Mies 29v miettii; olen käymässä Kuopiossa
En aio viipyä kauaa. Haluaisiko joku jäätelölle tai eläinkauppaan huomenna?
Kommentit (299)
Öitä av:laiset, minä painun nyt nukkumaan :3
t. se 16-vuotias teini
Nimenomaan! Joku hyvä tiivistäjä voisi kirjoittaa tapahtumien kulun yhteen viestiin. On tämä aika legendaarinen ketju... Teini16 osoittaa suurta jalomielisyyttä antaessaan oharit tehneelle toisen mahdollisuuden. t. 264
Legenda kertoo, että mies29 otsikon mukaisesti kyseli lähtisikö joku hänen kanssaan jäymään jäätelöllä, sillä hän on juuri käymässä Kuopiossa (vai kenties peräti asuuko siellä?). Pyyntöön reagoitiin, ja osa olisi lähtenyt jos olisi päässyt ja osa ilmaisi halukkuutensa tulla paikan päälle ns. urkkimaan tilannetta, jos joku vaikka menisi.
Varsinkin Iso- Jarmo ja Se 16-vuotias teini osoittivat halukkuutensa tavata, ja tuotapikaa aika ja paikka alkoi hahmottua. Iso-Jarmo ehdotti kello yhtä torilla, mutta paikaksi valikoitui lopuksi pääkirjaston musiikkpuoli, ja kellonajaksi 12-30-13.00. Monta sivua meni av:n tason huomioiden harvinaisen hyvässä hengessä kevyttä läppää heittäen. Niissä mm. arvuuteltiin palstalaisten ulkonäköä ja naureskeltiin paikanpäälle saapuville salapoliiseille, ja viattomille kirjastossa asioiville sivullisille joilla oli todellinen vaara leimaantua syyttä av-mammoiksi. Ja kuten aina, paikalle saapui myös muutama rohkeamman ja värikkäämmän ajatusmaailman ja ulosannin omaava henkilö ja tunteet kuumenevatkin kenties hieman, mutta ei niin että kenellekään tarvitsee mitään bannia alkaa jakelmaan, mikä myös on harvinaista. Tai sitten modet nukkumassa.
Tuli yö, meni yö. Aamu saa, ja jännitys tiivistyy. Av-mammat herää, keittävät kahvinsa ja leiriytyvät koneilleen odottamaan... Ja odottamaan.. Voi vitsi, vuoden kohokohta, kohta se alkaa!
Palstamme urhea nuorikainen Se 16-vuotias teini ottaa aamupäivän viimeisimpinä hetkinä suunnan kohti Kuopion pääkirjastoa. Hän on kenties pari minuuttia myöhässä, mutta ne ovatkin niitä akateemisia minuutteja. Hänestä tulee isona siis hyvin akateeminen. Hän menee sisälle, menee musiikkipuolelle, mene hevihyllylle.. ja odottaa. Eipä näy kaivattua partneria, onko jotain tapahtuntut? Huolissaan hän miettii, ja koko palsta pidättää hengitystään hänen kanssaan. Koirat ujeltavat pissahädässään, imeväiset huutavat nälkäänsä. Kello tikittää, ja hyvin armottomasti aika menee umpeen, ja yli. Ei näy vieläkään, oivoi mitä nyt?
Ihmetystä täynnä palstasankarimme Se 16-vuotias teini poistuu paikalta. Hieman myöhemmin tosin käy ilmi, että S16VT ja eräs toinen palstalainen olivat toisistaan tietämättä, tai siis hyvinkin pitkälti tietäen kulkeneet ihan ristiin. Puusilimiäkö? No ei, kyllä silmä on tehty silmästä eikä puusta. Mutta pettymys, se on suuri. Sillä mies29:tä ei näy, ei kuulu. Pettymyksen valtava aalto loiskahta aina Kuopiosta Helsinkiin, ja sieltä aina suureen Ruotsiin saakka. Missäköhän muuten Jarmo?
Tuotapikaa tarinamme kaivattu päähenkilö mies29 antaa meille tietoa janoaville elonmerkin jossa ilmoittaa ettei tullutkaan paikan päälle. Jonka kyllä itseasiassa jo aiemmin havaitsimme.
Lyhyesti: Mies 29 teki oharit.
