VLCD dieetillä (Nutrilett) olleita? Teille kysymyksiä, tai muille asiasta tietäville.
Olen nyt kuudetta päivää VLCD dieetillä. Olen siis käyttänyt Nutrilettia. Olen syönyt ohjeiden mukaan 5 pussia päivässä. Tämän lisäksi juonut vettä / Light mehua tai limsaa 2- 4 litraa päivässä. Lisäksi olen ottanut kuitua 3 rkl päivässä turvotettuna vatsan toimimiseksi. Olen ketoosissa( paga maku suussa), mutta edelleen on heikko olo, kuten verensokerit olisi liian alhaalla.. Mistä tämä johtuu? Eikö ketoosissa pitäisi olla hyvä olo ja tuon huonon olon hävitä. Huono olo alkoi 3. päivänä dieetistä, eikä ole helpottanut. Nyt siis 5. päivä menossa. Pitäisikö syödä 1 pussi enemmän, vai mitä tehdä?
Ketodieetti on minulta kielletty, eli se ei ole vaihtoehto.
Kommentit (63)
Juo nestettä se 3 l päivässä, ihan minimi. Oletko kokeillut , että otat suolaa vähän. Huono olo voi johtua suolan ja nesteen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ketodietti on kielletty mutta olet ketoosissa?
Arvasin, että tämmöinen kommentti tulee. Ketodieetti= ruokavalio mikä siihen liittyy= kovat rasvat.
Nyt kaipaisin asiallisia kommentteja, en kettuiluja, kiitos!
Kokeile juoda vichyä ainakin yksi 1,5 litran pullo päivässä.
Tuota kyllä ihmettelen myös, että ketodietti on kielletty, mutta ketoosissa.
Entä , jos kokeilet ottaa ylimääräisen pussin päivässä, eli siis 6 pussia. Auttaisiko se?
Kai kuitenkin voit syödä hiilihydraatitonta ruokaa muuten. Kasviksia, kalaa ja vähärasvaista lihaa. Syömättömyys tekee huonon olon. Eläinrasvat ei ole vaarallisia kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Ne kovat rasvat ei köy, kun on tukostaipumus. Lääkäri on kieltänyt Ketoosissa ei ole mitään vikaan, vaan siinä tavassa, miten siihen päästään.Uskokaa jo.
Mutta kiitos tuosta Vichy, vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Kai kuitenkin voit syödä hiilihydraatitonta ruokaa muuten. Kasviksia, kalaa ja vähärasvaista lihaa. Syömättömyys tekee huonon olon. Eläinrasvat ei ole vaarallisia kenellekään.
Hei- jos on tukostaipumus, niin silloin ovat. Tukos on kolesterolia joka tulee elöinrasvoista, eli kyllä se on haitallista. Kyllä minä nyt kuuntelisin lääkärin ohjeita, kuten ap on tehnyt.
Ei se ole kettuilua jos ihmetellään että ketodietti on kielletty ja silti ihminen hakeutuu ketoosiin. Mutta asia selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Entä , jos kokeilet ottaa ylimääräisen pussin päivässä, eli siis 6 pussia. Auttaisiko se?
Voi ottaa enemmänkin kuin suosituksissa. Itse olen ajoittain pitänyt muutamia nutriletpäiviä ja ottanut 5- 7 pussia/ pv.
Olen myös tehnyt niinkin, että olen korvannut aterioita nutriletillä.
Paino laski noilla keinoilla.
Itse olen ollut Cambridgellä. Siinä tuo huono olo meni pois kyllä.
En tiedä, että onko noissa tuotteissa eroa. Jotkut puhuu, että Nutrilett- valmisteissa olisi enemmän hiilareita, kuin muiden valmistajien tuotteissa, en tiedä.
Noita Cambridgen tuotteita saa valitettavasti vain niiltä ohjaajilta , ei sa kaupoista. Eli se ohjaus kuuluu siihen pakettiin. Hyviä tuotteita kyllä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ottaa enemmänkin kuin suosituksissa. Itse olen ajoittain pitänyt muutamia nutriletpäiviä ja ottanut 5- 7 pussia/ pv.
Olen myös tehnyt niinkin, että olen korvannut aterioita nutriletillä.
Paino laski noilla keinoilla.
Eli sinä osanutrasit.
