Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"ei helsingissä asuva tarvitse autoa"

Vierailija
22.07.2014 |

Ei helvetti tällainen itsekäs ja tyhmä asenne saa sapen kiehumaan! Hienoa kun joku autoa omistamaton voi julistaa kaikkien muiden helsinkiläisten puolesta, mitenkä heistä kukaan muukaan ei autoa voi tarvita. Kerrottakoon hänelle, että ihmisten liikkumistarpeet ovat usein yksilöllisiä.

Ilmeisesti ne 270000 Helsingin alueella rekisterissä olevaa autoa seisovat turhan panttina katuja rumentassa, ja omistajat ovat harvinaisen tyhmiä, kun maksavat vielä tästä.

Minusta alkanut tuntua, että autosta on tulossa jälleen joku vaurautta ilmentävä statussymboli, jota vastustetaan lähinnä kateuden takia.

Tuli vaan mieleen tuosta eräästä toisesta keskutelusta

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:13"]

Ei helvetti tällainen itsekäs ja tyhmä asenne saa sapen kiehumaan! Hienoa kun joku autoa omistamaton voi julistaa kaikkien muiden helsinkiläisten puolesta, mitenkä heistä kukaan muukaan ei autoa voi tarvita. Kerrottakoon hänelle, että ihmisten liikkumistarpeet ovat usein yksilöllisiä.

Ilmeisesti ne 270000 Helsingin alueella rekisterissä olevaa autoa seisovat turhan panttina katuja rumentassa, ja omistajat ovat harvinaisen tyhmiä, kun maksavat vielä tästä.

Minusta alkanut tuntua, että autosta on tulossa jälleen joku vaurautta ilmentävä statussymboli, jota vastustetaan lähinnä kateuden takia.

Tuli vaan mieleen tuosta eräästä toisesta keskutelusta

[/quote]

No ei Helsingissä oikeasti autoa tarvitse. Ihan samoin kun kukaan ei tarvitse puolen vuoden välein uuttaa puhelinta.

Se että joku näin tekee ei tarkoita että siinä on mitään järkeä

Vierailija
2/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:18"]

Helsinki on muutenkin siellä Suomen ihan alakärjessä, syrjässä kaikesta, joten miksi pitää vielä sen lisäksi mömmöytyä lisää ja jättää hankkimatta ihan peruskulkuvälineen ajoon vaadittava ajokortti. Nämä syrjässä elävät kyytiloiset sitten kuitenkin kiepsahtavat mielellään toisten kyytiin.

[/quote]

Syrjässä kaikesta? Helsinki on Suomen tärkein paikka. Täällä asuu erittäin iso osa Suomen kansasta. Jos siihen vielä liitetään Espoo ja Vantaa niin voisi sanoa että jos ei asu Helsingissä niin on kaukana kaikesta. 

Vielä kun maakuntien tukeminen lopetetaan tulevaisuudessa niin ne kuolevat pois. Joten asu sinä vaan jossain hornan kuusessa. Turha valittaa kun sielä ei mitään ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:26"]Totuus on, ettei Helsingissä välttämättä autoa tarvitse, mutta se helpottaa elämää kummasti. Juuri tulin kaupasta autolla viiden ostoskassin ja  8 litran max-pepsi-pakkauksen kanssa. Olisi ollut hankalaa kävellen/pyörällä/bussilla.

Lapsemme eivät halua ajokorttia, koska ovat tottuneet kulkemaan julkisilla. Toki pyytävät välillä kyytiä.

[/quote]

Puhut nyt siitä, ettet osaa ennakoida mitään tilanteita. Minä en myöskään kanna jalkaisin tuollaisia määriä elintarvikkeita, sillä Helsingissä on lukuisia firmoja, jotka tuovat kaikki mahdolliset kauppatarvikkeet kotiovelle. Minä käytän niitä.