Noo, tästä sikisi omanlainen ns. jupakka joka kärjistyi niin, että mies29 itse poistui palstalta virtuaaliovet paukkuen mutta onneksi sentään hänen erittäin hyvä ystävänsä saapui paikan päälle, puolustamaan tätä siipeensä saanutta palstan legendaarista tukipilaria ja vaikuttajaa.
Mies29 ja ystävä lienevät todellakin siviilissä ja muutenkin kuin paita ja housut, ja on erittäin hyvä ja suorastaan ihanaa että kaksi niin samanlaista persoonaa ovat löytäneet toistensa ystävyyden tässä pahassa ja julmassa maailmassa. Jopa kirjoitustyyli ja termistä on niin ihastuttavan samanlainen!
Tämä ystävä antaa itsensä alttiiksi ja puhuu miehen puolesta, ja toimii myös välikätenä S16VT:n ja mies29:n sovinnossa, joka todella saadaan aikaiseksi.
Mutta missä on Jarmo?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:03"]
Tämä mies29 alkaa olla pikkuhiljaa aika mielenkiintoinen tyyppi.
[/quote]
Niin, ja tuo 16-vuotias teini alkaa vaikuttamaan aika takertuvalta pissikseltä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:30"]
Mies 29 on halukas tapaamiseen, jos lupaa hänelle etukäteen seurustelusuhteen tai vähintään suudelman tai seksiä. Muuten ei vaivaudu ulos kolostaan häpeän takia. Hänen toiveensa oli, että joku ihastuu häneen nokkelien tekstiensä kautta ja antaa muut puutteet anteeksi.
Vittu mitä paskaa!
Siis tyyppi on kohta 30 ja ihan pelle, 16v teiniltä seksiä, seurustelusuhteen haluaa? Ja mitä vitun nokkelia tekstejä, en ainakaan ole niitä jaksanut lukea.
Tv. Mies.
-miehen ystävä
[/quote]
"Mies 29" on naispuolisen henkilön hengentuotetta. Minulle kysymys on oikeastaan sillä välillä, että onko kyseessä harrastelijakirjailijan taidonnäyte vai onko intressi jossakin toisaalla.
Täällä porukka sitten tosissaan ruotii fiktiivisen hahmon fyysiselle paikalle saapumattajättämisiä. Ehkä kirjailija itse oli paikalla kirjastossa. Luultavasti kaikki kolme hahmoa, eli myös teini 16v ja iso-Jarmo ovat aivan yhtä fiktiivisiä.
Tämä olisi reilumpaa auttamishaluisia lukijoita kohtaan, jos tällaiset fiktiiviset ketjut merkittäisiin kaikille avoimesti jolloin ketjuun osallistuvat tietäisivät, että kyse on fiktiosta. Otsikkorivillä voisi lukea "F:" tai "Fiktio:". Tuskin se provoja silti estäisi, sillä AV:lla ihmisten erehdyttäminen on osalle kirjoittajista se suurin saavutus minkä suinkin keksivät.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:37"]"Mies 29" on naispuolisen henkilön hengentuotetta. Minulle kysymys on oikeastaan sillä välillä, että onko kyseessä harrastelijakirjailijan taidonnäyte vai onko intressi jossakin toisaalla.
Täällä porukka sitten tosissaan ruotii fiktiivisen hahmon fyysiselle paikalle saapumattajättämisiä. Ehkä kirjailija itse oli paikalla kirjastossa. Luultavasti kaikki kolme hahmoa, eli myös teini 16v ja iso-Jarmo ovat aivan yhtä fiktiivisiä.
Tämä olisi reilumpaa auttamishaluisia lukijoita kohtaan, jos tällaiset fiktiiviset ketjut merkittäisiin kaikille avoimesti jolloin ketjuun osallistuvat tietäisivät, että kyse on fiktiosta. Otsikkorivillä voisi lukea "F:" tai "Fiktio:". Tuskin se provoja silti estäisi, sillä AV:lla ihmisten erehdyttäminen on osalle kirjoittajista se suurin saavutus minkä suinkin keksivät.
[/quote]
Jep. Itse olen miettinyt jopa että onkohan nämä hahmot - ja myös aikaisemmat hahmot kuten Tatuoitu jätkä ja Psykomamma - ihan työn puolesta täällä, ts. Vauvan palkkalistoilla. Palsta ei olisi läheskään niin suosittu ilman ärsyttäviä vakiohahmoja, jos ihmiset ainoastaan provoilisivat at random...
