Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SSRI lääkkeestä olo kuin humalassa/pöhnässä. Lopetin käytön.

Vierailija
06.11.2025 |

Oli tarkoitus vähän aikaa testata. Sain ison paketin apteekista mutta kuukauden jälkeen haluan lopettaa käytön. Josko se olo tästä normalisoituisi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niistä tuli vain päänsärkyä, uupumusta, ja valtava ruokahalu. Lopetin, kun olin lihonut pikavauhtia 25 kg.

Vierailija
2/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi lopettaa

Jordan Peterson melkein kuoli kun yritti lopettaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireet on sellaisia että kuolet 

Vierailija
4/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että tuollaisia oloja tulee.

Vierailija
5/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kokeilla useampi lääke vuosien aikana ennenkuin löytyi nykyiset, mitä sietää.

Vierailija
6/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireissa voi mennä useampi viikko ja vastekin tulee viiveellä. Uutta lääkettä ei kannata koskaan ostaa isoa pakettia.

Vierailija
7/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetta lääkitys vähitellen, ap.

Vierailija
8/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mikään lääke ei auta?

Vierailija
9/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ihan sentään, tuntui vain kuin olisi ollut kaksi viikkoa krapulassa.

SIlloin kun käytin, niin mikään ei tuntunut miltään, ei ilot eikä surut. Seksikyvyt ja -halut meni aivan nollille.

Vierailija
10/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIlloin kun käytin, niin mikään ei tuntunut miltään, ei ilot eikä surut. Seksikyvyt ja -halut meni aivan nollille.

Kumpa ei tuntuiskaan sillätavalla liikaa. Mulla nostettiin just määrää. T. Herkkis

Vierailija
11/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näiden lääkkeiden pimeä puoli. Joskus käy niin, että kyvyt ja halut loistavat poissaolollaan lopun ikää.

Vierailija
12/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan ole vaikuttanut seksihaluihin. Mutta olenkin ollut ainakin nuorena, yliseksuaalinen. Ei sitä tarvitse koko ajan olla jyystämässä.

Vierailija
13/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuota ssri-lääkettä määrätään? Onko tarkoitus poistaa/minimoida oireet vai parantaa terveeksi?

Olen ymmärtänyt, että monelle lääkäri on sanonut, että lääkitys jatkuu loppuelämän.

Aika karua, kun ei ole kyse mistään puutoksesta. 

[Vanha medisiinan vitsi: Lääketehtaiden kanta on, että sairaudet johtuvat puutteellisesta lääkityksestä!]

Vierailija
14/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuota ssri-lääkettä määrätään? Onko tarkoitus poistaa/minimoida oireet vai parantaa terveeksi?

Olen ymmärtänyt, että monelle lääkäri on sanonut, että lääkitys jatkuu loppuelämän.

[Vanha medisiinan vitsi: Lääketehtaiden kanta on, että sairaudet johtuvat puutteellisesta lääkityksestä!]

Masennukseenhan niitä enimmäkseen määrätään. Tarkoitus on minimoida/poistaa oireet, koska pääsääntöisesti masennus ei lähde pelkillä lääkkeillä. Periaatteessa lääkkeitä voisi ajatella kyynärsauvana minkä avulla kävellään kuntoutuksen (esim. terapia) aikana. Toisille lääkkeistä tulee ikäänkuin tekonivel mitä tarvitaan loppuelämä. Itse kuulun toistuvan masennukseni kanssa jälkimmäiseen ryhmään, tosin lääkitykseeni ei kuulu ssri-lääkkeitä, mutta nekin on kyllä kokeiltu ihan ensimmäisenä.

Vierailija
15/15 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukseenhan niitä enimmäkseen määrätään. Tarkoitus on minimoida/poistaa oireet, koska pääsääntöisesti masennus ei lähde pelkillä lääkkeillä. Periaatteessa lääkkeitä voisi ajatella kyynärsauvana minkä avulla kävellään kuntoutuksen (esim. terapia) aikana. Toisille lääkkeistä tulee ikäänkuin tekonivel mitä tarvitaan loppuelämä. Itse kuulun toistuvan masennukseni kanssa jälkimmäiseen ryhmään, tosin lääkitykseeni ei kuulu ssri-lääkkeitä, mutta nekin on ky

Siis lääkkeisiin tulee vahva riippuvuus, myös fyysinen addiktio. 

Miten tämä on ok, kun esim. ahdistusta vähentävät, psyykeä rauhoittavat pyritään lopettamaan mahdollisimman pian? Miksi ei voisi käyttää ahdistuslääkettä säännöllisesti vaikka loppuikänsä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi