Täytin 50. Yksi kummilapsi kuudesta muisti minua
Pakko myöntää että loukkaannuin aika lailla. Synttäreistä nyt 2 kk eikä kukaan kummilapsista tai heidän vanhemmistaan ole noteerannut asiaa ollenkaan.
Toki en pitänyt juhlia, mutta kyllä silti odotin korttia, kukkia tai edes tekstiviestiä. Turhaan.
Aina olen nämä nuoret muistanut ja vanhemmat huomioinut kun ovat pyöreitä täyttäneet. Mutta mitäs tämmöisestä vanhasta sinkusta...
Kommentit (118)
Sama juttu..Ensi jouluna en lahjoja laittele. Miettikööt miksi. Kaikki ovat jo rippikoulun käyneitä joten siksikään ei tarvitse..Mutta "hauska" huomata miten perheissä joulun alla edelleen aktivoidutaan ja kutsutaan kahville 😉
Ap
Se on vanhempien tehtävä. Kummilapsi ei tunne aina kummia hyvin, ellei usein vierailla tai ei hahmota kenelle on sopivaa laittaa kortti. Usein lapset laittavat kaverille ja vanhemmilleen, ehkä mummulle. Ellei ole ohjeistettu toisin.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa testamentin laadintaa.
Yleensä omat lapset perivät vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö syntymäpäiväsi facebookissa?
En ole Facessa. Kaikki tiesivät kyllä. Asiasta oli paljon keskustelua koko kevään aikana kun mietin juhlinko vai en.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa testamentin laadintaa.
Yleensä omat lapset perivät vanhempansa.
Mulla ei ole lapsia eikä tietenkään tule koska jo 50. Minut perii joku säätiö tai lähisukulainen. Ei kummilapsi kuitenkaan.
Jos he eivät yksinkertaisesti tiedä sinun ikääsi ja syntymäpäiväsi päivämäärää.
Kummius ei ole merkittävä heille, voi myös olla syynä. Oletko lähisukua muuten, vai vain joku ystävä tai tuttava joka on pyydetty kummiksi.
Tutulta tuntuu. Mitään yhteyttä ei ole oma-aloitteisesti pidetty, mutta sitten viimeistään kun rippijuhlat lähestyvät aletaan seuraa kaivata.
Kaksi kummilasta on ja toisen vanhemmat loukkaantuivat, kun en voinut osallistua hänen yo-juhliinsa. Oli edeltävällä viikolla iso leikkaus ja kerroin, että dreenejä joutuu pitämään varmasti viikonlopun yli ja kivuliasta tulee olemaan. Jotta muistan kortilla ja rahalahjalla.
Olisi pitänyt tietysti ymmärtää siirtää leikkausaikaa varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuu kummityttö lakin saamaan.
Kummius tuntuu monesti olevan yksipuolisesti merkitsevää. Lähisukulainen kummilapsilleni olen, mutta en nyt olettanutkaan, että viisikymppisiä noteerattaisiin. Lähinnä olen odottanut, että esimerkiksi lahjoista kiitetään. Ja että joskus poikettaisiin tervehtimässä, kun lomamatkalla ohi ajetaan.
Mutta joo. Olen varmaan tylsä tyyppi.
Mun mielestä toi koko kummilapsijuttu on perseestä ja kummeus pitäisi lopettaa kokonaan, tai sitten kummien pitäisi olla vain niitä kaikkein läheisimpiä ihmisiä, mutta tuollainen, että kummeilta viedään vain lahjat eikä heitä arvosteta mitenkään on niin yleistä ja ihan perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Facessa. Kaikki tiesivät kyllä. Asiasta oli paljon keskustelua koko kevään aikana kun mietin juhlinko vai en.
Ap
Siis aikuinen ihminen mehustelee omaa syntymäpäivää koko kevään? :D
Jaa. Olen täyttänyt 2 vuotta sitten 50v, ja jos en ihan väärin muista, niin kukaan kummilapsistani ei onnitellut. en loukkaantunut. Eivät he taida edes tietää, minkä ikäinen olen.
Omat kummini kyllä onnittelivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis aikuinen ihminen mehustelee omaa syntymäpäivää koko kevään? :D
Tän kommentin kirjoittaja on varmaan haalinut kaikille lapsilleen kymmenen kummia ahneuksissaan ja vetänyt herneen nenään aloituksesta. :D
Unohtakaa nuo kiitollisuudenvelka-jutut! Tehkää elämässä vain niitä asioita mitä haluatte. Minulle olisi ollut ihanaa päästä kummiksi, mutra en ole. Juhlat pidetään niille jotka haluaa tulla juhliin.
Aikuisten syntymäpäivät nyt vaan eivät ole kovin merkittäviä. Olisit pitänyt juhlat, niin sinua olisi muistettu. Täytän itse kohta 50 ja rummutan asiaa niille, joiden haluan minua muistavan. Ja tarjoan heille juhlat tietysti. Muiden en odota päivää noteeraavan.
Tätä se on, lahjat ovat kelvanneet toiseen suuntaan ja niitä on pidetty itsestään selvyyksinä. Kummilapsista kukaan ei oma-aloitteisesti ole yhteyksiä minuun päin pidellyt. No, se heistä, ei kiinnosta minuakaan enää.