suuremmaksi (185).
Mielestäni on todella outoa miten Carrie voi ansaita elantonsa kirjoittamisella! Aiheet ovat usein seksikolumnille osuvia, mutta välillä hän käsittelee niitä tosi omituisista lähtökohdista. Hän käyttää lisäksi todella usein samoja ilmaisuja. Kuinkahan usein esimerkiksi fraasi "I couldn't help but wonder..." toistuu sarjassa. Veikkasin noin puolessa hänen artikkeleistaan...
Viimeisessä leffassa mua harmitti tosi paljon se, että vain Carrien ja Samanthan roolihahmoissa oli jotain potkua, Miranda ja Charlotte oli kirjoitettu vaan taustalle hymisemään, siis vailla mitään kiinnostavaa haastetta/tapahtumaa heidän roolihahmoilleen. Tylsää ja epäsuhtaista, kun neljän erilaisen naisen kopla on koko homman juju :(
Eikö kukaan muka tykkää Kihosta? Minusta juuri sopiva mies Carrielle ja itsekin valitsisin hänet, jos vaihtoehtona olisi Aidan! Tosin mielikuvani perustuu näihin uusintoihin mitä nyt tulee telkkarista ja hatariin muistikuviini Aidanista.
Minä myös tykkäsin 2- elokuvan vaatteidenvaihtorumbasta ym ja koko leffa oli mun mielestä vähän aivot-narikkaan-komediaa; tosin en tiedä oliko se tarkoitus. ;)
Pakko myös ihmetellä jonkun kommentoijan nillitystä, miten av-mammat analysoi jonkun tv-sarjan juonta. Ainahan on ollut lukupiirejä, jossa keskustellaan romaaneista eli fiktiosta, joten miten lukupiirit eroaa keskusteluista tv- sarjoista. Itse luen lähinnä tasokasta kirjallisuutta (tyyliin Keltainen kirjasto yms.), mutta telkkarista on kiva katsoa jotain hömppääkin.
Kiho oli omalla tavallaan aika symppis ja sellanen perus putkiaivo, joka ajatteli ehkä vähän enemmän sydämellään kun aivoillaan :) tykkäsin enemmän siks juuri hänestä. Aidan oli vähän vaikea luonne mielestäni. Vaati tosi paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:30"]
En muista käännöksiä, mutta sinä olet ainakin muistanut jutun väärin päin. Mirandan aloituspainoksi merkittiin liian pieni paino (158) ja hän itse korjasi sen oikeaksi, suuremmaksi (185).
[/quote]
En ole aikaisemmin tehnyt tätä, mutta nyt on pakko ihmetellä alapeukkuja. Eikö se kohtaus muka mennyt niin, että Mirandalle merkittiin liian pieni aloituspaino, ja hän pyysi korjaamaan korttiin oikean lukeman, koska halusi tehdä homman "oikein"? Todistakaa, että olen väärässä, jos kerran olen väärässä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:04"]Eikö kukaan muka tykkää Kihosta? Minusta juuri sopiva mies Carrielle ja itsekin valitsisin hänet, jos vaihtoehtona olisi Aidan! Tosin mielikuvani perustuu näihin uusintoihin mitä nyt tulee telkkarista ja hatariin muistikuviini Aidanista.
Minä myös tykkäsin 2- elokuvan vaatteidenvaihtorumbasta ym ja koko leffa oli mun mielestä vähän aivot-narikkaan-komediaa; tosin en tiedä oliko se tarkoitus. ;)
Pakko myös ihmetellä jonkun kommentoijan nillitystä, miten av-mammat analysoi jonkun tv-sarjan juonta. Ainahan on ollut lukupiirejä, jossa keskustellaan romaaneista eli fiktiosta, joten miten lukupiirit eroaa keskusteluista tv- sarjoista. Itse luen lähinnä tasokasta kirjallisuutta (tyyliin Keltainen kirjasto yms.), mutta telkkarista on kiva katsoa jotain hömppääkin.
[/quote]
Minä tykkään Kihosta mutta se johtuu siitä, että olen aina rakastanut Chris Nothia. Oli ihana jo Kovassa Laissa. Aidanin näyttelijäkin on komea mutta Chris Noth on just täysin mun makuun.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 14:30"]
[/quote]
En ole aikaisemmin tehnyt tätä, mutta nyt on pakko ihmetellä alapeukkuja. Eikö se kohtaus muka mennyt niin, että Mirandalle merkittiin liian pieni aloituspaino, ja hän pyysi korjaamaan korttiin oikean lukeman, koska halusi tehdä homman "oikein"? Todistakaa, että olen väärässä, jos kerran olen väärässä.
[/quote]
Juurikin näin se meni!
Muistakaapas hyvät ihmiset että sarja on satiiria. Tai siis ensimmäiset kaudet olivat satiirina, viimeiset vaivaannuttavan typerää luksusmuotimainoksen ja Sarah Jessica Parker -shown yhdistelmää.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 09:00"]Kyllä mä aika hyvin tiedän omien ystävieni maun ja sen kenelle minkälaisen korun esimerkiksi valitsisin.
