Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Olikohan tuo muotinäytösjakson "she's fashion roadkill" ensin käännetty jotenkin tyhmästi, mutta sitten jossain vaiheessa oli kai muokattu paremmaksi että "hän joutui muodin yliajamaksi" tms? Jos oikein nipotetaan niin roadkill on lähinnä yliajettu raato eli "hänestä tuli muodin yliajama raato" olisi osunut parhaiten kohdalle :)
Mahti ketju!
Luin joskus muuten charlotteb esittäjän haastiksen ja muistelisin että kertoi että HÄNTÄ olisi pyydetty carrien rooliin ensin..? Muistaako kukaan tämmöstä?
Se Charlotten homokaveri Anthony oli ihana, etenkin siinä kohtauksessa kun ovat Vera Wangilla ja myyjä lähtee kuskaamaan laiskasti hääpukurekkiä jossa helmat laahaa niin tämä huutaa osuvasti myyjälle että "You're dragging!" :D Sitten siinä kohdassa kun Elizabeth Taylor-koira saa huomiota kadulla niin mollaa koiraa että se on tuollainen attention whore eli huomiohuora, koska homotkin huomaa sen koiran eikä häntä! :D
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:26"]Minä käytän pessaaria, spermisidin kanssa ja ihan Suomessa asun
[/quote]
Ei tartte jos mies kusee sisään yhdynnän päätteeksi. Virtsa neutraloi ja puhdistaa. Voit toki itsekin kusta, mutta saattaa olla liian haastavaa naiselle. Perseeseen kuseminen ei sen sijaan puhdista, mutta mukavaahan se toki on.
Luin jostain, että pitää tilata erikseen apteekkiin eli spesiaalitavaraa, jota aika harvoin menee? Eikös sitä pidä pitää paikallaan melko pitkään yhdynnän jälkeen?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:49"]
En huomannut tuliko tää jo, mutta mua on ihmetyttänyt se kun jo tosi aikaisin (ekalla tuotantokaudella?) Miranda suuteli naista noin vain ja sitä ei käsitelty sen kummemmin ja sitten joskus 4-5 kaudella tehtiin kauhea numero siitä kun Carrie "suuteli" naista (=ei edes suudellut, ei vaan vetäytynyt pois kun Alanis Morrissetten esittämä hahmo suuteli häntä), oli sisäistä puhetta ja lähikuvia ja dramaattinen musiikki jne.
[/quote]
Ei kuulu tapoihini, mutta nyt on kyllä pakko kysyä miksi alapeukut? Siis saa alapeukuttaa, mutta enhän mä esittänyt edes mitään mielipidettä ja en kerta kaikkiaan ymmärrä mitä vikaa mun tossa ihmettelyssä oli :)
[/quote] "En tiedä, miksi viestiäsi on alapeukutettu. Olihan siinä mietitty tämän sarjan outouksia, joita aloitusviestissäkin pohditaan."
[/quote]
Alapeukut "tietenkin" sen takia, ettei homous saa olla enää kenenkään mielestä outoa. Vain yksi mielipide on sallittu ja se on homouden ylistys ja ihannointi. Itse en homojen nuoleskeluun suostu. Nyt voitte alapeukuttaa sydämenne kyllyydestä.
[/quote]
Ai, no kun mä taas en ole homovastainen, päinvastoin ja kannatan tasa-arvoista avioliittolakia jne ja siis ihmettelin lähinnä tuota jälkimmäistä kohtausta juuri siksi, että naisen suuteleminen ei ole niin outo juttu, että miksi sitä piti dramatisoida tolleen varsinkin kun aiemmin sarjassa se ohitettin nopessti. Ja joo anteeksi, lopetan jankkaamisen ja lähden tästä parantelemaan alapeukkutraumaani muualle.
Ne Charloten ja Harryn häät jossa kaikki menee ihan pieleen! Ne oli kivaa vaihtelua niiden täydellisen näköisten aiempien häiden rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:23"]Mua ärsytti ihan hitokseen se Steven tosi epäuskottava syrjähyppy ekassa leffassa. Se oli ehkä huonoin juttu koko sarjassa. Kaikista noista just Steve vaikutti sellaiselta uskolliselta ja lojaalilta tyypiltä ja tuntui rakastavan eukkoaan tosi syvästi.
