Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki pitävät minua älykkäänä, silti saan mensan kuviotesteistä huonoja tuloksia

Vierailija
17.07.2021 |

Hoksaan kyllä asioita ja osaan opetella itsekseni vähän vaikka mitä, minulla on vaistoa ja olen aina ollut matikassa hyvä, mutta en vain tajua niitä kuvioita, paitsi ihan helpoimmat osaan päätellä. Tulokset jää aina 105-115 välille. Osan kuitenkin arvaan, joten en usko että kaikki arvauksetkaan ovat väärin. Ainakin tuntuu, että kaikki muut saavat yli 120.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitesti on käytännössä vain mainostemppu, sen ainoa tarkoitus on saada ihmiset osallistumaan oikeaan testiin. Jos menet oikeaan Mensan testiin ja saat tulokseksi edes yhden pisteen keskiarvon yli, voit legitisti pitää itseäsi keskimääräistä älykkäämpänä. 

Olen kyllä itsekin kehittänyt kompleksin älykkyysosamäärästä. Olen kaikilla tavoilla älykkääksi luokiteltavissa (korkeasti koulutettu, vaativa työ, älyllisiä harrastuksia jne.) mutta välillä mietin, että entä jos olenkin vain hyvä ilmaisemaan itseäni ja minua pidetään sen takia älykkäänä. Toisaalta, jos saisin aidosta älykkyystestistä heikon tai keskinkertaisen tuloksen, sehän tarkoittaisi, että olen onnistunut päihittämään systeemin, koska olen keskinkertaisella älykkyydellä pärjännyt näin hyvin. 

Vierailija
62/64 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun laitetaan kello käyntiin, se aiheuttaa painetta, eli stressiä. Stressi aiheuttaa elimistön pakene tai taistele primitiivireaktion. Tässä moodissa elimistö pyrkii keskittymään hengissä selviämiseen, korkeammat aivotoiminnot suljetaan pois, verenpaine ja ja syke nousee etc. Mieti siinä sitten mihin kuviot pyörivät kun tuntuu siltä että pitäisi juosta huoneesta ulos.

Kyllä se Mensan testi testaa myös muuta kuin älykkyyttä. Vahvasta primitiivireaktiosta on joskus hyötyä, joskus haittaa, esim urheilijoille siitä on kovasti hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kaiveli tämän. Vastaan tuli "maailman lyhyin älykkyystesti". Ne kysymyksethän olivat älyttömän helppoja, mutta suurin osa varmaan saa ne oikein? Eli tuon tyylisissä tehtävissä ylipäätään pärjään kyllä hyvin. 

Vierailija
64/64 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nuo testit ja elä elämääsi siten kuin itse haluat. Olen aikoinaan saanut huippupisteet testeistä mutta sillä ei ole mitään tekemistä nykyisen elämäntilanteeni kanssa. Olen työtön, yksinäinen ja syrjäytynyt. Toki varakas mutta so what. Samat huippupisteet sai yksi toinen henkilö, joka kuoli jo 90-luvulla sydänkohtaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan