Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:08"]
Ja noista 13-vuotiaista teinitytöistä siinä hammasrauta-ihmettelyjaksossa: Samantha taivastelee, miten 13-vuotiaat voi puhua suihinotosta ja jossain toisessa jaksossa Samantha mainitsee, miten hänen jollain poikaystävällään oli uima-allas ja äiti tarjoili limonadia ja muistaakseni harrastivat seksiä — ja toteaa loppuun olleensa silloin 13-vuotias. Muistanko oikein?
[/quote]
Ei vaan Samantha sanoi työskennelleensä sen ikäisenä eli 13 vjätskibaarissa ja että hänellä oli poikaystävä vain sen takia että sai käyttää pojan perheen uima-allasta ja siellä ne joi viattomasti vain cool aid-mehua tuon ikäisinä. Siksi Samantha ihmetteli että miten nuo 13-vuotiaat on noin horoja :D
Eikös charlotte saanu jossai jaksossa satiaisia joltai opiskelijapojalta?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:00"]
BTW pakko kysyä, mikä asu on jöänyt sarjasta parhaiten mieleen? Kokonaisuudessaan tykkäsin eniten Charlotten preppy-tyylistä, muttatämä Carrien haute couture unelma jäi pysyvästi verkkokalvoilleni
[/quote]
Ite kuolaan Christian Diorin "newspaper dress" mekon perään (mikähän siis mekon oikea nimi on..)
http://weheartit.com/entry/group/10150434
Tuollaisen kun saisin (plus kropan) niin olisin ikionnellinen ;)
[/quote]
ai tollaset tissit, että toinen on 10cm alempana kun toinen? Kaamee...
[/quote]
Voisko se mitenkään johtua tuosta vinosta asennosta? En ole kropan ihannoija.
[/quote]
ei johdu asennosta. Katso se jakso ja muutkin jaksot, missä on ilman liivejä...
[/quote]
Täytyypä katsoa tarkemmin. En ole aiemmin kiinnittänyt tisseihin huomiota muuta kuin, että aika pienet on. Mutta onhan se pieni muutenkin.
Smith Jerrodin hahmo oli miehistä paras :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:43"]
Miranda vaikuttaa aika lahnalta. Usein hänen seksikohtauksissaan hän vaan makaa miehen alla ja mies ähisee päällä.
[/quote]
Mut sehän onkin lesbo.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:47"]
Mun lempparisuhdekuvioita oli Samanthan rakastuminen Richardiin. Samantha ollut niin "kova", että oli hellyyttävää nähdä miten hänkin menetti sydämensä ja vielä ihan kammottavalle pelurimiehelle. Ja se mustasukkaisuus yms kun Richard jäi kiinni pillunnuolemisesta. Oli jotenkin niin "epätyypillistä" Samanthaa, mutta samalla vei koko hahmon uudelle tasolle.
[/quote]
Se oli jotenkin niin ällö ja raaka kohtaus kun joku pitkäkoipinen nainen haarat levällään ja tällä ukolla sen haaralimat naamalla ja yrittää sössöttää siinä jotain selitystä samalla kun Samantha seisoo peruukki päässä makkarin ovella!!!
Miranda kertoi jossain jakossa hiustensa olevan värjätty oranssiksi, mistä lie Brady saanut oranssit hiukset kun Stevekin on tumma?:Dd
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:24"]
mua kovasti häiritsee se ettei carrie ole tehnyt ruokaa keittiössään ikinä. :D siis käykö se kolme kertaa päivässö ulkona syömässä?
[/quote]
Ei tuo minusta kovin erikoista ollut. Aika moni Suomessakin juo vaan kahvia aamuisin ja syö lounaansa työpaikalla. USAssa ulkona syöminen on halvempaa ja kaikenlaista noutoruokaa saa kotiin helposti. Ts. Carrie saattoi hyvinkin syödä kotonaan, varsinkin kun työskenteli siellä, vaikkei itse tehnyt ruokaa.
Minä pidin siitä, että alkukauden jaksoissa henkilöt puhuivat kameralle. Siinä varmaankin tavoiteltiin ajatusta, että hahmot eivät ole fiktiota, vaan kamera seuraa tosi-tv:mäisesti oikeiden sinkkunaisten elämää.