[/quote] No sehän teki hahmosta vieläkin inhimillisemmän. Kyllä niitä hairahduksia sattuu uskollisille ja rakastavillekin aviomiehille.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:33"]
Minusta Carrie ei ole edes kaunis, ehkä siksi en pidäkään hänestä. Hänellä on kaameat länkisääret ja jotain syyliä naamassa sekä vino nenä. Ihan kuin jotkut vaatteet olisi oikein tahallaan valittu korostamaan länkisääriä. Ainoa mitä häneltä "kadehdin" on hiukset :)
[/quote]
Sehän on köyhästä wt-perheestä, on itse kertonut miten elivät sossutuen varassa. Ei näköjään kaikkea saa näyttelijän miljoonillakaan, kun on se kaamea rupi naamassa. Plastiikkakirurgi ei pysty oikomaan länkisääriäkään.
[/quote]SJP oli kaunis nuorempana.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:49"]
En huomannut tuliko tää jo, mutta mua on ihmetyttänyt se kun jo tosi aikaisin (ekalla tuotantokaudella?) Miranda suuteli naista noin vain ja sitä ei käsitelty sen kummemmin ja sitten joskus 4-5 kaudella tehtiin kauhea numero siitä kun Carrie "suuteli" naista (=ei edes suudellut, ei vaan vetäytynyt pois kun Alanis Morrissetten esittämä hahmo suuteli häntä), oli sisäistä puhetta ja lähikuvia ja dramaattinen musiikki jne.
[/quote]
Ei kuulu tapoihini, mutta nyt on kyllä pakko kysyä miksi alapeukut? Siis saa alapeukuttaa, mutta enhän mä esittänyt edes mitään mielipidettä ja en kerta kaikkiaan ymmärrä mitä vikaa mun tossa ihmettelyssä oli :)
[/quote] "En tiedä, miksi viestiäsi on alapeukutettu. Olihan siinä mietitty tämän sarjan outouksia, joita aloitusviestissäkin pohditaan."
[/quote]
Alapeukut "tietenkin" sen takia, ettei homous saa olla enää kenenkään mielestä outoa. Vain yksi mielipide on sallittu ja se on homouden ylistys ja ihannointi. Itse en homojen nuoleskeluun suostu. Nyt voitte alapeukuttaa sydämenne kyllyydestä.
[/quote]
Ai, no kun mä taas en ole homovastainen, päinvastoin ja kannatan tasa-arvoista avioliittolakia jne ja siis ihmettelin lähinnä tuota jälkimmäistä kohtausta juuri siksi, että naisen suuteleminen ei ole niin outo juttu, että miksi sitä piti dramatisoida tolleen varsinkin kun aiemmin sarjassa se ohitettin nopessti. Ja joo anteeksi, lopetan jankkaamisen ja lähden tästä parantelemaan alapeukkutraumaani muualle.
[/quote]
Ehkä sitä Carrien suutelukohtausta oli dramatisoitu siksi, kun hän tuli yllätetyksi kyseisessä tilanteessa ja Miranda taas oli se aktiivinen osapuoli, joka hetken mielijohteesta päätti kokeilla, miltä tuntuisi suudella naista.
Eikö kukaan ole vielä mainnut sitä ANOPPIA HELVETISTÄ eli Charloten Bunny ex-anoppi! Luoja mikä muka-hieno kotka ja se kohtaus jossa makaa poikansa Treyn kanssa huonekaluliikkeen sängyllä ja testailee patjaa että kun on niin jämäkkä patja, vaikka olivat kaupassa sen takia kun Charlotte halusi pehmeämmän patjan kuin mikä heillä oli, mutta anoppi oli tunkenut itsensä ostoksille. Toinen vielä ärsyttävämpi kohtaus oli se kun ovat maalaiskartanollaan ja Trey istuu kylvyssä ja äitinsä istuu vieressä valvomassa rööki kädessä.
Mä tykkäsin tuosta "Treystä" eli Kyle MacLachlanista Twin Peaksin agentti Cooperina tosi paljon, sitten kun tuli tähän sarjaan niin en oikein välittänyt vaan toivon että lähtee pois, ja vähiten tykkäsin hänestä Täydellisissä Naisissa kun oli Breen uusi outo aviomies.
Nyt aivan pakko osallistua keskusteluun.
En nimittäin voi olla ainut, joka on tätä mieltä: Kaikkein epäuskottavin ja eniten rassaavin kohta koko sarjassa on se, kun Samantha ostaa LA:ssa feikkilaukun. Se nainen ei ikinä ostaisi jotain niin tyylitöntä. Menevät jaksossa vielä uudemman kerran Carrien kanssa sinne ghettoon, mutta päättävätkin olla sillä kertaa ostamatta. (Carrie muuten säikähtää juurikin siellä ghetossa jotain haukkuvaa koiraa ja kirkuu sillä sietämättömällä äänellään. Sitä kirkumista vihasin yli kaiken!)