Itse myönnän esiintyneeni Ikiksenä, joten tällaisella anonyymilla foorumilla hahmoja voi ajaa monta henkilöä. Tosin Mies29 :lla on aika erottuva tyyli ilmaista itseään, joten häntä ei voi kuka tahansa esittää.
Mies29 on nyt jonkinlaisella eräreissulla. Olen luultavasti yhteydessä häneen heinäkuun lopuilla tai elokuun alussa. Tästä johtuen minullakaan ei tule olemaan mitään uutisia kerrottavana hänestä ennen sitä aikaa.
Mies29 ei ilmeisestikään tiennyt, että hänellä ja tytöllä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita, kuten tyttö on ilmeisesti myöhemmin väittänyt (?) Jos näin on, on Mies29 ehkä kiinnostunut hänestä myös ystävänä ja haluaisi varmaan joka tapauksessa ostaa hänelle jonkun jätskin, jutella elämästä ja vertailla eläinkaupan hamstereita.
Jos hän (tyttö) on ihan keksitty henkilö, niin sitten miehelle on tehty aika ruma temppu, joka on nyt johtanut hänen poistumiseensa foorumilta, ja on hyvä ettei hän ole tullut paikalle jos siellä on ollut vain kusettajia tms. Joidenkin mielestä se olisi ehkä joka tapauksessa hyvä asia johtuen oletetun tapaamiskumppanin iästä johtuen, vaikka hän ei olekaan varsinaisesti alaikäinen. Kaupunki ei kuitenkaan ole niin hirveän iso ja sellainen kohtaaminen voisi laittaa jotakin pahoja puheita liikkeelle, vaikka on epäselvää välittäisikö m29 niistä ja vaikka ei olisikaan kirjoilla siellä.
Kävin satunnaistsekkaamassa päällimmäiset ketjut ja tsekkaan jonkun päivän päästä uudelleen. Heippa.
-Miehen ystävä-
Toivottavasti m29 "jonkinlaisella eräreissulla" miettii syvästi, haluaako vielä jatkaa ihmisten loukkaamista, vai alkaako kohdella toisia kunnioittavasti.
Tulee mieleen se toinen palsta-asperger (gorgipupunen), jolla myös on tapana ruveta omissa ketjuissaan esittämään jotain toista henkilöä. :-D
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:37"]
"Mies 29" on naispuolisen henkilön hengentuotetta. Minulle kysymys on oikeastaan sillä välillä, että onko kyseessä harrastelijakirjailijan taidonnäyte vai onko intressi jossakin toisaalla.
[/quote]
Juuri näin. Huvittavaa seurata miten tosikot palstailijat kommentoivat ihan tosissaan.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:23"]Mies29 on nyt jonkinlaisella eräreissulla. Olen luultavasti yhteydessä häneen heinäkuun lopuilla tai elokuun alussa. Tästä johtuen minullakaan ei tule olemaan mitään uutisia kerrottavana hänestä ennen sitä aikaa.
Mies29 ei ilmeisestikään tiennyt, että hänellä ja tytöllä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita, kuten tyttö on ilmeisesti myöhemmin väittänyt (?) Jos näin on, on Mies29 ehkä kiinnostunut hänestä myös ystävänä ja haluaisi varmaan joka tapauksessa ostaa hänelle jonkun jätskin, jutella elämästä ja vertailla eläinkaupan hamstereita.
Jos hän (tyttö) on ihan keksitty henkilö, niin sitten miehelle on tehty aika ruma temppu, joka on nyt johtanut hänen poistumiseensa foorumilta, ja on hyvä ettei hän ole tullut paikalle jos siellä on ollut vain kusettajia tms. Joidenkin mielestä se olisi ehkä joka tapauksessa hyvä asia johtuen oletetun tapaamiskumppanin iästä johtuen, vaikka hän ei olekaan varsinaisesti alaikäinen. Kaupunki ei kuitenkaan ole niin hirveän iso ja sellainen kohtaaminen voisi laittaa jotakin pahoja puheita liikkeelle, vaikka on epäselvää välittäisikö m29 niistä ja vaikka ei olisikaan kirjoilla siellä.
Kävin satunnaistsekkaamassa päällimmäiset ketjut ja tsekkaan jonkun päivän päästä uudelleen. Heippa.