Olen pisimmillään ollut tuolla dieetillä noin 4-5kk. Mielestäni juot ihan liikaa ja se heikko olo voi tulla siitä; elimistö huuhtoo suolat yms pois veden mukana. Niiden pussien kanssahan juot jo aika lailla riittävästi nesteitä. Hiilihapollisia juomia ei kannata juoda: ne paisuttavat mahaa, kun laihduttaessa pyritään pienentämään vatsalaukun tilavuutta. Suolaa voi myös ottaa ihan, vaikka kämmensyrjältä lipaisemalla, jos tuntuu siltä, että suoloja tarvitsisi noin reippaan nesteytyksen johdosta.
Oman kokemukseni mukaan noita kuitulisiä ei tarvitse ottaa. Alussa, ennen kuin elimistösi tottuu tuotteeseen, saattaa olla tunne, että näitä lisiä tarvitsee, mutta se tunne tulee poistumaan ja aineenvaihdunta toimii normaalisti.
Omasta mielestäni tuo huono olo johtuu liiallisesta juomisesta.
Nyt poikkeusaikana saa tilattua myös suoraan verkkokaupasta (taaonse.fi)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut Cambridgellä. Siinä tuo huono olo meni pois kyllä.
En tiedä, että onko noissa tuotteissa eroa. Jotkut puhuu, että Nutrilett- valmisteissa olisi enemmän hiilareita, kuin muiden valmistajien tuotteissa, en tiedä.
Noita Cambridgen tuotteita saa valitettavasti vain niiltä ohjaajilta , ei sa kaupoista. Eli se ohjaus kuuluu siihen pakettiin. Hyviä tuotteita kyllä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tämmöinen kommentti tulee. Ketodieetti= ruokavalio mikä siihen liittyy= kovat rasvat.
Nyt kaipaisin asiallisia kommentteja, en kettuiluja, kiitos!
Turhaan vedät hernettä nenään. Et näköjään itse ymmärrä ketoosista tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Olen pisimmillään ollut tuolla dieetillä noin 4-5kk. Mielestäni juot ihan liikaa ja se heikko olo voi tulla siitä; elimistö huuhtoo suolat yms pois veden mukana. Niiden pussien kanssahan juot jo aika lailla riittävästi nesteitä. Hiilihapollisia juomia ei kannata juoda: ne paisuttavat mahaa, kun laihduttaessa pyritään pienentämään vatsalaukun tilavuutta. Suolaa voi myös ottaa ihan, vaikka kämmensyrjältä lipaisemalla, jos tuntuu siltä, että suoloja tarvitsisi noin reippaan nesteytyksen johdosta.
Oman kokemukseni mukaan noita kuitulisiä ei tarvitse ottaa. Alussa, ennen kuin elimistösi tottuu tuotteeseen, saattaa olla tunne, että näitä lisiä tarvitsee, mutta se tunne tulee poistumaan ja aineenvaihdunta toimii normaalisti.
Lisään vielä: itse lisäsin vettä yhteensä noihin viiteen pussilliseen 1.85ltr päivässä. Tämän lisäksi otan aamulla lääkkeiden kanssa puoli lasillista vettä. Siinä kaikki ja jano ei vienyt mennessään näiden kuukausien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kovat rasvat ei köy, kun on tukostaipumus. Lääkäri on kieltänyt Ketoosissa ei ole mitään vikaan, vaan siinä tavassa, miten siihen päästään.Uskokaa jo.
Mutta kiitos tuosta Vichy, vinkistä!
Kovat rasvat eivät ole haitallisia, ihan tutkimuksilla todettu. Lääkärit eivät saa kuitenkaan suositella ruualla hankittua ketoosia, vaan suosittelevat näitä elimistölle haitallisia pussikuureja. Suomessa kun toimitaan käypä-hoitosuositusten mukaan, ei terveyden mukaan.
Joten aivan turhaan riehut.
Vierailija kirjoitti:
Noissa kuituvalmisteissa on myös sitä sokeria. Eli itse käytän esim fibrexiä keliakian takia. Siinä on sokeria 5.5 g/100g, eli saat ylimääräistä hiilihydraattia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä: itse lisäsin vettä yhteensä noihin viiteen pussilliseen 1.85ltr päivässä. Tämän lisäksi otan aamulla lääkkeiden kanssa puoli lasillista vettä. Siinä kaikki ja jano ei vienyt mennessään näiden kuukausien aikana.
Sivusta : paljonko olet laihtunut 5 kk aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei- jos on tukostaipumus, niin silloin ovat. Tukos on kolesterolia joka tulee elöinrasvoista, eli kyllä se on haitallista. Kyllä minä nyt kuuntelisin lääkärin ohjeita, kuten ap on tehnyt.
Hankkisit tietoa, niin et päästäisi tällaisia sammakoita suustasi.