Toinen juttu: täällä on keskusteltu, miten on epäloogista, että Charlotte jättää jonkun miehen, koska ei halua antaa suuseksiä tms, mutta Treyn kanssa tämä sujuu. Charlottehan tekee Treyn kanssa paljon muutakin ja useaan otteeseen kuittaa sen sillä, että he ovat naimisissa. Eli random-tyypin kanssa ei tehdä samoja juttuja kuin aviomiehen.
Ihan paras hömppäsarja, olen katsonut monesti läpi, vaikka päähenkilö onkin todella rasittava ja vihattava hahmo :)
On kyllä yksi parhaimmista tv-sarjoista mitä tehty. Tosin ihmettelen, kuinka noin tavallisennäköisiä naisia isketään kokoajan ja joka paikassa.
Mun suosikkikohtaukseni anoreksiaa ihannoivasta sarjasta oli se, jossa Carrie pyydettiin esiintymään muotinäytöksessä pelkät hot pantsit jalassa ja Stanford lohdutti kokoa 32 käyttävää Carrieta, ettei hänen tarvitse astua niissä pöksyissä lavalle, jos hän "näyttääkin valaalta" :D
Mun mielestä oli ihan mahtavaa, että Carrie meni just Bigin kanssa yhteen. Oli niin luotu toisilleen, mutta ajoitus oli koko ajan väärä, eikä kumpikaan kuitenkaan ollut täysin valmis sitoutumaan kehenkään.
Elokuvat olis kyl saanu jäädä tekemättä..
Menes pissajankkaaja toiseen keskusteluun tai mielummin ihan toiselle palstalle!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:05"]
Olikohan tuo muotinäytösjakson "she's fashion roadkill" ensin käännetty jotenkin tyhmästi, mutta sitten jossain vaiheessa oli kai muokattu paremmaksi että "hän joutui muodin yliajamaksi" tms? Jos oikein nipotetaan niin roadkill on lähinnä yliajettu raato eli "hänestä tuli muodin yliajama raato" olisi osunut parhaiten kohdalle :)
[/quote]
Tv-käännöksissä on merkkiraja ja ilmaisujen pitää yleensä olla mahdollisimman lyhyitä ja selkeitä että ovat myös nopeasti luettavissa, siksi ei ole tuon pidemmän kautta varmaan käännetty :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:13"]
Charlotten kääntyminen oli silleen epäuskottava, että teki sen ilman, että mistään yhteisestä tulevaisuudesta olis edes sovittu.
Tiedän eri uskontoon, myös juutalaisuuteen, kääntyneitä, jotka kaikki ovat ryhtyneet toimeen vasta kun naimisiinmenosta on päätetty.
[/quote]
Joku harmitteli aiemmin ketjussa sitä, että sinkkunaisten lapsuudenperheistä ei puhuttu juuri lainkaan. Juuri tässä Charlotten kääntymisessä juutalaisuuteen olisin kaivannut enemmän epäröintiä ja vaikka vähän riitojakin hänen perheensä puolelta. Hänestä kun oli annettu kuva "episkopaaliprinsessana", mikä minusta tarkoitti sitä, että hän oli kirkkonsa ja perheensä näkökulmasta täydellinen oman uskontonsa edustaja.
Mutta ehkä tämä olisi ollut liian syvällinen juoni ja vetänyt huomiota pois Carriesta.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:24"]
Mun suosikkikohtaukseni anoreksiaa ihannoivasta sarjasta oli se, jossa Carrie pyydettiin esiintymään muotinäytöksessä pelkät hot pantsit jalassa ja Stanford lohdutti kokoa 32 käyttävää Carrieta, ettei hänen tarvitse astua niissä pöksyissä lavalle, jos hän "näyttääkin valaalta" :D
[/quote]
Musta Carrien stailaus kyseissä muotinäytöksessä on koko sarjan suurin huti. Meikki ja etenkin se "big hair" -kampaus ovat kammottavat ja saivat Carrien näyttämään vähintään kymmenen vuotta vanhemmalta. Ja sitten nämä muut siellä katsomon puolella ihastelevat, miten fabulous hän onkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:51"]
Smith Jerrodin hahmo oli miehistä paras :)
[/quote]
joo, smith.. Ihan paras, todellakin