[/quote]

Kannatatko muutenkin sellaista elämäntapaa ettei tarvitse poistua kodistaan ihmisten ilmoille vaan voi tyyliin pyyhityttää perseensäkin ettei itse tarvitse?

[/quote]

Mitä hemmetin ihmistenilmoille menemistä on se että ajaa autolla muutaman korttelin? Oletko niin laiska että et jaksa kävellä? Kaupassa käymisessä ei ole mitään mukavaa eikä edes hyötyä jos tavarat saa kotiovellekkin. Menen mielummin muualle kuin kauppaan

Vierailija
4/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:26"]Totuus on, ettei Helsingissä välttämättä autoa tarvitse, mutta se helpottaa elämää kummasti. Juuri tulin kaupasta autolla viiden ostoskassin ja  8 litran max-pepsi-pakkauksen kanssa. Olisi ollut hankalaa kävellen/pyörällä/bussilla.

Lapsemme eivät halua ajokorttia, koska ovat tottuneet kulkemaan julkisilla. Toki pyytävät välillä kyytiä.

[/quote]

Puhut nyt siitä, ettet osaa ennakoida mitään tilanteita. Minä en myöskään kanna jalkaisin tuollaisia määriä elintarvikkeita, sillä Helsingissä on lukuisia firmoja, jotka tuovat kaikki mahdolliset kauppatarvikkeet kotiovelle. Minä käytän niitä.

[/quote]

Kannatatko muutenkin sellaista elämäntapaa ettei tarvitse poistua kodistaan ihmisten ilmoille vaan voi tyyliin pyyhityttää perseensäkin ettei itse tarvitse?

[/quote]

Ai tähän päästiin siitä, ettei minulla ole tarvetta autolle?

Tosiaan, fanaatikoita ja persoonallisuushäiriöisiä.

[/quote]

Olen pahoillani jos loukkasin, mikäli olet ihan oikeasti kotiavun varassa etkä pääse omin avuin liikkumaan. Muussa tapauksessa pidän vähän pimeänä sitä, että ylpeillään tuollaisella saamattomuudella.

[/quote]

Saamattomuutta on se että menee autolla kauppaan. 

Vierailija
5/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan se meidän kaikkien yhteisen maapallon ja sen ilmaston ajatteleminen suurta itsekkyyttä....

Miettikää nyt ihmiset oikeasti vähän jotain muuta kun sitä omaa pulleaa yksilöllistä napaanne!

Vierailija
6/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla omakotitalo, farmari, maasturi, kaksi lasta, kesämökki, muumilaakso, puuhamaa

Pakkopakkopakkopakkopakkopakko

Vierailija
7/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, mutta ei autoa. Asun ja käyn töissä keskustassa. Lentokentälle meen taksilla, landelle junalla ja alle 30km matkat taittuu kätevästi fillarilla. Autoa en kaipaa varsinkaan siihen, että voisin roudata litrakaupalla limsaa himaan. Haloo!

Hahhah, huvittavaa, että joku ylipäänsä on avannut näin naurettavan keskustelun!

Vierailija
8/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:51"]

Näin kesällä on kivaa mennä kesämökille, lasten kanssa visulahteen, kesämökiltä kauppaan, mökiltä bauhaussiin ostamaan kukkamultaa, ajella jyväskylään tapaamaan sukulaisia, nauttia kesäisistä pikkuteistä jne. Auton ansiosta voi mennä katsos ihan miten haluaa ja minne haluaa ilman suunnittelua. Pelkästään kesämökki on jo riittävä syy meille omistaa auto. Ja kyllä se helpottaa elämää muutenkin.

Koitappa tehdä pyörällä, junalla, bussilla, lentokoneella tai jollain muulla? Minulla ei ole mitään autotonta elämäntyyliä vastaan, mutta nämä autottoman elämäntyylin omaavat ovat yleensä kaikista innokkaimpia tuputtamaan omaa elämäntyyliänsä ja vaatimaan lisää kieltoja autoille. Heillä tuntuu olevan ongelma minun elämäntyylini kanssa, vaikka heillä ei usein mitään kokemusta auton omistamisesta olisikaan.