-Miehen ystävä-
[/quote]
Jos "yhteisillä kiinnostuksen kohteilla" tarkoitat hamstereita, niin niitä löytyy :)
Kommentin 280 puolesta olen hieman varuiltani, sillä en voi luvata "vähintään suudelman tai seksiä". Ihan ystävänä minä olisin liikkeellä.
Ajattelen, siis olen. En ainakaan tietääkseni ole kenenkään luoma fiktiivinen hahmo, vain ihan oikea 16-vuotias savolainen teinityttö. Eikä vastaani ainakaan vielä ole tullut vastaan yhtäkään minun nimimerkillä kirjoitettua ei-minun viestiä. Ja antaa ihmisten puhua, ei kaikesta tarvitse välittää, eikä kaikkea uskoa.
t. se 16-vuotias teini
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 18:37"]Luultavasti kaikki kolme hahmoa, eli myös teini 16v ja iso-Jarmo ovat aivan yhtä fiktiivisiä. [/quote]
En ole fiktiivinen hahmo :D En tiedä missäpäin sinä pyörit, mutta oli sinullakin mahdollisuus päästä näkemään minut Kuopion pääkirjastossa nyt keskiviikkona.
t. se 16-vuotias teini
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:06"]
Jep. Itse olen miettinyt jopa että onkohan nämä hahmot - ja myös aikaisemmat hahmot kuten Tatuoitu jätkä ja Psykomamma - ihan työn puolesta täällä, ts. Vauvan palkkalistoilla. Palsta ei olisi läheskään niin suosittu ilman ärsyttäviä vakiohahmoja, jos ihmiset ainoastaan provoilisivat at random...
[/quote]
Olen samaa ajatellut itsekin, joskus kirjoittanutkin että taas on "toimituksellista aineistoa". Samaa on käytetty eräällä toisella kotimaisella forumilla, jossa huhun mukaan oli moderaattori/kirjoittaja joka moderoi jo tuolloin myös av:ta. Tämä oli muutama vuosi sitten. Samat aloitukset kaivetaan 2kk välein naftaliinista ja kirjoitetaan suunnilleen samassa muodossa taas muutamia sanoja vaihtaen. Se trafiikki lienee ylläpitäjän edun mukaista. Iljettävää on esittää hätää kärsivää ja saada hyväuskoiset käyttäjät auttamaan. Suomalainen pervo tapa levittää pahaa oloa ihmisten keskuuteen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 19:23"]
Mies29 on nyt jonkinlaisella eräreissulla. Olen luultavasti yhteydessä häneen heinäkuun lopuilla tai elokuun alussa. Tästä johtuen minullakaan ei tule olemaan mitään uutisia kerrottavana hänestä ennen sitä aikaa.
-Miehen ystävä-
[/quote]
Heippa. Kovin hämäävää, sillä eihän miehellä pitänyt olla ystäviä. Ainakaan näin läheisiä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:43"]
Kirjotteletko muuten suomi24-palstoille koskaan? eri nimimerkillä? :)
[/quote]Olen tutustunut ko.palstaan.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:43"]
Kirjotteletko muuten suomi24-palstoille koskaan? eri nimimerkillä? :)
[/quote]Olen tutustunut ko.palstaan.
-Mies 29v-
[/quote]
okei... tuli vaan tuosta sinun kirjoitustyylistä ja otsikosta mieleen eräs siellä tunnettu nimimerkki...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:20"]
quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:06"]
[/quote]En minä tietääkseni ihan niin ole sanonut, vaikka voi kai sanat niinkin ymmärtää.
-Mies 29v-
[/quote]
Hmm no viimeks ku puhuit jostain tämän kaltaisesta jutusta, että tapaisit jonkun Kuopiossa, niin ilmoitit mulle jo päivänkin millon sopis. Mut se juttu vähän lyssähti kokoon, kun et vastannutkaan mulle enää siihen ketjuun. Siinäkin ketjussa tuli ilmi, että asuisit täällä.
t. se 16-vuotias teini
[/quote]Jos sinulle sopii huominen, voisit ehdottaa jotakin keskustaan kuuluvaa tai lähellä olevaa paikkaa ja aika, niin voisin tulla sinne katsomaan. Jokunen tuntomerkki pitäisi tietysti olla mukana, että osaisin lähestyä juuri sinua.