Ja mitä tulee Charlotteen, niin muistaakseni hän sanoi kerran, että aviomiehen kanssa hän tekee sellaisia juttuja, mitä pelkän seurustelukumppanin kanssa ei. Voi tosin olla, että muistan väärin.
Minusta se Stanfordin (chanelpukuinen hieno) mummo oli hauska kun Carrie meni käymään sen luona mukamas Stanfordin tyttöystävänä että Stanford saisi perintöä joskus jos antaa parempaa ja miehekkäämpää kuvaa itsestään, niin se mummo tokaisi vaan Carrielle jotain tyyliin että se poikahan on umpihomo että eikö Carrie muka tajua! :-DDDDD
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:27"]Miksei Carrie ottanut Aidania vaan Johnin? Mua on jäänyt niin harmittamaan.
[/quote] Koska Aidanhan ei lopultakaan sopinut yhtään yhteen Carrien kanssa. Hehän halusivat ihan eri asioita. Carrie halusi polttaa, Aidan ei sietänyt sitä, Aidan halusi mökkeillä, Carrie ei, Aidan viihtyi kotona ja olisi halunnut perheen, Carrie halusi vaan bilettää jne....
Ihana sarja, paras kaikista. Kestää mielestäni aikaa ja teini-minään vaikutti mielestäni positiivisella tavalla. Tykkään edelleen ja saatan katsoa esim. sairaana ollessa i muutaman jakson sieltä täältä. Muistan tapahtumat ja jaksot ulkoa aika hyvin jo. :) Sanoma ystävyydestä käärittynä upeaan pakettiin. Lukiolais-minä ja tyttökaverit kenties haaveilimme saavamme elää edes hiukan samanlaista elämää, mutta eihän se ihan niin mennyt. Silloin tosin pääsimme aika lähelle; deittailimme ahkerasti, joimme (halpaa) viiniä arkenakin ja tupakoimne sisällä. Mukavaa.:)
En minä nyt sarjaa enää realistisena pidä, mutta ei minua suuremmin mikään siinä häiritsekään. Hahmot ovat mielestäni kaikki oikein mainiota ja heissä on ne män hyvää kuin pahaa. Suosikkini oli ja on Carrie. Miten niin moni onkaan pitänyt hänestä kaikkein vähiten? Ajattelin (ja omien ystävien kesken näin olikin), että porukka jakautuu enimmäkseen Charlotte - ja Carrie -jengeihin! Välillä harmittaa elokuvat, jotka olivat tosi kökköjä mielestäni sarjaan verrattuna.
Se iso blondi Kolmas Kivi Auringosta-näyttelijätär (Kristen Johnston vai Johnson?) joka tipahti ikkunasta jossain bileissä jossa Carrie oli venäläisen kanssa. Kiipesi ikkunalle röökaamaan ja tokaisi jotain että "I'm so bored I could die", ja samalla putos. Ketäköhän oikean elämän NYC-seurapiirineitosta siinä oli osittain parodioitu, tietääkö kukaan?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:49"]
En huomannut tuliko tää jo, mutta mua on ihmetyttänyt se kun jo tosi aikaisin (ekalla tuotantokaudella?) Miranda suuteli naista noin vain ja sitä ei käsitelty sen kummemmin ja sitten joskus 4-5 kaudella tehtiin kauhea numero siitä kun Carrie "suuteli" naista (=ei edes suudellut, ei vaan vetäytynyt pois kun Alanis Morrissetten esittämä hahmo suuteli häntä), oli sisäistä puhetta ja lähikuvia ja dramaattinen musiikki jne.
[/quote]
Ei kuulu tapoihini, mutta nyt on kyllä pakko kysyä miksi alapeukut? Siis saa alapeukuttaa, mutta enhän mä esittänyt edes mitään mielipidettä ja en kerta kaikkiaan ymmärrä mitä vikaa mun tossa ihmettelyssä oli :)
[/quote] "En tiedä, miksi viestiäsi on alapeukutettu. Olihan siinä mietitty tämän sarjan outouksia, joita aloitusviestissäkin pohditaan."
[/quote]
Alapeukut "tietenkin" sen takia, ettei homous saa olla enää kenenkään mielestä outoa. Vain yksi mielipide on sallittu ja se on homouden ylistys ja ihannointi. Itse en homojen nuoleskeluun suostu. Nyt voitte alapeukuttaa sydämenne kyllyydestä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:48"]
Eikös charlotte saanu jossai jaksossa satiaisia joltai opiskelijapojalta?
