Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki pitävät minua älykkäänä, silti saan mensan kuviotesteistä huonoja tuloksia

Vierailija
17.07.2021 |

Hoksaan kyllä asioita ja osaan opetella itsekseni vähän vaikka mitä, minulla on vaistoa ja olen aina ollut matikassa hyvä, mutta en vain tajua niitä kuvioita, paitsi ihan helpoimmat osaan päätellä. Tulokset jää aina 105-115 välille. Osan kuitenkin arvaan, joten en usko että kaikki arvauksetkaan ovat väärin. Ainakin tuntuu, että kaikki muut saavat yli 120.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista älykkyyttä ja tilannelukutaitoa. Kaikki älykkyys ei ole matemaattista tai geometriaa vrt. testausmenetelmät.

Vierailija
2/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ympärillä on vain tosi tyhmiä ihmisiä. Niihin verrattuna olet älykäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä vinkki. Hommaa ympärilleen itseään tyhmempiä, niin voi tuntea olevansa joka tilanteessa älykäs, vaikka olisi tyhmäkin.

Vierailija
4/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä vinkki. Hommaa ympärilleen itseään tyhmempiä, niin voi tuntea olevansa joka tilanteessa älykäs, vaikka olisi tyhmäkin.

Onnistuu helposti täällä palstalla. 👍

Vierailija
5/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun yksi näistä ihmisistä on ihan virallisesti mensan jäsen...eikä hän suostu edes uskomaan minun tuloksiani. Ap. 

Vierailija
6/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tuloksesihan on keskitasoa parempi. 100 on keskitaso ja normaalikäytännön mukaan mennään. Jos ymmärrät matematiikkaa, ymmärrät tämän.

Vierailija
7/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kun yksi näistä ihmisistä on ihan virallisesti mensan jäsen...eikä hän suostu edes uskomaan minun tuloksiani. Ap. 

Mä olen koulumenestyksen perusteella matemaattisesti älykäs, mutta tuollaiset kuvion täydennystehtävät on mulle hankalia. Ajattelen niitä jotenkin liian monimutkaisesti ja keksin ihan ihmeellisiä sääntöjä.

Vierailija
8/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaalikäyrän

Vierailija
9/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pidä ap:tä älykkäänä. Esimerkiksi omasta mielestäni tällaisen avauksen tehnyt ei vaikuta penaalin terävimmältä kynältä.

Vierailija
10/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu helposti täällä palstalla. 👍

Päinvastoin. Tällä palstalla ihmisten tyhmyys paljastetaan hyvinkin nopeasti perustelujen kera.

Vierailija
11/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Mensan testeihin. Olen itse opiskellut yliopistossa matematiikkaa hyvällä menestyksellä ja olen nyt sen alan koodarihommissa ja kova tekijä.

En silti ole ikinä hyvin tajunnut noita Mensan tehtäviä, en ole testiä tehnyt mutta tuskin siinä loistaisin.

Enemmän on tullut olo, että harjoittelemalla oppisi noitakin tekemään, mutta osassa päättely on sillai ontuvaa että saatan jäädä jumittamaan jotain tehtävää.

Vierailija
12/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voi suhteuttaa. Minulla oli yläasteen ja lukion lyhyt matematiikka 5. Tilastotieteen pakollisen kurssin suoritin yliopistolla 2/3 ja mensan testi antaa luvun 114.  Jos tästä heittää päätelmää surkealla matemaattisella lahjakkuudella niin olet mensarajat ylittävä nero kunhan pärjäät 8 tasolla peruskoulun  matematiikassa.

Vierailija
13/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda jotkut pilipalitestit, mitä ne sua auttaa jos pärjäät hyvin muuten?

Vierailija
14/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole oikeasti älykäs jos puhutaan oikeasta älykkyydestä. Jos Mensan testissä vaikeuksia, ihmettelen miten pystyt päättelemään asioita normaalissa elämässä, sehän vaatii vain loogista päättelykykyä.

PS. Mitään tunneälyä tai muuta älyä ei ole olemassa, nämä ovat opittuja taitoja joita kuka tahansa voi oppia. Älykkyyttä ei voi muuttaa.

Vierailija
15/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toisinpäin. Olen nimenomaan noissa kuviontehtävissä ihan tosi hyvä ja nopea, ja olin kyllä koulussakin etevä kaikessa mikä kiinnosti. Sen sijaan kukaan ympärillä ei pidä mua älykkäänä vaan päinvastoin – sosiaalisissa tilanteissa mulle usein puhutaan kuin pienelle lapselle ja tykätään neuvoa asiat jostakin veden keittämisestä lähtien. Monesti mulla myös on tieto jostakin asiasta, jota muut kuumeisesti miettivät, mutta kukaan ei kuuntele kun sanon sen.

Unohda ympäristön mielipide, ei ole luotettava mittari. Jos kuviotehtävät ei ole sun juttu niin ei sitä kukaan persoonasta pysty päättelemään. Nuo tehtävät mittaavat käsittääkseni pelkkää hahmottamiskykyä ja loogista ajattelua, olet varmaan fiksu muilla (matematiikankin) alueilla. Jokainen on hyvä jossakin asiassa ja jos sua pidetään yleisesti fiksuna, niin olet varmasti pätevä useammallakin alueella.

Vierailija
16/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Mensan testihän ei ole mikään virallinen kliininen testi, jota esimerkiksi psykologit käyttävät vaikkapa neuropsykologisissa tutkimuksissa.

Jostain syystä ne ovat kuitenkin saaneet sellaisen arvon.

Vierailija
17/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hivenen sama juttu. Pidetään tosi älykkäänä, vaikka olen ennemminkin vain yleissivistynyt. Olen utelias, luen paljon ja siten myös tiedän moista asiasta. Älykäs en sen varsinaisessa merkityksessä ole.

Vierailija
18/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani kävin neuropsykologisissa testeissä nyt vanhemmalla iällä. Tulosten takia kysyttiin, miten olen pystynyt opiskelemaan nuorena yliopistotutkinnon näillä kyvyillä. Kuulemma olisi pitänyt olla vaikeaa.

Vierailija
19/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mensan ilmainen kuviotesti ei ole mikään luotettava mittari. Itse olen saanut siinä tuloksen 135 vaikka mitenkään älykäs en ole.

Vierailija
20/64 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole oikeasti älykäs jos puhutaan oikeasta älykkyydestä. Jos Mensan testissä vaikeuksia, ihmettelen miten pystyt päättelemään asioita normaalissa elämässä, sehän vaatii vain loogista päättelykykyä.

PS. Mitään tunneälyä tai muuta älyä ei ole olemassa, nämä ovat opittuja taitoja joita kuka tahansa voi oppia. Älykkyyttä ei voi muuttaa.

Minulla on mensan testissä 114, mutta looginen päättely, tosiasioista johtaminen yms. on yli 140. Minulla on hahmotushäiriö.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä