Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VLCD dieetillä (Nutrilett) olleita? Teille kysymyksiä, tai muille asiasta tietäville.

Vierailija
17.07.2021 |

Olen nyt kuudetta päivää VLCD dieetillä. Olen siis käyttänyt Nutrilettia. Olen syönyt ohjeiden mukaan 5 pussia päivässä. Tämän lisäksi juonut vettä / Light mehua tai limsaa 2- 4 litraa päivässä. Lisäksi olen ottanut kuitua 3 rkl päivässä turvotettuna vatsan toimimiseksi. Olen ketoosissa( paga maku suussa), mutta edelleen on heikko olo, kuten verensokerit olisi liian alhaalla.. Mistä tämä johtuu? Eikö ketoosissa pitäisi olla hyvä olo ja tuon huonon olon hävitä. Huono olo alkoi 3. päivänä dieetistä, eikä ole helpottanut. Nyt siis 5. päivä menossa. Pitäisikö syödä 1 pussi enemmän, vai mitä tehdä?

Ketodieetti on minulta kielletty, eli se ei ole vaihtoehto.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Puhdistamon elektrolyyttijauhetta veden sekaan. Saa ihan Prismasta esim.

Vierailija
22/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile juoda vichyä ainakin yksi 1,5 litran pullo päivässä.

Tuota kyllä ihmettelen myös, että ketodietti on kielletty, mutta ketoosissa.

Ne kovat rasvat ei köy, kun on tukostaipumus. Lääkäri on kieltänyt Ketoosissa ei ole mitään vikaan, vaan siinä tavassa, miten siihen päästään.Uskokaa jo.

Mutta kiitos tuosta Vichy, vinkistä!

Kovat rasvat eivät ole haitallisia, ihan tutkimuksilla todettu. Lääkärit eivät saa kuitenkaan suositella ruualla hankittua ketoosia, vaan suosittelevat näitä elimistölle haitallisia pussikuureja.  Suomessa kun toimitaan käypä-hoitosuositusten mukaan, ei terveyden mukaan.

Joten aivan turhaan riehut.

Nyt on ihan pakko sivusta komnentoida: nuo Käypä Hoito- suositukset on laadittu asiantuntijaryhmissä ja perustuvat laajoihin tutkimusnäyttöihin. Lääkärit hoitavat muitakin sairauksia kuin vain lihavuutta noiden suositusten mukaan. Esim elvyttstilanteissa toimitaan (tai pitäisi toimia) Käypä Hoito suosituksen mukaan.

Kyse ei ole siis mistään "uskaltamisesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kovat rasvat ei köy, kun on tukostaipumus. Lääkäri on kieltänyt Ketoosissa ei ole mitään vikaan, vaan siinä tavassa, miten siihen päästään.Uskokaa jo.

Kovat rasvat eivät ole haitallisia, ihan tutkimuksilla todettu. Lääkärit eivät saa kuitenkaan suositella ruualla hankittua ketoosia, vaan suosittelevat näitä elimistölle haitallisia pussikuureja.  Suomessa kun toimitaan käypä-hoitosuositusten mukaan, ei terveyden mukaan.

Kirjoitan muistini varaisesti, joten vähän saattaa heittoa olla, mutta tuskin havaittavissa määrin.

Varsinkin Itä-Suomessa sydänkuolleisuus oli suurta jonnekin 80-luvulle saakka, josta syystä alettiin kiinnittää kansalaisten huomiota kovien rasvojen vaaroihin. Noista päivistä sydänkuolleisuus on laskenut noin 80%. Tuon luvun tarkistin netistä - aika huomattava.

Olet mahdollisesti karppauspropagandan uhri etkä mahdollisesti ymmärrä mistä karppauksessa alunperin on kysymys. Siinä ei ole kyse kovien rasvojen käytöstä pääasiallisena energian lähteenä, vaan nimenomaan pehmeiden rasvojen käytöstä.

Vierailija
24/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile suolan lisäämistä. Otat sitä hyppysellinen kun tuntuu se huono olo. Suolan puute voi tehdä huonon olon.

Vierailija
25/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan pakko sivusta komnentoida: nuo Käypä Hoito- suositukset on laadittu asiantuntijaryhmissä ja perustuvat laajoihin tutkimusnäyttöihin. Lääkärit hoitavat muitakin sairauksia kuin vain lihavuutta noiden suositusten mukaan. Esim elvyttstilanteissa toimitaan (tai pitäisi toimia) Käypä Hoito suosituksen mukaan.

Kyse ei ole siis mistään "uskaltamisesta".

Okei, sovitaan sitten niin.  Viisas osaa luovuttaa, kun tietämätön pätee.

Vierailija
26/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pisimmillään ollut tuolla dieetillä noin 4-5kk. Mielestäni juot ihan liikaa ja se heikko olo voi tulla siitä; elimistö huuhtoo suolat yms pois veden mukana. Niiden pussien kanssahan juot jo aika lailla riittävästi nesteitä. Hiilihapollisia juomia ei kannata juoda: ne paisuttavat mahaa, kun laihduttaessa pyritään pienentämään vatsalaukun tilavuutta. Suolaa voi myös ottaa ihan, vaikka kämmensyrjältä lipaisemalla, jos tuntuu siltä, että suoloja tarvitsisi noin reippaan nesteytyksen johdosta.

Oman kokemukseni mukaan noita kuitulisiä ei tarvitse ottaa. Alussa, ennen kuin elimistösi tottuu tuotteeseen, saattaa olla tunne, että näitä lisiä tarvitsee, mutta se tunne tulee poistumaan ja aineenvaihdunta toimii normaalisti.

Omasta mielestäni tuo huono olo johtuu liiallisesta juomisesta.

Lisään vielä: itse lisäsin vettä yhteensä noihin viiteen pussilliseen 1.85ltr päivässä. Tämän lisäksi otan aamulla lääkkeiden kanssa puoli lasillista vettä. Siinä kaikki ja jano ei vienyt mennessään näiden kuukausien aikana.

Sivusta : paljonko olet laihtunut 5 kk aikana?

Noin 30kg. Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta mikä mahdollisesti vähän hidastaa aineenvaihduntaa - varsinkin, jos hoitotasapaino ei ole kunnossa.

Vierailija
27/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitän järkeä.

Ensi syöt miettimättä ollenkaan mitä suuhusi laitat.

Sitten yksi kaunis aamu heräät ja rupeat elämään jollain pussiruualla ja ihmettelet kun kroppa ei tykkää.

Äärilaidasta toiseen. Mitä tulee tapahtumaan kun rupeat syömään normiruokaa?

Vierailija
28/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa pussien kyljestä , mitä kaikkea synteettistä epäravintoa se sisältää. Miksi ei tekisi oikealla ravinnolla , terveellisesti: kasviksilla, kaloilla, pähkinöillä ja pavuilla. Onhan se ehdottomasti elimistölle terveellisempää.

Vierailija
29/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapa pussien kyljestä , mitä kaikkea synteettistä epäravintoa se sisältää. Miksi ei tekisi oikealla ravinnolla , terveellisesti: kasviksilla, kaloilla, pähkinöillä ja pavuilla. Onhan se ehdottomasti elimistölle terveellisempää.

Niin... Mietipä miksi ihminen on siinä tilanteessa, että ainoana vaihtoehtona näkee nämä pussituotteet? Kaikki eivät ole niin hyviä ihmisiä, kuin sinä.

Vierailija
30/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan muistini varaisesti, joten vähän saattaa heittoa olla, mutta tuskin havaittavissa määrin.

Varsinkin Itä-Suomessa sydänkuolleisuus oli suurta jonnekin 80-luvulle saakka, josta syystä alettiin kiinnittää kansalaisten huomiota kovien rasvojen vaaroihin. Noista päivistä sydänkuolleisuus on laskenut noin 80%. Tuon luvun tarkistin netistä - aika huomattava.

Olet mahdollisesti karppauspropagandan uhri etkä mahdollisesti ymmärrä mistä karppauksessa alunperin on kysymys. Siinä ei ole kyse kovien rasvojen käytöstä pääasiallisena energian lähteenä, vaan nimenomaan pehmeiden rasvojen käytöstä.

Kovien rasvojen vainoaminen aloitettiin Pohjois-Karjalasta vuonna 1972. Raportoitiin sydäntautikuolleisuuden suuresta laskusta, mikä pitikin paikkansa. Jännittävämpää on se, että kuolleisuus laski samaan aikaan koko Suomessa, vaikka rasvaprojektia toteutettiin vain Pohjois-Karjalassa. Sielläkin kuolleisuus oli kääntynyt laskuun jo pari vuotta ennen projektin alkamista

https://i0.wp.com/turpaduunari.fi/wp-content/uploads/2019/02/PK-projekt…

Noin muutenkin sydäntautikuolleisuuden tilastoinnin sijaan olisi syytä tilastoida sydäntautien yleisyyttä. Kuolleisuuteen kun vaikuttaa niin moni asia, mm. ohitusleikkaukset.

Vierailija
31/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Mietipä miksi ihminen on siinä tilanteessa, että ainoana vaihtoehtona näkee nämä pussituotteet? Kaikki eivät ole niin hyviä ihmisiä, kuin sinä.

Eli jos on ollut ”huono” ihminen, syönyt reippaasti yli kulutuksen ja laiskotellut niin sitten on ihan fine jatkaa huonoa reittiä ja syödä pussikeittoja?

Kyllähän nyt maalaisjärkikin sanoo ettei tuosta mitään hyvää seuraa. Vaihtoehtoina mättäminen tai kitudietti. Äärilaidasta toiseen eikä kroppa ikinä saa oikeaa, ravitsevaa ravintoa.

Vierailija
32/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiputin 36 kg vlcd- dieetillä, tuolla Cambridgella. Kun ohjeita noudatti , tulos oli hyvä. Siinä aloitettiin ensin noilla pelkällä pysäkillä ja pikkuhiljaa lisättiin ruokaa, kun laihdutus eteni. Kyllä siinä oppi uudet elämäntavat. Oli myös kannustavaa, kun paino tippui niin paljon alussa.

Itse olin kokeillut useita eri dieettejä ennen tuota Cambridge, ja se sopi minulle. Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

Vierailija
33/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiputin 36 kg vlcd- dieetillä, tuolla Cambridgella. Kun ohjeita noudatti , tulos oli hyvä. Siinä aloitettiin ensin noilla pelkällä pysäkillä ja pikkuhiljaa lisättiin ruokaa, kun laihdutus eteni. Kyllä siinä oppi uudet elämäntavat. Oli myös kannustavaa, kun paino tippui niin paljon alussa.

Itse olin kokeillut useita eri dieettejä ennen tuota Cambridge, ja se sopi minulle. Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

Siis pelkillä pusseilla

Vierailija
34/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole hyvyydestä, vaan järjen käytöstä.

Vierailija
35/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on ollut ”huono” ihminen, syönyt reippaasti yli kulutuksen ja laiskotellut niin sitten on ihan fine jatkaa huonoa reittiä ja syödä pussikeittoja?

Kyllähän nyt maalaisjärkikin sanoo ettei tuosta mitään hyvää seuraa. Vaihtoehtoina mättäminen tai kitudietti. Äärilaidasta toiseen eikä kroppa ikinä saa oikeaa, ravitsevaa ravintoa.

Samaa mieltä kuin edellinen. Kaikki eivät ole niin hyviä ihmisiä, kuin sinä. Mutta hyvä sinulle, jos olet niin jatka edelleen samaan malliin!

Vierailija
36/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus pn vaan pakko. Itse menin laihdituskeikkaukseen( Hui, kamala ihminen, kun on antanut itsensä lihoa noin paljon), ja siihen prosessiin kuului tuo vlcd kuuri. Siinä tiputettiin leikkausta varten painoa ja varmaan testattiin sitä itsekuria myös, kun se ruokavalio muuttuu leikkauksen jälkeen radikaalisti.

Tsemppiä sinulle ap!

Vierailija
37/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus pn vaan pakko. Itse menin laihdituskeikkaukseen( Hui, kamala ihminen, kun on antanut itsensä lihoa noin paljon), ja siihen prosessiin kuului tuo vlcd kuuri. Siinä tiputettiin leikkausta varten painoa ja varmaan testattiin sitä itsekuria myös, kun se ruokavalio muuttuu leikkauksen jälkeen radikaalisti.

Tsemppiä sinulle ap!

Samaa mieltä. Joskus on vaan pakko. Itse olen myös menossa leikkaukseen, ja tulehdusriskin takia BMIn pitää olla alle 35. Ja olen myös kamala ihminen, kun olen antanut itseni lihoa tämnöiseksi. Ja kyllä, leikkauksen aiheuttanut vaiva on osittain myös lihavuuteen syytä.

Vierailija
38/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, nyt alkoivat ylipainoiset uhriutua oikein urakalla.

Vierailija
39/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä mitä kaikkea epöravintoa tupakka, alkoholi, karkit,limsat yms sisältää, ja silti ihmiset niitä nauttii.

Vierailija
40/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussidieettejä kun noudatetaan sairaalaolosuhteissa, ohjeistetaan lisäämään pussien oheeseen jonkun verran proteiinia (kala, kana, raejuusto esim.) lihaskadon vähentämiseksi. Eli söisin pussien lisäksi hyvälaatuista proteiinia kaverina. Suolatasapainon heittäminen tekee myös heikon olon, eli vichyvettä tms. mistä saa suoloja joka päivä, niin olo voi olla parempi.