Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytin 50. Yksi kummilapsi kuudesta muisti minua

Vierailija
17.07.2021 |

Pakko myöntää että loukkaannuin aika lailla. Synttäreistä nyt 2 kk eikä kukaan kummilapsista tai heidän vanhemmistaan ole noteerannut asiaa ollenkaan.
Toki en pitänyt juhlia, mutta kyllä silti odotin korttia, kukkia tai edes tekstiviestiä. Turhaan.
Aina olen nämä nuoret muistanut ja vanhemmat huomioinut kun ovat pyöreitä täyttäneet. Mutta mitäs tämmöisestä vanhasta sinkusta...

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran järjestin syntymäpäiväjuhlan itselleni ja kutsuin ne harvat sukulaiset, jotka asuvat näillä seuduin. - Kaikki tulivat! Tuskin olisivat muutoin edes aavistaneet, että on synttärini. :D

Ei ollut mitään pyöreitä vuosia, sainpahan vain päähäni, että näin voidaan tavata toisiamme joukolla.

Ap:lle suositteen, että kutsut kaikki kummilapsesi yhdessä luoksesi kekkereihin - viisikymppisiä voi juhlia pitkin vuotta. Jos jollekin ei käy ilmoittamasi aika, sovitte yhdessä milloin hän tulisi luoksesi kahville tai syömään. (Jos on liian nuori tulemaan yksin, kutsu perheenä.)

Vierailija
62/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö syntymäpäiväsi facebookissa?

En ole Facessa. Kaikki tiesivät kyllä. Asiasta oli paljon keskustelua koko kevään aikana kun mietin juhlinko vai en.

Ap

Siis aikuinen ihminen mehustelee omaa syntymäpäivää koko kevään? :D

Tän kommentin kirjoittaja on varmaan haalinut kaikille lapsilleen kymmenen kummia ahneuksissaan ja vetänyt herneen nenään aloituksesta. :D

Ei ole lapsia. Ihmettelen vain miten joku teini-iän ohittanut jaksaa vauhkota syntymäpäivistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes juhlinut syntymäpäiviäsi, uskoisin että kummilapsillasi on aina kemut olleet kun olet lahjan vienyt? Itse en edes tiedä kummieni syntymäpäiviä, äiti ei ole kertonut. Nytkään en oleta, että kummilapsi minua jotenkin muistaisi. Tämä virka kulkee vain yhteen suuntaan.

Vierailija
64/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneet vanhemmat ja ahneuteen kasvaneet lapset odottavat saavansa huomiota ja lahjoja. Erityisesti raha on näkynyt kelpaavan. Lopetin rahan antamisen kun kummipoikani täytti 10v. Kymmenen vuotta ns hyödyllisenä hölmö-kummina riitti.

No mitenkäs olet omia kummejasi vuosien varrella muistanut?

Vierailija
65/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi julkaistaan hyväksymisen jälkeen

Vierailija
66/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea narsisti

Vierailija
67/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin vähän piston sydämessäni, mutta meidän suvussa ei koskaan ole ollut tapana että kummilapset lähettää lahjoja kummeille. Minullakaan ei ole hevon hajuakaan omien kummien syntymäpäivistä.

Vierailija
68/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin vähän piston sydämessäni, mutta meidän suvussa ei koskaan ole ollut tapana että kummilapset lähettää lahjoja kummeille. Minullakaan ei ole hevon hajuakaan omien kummien syntymäpäivistä.

Ei se minusta olekaan tapana. Nämäkin valittajat ovat tuskin muistaneet omia kummejaan, ainakaan vilpittömästi..

Vierailija
69/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, ap :( Paljon onnea sinulle 50 ikävuoden johdosta <3 Olet tärkeä ja merkityksellinen ihminen, aivan niinkuin muutkin <3 

Minulla "on" yksi kummilapsi, mutta en ole muistanut häntä 3 vuotissynttäreiden jälkeen. Lapsi menee nyt kouluun. Hänen vanhempansa, erityisesti äiti (minun entinen ystäväni) oli aivan mahdoton. Hän linkitti aina synttäri ja joulutoiveet ja ne olivat tosi kalliita, n. 50-80e maksavia. Yksi oli jopa n. 130e, jonka jälkeen sanoin, että hieman on hintava toive. Koskaan en saanut itse päättää, mitä olisin halunnut lapselle ostaa. Lapsi oli silloin vielä niin pieni, ettei osannut itse toivoa. 

Koin, että kummilapsen äiti käytti minua hyväkseen :( Itselläni on samanikäiset kaksoset. Hän ei ole heidän kumminsa (niinkuin ei kukaan muukaan!), mutta lapsiani ei mitenkään huomioinut "koska kummit tekee sen". Mielestäni ajatus oli väärä.

Noh, en menettänyt mitään. Näin on parempi. Mielestäni sen pitää olla molempiin suuntiin, oli kummi tai ei! 

Paljon onnea vielä sinulle <3 

Vierailija
70/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin:  50v. ja 55v. olin yksin.Täytin 60v ja 65v.. sama asia  yksin.täytin 65 v. minua siis ei ole olemassa,ei kumilapsille ei muilekaan.Ainakaan ei merkki päivänäni tai muutoin krstiliset juhlat.Sanon itsellen hyvää syntymä päivää,olet yhtä arvokas kuin muutkin.Ostan aina syntymäpäivänäni itselleni kukka kimpun.

Vierailija
71/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minusta olekaan tapana. Nämäkin valittajat ovat tuskin muistaneet omia kummejaan, ainakaan vilpittömästi..

Niin ja siis omatkin kummini lakkasi muistamasta viimeistään kun täytin 20. Heistä ei ole kuulunut pihaustakaan sen jälkeen.

Vierailija
72/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, ap :( Paljon onnea sinulle 50 ikävuoden johdosta <3 Olet tärkeä ja merkityksellinen ihminen, aivan niinkuin muutkin <3 

Minulla "on" yksi kummilapsi, mutta en ole muistanut häntä 3 vuotissynttäreiden jälkeen. Lapsi menee nyt kouluun. Hänen vanhempansa, erityisesti äiti (minun entinen ystäväni) oli aivan mahdoton. Hän linkitti aina synttäri ja joulutoiveet ja ne olivat tosi kalliita, n. 50-80e maksavia. Yksi oli jopa n. 130e, jonka jälkeen sanoin, että hieman on hintava toive. Koskaan en saanut itse päättää, mitä olisin halunnut lapselle ostaa. Lapsi oli silloin vielä niin pieni, ettei osannut itse toivoa. 

Koin, että kummilapsen äiti käytti minua hyväkseen :( Itselläni on samanikäiset kaksoset. Hän ei ole heidän kumminsa (niinkuin ei kukaan muukaan!), mutta lapsiani ei mitenkään huomioinut "koska kummit tekee sen". Mielestäni ajatus oli väärä.

Noh, en menettänyt mitään. Näin on parempi. Mielestäni sen pitää olla molempiin suuntiin, oli kummi tai ei! 

Paljon onnea vielä sinulle <3 

No huhuh.. ei kai kukaan ostele lahjoja kaikkien kavereiden lapsille? Eikä kummilapsen äidillä ole mitään velvollisuutta muistaa kummin lapsia, ihan mahdottomaksi lahjaralliksi menisi koko homma.

Vierailija
73/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta keski-ikäiset kummit. Voiko edes odottaa, että kiinnostaisi? Mikset hankkinut perhettä?

Vierailija
74/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin:  50v. ja 55v. olin yksin.Täytin 60v ja 65v.. sama asia  yksin.täytin 65 v. minua siis ei ole olemassa,ei kumilapsille ei muilekaan.Ainakaan ei merkki päivänäni tai muutoin krstiliset juhlat.Sanon itsellen hyvää syntymä päivää,olet yhtä arvokas kuin muutkin.Ostan aina syntymäpäivänäni itselleni kukka kimpun.

Miksi sinulla ei ole ketään?

Vierailija
75/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummeudessa näköjään opetaan ihmisille juuri nämä nykyajan käytöstavat, että tietenkin minä otan, juu otan kaiken vastaan, tänne vaan, mutta minulla ei ole velvollisuuksia ketään kohtaan, ei minun tarvitse olla edes kohtelias. Minusta tämä on huolestuttavaa. Tuossa synttärionnittelussa kun ei edes keneltäkään vaadita muuta kuin pari minuuttia vuodessa, että pukkaa menemään tervehdyksen ja sekin on näköjään liikaa joiltain vaadittu.

No siinä kyllä vaaditaan sitä, että muistaa koska se synttäripäivä on.

Luulisi älykännykkäihmeiden törmänneen kalenterifunktioon ja tutustuneen jossakin vaiheessa. Sinne saa ylös ja muistutuksen esim. joka vuosi sellaisen henkilön syntymäpäivänä, joka on itselle tärkeä.

Vierailija
76/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei kehtaa kieltäytyä kun pyydetään kummiksi. Ja lopputulos että kummia ei huvita olla kummi. Ei saisi olla liian kohtelias.

Vierailija
77/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis viitsinyt edes kahvia keittää ja pullaa leipoa pöytään, ja kutsua ihmisiä juhlimaan? Silloin on turha valittaa että on yksin. Miten kukaan muuten voisi muistaa kenenkään syntymäpäivää

Vierailija
78/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummilapset ovat ala-ikäisiä, muistaminen yleensä tapahtuu vanhemman toimesta tai vanhemman pitää infota lasta että laitappas kummille tekstari. Ette vaikuta kummilasten kanssa läheisiltä, sekin varmasti selittää sen etteivät muistaneet. Jos kummin kanssa ei ole muuten kuin synttäreinä tekemisissä, niin kyseessä on teinin näkökulmasta vanhempien kaveri. 

Miettisin siis sinuna ap, mitä tulevaisuudelta toivot kummilasten kanssa. Jos haluat suhteen heihin niin rakenna sellainen, muuten voit hyvin jättäytyä kokonaan heidän elämästään. Lahja-automaattina ei tarvitse olla. 

Vierailija
79/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo kyllä koskaan tullut mieleenkään, että kummilasten oisi pitänyt minua jotenkin muistaa synttärinä :D Kukin näköjään tyylillään.

Vierailija
80/118 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis omatkin kummini lakkasi muistamasta viimeistään kun täytin 20. Heistä ei ole kuulunut pihaustakaan sen jälkeen.

Yksi kummini lopetti kaiken yhteydenpidon rippijuhliin, mutta luulen että hänellä ja äidilläni meni välit poikki jostain syystä.