[/quote]

Ja tässäkään ketjussa autottomat eivät sitä oman elämäntapansa tuputtamista aloittaneet. Autolliset sen sijaan ovat ehtineet jo kertoa, että autottomat ovat aina pummaamassa muilta kyytejä tai vähintäänkin heidän elämänpiirinsä on rajoittunut vain yhteen kaupunkiin. Mökkeilykään kun ei kuulemma ilman autoa onnistu.

Minä mökkeilen mielelläni. Junalla pääsen lähikaupunkiin, ja siitä bussilla niin lähelle mökkiä, ettei kävelymatkaa itse mökille jää kuin vajaa kolme kilometriä. Kun on jalassa hyvät kengät, selässä iso reppu ja vielä perässä kulkee sellainen pyörillä kulkeva "mummolaukku", niin ongelmaa ei ole. Mökillä on polkupyörä ja kaksi hyvää pyörälaukkua. Niiden kanssa sujuu 10 km kaupparetketkin mukavasti.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmisillä on autoja. Itse vaan en sellaista niin kipeästi tarvitse, että sen pitämisestä ja käyttämisestä kannattaisi maksaa niin paljon kuin siitä pitäisi maksaa. 

Vierailija
9/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa 62! Sinulta se onnistuu.

minä en vastaavanlaiseen järjestelyyn pystyisi 3 lapsen kanssa. Jo se mökille vietävän tavaran/ruuan määrä on sellainen ettei sitä repussa kanneta perille. Tai 10 km kauppareissua tehdä... Lasten kanssa tuon matkan pyöräilyyn menisi aikaakin niin paljon, että grillilihat jo ehtisi pilaantua kylmälaukusta huolimatta.

autottomuus on niin elämäntilanteesta kiinni. Minä en halua elämääni aivan turhaan vaikeuttaa, vaan ajelen mukavasti autollani. Pyöräilyyn käytetään aikaa lähinnä vkonloppuisin, kotiympyröissä.

Vierailija
10/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mökkiä, enkä kaipaa landelle töihin hyttysten keskelle kesälomillani. En ymmärrä, miksi autolliset ihmiset yrittävät tuputtaa elämäntapaansa autottomille. Eikö ole hyvä, että edes osa ihmisistä elää ympäristöystävällisemmin?

Todella harvoin tulee pummattua keneltäkään kyytiä minnekään. Itse asiassa ainoastaan kerran olen kysynyt siskoltani, pääsisinkö hänen ja miehensä kyydissä sukujuhliin, jonne olimme kaikki menossa. Vastaus oli todella nihkeä ja olisi tehnyt mieli sanoa, että unohtakaa koko juttu, voin mennä junallakin. Mielestäni oli ennemmin todella epäkohteliasta ja outoa, että he eivät kyytiä itse tarjonneet, vaikka asuvat ihan mun vieressä.

Vierailija
11/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään muualla sitä tuskin edes tarvitsee. Muutimme Paimiosta Helsinkiin eli pienestä 10 000 asukkaan kaupungista ja siellä pärjäsi ilman autoa mainiosti. Nyt on ihan eri asia kun joka paikkaan menee se tunti aikaa, harrastuksiin, niille harvoille tutuille kun menee kyläilemään, lasten kuskaamiset jne. Ilman autoa päivässä ei ehtisi muuta tehdä kun kuskata taksilla tai julkisilla, ei siinä hulluudessa ehtisi mitään muuta. Golfiakin on kiva lähteä pelaamaan julkisilla.

Vierailija
12/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat muutenkin hyysäävät nykyään lapsiaan ihan liikaa. Autolla pitää kuskata harrastuksiin ja sitten vielä autolla pitää raahata 10 litraa kokista pennuille?! WAKE UP!!!!!!!!!!!!! Ihme löysäperseitä koko sakki.

