Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku
Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Mä satsaisin täytekakkuun ehdottomasti! Edes sillä tavoin, että kääretorttujen päälle laitetaan kermavaahtoa ja koristelu kuten viinirypäleitä. Olkoonpa valmis tai itsetehdyt kääretortut, valmis kakkupohjiin tai itse tehdyt.
Edullisia ja aika hauskoja voisivat olla esim. vesirinkelit, kanelikorput ja vohvelikeksit. Niitä ei tartee olla edes paljon.
Suolaiset piirakat. Nämä on helppo tehdä, täytteeksi halvinta kinkkua ja kermaviilliä. Jos ei osaa tai ehdi tekemään pohjia itse, niin kaupasta saa ostettua valmiita piiraspohjia.
Makaroonisalaatti. Esim makarooni, jäävuorisalaatti, kinkku, kurkku, minitomaatti, juustokuutio.
Kahvi ja tee, mehua lapsille.
Näilla saa jo ihan kivan tarjoilun pikkubudjetilla, ehkä jopa 50e:lla.
Piirakan täytteessä pitää olla sidosaineena munia , mukana mausteitakin. Muuten hyvä suunnitelma.
Juhlimisen iloa!
Keitetyt perunat ja Karjalanpaisti. Jälkiruuaksi naisväen lettuja levällään!
Vierailija kirjoitti:
Kakku varmaaki ihan kuivakakku.
ap
Höh!!
Pitää olla sekä täyte- että voileipäkakku, muuten riittävältä näyttää kahvin ja teen kanssa.
Tarjolla mielellään sekä suolaista että makeaa, vähän valinnanvaraa. Minusta pelkät karjalanpiirakat munavoilla eivät riitä suolaiseksi.
Tärkeintä on hyvä tunnelma, kiva fiilis, ja keskustelu.
Meillä oli rippijuhlissa tarjolla makaronilaatikkoa. Eikä tää ole edes provo. Makaronilaatikko siitä syystä, että itse sankari on ollut läpi lapsuuden todella nirso, ja makaronilaatikko oli ainut ruoka, mikä lapsena maistui. Kun kysyin, mitä nuori toivoo tarjolle, hän vastasi, että vaikka makaronilaatikkoa. Maistui kaikille! Tuunasin kauniin näköiseksi, pinnalla oli rucolaa ja kirsikkatomaatteja. Ja tietenkin oli muutakin tarjolla ja kakut sun muut sitten jälkkärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Höh!!
Pitää olla sekä täyte- että voileipäkakku, muuten riittävältä näyttää kahvin ja teen kanssa.
Tarjolla mielellään sekä suolaista että makeaa, vähän valinnanvaraa. Minusta pelkät karjalanpiirakat munavoilla eivät riitä suolaiseksi.
Tärkeintä on hyvä tunnelma, kiva fiilis, ja keskustelu.
Lapsille mehua kakun kanssa.
Tietysti selvität, onko vierailla allergioita, että jokaiselle on edes vähän jotakin.
Juhlavaa rippijuhlaa!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli rippijuhlissa tarjolla makaronilaatikkoa. Eikä tää ole edes provo. Makaronilaatikko siitä syystä, että itse sankari on ollut läpi lapsuuden todella nirso, ja makaronilaatikko oli ainut ruoka, mikä lapsena maistui. Kun kysyin, mitä nuori toivoo tarjolle, hän vastasi, että vaikka makaronilaatikkoa. Maistui kaikille! Tuunasin kauniin näköiseksi, pinnalla oli rucolaa ja kirsikkatomaatteja. Ja tietenkin oli muutakin tarjolla ja kakut sun muut sitten jälkkärinä.
Naminami, maistuisi minullekin, vaikka omista rippijuhlista on jo muutama vuosikymmen...
Minä syön aamuisin graham-puuroa kaurakerman kera. Puuroa voisi tehdä kerralla enemmän, paistaa voissa ja tarjoilla rippijuhlissa kaurakerman kera.
Tarjolla oli:
täytekakku,
hyydykekakku, pullaa, keksiä, karkkia, makeaa piirakkaa sekä vihersalaatti plus makaronisalaatti, karjalanpiirakat ja munavoi sekä täytettyjä minicroisantteja sekä ruisnappeja.
Maistui!
Ap tarjoilu liian vaatimaton. Kyllä rippijuhlissa pitää olla enemmän ja erilaista tarjottavaa !
Huh, en tiedä mitä sanoisi…
Meillä oli
lohikeittoa
Savuporokeittoa
Rieskaa
Ruisleipää
Täytettyjä rieskarullia
Kahdenlaista täytekakkua
Juustokakkua
Kuorrutettuja muffinsseja
Porkkanapiirakkaa
Kolmenlaisia pikkuleipiä
Karkkia
Chipsejä
Kahvi, tee, mehu ja limsaa
Illaksi vielä nuorisolle pizzaa
Miksi tehdä köyhimmät ja ”kai nää kelpaa” tyyliset tarjoilut, kun voi tehdä kunnollisetkin? Kyllä kai nuortakin harmittaa, jos hänen juhlapäiväänsä ei ole satsattu mitenkään…
Vierailija kirjoitti:
ap
Kai sie nyt vitsailet?
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja sekin varmaan saksalainen muovipussi ikuiskakku.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää laittamasta normaalin täytekakun ja lohivoileipia lisäksi?
En tietenkään tiedä, mutta on varmaan paljon helpompaa ja ennenkaikkea halvempaa ostaa ne pakastekarjalanpiirakat. Juhlia ei kannata järjestää, jos on pa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää 50eurosta rahaa yli, niin ostan keksipaketteja. S-marketissa on alle euron appelsiinitäytekeksejä. X-tra. Niitä ainaki lapset syö. Ehkä tohon voisi ostaa kinkku paketin, niin olisi jo ruhtinaallinen tarjoilu. Vai mitä sanotte.
ap
Siis aivan huippua, taidan tulla kuokkimaan.
Minusta olisi kiva, että omassa perheessä / suvussa olisi (ollut) tuollainen perinne että rippijuhlissa on samanlaiset tarjottavat sukupolvesta toiseen.
Mä satsaisin täytekakkuun ehdottomasti! Edes sillä tavoin, että kääretorttujen päälle laitetaan kermavaahtoa ja koristelu kuten viinirypäleitä. Olkoonpa valmis tai itsetehdyt kääretortut, valmis kakkupohjiin tai itse tehdyt.
Edullisia ja aika hauskoja voisivat olla esim. vesirinkelit, kanelikorput ja vohvelikeksit. Niitä ei tartee olla edes paljon.
Suolaiset piirakat. Nämä on helppo tehdä, täytteeksi halvinta kinkkua ja kermaviilliä. Jos ei osaa tai ehdi tekemään pohjia itse, niin kaupasta saa ostettua valmiita piiraspohjia.
Makaroonisalaatti. Esim makarooni, jäävuorisalaatti, kinkku, kurkku, minitomaatti, juustokuutio.
Kahvi ja tee, mehua lapsille.
Näilla saa jo ihan kivan tarjoilun pikkubudjetilla, ehkä jopa 50e:lla.
Juhlimisen iloa!