[/quote] Joo. Siinä jaksossa, missä ne oli siellä Hamptonsissa lomailemassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:54"]
Minusta se Stanfordin (chanelpukuinen hieno) mummo oli hauska kun Carrie meni käymään sen luona mukamas Stanfordin tyttöystävänä että Stanford saisi perintöä joskus jos antaa parempaa ja miehekkäämpää kuvaa itsestään, niin se mummo tokaisi vaan Carrielle jotain tyyliin että se poikahan on umpihomo että eikö Carrie muka tajua! :-DDDDD
[/quote]
Komppi! Se homo oli muuten käännetty suomeksi "hinttapuli", mikä oli tosi osuva käännös tuon mummelin suuhun. Muutenkin Mari Hallivuoren käännökset ovat tässä sarjassa aivan loistavia.
Miranda on uskottavin hahmo. Mutta jos on punaiset hiukset, niin miksi pitää olla aina rumat vaatteet? Tätä en tajua. Aina sitä vihreetä. Eikö mirandallakin olisi joskus voinut olla joku tyylikäs pikkumusta? Ei ollut , aina jotain vihree-oranssia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:43"]
Miranda vaikuttaa aika lahnalta. Usein hänen seksikohtauksissaan hän vaan makaa miehen alla ja mies ähisee päällä.
[/quote]
Mut sehän onkin lesbo.
[/quote]
luuletteko, että näyttelijät siellä ihan oikeasti omina itsenään sekstaavat js suunnittelevat toimintansa. Kyllä nuokin kohtaukset on o h j a t t u.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:33"]
Minusta Carrie ei ole edes kaunis, ehkä siksi en pidäkään hänestä. Hänellä on kaameat länkisääret ja jotain syyliä naamassa sekä vino nenä. Ihan kuin jotkut vaatteet olisi oikein tahallaan valittu korostamaan länkisääriä. Ainoa mitä häneltä "kadehdin" on hiukset :)
[/quote]
Sehän on köyhästä wt-perheestä, on itse kertonut miten elivät sossutuen varassa. Ei näköjään kaikkea saa näyttelijän miljoonillakaan, kun on se kaamea rupi naamassa. Plastiikkakirurgi ei pysty oikomaan länkisääriäkään.
HEHE! Tulee mieleen kohtaus jossa Carrie kaatuu näytöslavalla ja Heidi Klum kävelee hänen ylitseen, ja Stanford huudahtaa "Oh my god, she's fashion roadkill!" :D
Siinä näkee että miten lyhyt SJP on oikeasti kun Heidi joka nyt kuitenkaan ei ole niitä pisimpiä huippumalleja, näyttää häntä reippaasti yli päätä pidemmältä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:36"]
Carrien päiväkirjat (se teinisarja) perustuu kyllä samaan kirjaan kuin alkuperäinenkin sarja ja myös kirjoittaja Candace Bushnell on ollut sitä mukana tekemässä. Eli on siihen lupa ja on virallinen prequel. Sarjaan on nyt myös tullut mukaan Samantha ja omasta mielestäni jos sarjalla ei muita ansioita ole niin nuoren Carrien näyttelijä on mainio ja todella hyvä roolissaan, paljon samoja maneereita kuin aikuisella Carriellä.
[/quote] Ok, kiitos infosta. Mä muistelin lukeneeni jostain, että Candace Bushnell ei ollut tyytyväinen itse Sinkkuelämää sarjaan ja sen toteutukseen ja on vissiin kritisoinutkin sitä. En ole kyllä ihan varma sekoitanko nyt asioita. Tämä teinisarja perustuu siis enemmän siihen kirjaan kuin itse Sinkkuelämää sarja vai ymmärsinkö oikein? Itse en ole Bushnellin kirjoja lukenut, vaan pelkästään sitä sarjaa toljottanut. Voihan olla, että kirjojen fanit ovat sitä mieltä, että juttuja on taas muuteltu liikaa siihen Sinkkuelämää sarjaan. Pitää lainata pari kirjaa ja vilkaista tätä toista sarjaa uudemman kerran eri vinkkelistä :)
T: se mamma, joka oli tähän nuortensarjaan vähän pettynyt.