Vierailija
13/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:21"]

Voi että.. Yksityisautoilijoilta otetaan niin paljon rahaa veroina/muina kuluina auton käytöstä, että ette edes tajua! Tajuatteko, että jos yksityisautoilu loppu, loppuu myös pyöräteiden rakentaminen ja kunnossapito, bussilippujen hinnat moninkertaistuvat, koska teiden ylläpito on pakko kustantaa jollakin.

En olisi noin innokkaasti ajamassa yksityisautoilua alas.

[/quote]

Pyörätiet maksetaan kunnallisveroista, joita maksavat myös pyöräilijät. Itse asiassa myös kaupungin ajoradat maksetaan kunnallisveroista, ja niihin menee 99% infraan menneistä rahoista. Helsingissä auto on alle puolella perheistä. Autoista menevät verot tilitetään valtiolle, joka ei siis maksa asuinkatusi pinnoittamisesta mitään, sen maksatte sinä ja autoton naapurisi ja kaikki muut kunnallisverovelvolliset.

Teiden ylläpito on pakko kustantaa, yks kaista suuntaansa on joukkoliikenteelle ja jakeluliikenteelle välttämätön. Sen sijaan useampikaistaiset tiet ovat lähes poikkeuksetta yksityisautoilun takia (poikkeus: ratikkakaista - ratikka on muuten ainoa joukkoliikenneväline, joka kannattaa itse itsensä). Samoin kehäteiden ja motarien liittymähelvetit ovat yksityisautoja varten. Niistä toki valtio maksaa osan/kokonaan. Ja niiden takia jalankulkijat ja pyöräilijät viedään perkeleellisille kiertoreiteille. Yks eritasoliittymä voi maksaa enemmän kuin koko vuoden pyörätien korjaukset ja rakentamiset.

En oo poistamassa autoilua, itselläkin on kortti ja poikaystävällä auto, mutta kyllä se fakta on että kaupungissa autoilija on saamapuolella raha-asioissa. Puhumattakaan siitä että auto vie hirveästi tilaa kaupungissa, kun parkkihalli on kallis rakentaa ja autopaikka vie tilaa jolle vois tehdä asuntoja.

Vierailija
14/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 00:54"]

Mulla on ajokortti, mutta ei autoa. Asun ja käyn töissä keskustassa. Lentokentälle meen taksilla, landelle junalla ja alle 30km matkat taittuu kätevästi fillarilla. Autoa en kaipaa varsinkaan siihen, että voisin roudata litrakaupalla limsaa himaan. Haloo!

Hahhah, huvittavaa, että joku ylipäänsä on avannut näin naurettavan keskustelun!

[/quote] sitäpaitsi limun juominen ei tee hampaille hyvää, happohyökkäys

Vierailija
15/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 02:31"]Vanhemmat muutenkin hyysäävät nykyään lapsiaan ihan liikaa. Autolla pitää kuskata harrastuksiin ja sitten vielä autolla pitää raahata 10 litraa kokista pennuille?! WAKE UP!!!!!!!!!!!!! Ihme löysäperseitä koko sakki.

Sen haluan nähdä kun oma lapsesi kuskaa julkisilla kulkuneuvoilla laskettelukamansa. Sukset, sauvat, monot, suojat, kypärän, lasit, juomapullon yms.

Vierailija
16/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan avaus aiheesta? Onhan näitä varmaan kymmeniä

Vierailija
17/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti pärjää ilman autoa muissakin isoissa kaupungeissa mutta kyllä se auto Helsingissäkin elämää helpottaa aika tavalla.

Yhden lapsen kanssa pärjättiin hienosti, vaikka monesti kyllä sitä autoa kaipasi, mutta kun toinen lapsi syntyi niin mun kärsivällisyys loppui. Huutava taapero ja vauva tunnin bussimatkalla hellesäässä ei houkuttele, kun voi mennä mukavasti ilmastoidussa autossa saman matkan vartissa. Taksilla ei voi mennä koska turvaistuimet vaativat aina ennakkovarauksen. Omia istuimia ei taas viitsi raahata tunteja mukanaan jos menee vaikka korkeasaaren.