[/quote]
Minä taas en tiedä yhtään :). Ei mitään aavistustakaan, millaisia koruja 20-30 vuotta tuntemillani ystävilläni on, jos on mitään. Itse en koruja koskaan käytä tai kaupoissa katsele, enkä siis muidenkaan päällä niitä huomaa.
ohis
Itse olen jäänyt vähän ihmettelemään Carrien ja Aleksandr Petrovskyn suhdekuviota. Se tuntui jotenkin niin väkinäiseltä. Ihan kuin pakolla tehty juonikuvio.
pienirintaisena minua ilahdutti se, ettei Carrie ole mikään povipommi :D sarjan alussa oli muuten hyvin nätti kasvoiltaan, mutta myöhemmin tuli jotenkin "kovan ja kuluneen" näköiseksi..
Carrien korostetun tyttömäiset eleet ärsyttävät.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:38"]pienirintaisena minua ilahdutti se, ettei Carrie ole mikään povipommi :D sarjan alussa oli muuten hyvin nätti kasvoiltaan, mutta myöhemmin tuli jotenkin "kovan ja kuluneen" näköiseksi..
[/quote]
Eikös Carriellä ole aika hyvän kokoiset ryntäät, erityisesti noin hoikaksi naiseksi? Mirandalla ja Charlottella sen sijaan on mielestäni ilahduttavan normaalikokoiset.
- pienirintainen itsekin
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 16:50"]Hei nyt en tiedä olenko keksinyt koko jutun mutta oliko Samanthalla jotain (yksipuolista) säpinää ihan alkuaikoina Bigin kanssa? Siis ennen kuin Carrie alkoi edes tapailemaan sitä. Jossain ravintolassa jotain pikkutuhmien puhumista tai sikarin polttelua tms.? Ei johtanut kuitenkaan mihinkään. Auttakaa?
[/quote]
Joo, muistaakseni ihan ekassa tai tokassa jaksossa. Samantha sanoi Carrielle, että jos Carrie ei aio yrittää iskeä Bigiä, niin hän aikoo ja meni Bigin pöytään. Mr.Big ei kuitenkaan Samanthasta innostunut ja juttu jäi siihen.
Samantha yritti iskeä Kihoa, muttei Kiho lämmennyt niin siihen se sitten jäi.
Mua häiritsi ekan tuotantokauden jaksossa kun Charlotte ostaa sen dildon ja kun hän käyttelee sitä niin paljon että Carrie ja Miranda syöksyvät tyyliin kesken session takavarikoimaan dildon pois ja etsivät sitä peittojen seasta ja pitelevät käsissään ja Miranda työntää sen sitten laukkuunsa? Eikö Charlotte oo sitä just käyttäny? :D
Samantha yritti iskeä Kihoa, muttei Kiho lämmennyt niin siihen se sitten jäi.
Mua häiritsi ekan tuotantokauden jaksossa kun Charlotte ostaa sen dildon ja kun hän käyttelee sitä niin paljon että Carrie ja Miranda syöksyvät tyyliin kesken session takavarikoimaan dildon pois ja etsivät sitä peittojen seasta ja pitelevät käsissään ja Miranda työntää sen sitten laukkuunsa? Eikö Charlotte oo sitä just käyttäny? :D
Kiitokset tietäjille! Aina mietinkin, että ihme kun Carrie ei siitä vetänyt hernettä nokkaan jossain vaiheessa tms.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:58"]
Mua ihmetytti se miksi kenelläkään naisista ei ollut sisaruksia tai vanhempia, olivatko he kaikki täysorpoja, vai onko USAssa jotenkin normaalia unohtaa lapsuuden perhe totaalisesti sen jälkeen kun on täyttänyt 30?
[/quote] Miranda ainakin jossain jaksossa puhui, että hän oli "menettänyt kaksi (??) siskoa äitiydelle" ja olihan siinä yhessä jaksossa ne Mirandan äidin hautajaiset. Muiden sisaruksista ei taidettu puhua, mutta mulla oli sellainen käsitys, että Charlotella olis ollut sisaruksia. Voi olla kyllä, että tämä on ihan omakeksimäni fiilis eikä perustu sarjaan. En muista oliko hänen perheestään enemmän mainintoja.
[/quote]
Olihan Charloten veli kylässäkin. Samantha panikin sen kanssa.
Jotkut ihmettelevät täällä asioita ja sitten tuntuu ettei edes ole katsonut koko sarjaa. Kyllähän noita perheenjäseniä siinä sarjassa näkyy ihan tarpeeksi ja niistä puhutaan.
[/quote] No niinpäs olikin. Olen katsonut kyllä sarjaa ja dvd-boksejakin on. Tuppaa vaan unohtumaan lomapäästä.