-Mies 29v-
[/quote]
Sopii, mutta saisinko ensin selvityksen tästä: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/3998071/mies_29v_miettii_mita_aikuinen_voi_tehda_kesalla ? Tuossakin tuli ilmi, että asuisit täällä. Olen pahoillani, jos lainaukset menivät päin jotain, sillä kirjoitan puhelimella.
t. se 16-vuotias teini
[/quote]Ja en arvatenkaan vastannut sinulle siksi, koska en pitänyt kuvailemaasi olemusta ja mielenkiintoa uskottavana. Sen jälkeen olen nähnyt tuon saman nimimerkin esiintyvän varsin erilaisissa ketjuissa, joissa en itse ole ollut vaikuttamassa ja olen alkanut uskoa aitouteesi.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:05"]
"Ainut miehen kanssa mahdolliseen tapaamiseen haluava ja omien sanojensa mukaan pystyvä henkilö ilmoitti selväsanaisesti, ettei voisi viehättyä hänestä hänen ikänsä takia. Vaikka tämä ei yksinään olisi murskaava isku, ei se varmaan ainakaan lisää innostusta. Platonisia suhteita voi kuitenkin rakennella vaikka vanhainkodin vapaaehtoisena. Sen lisäksi henkilö antoi välillisesti ymmärtää voivansa pitää itseään lapsena tai pelkäävän miestä, koska hän suhtautui sopuisasti kirjoittajaan, joka möykkäsi 'pedofiileistä' ja poliiseista. Tarkalleen ottaen tämä nuori nainen siis sanoi ymmärtävänsä möykkääjää, jos kyse olisi kahdenkeskisestä tekemisestä. Tämäkään ei ollut hirveän imartelevalta eikä oikein rationaaliseltakaan vaikuttava kommentti. Tunteista ei voi ketään syyllistää, mutta jos tunteet tuo selväsanaisesti ilmi, se voi vaikuttaa toisen ihmisen kiinnostukseen. Monelta naiselta olisi varmaan mennyt tapaamishalut, jos mies tuottaisi useamman epäimartelevan kommentin hänestä ja täten latistaisi tunnelmaa etukäteen. Mies itse ei esittänyt mitään ikärajoja."
Mä NIIN tiesin tuon. Miehen ainut syy ja odotus tapaamiselle oli mahdollinen seurustelusuhde. Menee aika epätoivoiseksi... Kannattaisi varmaan opetella tapaamaan naisia ihan muutenkin (rennosti ilman odotuksia), ja olemaan heidän kanssaan. Nyt menetit taas hyvän tilaisuuden harjoitteluun. Naisia ei kiinnosta noin epävarma ja epätoivoinen mies. Arvatenkaan miehellä ei ole mitään ikärajavaatimuksia. Reilusti nuoremmat selvästi kiinnostaa. Mies varmasti kuvittelee heidän olevan tyhmempiä ja vähempään tyytyvempiä. Eihän kukaan aikuinen nainen tuollaista jaksaisi. Vauvapalsta muutenkin aika erikoinen vaihtoehto seuranhakuun?
Tiedän hyvin tuon ihmistyypin jota mies edustaa. Täytyy tsempata aika paljon, jos kumppanista ja vähääkään normaalijärkisestä haaveilee. Pitää olla jo aika erikoinen tapaus jos ei ole edes säälipillua ikinä lohjennut. Luulisi, että oikeasti kiltillä ujolla miehellä joskus kävisi flaksi. Oletko mies jotenkin agressiivisen oloinen oikeassa elämässä?
[/quote]Eiköhän se tarkoittanut että ikärajalla ei ole väliä kunhan ei ole huolestuttavan alaikäinen eli alle 16 tai sellaista. Ja vaikka olisi muukin kuin seurustelusuhde mielessä, niin ei ole ehkä hyvä keskittyä puheissaan negatiivisiin asioihin eli mikä ei kiinnosta vaan enemmän siihen mikä toisessa kiinnostaa. Se ei ole lupaus seurustelusta, jos ei etukäteen kerrokaan ettei välttämättä ole siinä mielessä liikkeellä, mutta ei ole toisaalta mikään pakko sanoa sitäkään, miten seurustelu ei kiinnosta, lakritsijäätelö ei kiinnosta, cappucino ei kiinnosta jne. vaan kuvailuissa on parempi keskittyä niihin asioihin mitkä kiinnostaa. Siitä tulee pirteämpi vaikutelma. Ja tuo pieni tyty oli ainut jota kiinnosti hänet tavata vai oliko? Tai sitten hän haluaa tavata vain sen ikäisiä. En tiedä.