En sit uskaltanut eilenkään hakea rokotetta
Jos tänään saisin mentyä. Tänään rokottavat ilman ajanvarausta. Pelottaa mennä, mutta haluaisin suojaa ees vähän ennen koulujen alkua.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut verisuonitukoksia aiemmin?
Ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ap
Käy Fimean sivuilla lukemassa haittavaikutuksista
Mikä siinä nyt niin pelottaa? Pistosta ei edes tunne ja korkeintaan pistoskohta on pari päivää kipeä.
Itse en edes ajattele koko rokotusasiaa, kuolee jos kuolee. Elän muutenkin hyvin erakkomaista elämää.
En aioi hankkia älypuhelinta kun sitä ei ole ollut aiemminkaan, enkä halua rokotuksia. Niiden teho kestää kuitenkin vain vajaan vuoden anyway. Tunkekoot rokotepassinsa hanuriinsa. Maskia käytän sisätiloissa, se ei ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa kans.
"Kiva" etten oo ainoa. Aiotko silti hakea rokotteen? Mä periaatteessa varmaan aion, oon ainakin parikymmentä kertaa kirjautunut ajanvaraukseen, mut sit keho ei tottele enkä oo saanut aikaa varattua. Tulee liian iso pelkoreaktio. Tänään ei tarvi täälläpäin varata aikaa, en tiedä onnistuisiko paremmin mennä vaan paikan päälle vai tekeekö jalat stopin. Ap
Mene vain, kerro vaikka hoitohenkilökunnalle huolistasi. He voi vastata kysymyksiin. Olen itse saanut molemmat jo ennen kesää ja olo on tosi paljon kevyempi! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ap
Olen toki käynyt. Ap
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyse on ihmisten ilmoituksista, ei todennetuista haitoista. Kuka tahansa voi ilmoittaa sinne mitä tahansa .
Mulla oli sama pelko. Mut sit vaan menin, otin mun äidin mukaan tueksi. Lepäilin siellä paikan päällä 30 min ja pelotti. Mutta nyt kuukausi siitä olen onnellinen, sillä minulla on ehkä jotain suojaa koronavirukselta.Toivottavasti.
Onko tämä samankaltainen kuin korkeanpaikan kammo. Se vaan on ja matalammatkin paikat vaatii itseltä paljon keskittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Pfizeristä voi saada Guillain Barren
Voihan siitä saada kaikenlaista, ne haitat ehkä eniten pelottaakin kun ei voi tietää osuuko kohdalle. Suurempi osa toki ei saa isompia oireita, mutta ei voi tietää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ap
Olen toki käynyt. Ap
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyse on ihmisten ilmoituksista, ei todennetuista haitoista. Kuka tahansa voi ilmoittaa sinne mitä tahansa .
Eikö niissä tilastoissa ole mukana vain tarkistetut ilmoitukset? Jos me kaikki nyt käytäis ilmoittamassa vakavasta haitasta tänään, niin ei ne lukemat nousisi kuin vasta sen jälkeen jos joku meistä puhui totta. Ei sinne vakaviin haittoihin tulis tämän päivän seurauksena kymmenen tuhannen vakavan haitan piikkiä.
Mene vain rohkeasti. Olen saanut molemmat rokotteet ja vain käsi tuli kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes ajattele koko rokotusasiaa, kuolee jos kuolee. Elän muutenkin hyvin erakkomaista elämää.
En aioi hankkia älypuhelinta kun sitä ei ole ollut aiemminkaan, enkä halua rokotuksia. Niiden teho kestää kuitenkin vain vajaan vuoden anyway. Tunkekoot rokotepassinsa hanuriinsa. Maskia käytän sisätiloissa, se ei ole mikään ongelma.
Ymmärrän sua hyvin. Mä en pysty elään niin erakkomaista elämää, ja täällä on korkea riski saada tartunta, siksi olen itse kallistunut rokotteen puolelle. Keho vaan ei tottele vaan kangistuu pelosta enkä saa mentyä paikalle. Ap
Miten aikuinen ihminen voi olla tuollainen pelkuri? Miten selviät elämässä jos yksi piikki pelottaa noin paljon? Sinua on rokotettu lapsesta asti monta kertaa ja vieläkin pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene vain, kerro vaikka hoitohenkilökunnalle huolistasi. He voi vastata kysymyksiin. Olen itse saanut molemmat jo ennen kesää ja olo on tosi paljon kevyempi! :)
Joo varmaan helpompi olo sen jälkeen. Ellei sit tuu kauheen kipeeks. Kiitos rohkaisusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa kans.
Mars rokotepaikalle. henkilö joka sinut roktaa,sanot heti olet piikki kamoinen.Hoitaa asian niin ettet itse edes huomaa kun olet jo rokote anoksen saanut.Itse varasin ajan rokote piste.Paikan päälä ilmotin piikki kamostani ja todella homma hoitu hienosti.Mitään en tuntenut!
Rohkeasti vaan piikille. Monille ei tule mitään oiretta. Itse olen saanut kaksi eri piikkiä (Astra ja Pfizer), enkä saanut mitään lihassärkyä kummempaa. Sekin meni päivässä ohi, kun otin särkylääkettä. Jos pelkäät piikkejä, niin voit kertoa piikkikammostasi hoitajalle. Sitten he osaavat ottaa sen huomioon.