Ilman autoa siis pärjää mutta miksi sinnitellä jos voi päästä helpommalla.

Vierailija
18/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se pakko aina olla niin mustavalkoista, joko-tai? Meilläkin on auto, mutta pyrimme suunnitellusti käyttämään sitä mahdollisimman vähän. Lapset kulkevat julkisilla kouluun ja harrastuksiin ja minä myös töihin Helsingin keskustaan. Kerran viikossa käyn tekemässä kauppakierroksen autolla ja muutaman kerran kesässä käymme suvun mökillä. Muutoin ulkoilemme lähimaastossa koirien kanssa, pyöräilemme paljon kylässä lähellä asuvien kavereiden luona, jo ihan liikunnankin kannalta. 

Vierailija
19/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa käsittää, miksi juuri tämä aihe herättää tällaista valkohehkuista vihaa. Ja anteeksi nyt vaan, kyllä se suurin raivo ja toisten elämäntavan parjaaminen yleensä tulee autoilijoiden puolelta. Ymmärrän että on ärsyttävää, jos joku autoton todella tyrkyttää elämäntapaansa tai pummii koko ajan kyytiä. Mutta tuntuu kuin joitakin ärsyttäisi ihan hirveästi jo se, että jollakulla ei ole autoa. Että ihmisessä on pakko olla jotain hyvin epäilyttävää, jos hän sanoo pärjäävänsä ilman. Tosi outoa. 

Noin puolet helsinkiläisistä talouksista pärjää autotta, joten kyllä se on mahdollista varsin useinkin. Meidän esimerkiksi olisi lähinnä älytöntä ostaa autoa ja maksaa siitä että tönöttäisi tuolla tienvarressa. Sukulaisiin yms. Menemme junalla (kivoin vaihtoehto lasten kanssa), bussilla ja pari kertaa vuodessa vuokraamme auton. Olemme junailleet myös ulkomaille. Kaupungissa julkiset riittävät meille mainiosti, keskustaan ei huvittaisi autoilla. Lisäksi pyöräilemme (koppapyörällä kulkee aika isokin kauppakuorma) ja kävelemme paljon, ihan huomaamattakin. Minusta on kiva että samalla pysyy peruskunto yllä ja paino sopivana. Lapsetkin oppivat liikunnallisen elämäntavan ilman että siitä erikseen pidetään meteliä.

Juu, tiedän että eri syistä tällainen elämäntapa ei kaikille käy. Ok, en minä siitä nillitä. Se olisi aika tökeröä. Mutta antakaa kun arvaan: joidenkin mielestä minä ja perheeni olemme ärsyttäviä ihan siksi että elämme näin. Ällöttäviä vihervasemmistolaisia, eikö niin?

Ja se kyydin ruinaus. Joskus erityisissä tilanteissa joku tarjoaa kyytiä. Otan vastaan ja kiitän nätisti. Pitäisikö kieltäytyä? Pidemmällä matkalla osallistutaan bensakuluihin. Jos oikein miettisin, keksisin ehkä jonkun tilanteen jossa olen pyytänyt kyytiä. Mutta en pidä sitä ihan kauheana syntinä, jos niin joskus harvoin tekee, varsinkin jos ei pyydä samalta ihmiseltä moneen kertaan. Autammehan mekin ihan mielellämme muita ihmisiä, hyvänen aika. Kyllä meiltä saa pyytää vaikka lastenhoito- tai muuttoapua. Minusta on ihan normaalia, että silloin tällöin joku pyytää apua ja toinen sitä antaa. Vai... Oletteko ihan oikeasti eri mieltä?

Vierailija
20/90 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:32"]

Jotenkin kummasti lähes poikkeuksetta nämä "Helsingissä pärjää ilman autoakin"-ihmiset ovat niitä sinkkuja/lapsettomia/yhden vauvan pariskuntia, jotka asuvat joko kantakaupungissa tai juna/metroaseman vieressä, ja töihin pääsee kulkuneuvolla ilman vaihtoa tai yhdellä helpolla vaihdolla, ruokakauppa on tietty asunnon naapurissa. Sitten jeesustellaan, että "elämä on täynnä valintoja" ja taivastelua siitä, miten suomalaiset ovat niin juntteja eivätkä voi muuttaa keskustaan kun heilläkin on elämä niiin paljon helpompaa koska he VALITSIVAT keskustassa asumisen. Matkustelukin sujuu mainiosti, kun yhden vetolaukun ja repun kanssa pääsee näppärästi sporalla rautatieasemalle. Mutta autolliselta kaverilta kuitenkin ruinataan kyytiä ikeaan/rautakauppaan ja taksilla suhaillaan aina tarvittaessa. 

Mutta entäs jos asut pohjois- tai kaakkois-Helsingissä, johon ei kulje junia ja työpaikka on lännessä? Entäs jos työpaikka on Tikkurilassa tai Otaniemessä ja joudut maksamaan joka tapauksessa satasen kuussa seutulippua? Entäs jos ei ole varaa asua kantakaupungissa, jossa liikennelinjoja riittää? Entäs jos ei ole hyväpalkkaisessa työssä oleva lapseton sinkku, vaan keskiluokkainen kolmen lapsen perhe? Entäs jos yksi lapsista pitää viedä aamulla 3 kilometrin päässä olevaan päiväkotiin ennen työpäivää ja kahta vanhempaa illalla harrastuksiin toiselle puolen kaupunkia? 

Minä asun Helsingissä n. 10km päässä keskustasta ja täältä kulkee vain yksi bussilinja keskustaan päin, muutaman kilometrin kävelymatkan päässä hieman useampi. Rahatilanteeni ei anna maksaa 800 euroa keskustakämpästä kuussa. Enkä myöskään haluaisi maksaa sellaista summaa 20 neliön vaatekomerosta keskellä ahdasta kaupunkikuvaa. Vituttaa kyllä olla vain julkisten armoilla, se ainoa bussilinja kulkee näin kesäaikaan puolen tunnin välein ja normaaliaikaan 20 minuutin välein, joten jos syystä tai toisesta myöhästyy, sekoittaa se 20 minuuttia koko päivän aikataulun. Kunhan rahatilanteeni kohenee, ostan samantien auton. Pääsee kaupassakin käymään ilman, että selkä vääränään pitää raahata kaupasta kävellen painavia ostoskasseja, ja ulkopaikkakunnalle kyläilemään lähtiessä voi vain hypätä autoon eikä neuroottisena kyttäillä VR:n tarjouksia ja aikatauluja. Ja työmatkat - hyvästi kahden vaihdon yhteydet!

[/quote]

Huoh. Väitetäänkö sinulle oikeasti useinkin, että KAIKKI Helsingissä pärjäävät helposti ilman autoa? Minä en ole koskaan kuullut kenekään sanovan niin. Sen sijaan usein sanotaan, minäkin olen mm.tässä ketjussa sanonut, että varsin moni pärjää. Noin puolet. Meitä on paljon lapsiperheitä jotka pärjäämme, myös useamman kuin yhden lapsen perheitä. Ja ei, me emme kaikki asu keskustassa. Ja juu, joskus käytämme taksia. Onko siinäkin nyt sitten jotain pahaa? Mitähän taksiautoilijoiden ammattikunta sanoisi...

Hanki se auto jos sitä tarvitset. Olisiko sinusta muuten vaikka ruuhkissa tai pysäköintipaikkaa etsiessä parempi jos kaikilla muillakin olisi sellanen? Vai onko sittenkin ihan järkevää, että ne jotka eivät autoa tarvitse, jättävät sen hankkimatta?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi