VLCD dieetillä (Nutrilett) olleita? Teille kysymyksiä, tai muille asiasta tietäville.
Olen nyt kuudetta päivää VLCD dieetillä. Olen siis käyttänyt Nutrilettia. Olen syönyt ohjeiden mukaan 5 pussia päivässä. Tämän lisäksi juonut vettä / Light mehua tai limsaa 2- 4 litraa päivässä. Lisäksi olen ottanut kuitua 3 rkl päivässä turvotettuna vatsan toimimiseksi. Olen ketoosissa( paga maku suussa), mutta edelleen on heikko olo, kuten verensokerit olisi liian alhaalla.. Mistä tämä johtuu? Eikö ketoosissa pitäisi olla hyvä olo ja tuon huonon olon hävitä. Huono olo alkoi 3. päivänä dieetistä, eikä ole helpottanut. Nyt siis 5. päivä menossa. Pitäisikö syödä 1 pussi enemmän, vai mitä tehdä?
Ketodieetti on minulta kielletty, eli se ei ole vaihtoehto.
Kommentit (63)
Minä en laihduta, mutta otan Nutrilett-smoothien kiireisen työpäivän iltapäivän välipalaksi- vältyn näin leivän ja leivonnaisten puputukselta ja Nutrilett tuo kylläisyyden tunteen pitkäksi aikaa ilman hiilariähkyä.
Mulle tuli vuosisadan umppa. Varmaan 2 viikkoon en ulostanu ja sit kun se tapahtu meinasin kuolla.
Kirjoittaja on oikeassa. Juot liikaa, melkeinpä vaarallisen paljon. Tuolla nestemäärällä elimistön natrium-pitoisuus (p-Na) laskee ja laskiessaan tasolle alle 120 se voi aiheuttaa jo vaarallisia oireita: tajuttomuus-kouristuskohtauksia ja viedä teholle. Hyponatremian korjaus on millintarkkaa hommaa: liian nopea korjaus voi johtaa aivoturvotukseen, ponsin demyelinolyysiin. Lievempi hyponatremia tekee just tuollaista huonoutta, väsymystä, päänsärkyä ym.
Ei nestetankkausta Nutrilett-kuurilla tarvita. Vrk kokonaisnesteet 2.5 litraa riittää. Ja tässä siis kaikki suun kautta otettava mukana.